Over het restaurant Zaher Afghaans Restaurant

Afghaanse verschijning

Zaher is Afghaans voor prachtige verschijning of iemand met een bijzondere kwaliteit. David en Marjam van Restaurant Zahter laten je kennis maken met de prachtige en bijzondere Afghaanse keuken. Veel op granen gebaseerde gerechten op zeer uiteenlopende manieren bereid. En dat allemaal in hartje Den Bosch.

Meer informatie over restaurant Zaher Afghaans Restaurant

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00
- Diner vanaf 17:00

Peter T.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijk en gastvrije, leuke ontspannen avond gehad. we waren met 15 personen en zelfs de 2 slechtste eters vonden het heerlijk. Top plaats om te eten...
Evert D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Nu voor de 3de maal heerlijk gegeten bij één van de meest gastvrije restaurants, die in in 's Hertogenbosch ken. Ondanks volle bezetting was werd er goed rekening met ons gehouden, ook wanneer 2 van de tafelgenoten helaas door het verkeer pas later aan konden sluiten. Het eten was weer uitstekend, het kennismakingsmenu heeft een mooie variatie in smaken en de prijs-kwaliteit verhouding is uitstekend!
Dirtsa .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Eén van de belangrijkste voorwaarden voor een geslaagd avondje uit eten, is het feit dat ik me "gast" wil voelen. Dat is bij Zaher helemal gelukt. Afghaans eten in een prachtig oud pand met een serre boven de Bosche Binnendieze. Uitzicht op een moderne bioscoop en genieten van traditionele Afghaanse gerechten. Samen zitten op een hoge houten bank bekleed met pluche aan een ruime tafel of aan een klein strak tafeltje met zwart beklede stoelen. Grote kroonluchters aan het plafond. Vriendelijke mensen, heerlijk eten.
Voor 27,50euro (deze prijs staat -nog- niet op de kaart) kun je kiezen uit een zelf samen te stellen driegangenmenu of een verrassingsmaaltijd (namen wij), waarbij je de kans krijgt om meer gerechten te proeven. Je krijgt dan iedere keer verschillende schalen, bakjes met gerechten op tafel, een toelichting en de kans om nog meer hiervan te krijgen. Dat komen ze steeds vragen, maar dat was bij ons echt niet nodig. De hoeveelheden waren voor ons meer dan genoeg. Eigen gemaakte vijgenwiskey en vijgenthee zijn aanraders om te proberen. Favorieten bij de gerechten waren bij ons mantoe (deegpakketjes met gehakt vooraf), de koningsrijst met stukjes lamsvlees, het gestoofd kalfsvlees, de kippendij. Daarnaast vind ik de verschillende soorten gerechten met bonen (kidneybonen, mungbonen en linzen) smullen. Als dessert wortelijs (!) en zure bessenijs. Heel apart. Het bezoek is voor herhaling vatbaar.
Isabelle S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Voor het eerst gingen we eten bij Zaher. Vriendelijke snelle bediening, met hart voor de zaak. Ze geven je graag uitleg over het eten, de zaak, het leven. We lieten ons verrassen (3 gangen verrassingsmenu), dat was erg leuk. Ik vond het een super kennismaking met de Afghaanse keuken. Je moet wel van schapenvlees en van koriander houden. Je mocht altijd eten bij vragen, maar dat was niet nodig voor ons. De toetjes en het voorgerecht zijn gewone keuken, niet echt restaurantkeuken. Maar omdat het een voor ons onbekende keuken is maakt dat niet uit. Leuke inrichting waardoor iedere tafel toch een beetje een eigen stekje heeft. Maar wel buitengewoon luidruchtig. Er is geen achtergrondmuziek, dus gaat iedereen steeds harder praten, ik vond dat best een domper op de sfeer. Echt romantisch was het niet. Lekker wel. De marinade van het vlees is er subliem. Mijn partner had die nacht enorm veel last van zuurbranden (terwijl ik niet echt ervaren had dat het vettig eten was of zo).
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Voor de eerste keer hier gegeten met 7 personen.
Wel om 20 uur omdat de eerste zit erg vroeg was en we te snel zouden moeten weggaan.Personeel erg aardig, toelichting erg leuk bij onze wandeling door de kaart.Superlekker gegeten, gerechten vers en leuk opgediend.Een fijne ervaring met de afgaanse keuken!Echt aan te raden.
Oes82 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Heerlijk gegeten. We waren niet eerder bij een afghaans restaurant geweest en hadden dus voor het kennismakingsmenu gekozen. De porties waren mooi en het eten smaakte goed.
Toch denk ik niet dat dit een vast adres wordt, leuk en lekker voor de afwisseling, maar niet maandelijks. Maar dat is een kwestie van smaak!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Super lekker eten en fantastisch
gastheerschap van David en gastvrijheid van Maryam Een aanrader Michelin zou zeggen het omrijden waard.
Kattikatti .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Gezien de goede recensies van deze site en vrienden was mijn verwachting wellicht te hoog. De bediening was zeer vriendelijk, de inrichting leuk, maar het eten minder. Weliswaar werd alles prachtig opgediend maar de groenten waren tot moes gekookt, het kalf uit de tahine eerst koud en mals en na opwarming in de keuken helaas droog. Het lekkerste was de kip, die we overigens niet besteld hadden en er gratis bijkregen.
Wat ons betreft niet voor herhaling vatbaar,maar misschien hadden we het slecht getroffen.....
Jolijn W.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Na lang wachten eindelijk een tafel kunnen reserveren. We zaten aan het raam wat erg leuk is, maar niet helemaal in het zicht van de bediening waardoor soms een glas best lang leeg was. Verder was het eten best gehaast omdat ze het restaurant 2 keer vol willen draaien, prima natuurlijk maar daardoor is lang na borrelen en praten er niet echt bij. Er wordt keurig uitleg gegeven bij de verschillende heerlijke gerechten (al was de kip zelfs voor mijn doen erg zout). het verrassings- menu was zeker een hardloper aangezien bijna iedereen in het restaurant dit at. Hoe vaak eet je immers Afghaans, toch? Al met al, een enorme aanrader.
melliesa .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Een gezellige afvond gehad!! De zaak is buzzing en erg druk, ze willen twee shifts per avond plaatsen waardoor we van 18.00-20.15 konden blijven. Prima, maar volgende keer ga ik het langer bespreken, het was nu een klein beetje gehaast. Lekker eten, maar hoewel het allemaal veel lijkt als het op tafel staat kregen we voor 8 personen maar 1 schaaltje van het voorgerecht met wortelen in deeglaagje. Van gemarineerde kip ook zeker niet 1 stuk per persoon, en van het kalfsvlees een klein bakje voor 8pers. Hoewel ons meerdere keren hartelijk werd uitgelegd dat we alles bij konden bestellen vind ik dat je om te beginnen al van alles in ieder geval 1 stuk of flinke schep op tafel zou moeten staan (maar dit past niet haha). Over service ben ik niet zo te spreken. 2 serveerster bijzonder hartelijk, heel open en gastvrij! Een andere van de serveersters had haar dag niet en wierp ons geirriteerde blikken toe, 'smeet' de menukaarten ongeinteresseerd op tafel, en bepaalde toch een beetje negatief de avond - we zijn een avondje uit en voor jullie is het werk, dus daar kan een slechte dag tussen zitten! Maar ergens is het wel jammer. Het verhaal dat bij het verrassingsmenu hoort werd, zoals hier eerder al werd beschreven door een andere recensent, wat mechanisch en fabriekerig afgedraaid. Probeer de spontaniteit erin te houden, de warmte en rust-ondanks alle drukte! Dan komt ook die kenmerkende familiesfeer en gastvrijheid van het restaurant weer helemaal tot zijn recht!! Nu voelde het een klein beetje onpersoonlijk en snel-snel.
Dan kom ik ook graag weer terug.
Renee O.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Afgelopen zaterdag gegeten bij dit authentiek Afghaanse restaurant. We waren al aardig bekend met vergelijkbare keukens, dus besloten zelf van de menukaart te kiezen. Geen spijt gehad!! Bij het bestellen van het hoofdgerecht kregen we de tip om wel alledrie een verschillend gerecht te kiezen, zodat we in elk geval veel diversiteit hadden. Ook werd ons verteld dat we voor dezelfde prijs bij de hoofdgerechten een extra portie konden bijbestellen. Uiteindelijk bleek vier verschillende gerechtjes bijbestellen geen enkel probleem. We hebben genoten van deze heerlijke keuken.
Strandwal2 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Een explosie van smaken. Wij kozen voor het verrassingsmenu. Heerlijke frisse kikkererwten , wortelkoekjes in maismeel en nog veel meer lekkers. De kruidige kip ( 8 uur gemarineerd en langzaam gegaard) werd unaniem tot de klapper van de avond gekozen. Wij (met z'n zevenen aan de familietafel) proefden (komijn, kaneel, garam masala). De vegetariërs in ons midden hadden de avond van hun leven! Bediening was professioneel en informeel. Kortom : een wereldplek waar wij zeker terugkomen
Laurens U.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Bijzonder leuk personeel die bij alle gerichten toelichten waar en wanneer dit wordt gegeten in Afghanistan. De gerechten zijn allemaal bijzonder gekruid (topper is de kip) en derhalve smaakvol. Verrassend ook. Aanrader.
lauwy .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Ontzettend lekker eten en de porties waren ook ruim voldoende. De 'feest' rijst met stukjes lam was verukkelijk even als de kip en kalf. Het voorgerecht en toetje waren ook heerlijk. Kortom eten om je vingers bij af te likken.
De service was ook super goed. Je kon extra rijst en bijgrechtjes bij bestellen. Ze kwamen uitleggen wat al het eten was en ze waren dankbaar dat je bij ze kwam eten. 100% voor herhaling vatbaar!!
Marina M.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
We hebben genoten van een verrassingsmenu, zodat we beiden bekend konden worden met de Afghaanse keuken. Het was heerlijk en meer dan voldoende. We hadden een knus tafeltje bij het raam en de dames van de bediening deden meer dan hun best. Ze waren erg spontaan, gastvrij en beschikten over uitgebreide informatie over de gerechten die we voorgeschoteld kregen. Het was fijn!
Bart C.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Heerlijk gegeten in een prettige sfeer en goede bediening.
We hadden het `kennismakingsmenu`. Een echte aanrader!
3 uitgebreide gangen voor slechts €27,50
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Kennismaking met de afgaanse keuken. Heerlijk bijzondere gerechten en ook veel geleerd over de afgaanse cultuur door de meer dan vriendelijke bediening, een aanrader voor iedereen.
W66 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Het is druk in het restaurant, de bediening meer dan alleen vriendelijk. Het eten is erg lekker en niet alledaags. Een aanrader! We even rekening houden dat een vol restaurant ook wel luid kan uitpakken.
Proever648 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Een hele goede ervaring hebben wij met Zaher. Omdat wij een keer iets anders wilde eten zijn we naar dit Afghaanse restaurant gegaan, mede door de hoge score op Iens. We hadden allebei gekozen voor het proeverij-menu. Zeer leuke afwisseling van gerechtjes en een uitstekende bediening.
Dave D.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Zaher hebben wij ervaren als een zeer gastvrij familierestaurant waarbij je kennis kan maken met de Afghaanse keuken. We kregen het kennismakingsmenu. De voorgerechten waren lekker, smaakvol, en authentiek hadden we het idee, waarbij de voorgerechten interessanter waren dan het hoofdgerecht. De vriendelijkheid en Service van onze gastheren en vrouwen is bijzonde hartelijk. Al met al smakelijk gegeten, en je kunt hier onmogelijk, met een leeg gevoel het restaurant verlaten. Goed gedaan mensen.