Zaza's

Daniël Stalpertstraat 103 1072 XD Amsterdam Nederland Kaart
31-206736333
Deze moderne en sfeervolle zaak in de Pijp wordt met ontzettend veel passie gerund door Susie Roche. Susie (bijnaam Zaza) is één en al gastvrijheid en hartelijkheid en ze heeft er een sport van gemaakt haar gasten een onvergetelijke avond te bezorgen. Uiteraard kun je hier ook terecht voor een snelle hap, maar als je lekker lang wilt tafelen ben je hier ook aan het juiste adres. Chef Davy kookt prachtige Franse gerechten met een Mediterraans tintje. Stuk voor stuk prachtig om te zien, maar nog fijner om op te eten.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Bestel de filodeeg basket. Dit is een knapperig mandje van filodeeg gevuld met een huisgemaakte hangop, munt, doperwten, baby groene asperges, baby courgette, een gel van lemon curd en komkommer en chips van zoete aardappel. Een ware feest om te eten.

Foto's van gerechten

9,5
9,2
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Gelegen midden in de PijP, vriendelijk en vrolijk ontvangst. De amuse was verrukkelijk en de overige gerechten erg goed, het restaurant zat geheel vol en er hangt een prettige sfeer, wijn was goed. Al met al ook goed betaalbaar, dus wij komen zeker een keer terug, maar dan nemen wij wel het prive tafeltje voor 2.
Nevill R.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Geweldig gegeten, en de dames in de bediening hebben het super gedaan, één van onze beste ervaringen tot nu toe!
Omi B.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Goeie keuze restaurant voor speciale gelegenheden. Gerechten worden mooi gepresteerd en de bediening is voornamelijk correct en attent, maar ook ongedwongen. Prijzen aan de hoge kant maar daar tegenover krijg je een echte fine dining experience!
Yfris F.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Eten slecht ontvangst heel vriendelijk
Sonja G.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Heerlijk gegeten, uitstekende service en leuke locatie!!
R Z.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Gastvrouwen en service uitmuntend. Zeer spontaan en gastvrij. Klein restaurant maar toch een intieme setting. Verlichting en inrichting maken het een chic but cosey etablissement.Voorgerecht en wijnkaart uitstekend. Hoofdgerecht was erg machtig en qua smaak good not great. Nice touch: AbFab references, darling.
Hanneke B.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Zara's is echt een aanrader. Heerlijk gegeten in dit kleine, knusse restaurant. De bediening was prima. Er werd goed advies gegeven over de wijnen. Het nagerecht wilden we delen en er werden meteen extra lepels uitgedeeld, zonder dat we hierom hoefden te vragen. We komen hier zeker terug.
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Heel goed en smakelijk gegeten, de gerechten mooi opgemaakt. bediening was attent en snel .
Fien R.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Ik kan het niet anders omschrijven als TOP. Super lekker eten en zoals typisch Hollands enorm vriendelijk. Aanrader
Cees M.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Prima restaurant! Intiem en goede kwaliteit!!
Marilu B.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Delicioso!!
ellly .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Heerlijk gegeten, bediening is super vriendelijk, hele fijne sfeer. We waren met 4 personen, 2 van ons wilden geen voorgerecht, omdat zij liever voldoende eetlust wilden bewaren voor het nagerecht, werd opgelost door 2 voorgerechten te verdelen over 4 borden, erg attent. En de jarige in ons midden kreeg een dessert mét sterretjes fontein en mooie foto. Een echte ABFAB herinnering!!!
Ulrik S.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Zoals gewoonlijk weer erg lekker gegeten. Coquilles waren subliem!
Laura F.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Excellent
Luke A.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Perfection from start to finish. It's very rare for me to not have any areas for improvement. Thank you ladies for a perfect evening <3
pat H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Voor de vierde keer hier gegeten en weer lekker gegeten En wat een leuke lieve bediening heeft dit restaurant. Lekker vrolijk. De bediening geeft je echt nog aandacht. Dit restaurant is echt een aanrader. Wij komen eerdaags weer.
DStevense .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Heerlijk eten in dit kleinschalig restaurant waarbij de service en sfeer geweldig is. De borden zijn mooi opgemaakt en de verschillende smaken komen goed tot uiting. Absoluut een aanrader om een bezoek aan Amsterdam mee af te sluiten.
Marek K.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Met mijn vriendin hier gegeten op haar verjaardag. Ze hadden haar plek versierd met ballonnen en we werden superenthousiast ontvangen :)
Voor-, tussen- en hoofdgerecht besteld. Vooraf kregen we een amuse en brood met lekkere, huisgemaakte dip.
Voorgerechten steak tartare en tempura van tonijn waren verrassend, smaakten perfect en waren prachtig opgemaakt.
Tussengerecht spoom met Mumm-champagne was vooral leuk voor de ervaring: er werd een groot glas met een bol citroenijs op tafel gezet en de bediening schonk daar aan tafel Mumm-champagne bij (of is dit een spoiler?). Als je het mij vraagt een beetje zonde van de champagne, maar wel een leuk intermezzo.
Hoofdgerecht hertenbiefstuk was gewoon superlekker en goed in balans qua smaken.
De wijn Museum Real Reserva (Tempranillo) is heerlijk kruidig en het geld (39,50) waard.

Kortom, eten perfect, bediening goed (eigenaresse is een superleuk mens en kundige serveerster, de andere serveerster was vriendelijk, maar wat minder kundig, of had een kater;)).
Wat opviel was dat er van de ongeveer 12 tafels zeker meer dan de helft niet Nederlands was (we hoorden Spaans, Russisch en Engels om ons heen). Denk dat deze tent nog ontdekt moet worden door lokaal publiek, of het is er niet hip genoeg (geen krijtborden, snorretjes op de muur, bebaarde bediening etc.), het blijft Amsterdam.

Dikke aanrader!
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Super gegeten en aardige bediening! En ook alcoholvrij bier voor tijdens zwangerschap.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Een vrij onbekend pareltje in de Amsterdamse Pijp: een goede sfeer, uitstekende gerechten en een zeer persoonlijke service. De carpaccio van gepekeld hert met gemarineerde paddenstoelen, een crème van gorgonzola en witte chocolade en een gel van vijgen en appel vooraf was heerlijk. Datzelfde gold ook voor de ravioli gevuld met geroosterde flespompoen, feta, gepofte knoflook en salieschuim, het tussengerecht. Het hoofdgerecht was hertenbiefstuk met een taartje van duxelle en foie gras, gekonfijte rode kool, truffel-aardappelpuree en een rodewijnsaus met port: uitstekend. Het chocoladetaartje met een crème brûlée met sinaasappel en yoghurtijs vormde een waardige afsluiting van het diner. Zaza's is een aanrader.