Zandfoort aan de Eem

Vrijdag t/m Zondag: Geopend vanaf 11:00

Jouw recensie over het restaurant Zandfoort aan de Eem

Petra V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Leuke entourage, maar het eten blijft beroerd. Ieder jaar probeer ik het weer opnieuw, maar als je zelfs geen gebakken aardappeltjes kunt maken ('Bombay-aardappeltjes': zachte lauw vette blokjes waar veel kruiden over gestrooid wordt en waar je dan nog €3,30 extra voor moet betalen), dan heb ik er geen vertrouwen in dat het ooit nog goed komt met de keuken. Gemiste kans.
Renske V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Heerlijk gegeten de beefburger was heel smakelijk en de patates bravas waren heerlijk met de saus, ook de gegrilde groenten waren erg smaakvol. Fijne bediening en relaxte sfeer . Wij zijn fan.
Louiz ..
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Hoe dom kun je zijn! Als individu kan je geen snack bestellen als je deel uitmaakt van een besloten groep. Ook niet als je het gewoon in het restaurant op eet en betaald (ik zeg wat is het verschil met een gewone gast?)
Mensen lopen weg als ze honger hebben dus inkomsten loop je mis lijkt me..
Assie1 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Wij waren met 6 personen en hadden het verrassingsmenu dat bestond uit tomatensoep, kippenpoten, witte rijst, rijstsalade, artisjoksalade, zwarte bonen en jambalaya (rijst met vis). In zijn totaliteit niet zo'n mooie combi (veel rijst) en eten was niet heel bijzonder. Grootste probleem was dat de porties erg klein waren en het eten koud, wat voor kip en vis echt niet kan. We hadden er echt te weinig aan en toen wij vroegen of we wat meer konden krijgen, kregen we nog een miniportie, koude witte rijst. Om hier wat te drinken bij mooi weer is goed, maar ik adviseer dat je elders gaat eten. Helemaal bij slecht weer, want binnen is het decor niet zo top.
mafrijo .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Verrasingsmenu was weinig verrassing aan. Hoofdmenu was erg basic, bestaande uit witte rijst, pasta met tomatensaus, droge wrap, roti en gefriteerde balletjes. Nadat we er iets over gezegd hadden kregen we er kikkererwten uit blik en gekookte eieren in een heet sausje erbij. Kortom prijs absoluut niet waard.
Roderik D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Een teleurstellende ervaring met zeer slechte service. Omdat een gedeelte van de kaart niet meer op voorraad was gaven ze bij het verkochte verrassingsmenu maar 3x hetzelfde ipv de beloofde vele verschillende gerechten. Compensatie vonden ze niet nodig. Een fout mag en kan iedereen maken, maar heb dan wel het fatsoen en de ballen deze te erkennen en te herstellen. Bij een tent als deze komen wij nooit meer terug. Ons advies: er zijn een dozijn veel gastvrijere en betere plekken in Amersfoort om uit eten te gaan en waar je wel waarde voor je geld krijgt.
ik reageer niet snel op recensies, maar deze meneer verliest de realiteit uit het oog. hij bestelt een verrassingsmenu en wordt boos dat het niet hetzelfde is als bij de buurtafel. er wordt door de keuken nog extra gemaakt en zeker niet 3 maal hetzelfde ( wel verdeeld over meerdere kleine schaaltjes). in totaal 7 verschillende soorten, (rijst, goegrie, chakalaca, ossobuco, pasta ed). z'n tafelgenoot verschijnt schreeuwend bij de keukenuitgifte en is ook zeer onheus tegen het personeel. sommige mensen kun je niet tevreden stellen als ze onterechte verwachtingen hebben.
Freerk B.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Geluncht bij Zandfoort aan de Eem. Niet heel uitdagende kaart, met eigenlijk alleen standaard gerechten, die voldoende (maar zeker niet meer dan dat) waren bereid. Prijs is wel acceptabel.
Bediening is vriendelijk, erg onprettig vind ik het altijd dat er iemand is die bestellingen opneemt en iemand die uitserveert, waardoor je dus de hele tijd aan het zoeken bent bij wie je kunt bestellen, voorals als deze personen tussentijds ook nog eens wisselen van taak!
Ambiance ongedwongen, maar met een stadsstrand kun je veel meer: zitzakken, loungemuziekje op de achtergrond.
Samenvattend: een voldoende.
Francie V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Wij hadden hier recent ons jaarlijkse personeelsuitje en hebben een heerlijke dag gehad bij Zandfoort aan de Eem. De locatie is (zeker bij mooi weer) perfect, het lunchbuffet was goed en we hebben 's avonds met z'n allen gebarbecued. Alles was prima verzorgd en het personeel zorgde ervoor dat het ons aan niets ontbrak. Een aanrader dus voor groepen! En na afloop hebben we nog heerlijk gedanst tijdens de Oude Lullen Disco!
12345amersfoort .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Eten was onsmakelijk en niet vers. De pasta met saus was opgewarmd, er was hier geen sprake van verse saus. Noodels waren extreem spicy. Meer dan de helft van het eten laten staan. Zeker geen aanrader om hier te eten.
vanAnaarA .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Lekker ongedwongen en waarom zou je geen strandtent in de stad neerzetten. Sfeertje van alles kan en alles mag. Terwijl de kinderen lekker in het zand spelen praten wij lekker bij en genieten van onze koffie. De kindergerechtjes hebben kleine prijsjes, heel fijn. Bestel hier geen frisdrank, dat komt uit een postmix, bah.
Micaela R.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
Een geinig beach cafe midden in Amersfoort compleet met zand, spelende kinderen en uitzicht op water (de eem). De sfeer is voor Amersfoort uniek. Hoewel het er altijd gezellig eruit ziet, laat ik het toch regelmatig voor gezien omdat de hoeveelheid kinderen mij niet aantrekt, zelf heb ik geen kinderen namelijk. Zou ik die wel hebben zou ik hier vaak in de zon genieten van een drankje. Het eten is ok, geen hoogstandje maar ook zeker niet slecht. De spare ribs zijn wel echt fantastisch. De prijs voor de wereld gerechten vind ik eigenlijk net wat te hoog. Voor minder geld eet je bij 'de vereniging' iets verder op langs de eem net zo lekker.
Jacobs74 V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2013
Lunch: na de bioscoop met 2 gezinnen hier heerlijk gezeten. In de zomer speelt zich alles buiten af maar binnen is het ook geen straf. Voor de kinderen een perfecte en prettige ruimte met filmpjes kijken naar wens en genoeg ruimte om te spelen. Wij als ouders kunnen dan rustige weer eens bijpraten, dit kan voor bezoekers zonder kinderen als niet prettig ervaren worden alhoewel de locatie qua akoestiek wat gehorig is (niet storend) maar ga er niet heen voor een rustige of romantische lunch of diner want daar is het de omgeving niet voor. Personeel is uiterst vriendelijk en behulpzaam. Zandfoort aan de Eem is gesitueerd in een oude romneyloods en leuk speels ingericht. Wij waren er voor de lunch en deze is goed niet bijzonder maar ook niet slecht. Het is een makkelijke en gezellige omgeving waar je zo een hele middag zit prima van lunch naar borrel naar eventueel diner en zeker bij mooi weer.
Marion D.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
Komen hier al jaren met plezier. Ook altijd lekker gegeten. De laatste tijd minder. De wereldgerechten vind ik geen succes. Gisteren brood, yakotori, gamba's en een tomatengroentensoep. Was lekker. De bowlfood van mijn metgezel was weer matig. Hoop dat op de kaart weer gauw de oude bekende gerechten verschijnen. Bediening was goed. Blijft gewoon een superlekker plekje. Vooral met kinderen.
Gert N.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2013
We gingen hier met een groep van het werk drinken en eten, en ondanks dat het beregezellig was lag dit zeker niet aan de service en het eten. Blijkbaar kunnen ze niet omgaan met groepen, bestellen ging moeizaam, vaak moest je onnodig lang wachten op een drankje en meerdere keren nogmaals bestelen. Zo kon je maar bij 1 persoon bestellen omdat zij zo'n pocket computer had en anderen weer niet, die kwamen dan alleen maar halen. Bij het eten was het 'drama' nog groter, we kregen veel te weinig eten voornamelijk omdat er te weinig ruimte was, bijbestellen of aanvullen was ook niet mogelijk, dit had als gevolg dat je probeerde het schaarse voedsel (lees vlees) wat er was zo goed mogelijk te verdelen. 1 stukje vlees is bij een Wereldgerecht wel erg weinig. En dat voor 17,50 p.p. is gewoon belachelijk. Antwoord van de leiding was ronduit lachwekkend en hier hebben dan nog wel lol over gehad. Al met al vrij kansloos, ja er bleven schaaltjes gevuld over maar dat dat had dan ook een reden... De rekening klopte ook niet en kwam in twee keer. Maar goed de locatie, het weer was perfect en het gezelschap ook maar verder zou ik gewoon een koelbox met drank meenemen naar het 'strand' ipv hier gaan drinken / eten. Ik was blij dat ik een flesje water had meegenomen.
Melanie J.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2013
Was hier met een groep collega's. In totaal 18 personen. Heb me vanaf het begin geërgerd aan de bediening, aan het totale gebrek eraan, wel te verstaan. Onze drankjes stonden al een half uur op een groot blad klaar, maar niemand die ze uitserveerde. De ijsblokjes in de cola waren gesmolten, het bier was dood en dat was dan nog voor de gelukkigen onder ons. De andere helft kreeg of niks, of het verkeerde, wat dan toch maar opgedronken werd, want in 30 graden lust je na een half uur wachten alles. En dat ging dus zo met ieder rondje drank wat we probeerden te bestellen.

Toen kwam het eten. Een heleboel bakjes met heel veel onduidelijke hapjes. Toen we één extra broodmandje wilden bestellen, werd ons doodleuk verteld, dat we dan álle gangen bij moesten bestellen. Alleen brood ging echt niet!

Het dessert en de koffie kwamen ook apart van elkaar, waardoor de ene helft weer op de andere moest wachten. Niet echt gezellig.

Als klap op de vuurpijl kregen we, na het betalen van de rekening, nog een andere rekening voor een hoger bedrag, waar enkele drankjes bij gerekend waren die ze vergeten waren om erbij op te tellen.

Zouden dat toevallig dan de drankjes zijn die we niet hadden gekregen?

Kortom, jammer van de leuke locatie, maar dit was geen succes. Mensen die in grote groepen ergens willen gaan eten, doen er verstandig aan hun heil ergens anders te gaan zoeken.
Lennart M.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2013
Voor de eerste keer in één keer tuinbonen, slagroom (eigenlijk topping), brood, wafels, osseworst, en poffertjes gegeten onder de noemer van Benelux wereldgerecht. Moet je van houden. Weinig vers bereid. Daarnaast is de verhouding prijs/kwaliteit/kwantiteit een beetje zoek.
Leuk als borrellocatie maar om te eten zou ik toch echt ergens anders naar toe gaan.
Arjen S.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2013
Gisteren waren wij met een groep gezellig op het strand terras. Bij aankomst werden we vriendelijk ontvangen, het was er druk maar er werd snel een plekje voor ons vrij gemaakt. Na het opnemen van drankjes en de snacks werden deze vlot geserveerd. We hadden verschillende warme en koude snacks, naast de standaard bitterballen ook een verrassend assortiment aan tappa's achtige hapjes, alles smaakte heerlijk. De ambiance is fantastisch en gezellig de bediening is vlot en gastvrij wat ons betreft een absolute aanrader.
Ingrid N.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Met een gezellige groep vrouwen hier gegeten, op een niet al te drukke zaterdagavond. Na binnenkomst duurde het even voor de 1e drank bestelling werd opgenomen en nog langer voor die werd gebracht. Omdat het eten ook op zich liet wachten, bestelden we brood. Voor de grote groep waarmee we er waren, kregen we daar weinig bij. Lekker was het wel. Vervolgens kwamen de wereldplateaus uit India en de Benelux. Leuk bedacht, maar niet subliem uitgevoerd. Wel qua presentatie; in verschillende kleurige aardewerken bakjes, maar de smaken waren saai. De kip bv. was bijna smakeloos, de houmous onvoldoende gekruid en er was veel gefrituurd. Ook de bediening liet tussendoor weer op zich wachten, zowel bij het opnemen als bij het uitserveren van bestellingen. De locatie is wel leuk, het terras groot, de inrichting speels en kleurrijk; niet saai.
Judith K.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2013
Ik heb hier op woensdag 15 mei gegeten met 2 collega’s. Jammer van het slechte weer, want we hadden graag op het leuke terras buiten gezeten. Echter, binnen zitten bleek naderhand ook zeer geslaagd. Leuke aankleding met loungebanken, zorgt voor een informele sfeer.

Ik heb gekozen voor een Braziliaans wereldplateau en mijn collega’s hadden beiden het Arabische plateau. Erg smakelijk en ook meer dan voldoende!

De bediening deed haar werk naar behoren, ondanks het feit dat er meerdere grotere groepen aanwezig waren.

Wat mij betreft voor herhaling vatbaar!
Nelleke M.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Afgelopen zaterdag met 12 vrouwen hier een vrijgezellenfeest gehad, we hadden van te voren tapas gereserveerd. Door omstandigheden waren twee dames iets verlaat (19:30 ipv 19:30) maar het eten (koud én warm) stond al klaar. Ik was in de veronderstelling dat dit slechts de eerste gang was; olijven, pepertjes, kaas, tapenade, stokbrood, sla en champignons en warm garnalen, mosselen, inktvisringen, Spaanse omelet, gehaktballetjes en kipkluifjes. Al tijdens het eten werd de boel om ons heen flink verbouwd; er werd gesjouwd met tafels, banken, een jukebox en stoelen. Toen wij duidelijk nog niet klaar waren met eten, werd al gevraagd of er afgeruimd kon worden. We zaten nog geen uurtje te eten! Terwijl we nog bezig waren met de tapas werd iets verderop het dessert al neergezet (een paar stukjes fruit met iets van creme bruelee ofzo? Erg karig in ieder geval en bijzonder onprofessioneel om het dessert naast ons neer te zetten, terwijl we nog bezig zijn met het hoofdgerecht. Vanuit HACCP oogpunt ook niet erg hygienisch) In het toilet hoorde ik één van de werknemers zeggen dat het wel tijd werd dat die vrouwengroep wegging en dat het er niet op leek dat we erg veel haast hadden om te vertrekken. Ze waren duidelijk niet blij met ons. We hadden allemaal dan ook erg het gevoel dat we niet welkom waren en deelden dit gevoel met het personeel. Het personeel kwam met de reactie dat het hier vanaf 22:00 een salsa gelegenheid was (vandaar de flinke verbouwing, terwijl wij net zaten te eten) en dat we voor aanvang van de salsa avond weg moesten zijn. Tenzij we betaalden. Absurd! Hiervan is NIETS gezegd tijdens de reservering! Absoluut ongehoord dat je als groep zó behandeld wordt en gewoon door het personeel weggekeken wordt.

De tapas waren daarnaast ook niet erg bijzonder, standaard assortiment, niets wat eruit sprong. De gehaktballetjes waren droog en de kaas werd verpest door een dikke laag chilisaus.

Kortom: absoluut geen aanrader en het restaurant kan van onze groep een dikke klachtenbrief verwachten!