Zaza's

Daniël Stalpertstraat 103 1072 XD Amsterdam Nederland Kaart
31-206736333
Deze moderne en sfeervolle zaak in de Pijp wordt met ontzettend veel passie gerund door Susie Roche. Susie (bijnaam Zaza) is één en al gastvrijheid en hartelijkheid en ze heeft er een sport van gemaakt haar gasten een onvergetelijke avond te bezorgen. Uiteraard kun je hier ook terecht voor een snelle hap, maar als je lekker lang wilt tafelen ben je hier ook aan het juiste adres. Chef Davy kookt prachtige Franse gerechten met een Mediterraans tintje. Stuk voor stuk prachtig om te zien, maar nog fijner om op te eten.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Bestel de filodeeg basket. Dit is een knapperig mandje van filodeeg gevuld met een huisgemaakte hangop, munt, doperwten, baby groene asperges, baby courgette, een gel van lemon curd en komkommer en chips van zoete aardappel. Een ware feest om te eten.

Foto's van gerechten

9,5
9,2
Marco B.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2013
Mooie avond gehad in dit knusse restaurant. De carpaccio vooraf was heerlijk vers op een mooi opgemaakt bord. Het hoofdgerecht met vis had een iets te aanwezige mosterd smaak naar mijn mening, maar wel erg vers. Het personeel is erg vriendelijk, een aanrader.
harry H.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2013
Fijne plek om ongecompliceerd lekker te eten. Verse oesters geserveerd zoals het hoort en mooi gebakken zuigzachte lamsfilet. Vriendelijke en informele bediening en een fijn geprijsde wijnkaart.
Patrick P.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Als voorgerecht de Carpaccio van Gepekelde Kalfsentrecote gehad: heb mijn carpaccio wel beter gegeten, maar dit smaakte absoluut niet slecht.

Als tussengerecht de Spoom met Citroensorbetijs: lekker verfrissend en neutraliseert de smaak van het voorgerecht goed, om zo beter van het hoofdgerecht te genieten.

De Gegrilde rib eye was mijn hoofdgerecht, deze was precies zoals ik hem had gewild (medium) van de gril. Heerlijk!

De avond afgesloten met een Bailey's cheesecake. Als liefhebben van de "originele cheesecake" moet ik zeggen dat deze wel iets tegenviel, maar krijgt van mij zeker niet minder dan een 7!

De gastvrouw had ook een hele goeie fles wijn aangeraden voor bij onze gangen. Ook een plus puntje!

Met een groep van zes geweest, en uitermate naar onze zin gehad! Zaza's is zeker een aanrader!
Kuijvenhoven .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2013
Zaza"s nu 2x bezocht en 2 x fantastisch gegeten! Gisteravond wederom heerlijk gegeten, culinaire voorafjes, vooral de tonijn tempura vooraf is overheerlijk! De kabeljauw was zalig, en de andere gasten die vleesgerechten hadden ,vonden het ook perfect! Erg goede bediening en vriendelijk. De juiste ambiance met de juiste verlichting , alles wat je wenst eigenlijk! Kortom, een absolute aanrader! Ik verheug me op de volgende keer weer!
TimmyF .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2012
Ben hier gisteren geweest en zeer aangenaam verrast. Allereerst, de bediening is prima, erg vriendelijk. Het eten dan, een lekker voorafje in de vorm van een soort cake'je met eend, de starters waren erg lekker, ik had de eend, anderen de soep en scalops, presentatie voortreffelijk. Vervolgens als hoofdgerecht het wild, met aardappelpuree met truffel, ook erg lekker. Zoals iemand hieronder opmerkt, de porties zijn niet enorm, maar dit is een 'proper' restaurant, en geen snackbar of all you can eat concept.

Uiteindelijk nog een kaasplankje achteraf, kortom: prima!
Silvia D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2012
Met een klein groepje hebben wij lekker gegeten bij Zaza's. Er staat veel lekkers op de kaart en er is dus keuze genoeg. Het interieur is stijlvol strak en modern. De bediening is erg vriendelijk. Het enige minpuntje is dat voor een grotere eter dan ik (elke willekeurige man) wellicht de porties aan de kleine kant zijn, terwijl de prijs gewoon of enigszins aan de hoge kant is.
Stijn W.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2012
Dit is een restaurant voor mensen die net even iets beters willen. Het menu is kort en krachtig, je krijg een lekker borrelhapje, en de gerechten zijn mooi en lekker!
Het personeel is hyper enthousiast :).
jdbiggelaar .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2012
Hier met zijn tweeen gegeten. We werden erg gastvrij en enthousiast ontvangen. De inrichting is modern, maar heel sfeervol. We voelden ons meteen thuis. Een bescheiden kaart, maar wel zeer smakelijke gerechten! De tempura van tonijn was erg lekker en ook onze hoofdgerechten vielen zeer in de smaak. Een heerlijk glas wijn bij het eten maakte ons feestje compleet, mede door de attente en vlotte bediening. Ondanks dat het restaurant helemaal vol zat, werd geen druk uitgeoefend om plaats te maken. Hier gaan we vaker terugkomen! Wel reserveren, het heeft de reputatie altijd vol te zitten.
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2012
Goed en leuk restaurant. Tafeltjes staan wel erg dicht op elkaar waardoor je weinig privacy hebt en lastig moet bewegen tussen de tafels door. Goede en vakkundige bediening. Wijnkaart is beperkt. Menukaart is prima, zonder heel veel verrassingen. Eten is van goede kwaliteit, heerlijke tempura van tonijn, echt zeer smakelijk. Ravioli was niet heel spannend, had meer smaak gemogen.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2012
Alles klopt aan dit restaurant , als je binnenkomt voel je je hier zo welkom !
We kregen een mooi tafeltje. Snelle, maar leuke bediening ( Daan) En dan de tongstrelende amuse (blauwe kaas met witte chocolade) dit zou je zelf niet bedenken, maar was erg lekker! De gastvrouw en eigenaresse is supervriendelijk en relaxed. Verder hebben wij echt heerlijk gegeten ! Zelf was ik jarig en dat ze met dessert met vuurwerk binnen kwamen was de kers op de taart! Ze maakten ook nog een foto die binnen 1 minuut uitgeprint op de tafel lag. Wat een grappig en attent gebaar! Kortom een toptent !! Wel reserveren want de zaak was mega vol.
WillemVW .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2012
'k Heb daar gegeten met een vriend van mij en zijn vrouw. Wij zijn Bourgondiërs. Hij had dit restaurant uitgekozen, want hij wil altijd het beste! Nou, daarin is ie met dit restaurant goed geslaagd! De eerste indruk: vol en dus gezellig, een geroezemoes van stemmen en daar tussendoor, heel rustig, de bediening! Perfect. Het eten oogt als een plaatje, maar is geweldig! Kortom een heerlijke, bourgondische avond met goede vrienden in een geweldig restaurant!
Cindy B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2012
Hier een aantal dagen geleden gegeten en het was heerlijk. Erg fijn dat ze hier ook cocktails serveren (zijn ook erg lekker). Het personeel zou wel iets meer op kunnen letten, wij moesten een tijd wachten om extra drankjes te bestellen terwijl het heel rustig was. Ondanks dat komen wij hier zeker nog eens terug!
catia82 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2012
always a good idea to come here to eat, with a friend, with my family, cool place nice staff price quality fair, i'll be back.