Zaza's

Daniël Stalpertstraat 103 1072 XD Amsterdam Nederland Kaart
31-206736333
Deze moderne en sfeervolle zaak in de Pijp wordt met ontzettend veel passie gerund door Susie Roche. Susie (bijnaam Zaza) is één en al gastvrijheid en hartelijkheid en ze heeft er een sport van gemaakt haar gasten een onvergetelijke avond te bezorgen. Uiteraard kun je hier ook terecht voor een snelle hap, maar als je lekker lang wilt tafelen ben je hier ook aan het juiste adres. Chef Davy kookt prachtige Franse gerechten met een Mediterraans tintje. Stuk voor stuk prachtig om te zien, maar nog fijner om op te eten.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Bestel de filodeeg basket. Dit is een knapperig mandje van filodeeg gevuld met een huisgemaakte hangop, munt, doperwten, baby groene asperges, baby courgette, een gel van lemon curd en komkommer en chips van zoete aardappel. Een ware feest om te eten.

Foto's van gerechten

9,5
9,2
Marion V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Intieme zaak, prettige sfeer. Erg attente en vrolijke gastvrouwen, er werd veel gelachen!
En natuurlijk heerlijk eten! Mooie porties, fraaie borden, lekkere open wijnen.
Ontspannen en prima avond hier, aanrader in de Pijp!
Albert H.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Heerlijk gegeten met 6 personen. Vlotte bediening, goede niet te uitgebreide kaart met 5 voor en 5 hoofdgerechten. Heel goed gegeten en prima wijnkaart, met ook voor onder de 20 euro mooie witte en rode wijnen. Mooie locatie, middenin de Pijp en gezellig om na afloop nog een wijntje op het pleintje te doen.
Albert D.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Op fijne zomeravond buiten gegeten, goeie prijs kwaliteit verhouding, vriendelijke bediening en zeer bijzondere gerechten.
Jasper S.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Heerlijk gegeten, vooraf tonijntartaar die echt prachtig op smaak was ook de cremepjes waren een perfecte aamvulling. Als tussen 3 Zeeuwse oesters (wel wat klein denk nr 5) ook erg lekker. Als hoofd de gamba's met rissotto: verrukkelijk. De sfeer was ook heel relaxed en de service was top! Je vielde je gelijk thuis: de gastvrouw gaf ook een persoonlijke touch aan de bediening. En zelfs de kok kwam nog een paar keer langs om de gerechten uiteen te zetten en een praatje te maken over de zaak. Enige minpuntje: op de website stond nog de oude kaart waar dus nog een tonijngerecht op stond wat niet meer op de nieuwe krt stond. Dat was wel jammer. Maar al met al een heel goeie ervaring in alle opzichten. Wij komen zeker terug!
ozlemkarakus .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
De toetjes waren echt heel lekker! Zo ook het geitenkaas taartje (voorgerecht) en de ravioli van spinazie (tussengerecht / hoofdgerecht). Maaltijden aanpassen naar wens was ook helemaal geen probleem. Het personeel was heel aardig en beleefd, kortom: geslaagd avondje!
Tirza D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Gisteren hebben we ons vier jarig huwelijk gevierd in Zaza's. We hebben een heerlijke avond gehad en waren verrast door de attente en vriendelijke bediening! Het eten was erg goed, met name de coquilles als voorgerecht en lam als hoofdgerecht. De lemontaart als dessert is ook zeker een aanrader!
Alfred W.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Een goede sfeer, bediening was vlot en attent en het eten was top, voorgerecht millefeuille erg mooi gerecht , hoofd parelhoen was mooi zacht van smaak ,toetje was groots,Echt een top tentje
Gaby S.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Met 5 personen gegeten bij Zara's. We werden vriendelijk ontvangen, de muur bij onze tafel was versierd met balonnen vanwege de verjaardag van onze dochter. Het eten was voortreffelijk. Mooi opgediend en heel goed van smaak. De bediening was ongedwongen maar zeer attent. Kortom we hebben een hele leuke avond gehad met heerlijk eten in een goede sfeer. Een aanrader!
Sebastian K.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Wat een leuk restaurant! Het personeel is super vriendelijk en denkt graag met je mee. Op het menu - op z'n ab-fab (net als de bediening haha) staan heerlijke gerechten van oesters tot lam en een heerlijk kaasplankje. De inrichting is eenvoudig maar mooi. Wat dit vooral een prachtige plek maakt om te eten is de symphatieke en leuke manier waarop de bediening en de keuken ervoor zorgt dat het een topavond wordt. Hierdoor trekt het ook - tijdens ons bezoek in elk geval - leuke gasten aan waardoor de sfeer erg fijn is.
Celine D.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Met een vriendin heb ik er a la carte gegeten.
Vanaf het begin tot het einde ging het super goed. Coquilles als vooraf en Lam als hoofd en de smaken waren fantastisch! En dan het dessert.... Nou.... zeer lekker!
Ik vond het sfeer ook heel gezellig, kleinschalige restaurant, aandacht van de bediening was ook zeer goed. Gewoon niets aan te merken, zeker voor herhaling vatbaar!
richardenlian .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Heerlijk gegeten, gezellige sfeer, leuke bediening.... Gaan daar graag nog eens eten.
Echt een aanrader!! Tot de volgende keer.
Ben N.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Heel lekker eten met als uitschieter de gebakken coquilles en daarbij ook een bijzonder vriendelijke en attente bediening.
RH123 .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
ZAZA's is een heel erg leuk restaurant. Je zit prettig en niet te dicht op andere gasten. Eten erg goed. We namen vijf gangen. Mooie uitgebalanceerde gerechten. Goed op smaak en mooi opgemaakt. Wijnarrangement was ook prima erbij. Al met al zeer tevreden.
Eus V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Eten en bediening hartstikke goed, akoestiek en zit kan beter. Akoestiek is nogal hard, stoelen zitten laag en de tafels zijn vrij hoog, zit niet echt lekker. Simpele oplossing: dempingsmateriaal onder de tafels of op het plafond, kussen op de stoelen. Dan wil ik hier elke dag wel eten!
Maarten-Jan M.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Het gerecht van de coquilles met het venkeltaartje er onder bijzonder lekker.
Het gerecht van kabeljauw ook heel fijn maar in de vergelijking een tandje minder dan het voorgerecht
Elos .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Zaza's een waar genot voor een hele eerlijke prijs! Anders kan ik het niet omschrijven! We begonnen met een heerlijke amuse aangeboden door het knusse en gezellige restaurant. Toen het voorgerecht een smakelijke carpaccio van bijzonder rundvlees en bijzonder lekkere tempura met tonijn (sushi rol). Toen het tussengerecht een voortreffelijke ravioli (tevens ook als hoofdgerecht te verkrijgen). Toen het hoofdgerecht een zalige boterzachte zeebaars filet en een nog zachtere en overheerlijke kalfsmedaillon. Als nagerecht namen wij de verrukkelijke panna cotta van witte chocolade en de perfect smakende kersenclafoutis met daarbij een proeverij van een dessertwijntje uit Argentinië. Dit geheel werd geperfectioniseerd door de twee fantastische dames die alle gerechten perfect uitserveerden en ook echt hartelijk en deskundig waren. Je voelt je hier echt te gast! Kortom, wil je een keer echt helemaal wat anders en ga je voor top kwaliteit en neem je de tijd om te genieten van je eten, sla dan Restaurant Zaza's zeker niet over!!!
Ook wordt er uitstekend rekening gehouden met allergieën. Zo kan ik geen basilicum eten en werd mijn medaillon gekruid met andere kruiden en gevuld met andere vulling. Hoe perfect wil een mens het hebben!
Wij komen absoluut vaker terug!!! Zaza's, dank jullie we voor het heerijk avondje! Echt fantastisch!
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Heerlijk eten, gezellige sfeer en zeer vriendelijke bediening. Zelf heb ik genoten van twee voorgerechtjes, tonijn tempura en steak tartaar. Mijn man had de rib eye. Alle gerechten waren overheerlijk!
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Erg lekker eten dat zeer verzorgd wordt opgediend.
Leuke bediening, niet opdringerig wel heel gastvrij.
Geen grote kaart maar wel voor ieder wat wils.
Een aanrader!
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Leuk gezellig ingericht klein restaurant. A la carte bestellen, geen menus. Een aardig smakende amuse bouche. Verrassend leuk voorgerecht, schorseneren soep (€ 6,50). Hoofdgerecht gebakken zeebaars. Redelijk veel, twee filets met huid, maar niet op de huid knapperig gebakken (€ 21,50). In veel, heel veel romige safraansaus. Die overigens weinig van smaak was. Met een beetje aardappelpuree en weinig groente. Plus mosselen. Mooi opgemaakt bord. Door de vele saus kwam het gerecht niet als verfijnd over. Disgenoot had een mooi kabeljauw gerecht (€20,50). De espresso macchiato was uitstekend, geserveerd met slechts drie chocoladeboontjes. Prima glazen wijn, wit een Viognier (€3,90) en een Sauvignon Blanc (€4,90). Alles heel redelijk geprijsd. Zeer vriendelijke en vlotte bediening. Een gezellig en comfortabel restaurant.
Moppie50 D.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
heerlijk gegeten bij Zaza's in de Pijp. Ik had een kabeljauwfilet met een crunchy topping, mijn tafelgenoten een magret de canard. Erg lekker eten en vriendelijke bediening. Toch hadden we alle drie het gevoel dat er iets miste, maar wat dat 'iets' dan was is moeilijk te beschrijven. het lijkt of het restaurant persoonlijkheid mist, het zou overal kunnen zijn.