Zandzeebar

Duur
Erg lang
Rombom .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Het eten is in deze strandtent uitstekend maar je moet wel gevoel voor Fawlty Towers hebben.
We bestelden, soep, een salade en een broodje gerookte makreel, en daarbij een zomers biertje. De soepen kwam vrij vlot en smaakten erg lekker, vooral de gele paprika-tomatensoep. Na verloop van tijd kwam een andere medewerker ons hoofdgerecht brengen. We zeiden dat we nog graag een tweede biertje wilden. "Daar ga ik niet over" antwoordde ze stralend.
Toen ze al weg was ontdekten we dat bij het broodje wel een mes en vork waren meegeleverd, maar bij de salade, met daarin toch flinke stukken iberische ham, alleen een klein vorkje. Zeker 20 minuten probeerden we de aandacht van het passerende personeel te trekken. Dat lukte niet: het was druk op het terras. Tenslotte wilde mijn partner naar binnen lopen, maar hij werd door de bedrijfsleider teruggewezen: "u moet maar blijven zitten, en wachten tot we aan u toe zijn." Dat was 10 minuten later het geval. "Ik wil graag een mes bij mijn salade" begon ik. "Daar ligt toch een mes?" luidde het antwoord. "Dat is gebruikt voor het broodje makreel." "Dus u wilt een eigen mes?!" repliceerde de bedrijfsleider hoogst verbaasd. "Ja, en ook nog graag twee dezelfde biertjes."
Na nog een tijdje wachten werd er een couvert op tafel geworpen. Toen we de maaltijd op hadden kwamen de bieren nog.
De prijs van dit alles was €42,60. De kassamedewerker keek heel sneu dat we geen fooi gaven.
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Hier de lunch genoten op het prachtig terras aan het strand, het eten was niet zo smakelijk en moesten er erg lang op wachten, de bediening liet te wensen over wat gezellig had moeten zijn monde zich uit op een teleurstelling. Moest even de mobiele telefoon gebruiken om een datum op te zoeken en voor we het wisten stond de ober voor ons en vertelde ons dat het een mobielvrij terras was en of ik hem direct uit wilde doen. Jammer maar een telefoon kan natuurlijk een belangrijke functie hebben. Als eigenaar zou ik hier toch maar eens over nadenken. Wij zoeken in het vervolg een ander terras.
Dorenda V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Op basis van de recensies in Iens, dat dit een hippe tent zou zijn hierheen gegaan. Eerst een verse sap gedronken en einde van de dag nog een borrel met een hapje. Rose is prima in een leuk glaasje. Borrelhapjes zijn ook lekker en alles is vers en normale porties. Jammer dat de ham op was. smakelijk gegeten. concept is ietwat gemaakt maar sfeer is goed en de bediening vriendelijk, hardwerkend en efficient
ELF76 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Vandaag hier aangeland voor de lunch tijdens een fietstochtje. De locatie is van buiten niet bijzonder. Het terras is netjes met een aantal ligbanken maar relatief weinig schaduwplekken. In de volle zon zit je toch een beetje op te bakken dus zijn wij binnen gaan zitten. Binnen is enigszins oriëntaals aangekleed. Het geheel komt heel relaxed over. De bediening is ondanks de drukte snel bij de tafel en komt ook relaxed over. We bestellen smoothies van de dag als drinken. Als eten bestellen we twee zandzeeburgers waarvan we één met frietjes en zonder brood willen omdat mijn vrouw geen brood eet. Dat blijkt niet te kunnen. "Het eten komt zoals het komt" was de reactie. Op zich een wat vreemde reactie en niet echt klantgericht. In plaats van een tweede burger dan maar een salade met gerookte makreel besteld. Ondanks de drukte stond het eten snel op tafel. De salade en de burger waren prima. Sla lekker vers en voldoende dressing maar niet overheersend. Burger (op een pita broodje) lekker vlees met pittige salsa. Prima combinatie ook de smoothies waren lekker. Geen onbestemde smaak maar duidelijk aardbei en banaan. Kortom een fijne lunch.
Mariz S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Ook hier zit je in een bedacht decor. Het moet zogenaamd oosters en hip zijn. En een anti-telefoonbeleid. Wat een leegte!!! Zeer vermoeiend dat mensen daar intrappen en denken dat dat diep is.

Toevallig gingen de mensen die aan het mooiste tafeltje op het terras zaten weg. We moesten bijna huilen van geluk. Zo mooi was de zonsondergang.

Er was een schoolbord met allerlei hapjes er op geschreven. We moesten binnen 3 minuten bestellen want de keuken ging achterlijk vroeg (20.00u) dicht. Terwijl toen het hele terras propvol zat. Why?!! Wij zijn gewend om op vakantie te gaan in het buitenland, nu voelden we weer de treurige starheid van Nederland.

Eigenlijk was de jongen die ons bediende erg aardig en de hapjes waren klein maar prima. Ik denk dat dat het personeel de tent gewoon moet overnemen en dat de eigenaar weg moet gaan, het allemaal aan hen moet overlaten. Dan komt het goed.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Heerlijke plek, geweldige muziek, goede sfeer. De Zandzeebar heeft een duidelijke aanpak en sfeer. Het is geen doorsnee strandtent, maar meer een loungerestaurant zoals we dat van Ibiza kennen. Goede muziek, heerlijke verse tapas, lekkere drankjes. No nonsense, geniet van de plek, de sfeer en het eten. Genoeg te beleven!
Kok-o-vin .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Afgelopen week hier "aangeland " in deze Boeddha- hippie tent.
Vroeg de bediening wat ambachtelijke appeltaart inhield ? Deze kwam van de lokale bakker .
En zie : Alweer een taartje van de "lokale groothandel ", geen structuur, fijngemalen appel, zachte korst á € 3,75 ex slagroom .
Maar nu komt het ! , ik vroeg om een glas water bij mijn espresso ( die ik overigens bij andere strandtenten wel kreeg, zelfs duinwater ! ) , nee sorry , hebben we niet , want we zijn niet aangesloten op het waternet, je kunt wel Earth water kopen voor voor een goed doel , tsja nou breekt mijn klomp .
In dit geval is het goede doel volgens mij het bedrijfsplan, de hele tent moet toch draaiende gehouden worden met kraanwater ? : keuken met spoelen, wassen, koken, espressomachine, thee, spoelbakken , wc, en natuurlijk de wc kraantjes waar heel consequent staat met een pictogram dat je het niet mag drinken .Mocht dit allemaal niet waar zijn en dat jullie nog steeds met vervuild water met een hoge druk pomp er achter werken dan ben ik flink in de maling genomen en wordt het hoog tijd om jezelf aan te sluiten zoals andere tenten dat ook gedaan hebben .
Ik voel me in ieder geval belazerd( en mijn medegasten ) ,probeer om je geld te verdienen zonder plastic flesjes.
RowRow84 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Heerlijk zonnetje, uitwaaien, terras, relaxte muziek. Voor een echt 'strandgevoel' is dit the place to be!
Zeker een pluspunt is het verbod smartphones te gebruiken en men wordt hier ook op aangesproken.

De burgers smaakten ons goed. De bediening deed zijn werk. Kleine smet was wel dat onze bestelling niet bij iedereen kon worden gedaan, maar alleen bij de bediening in de 'eigen wijk'.

Totale sfeer voelt Oosters aan met een tintje 'surf-dude' gehalte. De lekkere loungebanken op het terras droegen hier ook aan bij.
Gerauschmacher .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
De onbeschrijfelijke botte arrogante eigenaar die deze tent bestierd als een gevangenkamp verprutst echt je vakantiegevoel. Ga hier niet heen, tenzij je je als 'gast' aan de regels houdt. Dat houdt het volgende in: verstop je telefoon, bestel geen bitterballen, val vooral niet in slaap (je wordt met een ouderwetse blaastoeter in je oor getoeterd), vraag niet om iets extra's, kom niet te laat of te vroeg, blijf rechtop zitten en ga niet in je stoel hangen, lever geen kritiek, neem geen honden mee, neem eigenlijk liever ook geen kinderen mee, vraag niet of de muziek harder of zachter kan, bestel genoeg, ga weg als al je je consumptie hebt genuttigd...wees uberhaupt dankbaar dat je dit paleis mag betreden. Ga hier eigenlijk gewoon niet heen. De arrogantie is stuitend.
DiepFries .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wat een vreselijk leuke tent. Mobieltjes verboden ! Top idee. Lekker onthaasten zonder internet en telefoon, maar lekker genieten van je gezelschap. Gekozen op advies van de bediening voor twee lekker tapas gerechtjes met wat bijlagen en je eet voldoende. Smaak zeer goed en leuk geserveerd. Vriendelijke relaxte bediening. Buiten de mogelijkheid om lekker op lounge banken te chillen. Goed betaalbaar ook. Komen zeker terug
Fred B.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Afgelopen dagen voor het eerst op Terschelling verbleven en dat gaf ons een mooie gelegenheid om `Zanzibar` (wij hoorden de naam in eerste instantie verkeerd) uit te proberen. Gezien de wisselende reacties op Iens, zijn wij er toch onbevooroordeeld naar toe gegaan, want je moet het zelf ondervinden.
Wat heerlijk dat al direct bij de ingang wordt aangegeven dat de mobiele telefoons uit moeten om een rustig verblijf voor iedereen te garanderen. De strandtent is heerlijk ingericht, met allerlei voornamelijk oosterse spullen. Voldoende loungebanken buiten, voldoende zitgelegenheid binnen en heerlijke muziek op een acceptabel niveau.

Ik denk dat er net voor het hoogseizoen is ingegrepen in de (wijze van) bediening. 1 persoon neemt de bestelling op, 1 persoon komt de drankjes brengen en 1 persoon komt het eten brengen. Afrekenen kan bij de bar binnen. Alles gaat in een vlot tempo en men weet hoeveel mensen men binnen kan hebben om het nog goed te kunnen afhandelen.

Ik heb er een `zandzeeburger` gegeten. Goed en smakelijk gemaakt, goed op temperatuur en een lekkere garnituur. Een ander persoon van ons gezelschap had een Turkse pizza. Ook goed van smaak en temperatuur. De dames hadden beide een goed smakende tosti.

Al met al denk ik dat deze strandtent een goede zomer tegemoet gaat. Op Terschelling moet je onthaasten en zij hebben dit, door het verbod op het gebruik van telefoons en een uitstekende service (men vraagt ook oprechte feedback), goed begrepen!
Egd .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Het meest opvallend bij de Zandzeebar vond ik de zeer matige service. Ik heb mij als gast absoluut niet welkom gevoeld in deze strandtent. Als gast met een allergie voelde ik mij helaas niet serieus genomen toen ik vroeg of er ook een allergenenkaart ter inzage beschikbaar was. Allergeneninformatie zou niet verstrekt hoeven worden, aldus de felle en aanvallende eigenaar. Een van de jongens uit de keuken heeft me wel ter woord gestaan. Ik heb hem zelf moeten uitleggen wat mijn allergie inhoudt en wat ik niet kan eten. Ik heb me zéér flexibel moeten opstellen (lees: de kok de vrije hand moeten geven) om te kunnen lunchen. Wat betreft de service heb ik het direct afrekenen bij bestelling ook als zeer onprettig en niet als klantvriendelijk ervaren.

De locatie van de Zandzeebar is natuurlijk adembenemend; het Noordzeestrand bij West-Terschelling. De beschikbaarheid van een binnen- en buitenvertrek vond ik ook prettig. Het is aardig ingericht, maar weer niet heel erg op de klant gericht. Zeer onprettig vond ik de constante aanwezigheid van de honden die bij de zaak 'horen'. Het deed bij mij behoorlijk af aan het idee van hygiëne.

Het eten vond ik uiteindelijk voldoende, maar niet heel bijzonder voor de prijs. De prijs-kwaliteit verhouding was naar mijn idee niet helemaal in balans.

Al met al denk ik niet dat ik nog eens voor de Zandzeebar zou kiezen.
Henry258 .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Na met een krabbenpas het regelementenbord te hebben gepasseerd, vonden we eindelijk onze weg naar binnen. Wij wel, anderen lachte erom en zijn direct omgekeerd.

Drinken en eten op zich wel prima. Tent is niet commercieel genoeg ingericht naar mijn idee. Weinig zitplaatsen, maar veel open ruimte waar niks mee wordt gedaan. Of er staan een paar biertafels. Daar zou ik als klant toch zeker niet aan willen zitten.

Al met al redelijk, maar niet voor herhaling vatbaar.
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Onze favoriete plek op Terschelling!
Vanmiddag heerlijk in de zon op een loungebank, genieten van sferische muziek en de prachtige oosterse aankleding . Niks aan te merken op eten en bediening. Smaakvol soepje en patatjes met knoflookmayo gingen er goed in bij een biertje. Telefoonverbod is even wennen maar helemaal niet erg.
Connie N.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Voor de 2e keer op Terschelling en rechtstreeks naar de Zandzeebar, lekker zonnetje en hangend in de loungebank even alles loslaten. Bij binnenkomst inderdaad het bord met mobiel verbod gezien en wij slaakten een zucht van opluchting, heerlijk dat mensen eens van elkaar en het terras genieten in plaats van op hun mobiel te staren! Wij zijn grote fans van deze relaxte plek!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Eten erg lekker maar behoorlijk duur. Telefoonpolitie zeer ongastvrij!!! Je hebt er geen ontvangst!! Doe een beetje relaxed hier over! Decor is wat karig maar dat is wel te verklaren door de brand van twee jaar geleden.
Martijnharleman .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Feestje gehad op vrijdag. Eten was prima met een heerlijke barbecue. Zaterdag er ook nog even gezeten, sfeer bij binnenkomst was op zich relaxed, maar de 'mobiele politie' werkt totaal averechts. Best begrijpelijk als je het als eigenaar leuker vindt als mensen met elkaar babbelen i.p.v. op hun schermpje turen, maar het keihard verbieden is nogal vreemd. De loungesfeer is met één klap weg als je je zo opstelt. Het begrip 'gast' wordt niet begrepen. Als de 'agent' vijf keer op het terras bonnen moet uitschrijven, werkt dat uiterst krampachtig. En dan vrolijk roepen 'Geen discussie' werkt ook tenenkrommend. Wat is de volgende stap? Je mag geen Crocks dragen? Je mag geen poedels mee het terras op? Je mag ook geen boek meer lezen? Het kaartje op de toonbank 'Don't like us on Facebook, kom gezellig langs' is wel leuk en geeft het idee aan.
Je kunt het niet iedereen naar de zin maken, maar je kunt wel van een grote groep de lol vergallen. Iets voor de uitbater om toch nog eens over na te denken?
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Ik reken het geluid voor het gemak ook maar tot "decor", en de "iets" te harde muziek haalt de sfeer wel naar beneden. Verder een paar keer gezien dat er nogal krampachtig met het zelf ingestelde "telefoon verbod" word omgegaan. Niet relaxed. Eten en drinken wel in orde!
Miranda C.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Wat is hier aan de hand? Wij zijn geschokt.
We komen al ruim 15 jaren op Terschelling en de Zandzeebar was onze favoriete strandtent. Maar helaas. Wij gaan er niet meer heen.
De strandtent moet een lounge sfeer uitstralen, maar de eigenaar weet deze sfeer te verpesten met zijn gedrag.
Telefoons mogen niet, enigszins begrijpelijk. Maar de eigenaar komt achter de bar het terras op gestormd om zijn gasten daarop te attenderen.
Ook wanneer je een foto wilt maken. En dat terwijl t gebrek aan bereik voldoende zou moeten zijn om die regel te hanteren.

Daarnaast is het niet toegestaan dat je ogen even dichtvallen in t heerlijke zonnetje. Ook niet nadat je voor ruim 50 euro hebt zitten drinken en eten op een zonnige middag.
Mijn man werd eigenhandig door de eigenaar door elkaar geschud met t verzoek de ogen open te houden.
Wij zijn verbouwereerd vertrokken om niet weer terug te komen. Jammer.
Richard D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
De filosofie van de Zandzeebar is dat je relaxed MOET zijn volgens HUN normen en anders wegwezen en niet meer terug komen. Bij binnenkomst was ons een bord met allerlei geboden en verboden op rijm opgevallen waaronder een opmerking over de ongewenstheid van op je telefoon kijken. We hadden nooit kunnen vermoeden dat het snel een feitje checken zou uitmonden in een tirade van de eigenaar waar de honden zogezegd geen brood van lusten. In mijn volledige horeca verleden heb ik nog niet zo iets meegemaakt. Een volwassen moeder werd in bijzijn van haar kinderen afgeblaft. Toen hij een half uur later weer onze kant op kwam met de rekening was dat niet om het uit te praten, maar ons te verstaan te geven dat we nooit meer welkom waren. Beste Sander, als 4 mensen geschrokken stom verbaast en boos zijn zou het natuurlijk kunnen zijn dat jouw toon niet helemaal okay is? Denk daar nou eens over na want nu is een leuke avond voor 6 mensen volledig verziekt en is een deel van de opgebouwde goodwill voor Terschelling om zeep geholpen...
Het eten was goed, maar niet goedkoop wat geen probleem is als het leuk is.