Zarzuela

Meer informatie over restaurant Zarzuela

• Terras
Wil A.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Met ons bedrijf met 12 man na de Kersborrel wezen eten bij restaurant Zarzuela.
Vriendelijk personeel en eigenaar geweldig sympathieke gastheer.
Unaniem was iedereen het erover eens: geweldig lekker en vlees was superlekker.
En dat alles voor een heel schappelijke prijs!!
Wen M.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
De laatste tijd niet vaak zo'n beroerde ervaring gehad. Om te beginnen is het interieur groezelig, oud en zou een opfrisbeurt kunnen gebruiken. De tafels waren plakkerig. We kozen de tapas als voorgerecht en waren teleurgesteld dat het lekkerste op het bord de semi zongedroogde tomaten waren die waarschijnlijk direct uit een potje kwamen. Het eten was te zout, lauw en had weinig finesse. Ditzelfde gold voor het hoofdgerecht. De wijn was echt heel beroerd van kwaliteit. Bediening niet erg opmerkzaam, jong en heeft nog veel bij te leren. Zonde om hier je tijd te verdoen.
Iris J.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Elk jaar als ik weer even in Nijmegen ben (meestal rond de Vierdaagse Feesten), ga ik naar Zarzuela waar ik van jongs af aan al kom eten. De kaart is niet of nauwelijks veranderd. Heel erg Spaans zijn de gerechten eigenlijk niet dus die illusie wil ik u direct ontnemen. Het is: vlees/vis met of zonder sausje, (alles komt van de grill) sla en patatjes of pommes noisettes en bij sommige gerechten spinazie. Ze zijn wellicht zelfs wat verouderd maar waarom zouden ze een goede formule wijzigen? Het is gewoon heel erg lekker. De sfeer bij Zarzuela is overigens wel erg Spaans, ook met de live muziek erbij in het weekend.

De Mexicaanse gerechten zijn daarentegen een stuk authentieker, met diverse taco's en chimichanga's (de kip is beduidend lekkerder dan het rundvlees). Als je tussen 17:00 en 18:00 zijn de Mexicaanse gerechten goedkoper, als een soort happy hour, voor de snelle hap of de arme student is dat natuurlijk top!

De pinchos de carne als voorgerecht is aan te raden, dat geldt ook voor de gambas a la plancha. Hoofdgerecht zou ik voor vlees gaan en vraag daar vooral de Spaanse kaassaus bij, de spinazie en de pommes noisettes. Ze maken bij Zarzuela overigens een behoorlijke sangria en voor een frisse margarita draaien ze hun hand niet om.
De desserts zijn niet bijzonder, sommige zelfs kant-en-klaar dus ik zou lekker voor een koffie met een likeur of spaanse brandy gaan. De service is over het algemeen goed, maar het is soms wel afhankelijk van wie er aan het werk is. Omdat het een klein etablissement is zijn er meestal 2 gastvrouwen/heren. Ik zal hier altijd blijven terugkomen want het is altijd fijn bij Zarzuela
Gijsje30 V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2014
Omdat we iets te vieren hadden ging ik op zoek naar een Mexicaans restaurant in de regio en via internet kwamen we in Nijmegen terecht. Het was niet mogelijk om een tafel buiten te reserveren, maar er bleek nog voldoende plaats op het terras toen we arriveerden. Daarnaast houdt men hier bewust een paar tafeltjes vrij voor gasten die zo maar binnen komen lopen. Je kunt dus de pech hebben dat er nog wel een tafeltje vrij is, maar dat die niet voor je gereserveerd wordt. We vonden het Spaans-Mexicaans restaurant Zarzuela in de wijk Altrade van Nijmegen(-oost) met het terras aan een gezellig drukke straat. We werden gastvrij ontvangen en gedurende de hele avond bleek al het personeel (3 personen) vriendelijk, enthousiast en attent. De port en zoete witte huiswijn smaakten goed en we begonnen met Nachos tortillachips plus overheerlijke guacamole en enchilladasaus en voor m’n tafelgenoot een cactussoep. Hij was erg blij met deze smaakvolle soep en ik proefde dan ook een lepeltje. De smaak was inderdaad erg goed, maar voor mij was deze soep te pittig (stond trouwens niet op de kaart vermeld).
De Enchiladas Chimichanga (tarwetortilla’s met rundergehakt en kip, enchiladasaus, gegratineerd met kaas, Mexicaanse bonen, zure room, guacamole, rijst en salade) stelden een klein beetje teleur. Door het formaat van de tortilla’s en omdat de echte Mexicaanse smaak ontbrak. Ikzelf koos voor de Surf & Turf: kalfsoester en 2 gamba’s met Spaanse kaassaus, tomaten-basilicumsaus, salade en pommes frites.
Omdat ik niet zo gek ben op rode sauzen, vroeg ik of ook alleen (schimmel)kaassaus mogelijk was. No problem! Toen mijn gerecht werd geserveerd, bleek er toch tomaten-basilicumsaus onder de gamba’s te liggen, maar dit werd vlot opgelost. Mèt welgemeende excuses zou er direct voor extra kaassaus gezorgd worden en die kwam op tafel met nog eens de excuses van de kok. Uiteraard heb ik wel wat van de rode saus geproefd en het moet gezegd: ook lekker! De gamba’s waren al gepeld (alleen de kop lag er nog los op) en waren goed op smaak, net als de kalfsoester, die op verzoek ‘medium’ was bereid.
De frieten waren lekker en het schaaltje salade ging ook schoon op: het zag er niet alleen aantrekkelijk uit, maar er zat ook een smakelijke dressing over de diverse ingrédiënten.
We vroegen om een pauze (en die kregen we ook) en kozen toen voor Zef’s Coffee Special:
Kopje koffie naar keuze met een klein ijsje. Ik dacht: koffie met een bolletje ijs, maar dat was niet het geval. Het kleine ijsje bestond uit een bolletje ijs, gekarameliseerde walnoten, wat karamelsaus en flink wat slagroom. Voor sommigen misschien te veel slagroom, maar ik schepte er wat van op de koffie verkeerd. Heerlijk!
Conclusie: een prettig (lees: gemoedelijk) plekje voor een lekkere maaltijd tegen een reële prijs.

Nico K.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Uitstekend restaurant met een bruine kroeg uitstraling, maar dan met een Spaanse twist. Goede keuken hoewel ik meer tapas had verwacht. Leuke bediening, man met een gitaar, maar dat was wat minder gepast omdat ik er zakelijke gegeten heb. De gitarist merkte dat op en vermeed ons: ook prima! Kortom: prima avond gehad.
Annnbeth .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Een Spaans eettafel in een woonbuurt in Nijmegen. Mijn vriendin was hier al vaker gaan eten, terwijl het niet eens in haar buurt ligt. De bediening kende haar en maakte een praatje ondanks de drukte en we werden snel geholpen. Het decor was leuk maar het was wel warm, te warm. Het eten ziet er op papier specialer uit dan op het bord. De kip limoen coriander soep was lekker maar niet uitgesproken van smaak en wat vlak. De entrecote in tomaten en olijven/ chorizo saus was lekker en smaakvol. De bij geserveerde spinazie en sla was weer wat vlak. De aardappeltjes uit de oven waren een tegenvaller. Schijfjes uit de zak ? In een ovenschaaltje.
Dit alles met wijn en koffie met likeur voor 2 voor 80 euro. Dat maakt dit uitje een goed restaurant om met vrienden onder genot van eten en drank bij te kletsen.
Ad95 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2013
Het eten bij zarzuela is lekker! De voorgerechten en hoofdgerechten waren heerlijk. De desserts zijn vrij duur en niet bijzonder in vergelijking met de rest. Ons hoofdgerecht liet lang op zich wachten (te lang), maar gelukkig is de sfeer in het restaurant wel erg leuk, wat het wachten minder erg maakte. Behalve het lange wachten waren er geen minpunten. Een goede tip, voor 18:00 zijn alle Mexicaanse gerechten maar 10 euro!
Bediening was vriendelijk, maar niet bijzonder.
L_consoli .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2013
Niet echt bijzonder, wel in orde. Tapas Espagnolas als voorgerecht zijn wisselend, van 'gewoontjes' tot krachtige smaak. Niet echt in balans dus. Huiswijn is van goede kwaliteit. Hoofdgerecht (Filete Asado a la Portuguesa) wederom ok, maar gelet op het soort keuken zou je veel intensere smaken verwachten. Het is allemaal 'toned down'. Bediening kan goed omgaan met drukte.
Mitchell V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2013
Gisteren wezen eten samen met mijn vriendin. In een klein jaar tijd alweer de derde keer dat we hier geweest zijn. Gewoon om de hoek, en goed eten. We kwamen iets na zes uur binnen en het hele restaurant zat al vol. Gelukkig zou er binnen een half uur ongeveer een tafel zijn dus met een lekker wijntje en brood aan de bar gaan zitten.

Binnen een half uur konden we inderdaad aan tafel en daar hebben we de luxe mixed grill (Combinacion de Costillas) op. Erg lekker vlees, goed gekruid en mooi rosé van binnen. Ook flinke porties, maar dat mag ook wel voor 46 euro (voor twee personen). Begeleid door heerlijke aardappeltjes en gebakken groenten.

Vervolgens nog een kopje koffie en een borrel op, en tevreden naar huis. Enige minpuntje was de prijs van een dubbele espresso, hij werd gerekend als twee espresso's wat neerkwam op 4,70.
Mar L.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2013
Na 2 jaar weer eens gaan eten bij dit restaurant. Lekker dicht in de buurt en eerder goede ervaringen gehad, dus het was geen moeilijke keuze. Toen wij binnen kwamen was het restaurant al vol. We konden even aan de bar wachten met een drankje. Al snel was er een tafel voor ons beschikbaar. We kozen een voorgerecht met verschillende tapas. Dit voorgerecht kwam na 15 minuten. Het was lekker, maar niet erg bijzonder gezien de 15 euro die ervoor gevraagd werd. De mosselen die er bij lagen waren erg taai en droog, haast niet eetbaar. Deze hebben we laten staan en ook verteld dat ze niet lekker waren. Het hoofdgerecht liet lang op zich wachten, erg lang. Na ruim een uur kwam een meneer (vermoedelijk de eigenaar) langs om te vertellen dat het nog 8 minuten zou duren voordat ons hoofdgerecht zou komen. Inmiddels baalde we al dat het zo lang duurde. 20 minuten later kwam ons hoofdgerecht eindelijk. Het hoofdgerecht was erg lekker, niets op aan te merken. De entrecote was perfect gebakken en de kabeljauw met spek was heerlijk. De serveerster vroeg of we mayonaise bij de patat wilde, dat wilde we wel. 10 minuten later hebben we er nog maar een keer om gevraagd, ze was het vergeten. Toen de meneer kwam vragen of het lekker was beaamde we dat, maar vertelde we wel dat we het erg storend vonden dat we zo lang hebben moeten wachten. Hij bood meteen zijn excuses aan. We vroegen om de rekening. Hij kwam terug met de rekening en zei dat hij het voorgerecht van de rekening afgehaald had omdat we zo lang hadden moeten wachten. Dat vonden we erg netjes. Al met al: heerlijk eten (op de mosselen na), vriendelijk personeel, maar je moet er wel rekening mee houden dat het erg lang kan duren.