Zafran

Meer informatie over restaurant Zafran

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:30
TM&FJ ..
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Wij eten veel Indiaas en waren hier heel tevreden. Er zijn leuke menu's maar voor hetzelfde geld stel je je eigen favorieten samen. De gerechten stonden binnen 10 minuten op tafel, en aangezien we geen voorgerechten bestelden waren we binnen een uur weer buiten. We aten klassieke kip tandoori, die oké was, en mals lamsvlees in madras-curry. Pittig is hier inderdaad gewoon pittig, ideaal als je ervan houdt (zoals wij). De madras was al tamelijk scherp dus de vindaloo is ongetwijfeld een echte, hete Indiase vindaloo. Er staan meer dan genoeg milde gerechten op de kaart voor wie geen fan is. Verder kozen we dahl tarka, saag aloo en een lekkere garlic nan. De zaak is eenvoudig maar netjes ingericht, met okergele muren maar zonder al te veel van de typische Indiase kitch. Voor herhaling vatbaar, al was dit het eerste Indiase restaurant dat we probeerden in Heerlen.
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Vanavond heb ik een vriendin getrakteerd op een maaltijd bij Zafran. We kozen allebei voor het 3-gangenmenu Zafran voor 29,50 euro per persoon.
Vooraf hadden we iets met gehakt (9) en een samosa, een soort beignet met vlees gevuld (9). Als hoofdgerecht rijst met gegrilde kip met groenten (9), dal (een linzengerecht)(9), spinazie (9), salade (7), naanbrood met kokos (9) en kip in een saus (9). Als toetje hadden we rijstepap (9) en Indiaas ijs (9). Bij het eten heb ik twee glazen mango lassi gedronken en gratis kraanwater (de ober kwam eerst met een dure fles van 8 euro aanzetten). Al met al erg lekker gegeten en ruim voldoende voor 72 euro inclusief fooi met zijn tweeën. Een aanrader!
Christelmh .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Heerlijk eten, zeer vriendelijke bediening en gezellige ambiance... Een absolute aanrader, waar we zeker nog eens terugkomen!
Arnout L.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Een nieuw Indiaas restaurant in Heerlen! Deze moesten we gelijk uitproberen als enorme liefhebbers van de Indiase keuken. Helaas werden we niet overrompeld door de smaken.
De aardige, maar ietwat klungelige (onwennige?) bediening wist niet precies of ze dingen op tafel moesten zetten, of konden doorschuiven vanaf het ene uiteinde naar het andere. Nu is dat geen ramp, maar het zette wel een twijfelachtige toon.
Het eten was zeker niet slecht, maar het miste de overtuiging die wij gewend zijn in het Indiase eten (dat we letterlijk overal ter wereld hebben geproefd). We hebben met zes personen een keur aan gerechten besteld, waar we allemaal wat van konden proeven. De smaken waren erg subtiel, en soms bijna flauw, en er was geen "wauw" moment zoals bij bijvoorbeeld de collega's van India Home even verder op. De texturen waren verder goed: lekker malse lam, goed gevulde samosa's, maar hadden gewoon niet dat waar Indiase restaurants meestal in uitblinken.
Alles samengevat hebben we prima gegeten voor iets te veel geld (wat bij Indiaas niet abnormaal is). Ons zul je echter niet snel meer terugzien bij Zafran.
Borrelhapje .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Het is lang geleden dat wij zo heerlijk Indiaas hebben gegeten. De échte Indiase keuken en niet de aangepaste Nederlandse variant. Daar hou ik van. De voorgerechten bestonden uit: dal soep en king prawns. De dal soep was werkelijk verrukkelijk, mede door de gepofte knoflook die erin was verwerkt. De king prawns waren ook perfect bereid en tongstrelend. Mijn partner had een vegetarisch gerecht met paneer, maar ik weet niet meer precies welke. Wat ik nog wel weet is dat hij ervan heeft genoten. Mijn hoofdgerecht bestond uit de lam vindaloo (zeer heet). Gelukkig is hier 'zeer heet' ook echt zeer heet! De zeer vriendelijke eigenaar waarschuwde me voor het gerecht en bood aan om het eventueel milder te maken als het té heet zou zijn. Dat was gelukkig niet nodig, maar heet was het zeker, héérlijk! Het lamsvlees was mooi zacht en met een tissue binnen handbereik heb ik genoten van dit vlammende gerecht. De Indiase rode wijn, Syrah, was ook een aangename verrassing en erg smakelijk.

De service was ook perfect en we voelden ons echte gasten.

Het enige dat ik jammer vind is dat dit mooie restaurant zich in Heerlen bevindt en wij in het Noorden van het land wonen. Als wij weer in het zuiden van het land zijn weten we in ieder geval waar we gaan dineren!
Maastricht N.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Bij dit restaurant staat de smaak centraal. We kozen zeer uiteenlopende gerechten en werden bij elk verrast door de keuken. Het gerecht chicken / lam Vindaloo is niet voor iedereen, enkel voor liefhebbers van extra pittig! De rode wijn ( Syrah ) is opvallend goed en vriendelijk geprijsd.
Moele .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Wij waren er toevallig via deze website een nieuw Indiaas restaurant was geopend en als liefhebbers van deze keuken een tafel voor 2 gereserveerd. dAt laatste bleek overbodig, want wij bleken bijna de enige gasten, gelukkig werd er na enige tijd nog een tafel van 5 personen bezet.
Wij werden zeer vriendelijk ontvangen en hebben gekozen voor het 3 - gangen menu Zafran, de smaken waren heerlijk, en de hoeveelheid ruim voldoende, althans wij kregen het niet helemaal op. Prijs/kwaliteit uitstekend, bediening vlot en vriendelijk, de huiswijn was prima, kortom niets op aan te merken. Wij gaan zeker nog eens terug. Dit restaurant moet nog wat meer bekendheid krijgen, dat verdienen ze zeker. De inrichting is keurig en netjes, tikje saai, maar met meer bezetting valt dat niet meer op denken wij.