Zaza's

Daniël Stalpertstraat 103 1072 XD Amsterdam Nederland Kaart
31-206736333
Deze moderne en sfeervolle zaak in de Pijp wordt met ontzettend veel passie gerund door Susie Roche. Susie (bijnaam Zaza) is één en al gastvrijheid en hartelijkheid en ze heeft er een sport van gemaakt haar gasten een onvergetelijke avond te bezorgen. Uiteraard kun je hier ook terecht voor een snelle hap, maar als je lekker lang wilt tafelen ben je hier ook aan het juiste adres. Chef Davy kookt prachtige Franse gerechten met een Mediterraans tintje. Stuk voor stuk prachtig om te zien, maar nog fijner om op te eten.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Bestel de filodeeg basket. Dit is een knapperig mandje van filodeeg gevuld met een huisgemaakte hangop, munt, doperwten, baby groene asperges, baby courgette, een gel van lemon curd en komkommer en chips van zoete aardappel. Een ware feest om te eten.

Foto's van gerechten

9,5
9,2
Robine V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
De bediening was echt heer hartelijk. Het eten was heerlijk. Lekker gerechten die niet voor de hand liggen met een verfijnde smaak. We gaan hier snel weer een keer eten.
info631 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Zowel het eten als de bediening was erg goed. Lamsfilet goed klaargemaakt en uitstekend van smaak. Goeie wijnen op de kaart. Prijskwaliteit verhouding is prima. Aanrader !!
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij Zaza's, bediening is uitstekend en ook het decor is warm en sfeervol. Ga zeker terug om nog eens de Ravioli met aspergepunten te eten.
Een aanrader zonder meer!
Sarah V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
We hadden geluk, want 1 dag van te voren bleek er nog een tijdslot te zijn dan we via seatme konden reserveren. Zaza’s staat nr 8 op Tripadvisor van Amsterdam, en heeft goede reviews op Iens, dus de verwachtingen waren hoog. Dat ze nr 8 zijn op Tripadvisor zie je ook in het publiek: veel internationalen, weinig mensen uit de buurt.

De service is bijzonder goed voor Amsterdamse begrippen. Dan het eten: als voor hadden we de coquilles, de wortel gember soep en de tonijn. Het gerecht dat er het meest uit sprong qua aankleding en smaak was de tonijn.

Dan het hoofd: we hadden de lam, de steak en de parelhoen. Qua smaak vond ik de steak net iets lekkerder qua structuur dan de lam. De lam was wel interessant met de olijvenkorst. De parelhoen was niet mijn persoonlijke favouriet, maar ik houd niet zo van gevogelte. Fijn dat bij alle gerechten veel groentes zaten!

Als na hadden we de witte chocolade en de lemon taart. De lemon taart was hier duidelijk de winnaar!

Het is een goed restaurant, goede sfeer waar je een leuke avond zult hebben. Tijdens ons bezoek waren er 3 mensen jarig, en kwamen ze 3x met vuurwerk + en werden de centrale speakers op “Happy Birthday” aangezet. Voor de jarigen heel leuk, maar voor ons op een gegeven moment wel irritant.
Hetty P.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Bijzonder veel werk gemaakt door de bediening ivm mijn verjaardag. Ballonnen, strikjes aan glazen, verrasingsdoosje met amuse, dessert met muziek en vuurwerk presentatie. Hartelijke ontvangst. Heerlijk gegeten. Informele sfeer.
Lucas P.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Eerste keer dat ik hier was en ik kan alleen maar beamen wat ik van andere bezoekers las, nml dat het op alle punten uitstekend was. Ik kom zeker terug.
Van den hoven T.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Creatieve hoofd voor en tussengerechten. Goede prijs kwaliteitverhouding, leuke bediening. Aanrader in De Pijp. Gaan zeker terug!
Marion V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Intieme zaak, prettige sfeer. Erg attente en vrolijke gastvrouwen, er werd veel gelachen!
En natuurlijk heerlijk eten! Mooie porties, fraaie borden, lekkere open wijnen.
Ontspannen en prima avond hier, aanrader in de Pijp!
Albert H.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Heerlijk gegeten met 6 personen. Vlotte bediening, goede niet te uitgebreide kaart met 5 voor en 5 hoofdgerechten. Heel goed gegeten en prima wijnkaart, met ook voor onder de 20 euro mooie witte en rode wijnen. Mooie locatie, middenin de Pijp en gezellig om na afloop nog een wijntje op het pleintje te doen.
Albert D.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Op fijne zomeravond buiten gegeten, goeie prijs kwaliteit verhouding, vriendelijke bediening en zeer bijzondere gerechten.
Jasper S.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Heerlijk gegeten, vooraf tonijntartaar die echt prachtig op smaak was ook de cremepjes waren een perfecte aamvulling. Als tussen 3 Zeeuwse oesters (wel wat klein denk nr 5) ook erg lekker. Als hoofd de gamba's met rissotto: verrukkelijk. De sfeer was ook heel relaxed en de service was top! Je vielde je gelijk thuis: de gastvrouw gaf ook een persoonlijke touch aan de bediening. En zelfs de kok kwam nog een paar keer langs om de gerechten uiteen te zetten en een praatje te maken over de zaak. Enige minpuntje: op de website stond nog de oude kaart waar dus nog een tonijngerecht op stond wat niet meer op de nieuwe krt stond. Dat was wel jammer. Maar al met al een heel goeie ervaring in alle opzichten. Wij komen zeker terug!
ozlemkarakus .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
De toetjes waren echt heel lekker! Zo ook het geitenkaas taartje (voorgerecht) en de ravioli van spinazie (tussengerecht / hoofdgerecht). Maaltijden aanpassen naar wens was ook helemaal geen probleem. Het personeel was heel aardig en beleefd, kortom: geslaagd avondje!
Tirza D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Gisteren hebben we ons vier jarig huwelijk gevierd in Zaza's. We hebben een heerlijke avond gehad en waren verrast door de attente en vriendelijke bediening! Het eten was erg goed, met name de coquilles als voorgerecht en lam als hoofdgerecht. De lemontaart als dessert is ook zeker een aanrader!
Alfred W.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Een goede sfeer, bediening was vlot en attent en het eten was top, voorgerecht millefeuille erg mooi gerecht , hoofd parelhoen was mooi zacht van smaak ,toetje was groots,Echt een top tentje
Gaby S.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Met 5 personen gegeten bij Zara's. We werden vriendelijk ontvangen, de muur bij onze tafel was versierd met balonnen vanwege de verjaardag van onze dochter. Het eten was voortreffelijk. Mooi opgediend en heel goed van smaak. De bediening was ongedwongen maar zeer attent. Kortom we hebben een hele leuke avond gehad met heerlijk eten in een goede sfeer. Een aanrader!
Sebastian K.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Wat een leuk restaurant! Het personeel is super vriendelijk en denkt graag met je mee. Op het menu - op z'n ab-fab (net als de bediening haha) staan heerlijke gerechten van oesters tot lam en een heerlijk kaasplankje. De inrichting is eenvoudig maar mooi. Wat dit vooral een prachtige plek maakt om te eten is de symphatieke en leuke manier waarop de bediening en de keuken ervoor zorgt dat het een topavond wordt. Hierdoor trekt het ook - tijdens ons bezoek in elk geval - leuke gasten aan waardoor de sfeer erg fijn is.
Celine D.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Met een vriendin heb ik er a la carte gegeten.
Vanaf het begin tot het einde ging het super goed. Coquilles als vooraf en Lam als hoofd en de smaken waren fantastisch! En dan het dessert.... Nou.... zeer lekker!
Ik vond het sfeer ook heel gezellig, kleinschalige restaurant, aandacht van de bediening was ook zeer goed. Gewoon niets aan te merken, zeker voor herhaling vatbaar!
richardenlian .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Heerlijk gegeten, gezellige sfeer, leuke bediening.... Gaan daar graag nog eens eten.
Echt een aanrader!! Tot de volgende keer.
Ben N.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Heel lekker eten met als uitschieter de gebakken coquilles en daarbij ook een bijzonder vriendelijke en attente bediening.
RH123 .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
ZAZA's is een heel erg leuk restaurant. Je zit prettig en niet te dicht op andere gasten. Eten erg goed. We namen vijf gangen. Mooie uitgebalanceerde gerechten. Goed op smaak en mooi opgemaakt. Wijnarrangement was ook prima erbij. Al met al zeer tevreden.