Zandfoort aan de Eem

Meer informatie over restaurant Zandfoort aan de Eem

Maandag en dinsdag: Gesloten
Woensdag en donderdag: Geopend vanaf 16:00
Vrijdag t/m Zondag: Geopend vanaf 11:00

• Af te huren , Bar , Catering , Dansvloer , Huisdieren welkom , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
6,5
Assie1 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Wij waren met 6 personen en hadden het verrassingsmenu dat bestond uit tomatensoep, kippenpoten, witte rijst, rijstsalade, artisjoksalade, zwarte bonen en jambalaya (rijst met vis). In zijn totaliteit niet zo'n mooie combi (veel rijst) en eten was niet heel bijzonder. Grootste probleem was dat de porties erg klein waren en het eten koud, wat voor kip en vis echt niet kan. We hadden er echt te weinig aan en toen wij vroegen of we wat meer konden krijgen, kregen we nog een miniportie, koude witte rijst. Om hier wat te drinken bij mooi weer is goed, maar ik adviseer dat je elders gaat eten. Helemaal bij slecht weer, want binnen is het decor niet zo top.
Mafrijo .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Verrasingsmenu was weinig verrassing aan. Hoofdmenu was erg basic, bestaande uit witte rijst, pasta met tomatensaus, droge wrap, roti en gefriteerde balletjes. Nadat we er iets over gezegd hadden kregen we er kikkererwten uit blik en gekookte eieren in een heet sausje erbij. Kortom prijs absoluut niet waard.
Roderik D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Een teleurstellende ervaring met zeer slechte service. Omdat een gedeelte van de kaart niet meer op voorraad was gaven ze bij het verkochte verrassingsmenu maar 3x hetzelfde ipv de beloofde vele verschillende gerechten. Compensatie vonden ze niet nodig. Een fout mag en kan iedereen maken, maar heb dan wel het fatsoen en de ballen deze te erkennen en te herstellen. Bij een tent als deze komen wij nooit meer terug. Ons advies: er zijn een dozijn veel gastvrijere en betere plekken in Amersfoort om uit eten te gaan en waar je wel waarde voor je geld krijgt.
ik reageer niet snel op recensies, maar deze meneer verliest de realiteit uit het oog. hij bestelt een verrassingsmenu en wordt boos dat het niet hetzelfde is als bij de buurtafel. er wordt door de keuken nog extra gemaakt en zeker niet 3 maal hetzelfde ( wel verdeeld over meerdere kleine schaaltjes). in totaal 7 verschillende soorten, (rijst, goegrie, chakalaca, ossobuco, pasta ed). z'n tafelgenoot verschijnt schreeuwend bij de keukenuitgifte en is ook zeer onheus tegen het personeel. sommige mensen kun je niet tevreden stellen als ze onterechte verwachtingen hebben.
Federico B.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Geluncht bij Zandfoort aan de Eem. Niet heel uitdagende kaart, met eigenlijk alleen standaard gerechten, die voldoende (maar zeker niet meer dan dat) waren bereid. Prijs is wel acceptabel.
Bediening is vriendelijk, erg onprettig vind ik het altijd dat er iemand is die bestellingen opneemt en iemand die uitserveert, waardoor je dus de hele tijd aan het zoeken bent bij wie je kunt bestellen, voorals als deze personen tussentijds ook nog eens wisselen van taak!
Ambiance ongedwongen, maar met een stadsstrand kun je veel meer: zitzakken, loungemuziekje op de achtergrond.
Samenvattend: een voldoende.
Francie V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Wij hadden hier recent ons jaarlijkse personeelsuitje en hebben een heerlijke dag gehad bij Zandfoort aan de Eem. De locatie is (zeker bij mooi weer) perfect, het lunchbuffet was goed en we hebben 's avonds met z'n allen gebarbecued. Alles was prima verzorgd en het personeel zorgde ervoor dat het ons aan niets ontbrak. Een aanrader dus voor groepen! En na afloop hebben we nog heerlijk gedanst tijdens de Oude Lullen Disco!
Margreet B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Met mooi weer weten veel mensen het terras van Zandfoort aan de Eem te vinden voor een drankje, om te blijven hangen voor een hapje. Maar ook als de zon niet schijnt, is het fijn toeven en proeven in deze tent. Lekkere hapjes van de wereldkaart, goede biertjes en een flowerpower-met-oosterse-accenten-decor waar je blij van wordt. Deze keer was het land van m'n keuze Marokko en de afwisselende gerechtjes uit dit land stelden geenszins teleur!
12345amersfoort .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Eten was onsmakelijk en niet vers. De pasta met saus was opgewarmd, er was hier geen sprake van verse saus. Noodels waren extreem spicy. Meer dan de helft van het eten laten staan. Zeker geen aanrader om hier te eten.
VanAnaarA .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Lekker ongedwongen en waarom zou je geen strandtent in de stad neerzetten. Sfeertje van alles kan en alles mag. Terwijl de kinderen lekker in het zand spelen praten wij lekker bij en genieten van onze koffie. De kindergerechtjes hebben kleine prijsjes, heel fijn. Bestel hier geen frisdrank, dat komt uit een postmix, bah.
Lekkerproefbekje .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Afgelopen zaterdag gegeten bij dit gezellige restaurant. Het eten was heerlijk en zeer gevarieerd, niet een standaard wereldrestaurant, maar 3 verrassende landen. Cajun, Zuid-Afrika en China. De bediening was vriendelijk en heeft ons helemaal in de watten gelegd. Ik was blij dat ik hier mijn vrienden mee naartoe genomen had.
Inwonendeuitleusden .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Met een groep mensen op een zaterdagavond gegeten. Ik kan en zal het kort houden. De bediening deed misschien zijn best maar zelden zo een incompetent zooitje jongeren als daar gezien. Dan het eten. Zelden voor € 18,50 zo verschrikkelijk slecht gegeten als daar. Een doornee snackbar in één of andere achterbuurt doet het nog beter. Het vlees (varkensrollade) was rauw en niet te snijden terwijl echt alles koud cq lauw (vis) in kleine tapas schaaltjes werd opgediend. De salade (hoe verzin je het) ook in een tapas bakje was droog en stelde helemaal niets voor. Het leek in de verste verte niet op de noorse salade één en ander passend bij de bestelde Scandinavische maaltijd. Zelf zou ik het nog niet eens aan mijn konijnen willen voeren. Tenslotte uit de hoeveelheid (jawel in de te kleine tapas bakjes) leek het wel ofdat er crisis ook in Zandvoort aan de Eem was uitgebroken. Misschien een leuke tent om een biertje te drinken maar het predikaat restaurant verdiend men daar zeker niet.

Wwv .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2014
laats geweest met een bedrijfsuitje leuke locatie, de man die salsa les gaf deed het leuk maar verder was het slecht, zeker het tapas-menu na 1 ronde was er al heel veel op en werd niet bijgevuld, bijv. tapenade 1 schaatlje voor meer als 30 pers. Drankjes die besteld waren kwamen niet, toetje stelde echt niets voor een flan of zo iets, en er waren er tekort niet iedereen het een toetje gehad.Lijkt me toch niet moeilijk om genoeg eten en toetjes te hebben als en voor zoveel personen is gereserveerd. Lijkt op de menu kaart erg leuk maar valt heeeeel erg tegen. Kunnen denk ik geen grotere groepen aan.

Micaela R.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
Een geinig beach cafe midden in Amersfoort compleet met zand, spelende kinderen en uitzicht op water (de eem). De sfeer is voor Amersfoort uniek. Hoewel het er altijd gezellig eruit ziet, laat ik het toch regelmatig voor gezien omdat de hoeveelheid kinderen mij niet aantrekt, zelf heb ik geen kinderen namelijk. Zou ik die wel hebben zou ik hier vaak in de zon genieten van een drankje. Het eten is ok, geen hoogstandje maar ook zeker niet slecht. De spare ribs zijn wel echt fantastisch. De prijs voor de wereld gerechten vind ik eigenlijk net wat te hoog. Voor minder geld eet je bij 'de vereniging' iets verder op langs de eem net zo lekker.
Pieterpieter .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Ik was met een aantal mensen gaan eten bij zandfoort a/d Eem en kregen een wereld schotel opgediend met allemaal kleine hapjes.
Ik kon nu kiezen uit 3 wereld gerechten en dat ziet er op een plateau zeer rijkelijk uit. Ik had zelf had gekozen voor het Surinaams gerecht met oa. semor telor een pittige ei met een lekkere saus.
daarnaast roti kip met kouseband, masala kip, bakkeljouw en allerlei groente.
De andere namen vegetarische gerechten. geen standaard vega burger met doorkookte groente maar met o.a. noten verse groente en salade.
Als je drie weken later komt dan serveren ze weer drie andere wereldgerechten en dat vind ik ook prettig zodat je steeds weer iets nieuws kan kiezen.
Ze hebben veel soorten speciaal bier waaronder ook biologisch van de Leckere pilsner en dat is even wennen maar eenmaal een paar slokken dan proef je echt een diepere smaak.
De wijn is prima geen hoogstandje maar niks mis mee.
De ruimte is vrij groot en hoog maar er zijn allerlei hoekjes waar je ongestoord kan eten.
Wat ik altijd prettig vind is een open keuken zodat je de koks bezig ziet.
Jacobs74 V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2013
Lunch: na de bioscoop met 2 gezinnen hier heerlijk gezeten. In de zomer speelt zich alles buiten af maar binnen is het ook geen straf. Voor de kinderen een perfecte en prettige ruimte met filmpjes kijken naar wens en genoeg ruimte om te spelen. Wij als ouders kunnen dan rustige weer eens bijpraten, dit kan voor bezoekers zonder kinderen als niet prettig ervaren worden alhoewel de locatie qua akoestiek wat gehorig is (niet storend) maar ga er niet heen voor een rustige of romantische lunch of diner want daar is het de omgeving niet voor. Personeel is uiterst vriendelijk en behulpzaam. Zandfoort aan de Eem is gesitueerd in een oude romneyloods en leuk speels ingericht. Wij waren er voor de lunch en deze is goed niet bijzonder maar ook niet slecht. Het is een makkelijke en gezellige omgeving waar je zo een hele middag zit prima van lunch naar borrel naar eventueel diner en zeker bij mooi weer.
Marjon53 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
Komen hier al jaren met plezier. Ook altijd lekker gegeten. De laatste tijd minder. De wereldgerechten vind ik geen succes. Gisteren brood, yakotori, gamba's en een tomatengroentensoep. Was lekker. De bowlfood van mijn metgezel was weer matig. Hoop dat op de kaart weer gauw de oude bekende gerechten verschijnen. Bediening was goed. Blijft gewoon een superlekker plekje. Vooral met kinderen.
Gert N.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2013
We gingen hier met een groep van het werk drinken en eten, en ondanks dat het beregezellig was lag dit zeker niet aan de service en het eten. Blijkbaar kunnen ze niet omgaan met groepen, bestellen ging moeizaam, vaak moest je onnodig lang wachten op een drankje en meerdere keren nogmaals bestelen. Zo kon je maar bij 1 persoon bestellen omdat zij zo'n pocket computer had en anderen weer niet, die kwamen dan alleen maar halen. Bij het eten was het 'drama' nog groter, we kregen veel te weinig eten voornamelijk omdat er te weinig ruimte was, bijbestellen of aanvullen was ook niet mogelijk, dit had als gevolg dat je probeerde het schaarse voedsel (lees vlees) wat er was zo goed mogelijk te verdelen. 1 stukje vlees is bij een Wereldgerecht wel erg weinig. En dat voor 17,50 p.p. is gewoon belachelijk. Antwoord van de leiding was ronduit lachwekkend en hier hebben dan nog wel lol over gehad. Al met al vrij kansloos, ja er bleven schaaltjes gevuld over maar dat dat had dan ook een reden... De rekening klopte ook niet en kwam in twee keer. Maar goed de locatie, het weer was perfect en het gezelschap ook maar verder zou ik gewoon een koelbox met drank meenemen naar het 'strand' ipv hier gaan drinken / eten. Ik was blij dat ik een flesje water had meegenomen.
Melanie J.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2013
Was hier met een groep collega's. In totaal 18 personen. Heb me vanaf het begin geërgerd aan de bediening, aan het totale gebrek eraan, wel te verstaan. Onze drankjes stonden al een half uur op een groot blad klaar, maar niemand die ze uitserveerde. De ijsblokjes in de cola waren gesmolten, het bier was dood en dat was dan nog voor de gelukkigen onder ons. De andere helft kreeg of niks, of het verkeerde, wat dan toch maar opgedronken werd, want in 30 graden lust je na een half uur wachten alles. En dat ging dus zo met ieder rondje drank wat we probeerden te bestellen.

Toen kwam het eten. Een heleboel bakjes met heel veel onduidelijke hapjes. Toen we één extra broodmandje wilden bestellen, werd ons doodleuk verteld, dat we dan álle gangen bij moesten bestellen. Alleen brood ging echt niet!

Het dessert en de koffie kwamen ook apart van elkaar, waardoor de ene helft weer op de andere moest wachten. Niet echt gezellig.

Als klap op de vuurpijl kregen we, na het betalen van de rekening, nog een andere rekening voor een hoger bedrag, waar enkele drankjes bij gerekend waren die ze vergeten waren om erbij op te tellen.

Zouden dat toevallig dan de drankjes zijn die we niet hadden gekregen?

Kortom, jammer van de leuke locatie, maar dit was geen succes. Mensen die in grote groepen ergens willen gaan eten, doen er verstandig aan hun heil ergens anders te gaan zoeken.
Proever3234234 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2013
Voor de eerste keer in één keer tuinbonen, slagroom (eigenlijk topping), brood, wafels, osseworst, en poffertjes gegeten onder de noemer van Benelux wereldgerecht. Moet je van houden. Weinig vers bereid. Daarnaast is de verhouding prijs/kwaliteit/kwantiteit een beetje zoek.
Leuk als borrellocatie maar om te eten zou ik toch echt ergens anders naar toe gaan.
Mieke62 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2013
Vandaag met collega 's eerst gestept en daarna een barbecue. De borden en het bestek waren niet schoon en de tafel ook niet. De friet kwam na 2x vragen pas toen we al bijna klaar waren. Er zou zalm in het alufolie zitten maar was witvis. De sla die aangevuld werd was een grote berg sla met wat tomaten er overheen en de aardappelsalade leek uit zo'n grote emmer.
Het vlees en het brood waren prima. Bediening was niet heel erg vriendelijk. We hebben het gelukkig wel erg gezellig gehad en de locatie is natuurlijk erg leuk. Bij het afrekenen deze dingen gemeld maar werd niet veel op gezegd. Maar ik denk niet dat ik hier nog een keer ga eten!!
Tess P.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2013
We hebben dankzij Zandfoort aan de Eem een fantastische bruiloft gehad!! We zijn op het strandje getrouwd, zij hadden het zeer sfeervol aangekleed naar onze wensen. Tussendoor zijn we met een bootje gaan varen, toen we terug kwamen hadden ze de tafels (ook weer zeer mooi) gedekt en hebben we genoten van een hele lekkere BBQ. Heerlijk vlees en vis. 's avonds een feest in zaal Bloemendaal. Geweldige avond gehad met ook hele lekkere hapjes! De hele dag hebben wij zeer vriendelijk, vrolijk en gezellig personeel om ons heen gehad.
We hebben een geweldige dag gehad om nooit te vergeten!!
Ook naast onze bruiloft gaan we regelmatig een hapje eten of een drankje drinken met mooi weer. Écht een heerlijke plek om te genieten van mooi weer!