Zaanse Kathmandu Kitchen

Anne V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Heel lekker gegeten. Zeker niet de laatste keer.
Ralph S.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Gisterenavond vierden wij met twee koppels een verjaardagsfeest. De ontvangst was vriendelijk. Het openingsdrankje werd snel opgenomen, maar we moesten na geruime tijd wachten, vragen om de menukaart. Verkeerde gerechten werden op onze tafel geserveerd, wat later nogmaals gebeurde. Borden kwamen tot tweemaal toe op de verkeerde tafel terecht. Tijdens het bestellen kregen we de keuze tussen een milde, medium en een pittige variant, maar in de praktijk was van enige pittigheid geen sprake. Na ruim twee uur was er nog steeds geen hoofdgerecht op tafel verschenen. Het dessert was smaakvol. Als afsluiter van de avond bestelden we een cappucino maar het schuim hiervan was totaal mislukt. Van tevoren was er aangegeven dat één tafelgenoot jarig was. Een kleine attentie in welke vorm dan ook was wenselijk geweest, want bij het reserveren was dit wel aangegeven. Al met al hadden we een gezellige avond onderling, maar bij het culinaire gedeelte hadden we onze vraagtekens. De vrouwelijke bediening was ondermaats en de wachttijd van de gerechten liet te wensen over.
Monique S.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Prima vegetarisch gegeten. Goede uitleg en bediening. Muziek..hebben wij geen behoefte aan..maar staat meestal iets te hard in de meeste restaurants. Prachtige locatie !
Reinier P.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Vriendelijke bediening en heerlijk Nepalees gegeten. Leuk dat dit nieuwe specialiteiten restaurant er is in onze omgeving.
Beste Reinier,

Hartelijk dank voor het schrijven van deze prachtige recensie. Wij zullen uw complimenten overdragen aan het team. Graag willen wij u nogmaals danken voor uw aanbeveling en wij kijken ernaar uit u wederom te mogen ontvangen.

Met culinaire groet,
Nishan en Khem
Sarah V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
In Amsterdam aten we vroeger heel graag bij een uitstekend Indiaas restaurant in een zijstraat van de Westerstraat in de Jordaan. We waren erg benieuwd of het nieuwe Indiase/Nepalese restaurant in de mooie Waakzaamheid in Koog aan de Zaan kon voldoen aan onze hooggespannen verwachtingen. En dat is gelukt. De gastheren legde op hun eigen charmante wijze uit dat ze met hun keuken een nieuwe zesde smaak willen neerzetten. We waren verrast door de creatieve manier van koken en de heerlijke smaakvolle gerechten. Dit is geen toeristentent, maar een ambitieus restaurant dat graag klein en persoonlijk wil blijven en de gast echt wil trakteren op lekkere smaakvolle en niet alleen maar traditionele gerechten. We komen hier graag terug. Gisteren hadden we het verrassingsmenu met bijbehorende wijnarrangement, we zijn benieuwd wat we de volgende keer krijgen!
Beste Sarah,

Hartelijk dank voor het delen van uw ervaring die u heeft gehad in het Restaurant Zaanse Kathmandu Kitchen. Uw ervaring deze avond is precies waar het restaurant voor staat. Smaakvol, passie, uitgebalanceerd, origineel en verrassende wijnen zijn juiste bewoordingen die uitstekend bij ons passen.

Ik wil u nogmaals bedanken voor deze mooie review en wij kijken ernaar uit u nogmaals te mogen ontvangen.

Met culinaire groet,
Nisha en Khem
christian U.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Wij hebben gisterenavond samen met 4 vrienden gegeten, heerlijke chef surprise 3 gangen menu. Daarbij kregen wij mix starters, rijst tafel om te delen. Het nagerecht: tartaar van gemengde tropische fruit met huisgemaakte guave ijs. Yummy Yummy! Prijs-kwaliteit was excellent. Goed bediening en echte gastronomie ambiance. Als Digestieve heerlijke Laphroaig, redelijke geprijsd, ongelooflijk...

Wij hebben genoten en kan het restaurant aan iedereen aanbevelen die van lekkere smaken en bijzondere gerechten houdt.
Phasma .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Hier gisteren heerlijk gegeten. De gerechten worden vers en met zorg bereid en smaakten heerlijk. We kozen voor het vegetarische 3 gangen-menu en waren verrast. De pittigheid van het eten kan aangegeven worden en was prima (wij kozen mild en medium) De zeer vriendelijke bediening maakte het totale plaatje af. We raden dit restaurant aan en komen zeker terug.
Harma V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Ik wil graag iets schrijven over dit restaurant, waar ik vanavond gegeten heb met vriendinnen.
Het was bijzonder lekker en de smaak was exquis! Heel fijne en aardige bediening, de inrichting is prettig en de akoestiek idem. Ook al waren er gasten dichtbij, je kon prima en ongestoord gesprek voeren.
Kortom: ik wens deze mensen heel veel succes, ze verdienen het echt!!
Arthur V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Ank, de eigenaresse van een B&B raadde ons dit resteaurant aan en had voor ons gereserveerd. Ze zei prijs/kwaliteit is helemaal kloppend. En niets daarvan is gelogen. We hebben heerlijk gegeten en genoten van de ambiance. Alles was in balans. Echt een aanrader.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Kwaliteit met iets teveel kwantiteit maar dat is Saens en blijft wennen.
Drie keer per twee jaar eten wij hier en de amuse is lekker doch nu echt wel bekend...
Mijn advies luidt derhalve: ga voor een tweede amuse.

Het meisje in de bediening is te licht. Het prevelen van de nagerechten is verre van prozaïsch; kortom doe mij maar een kaart met nagerechten

Het eten is goed. Mooie kaart met uiteenlopende gerechten. Zeebaars en zeeduivel op de kaart. En heerlijke parelhoen; mooi klaargemaakt voor een schappelijk prijs. Het varken van mijn partner, klinkt wel een beetje raar trouwens, was heerlijk met een witte-bonen spek puree.

Hou de servicegraad hoog....lees in de gaten.
Wij komen zeker weer terug...
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Afgelopen donderdag heerlijk gegeten en genoten van de verassing van de chef.
Speciale complimenten voor de blauwkaas / ijs combinatie!
Top en heel betaalbaar gegeten
Bora D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Heerlijk gegeten bij de vijfde smaak! We hebben ons laten verrassen door de chef en dit bracht ons lekkere en afwisselende gerechten. Daarnaast was ik onder de indruk van de heerlijke wijn. Tevens werd er goed rekening gehouden met allergieen. Dit was vast niet ons laatste bezoek...
PastrySwan .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Goed restaurant, vriendelijke wat jonge bediening. Wij hebben hier nu twee keer gegeten en waren ondanks alle moeite die men doet toch een klein beetje teleurgesteld.
Het is nog al wat om 'vanuit de vijfde smaak' te denken en te werken. Dat is m.i. soms dan ook wat geforceerd.
Beide keren had ik een kleine opmerking over iets dat net niet gaar was. Het gerecht ging mee naar de keuken en mij werd meegegeven: ' We hebben het geproefd en er is niets mee aan de hand'.
Tja, lastige discussie. In mijn mond was het niet gaar. Ook bij mijn tafelgenote niet. Dan voel je je niet geheel serieus genomen.
Beide keren de kok of eigenaar niet gezien, terwijl dat toch zo een makkelijke manier is om kleine probleempjes samen op te lossen. Gewoon een glaasje wijn aanbieden, zand erover. Nu hou ik toch een bijsmaak. Zonde,
want het talent in de keuken is zeker aanwezig, nu er nog wat vaker uitkomen.
Nog een tip: Geef gewoon de dessertkaart i.p.v. de grote keuze door 1 van de meisjes uit het hoofd op te laten zeggen. Grote kans dat je dan het 'verkeerde' kiest. Zoals ik, maar dat lag dan wel weer aan mij ;)
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Met zes man zijn wij wezen eten bij de 5e smaak. De service was gelijk goed; omdat het mooi weer was konden wij eerst buiten zitten en zijn toen de zon onderging naar binnen gegaan. Keurig aangekleed restaurant, maar niets overdreven of spectaculair. De bediening was welwillend maar wel wat te jong en miste nog wat ervaring. Het eten was heel goed en de smaken verfijnd. Een leuke avond gehad en de rekening viel ook mee omdat het 3 gangen menu keurig samengesteld was.
Linda H.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Ben een trouwe gast en fervente fan van dit restaurant. Piotr maakt echt alles zelf en kan daarom rekening houden met mijn uitgebreide dieetrestricties. Geloof me, met wat ik allemaal niet mag, is eten uit een pakje/zakje uitgesloten en De Vijfde Smaak heeft alleen maar zelfgemaakt, vers eten.
Het eten is altijd heerlijk, we nemen ook graag gasten mee, ook hele verwende, en die genieten ook.
De bediening is ook super, mijn amuses & bijgerechten worden zonder vragen aangepast aan mijn dieet en over alle twijfelzaken voeren ze overleg. Dit is eigenlijk het enige restaurant waar ik heen durf.

Het enige minpunt is dat het prachtige oude gebouw soms wat gehorig is, het is vaak stampvol. Dan zit ik liever boven dan beneden.
Dank voor het vertrouwen en de mooie recensie!
Angelique K.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Gelunched op een bijna leeg terras waarbij 2 gasten een soort kinderspeelplaats gecreerd hadden waardoor we even twijfelde of het wel normaal geopend was. Vitello Tonato besteld , serveerster kwam terug met de mededeling dat het vlees (nog)niet als geheel gebraden was dus dat de plakjes afzonderlijk gegaard werden...of ik dat goed vond? Kon even geen andere keus maken dus akkoord gegaan. Na veel te lang wachten kwam dan mijn meergranenbol met Vitello Tonato waarbij het kleine beetje tonijn mayonaise volledig opgegaan was in mijn veel te droge (bijna beschuitachtige) meergranen bol. Ik denk een oude bol te lang in de oven opgewarmd. Het kalfsvlees had een doordringende olie smaak maar achteraf had ik dat kunnen weten als het per (dun) plakje gebakken is. Een hele klus om het brood weg te krijgen , mijn man had met het brood dezelfde ervaring alleen zijn carpaccio was verder goed. De serveerster kwam na de klacht van het brood wel netjes feedback geven en aangezien ze het keurig deed wilde ik eigenlijk niet verder op de algehele kwaliteit ingaan. Op zich raar dat je op een hele drukke dag ( evenement aan de zaan) je kaart niet volledig op orde hebt.
Al eerder niet zo een geweldige ervaring gehad dus helaas niet voor herhaling vatbaar.
jammer dat u geen goede ervaring(en) heeft gehad in ons restaurant. Ik ben zelf de eigenaar en kok die de broodjes heeft gemaakt. Het is voor mij spijtig dat u zich kunt ergeren aan twee vaste gasten die met hun zoontje van 1 jaar een hoekje van het terras gebruiken om van de zon te genieten. Het is voor mij tevens spijtig dat ik het evenement aan de Zaan in zijn geheel gemist heb. Wij zijn namelijk niet direct gevestigd aan de Zaan en ik weet gisteren ook helemaal niets van een evenement. Of u moet Sail bedoelen in Amsterdam. Wij werken met dagverse producten en inderdaad was het vlees de dag ervoor volledig opgegaan. Dat kan gebeuren en is ook netjes aangegeven. Uiteraard probeer ik mijn volledige kaart op de juiste manier klaar te hebben voor de lunch en het diner maar ook mijn leveranciers hebben het wel eens druk en zijn dan wat later. Ik probeer dan een zo goed mogelijk alternatief te bieden. De bruine bol is inderdaad een bol met een krokante korst", een keuze die wij hebben gemaakt (om de dag gebakken voor ons door een verse bakker dus nooit "oud"). De reden dat u veel te lang moest wachten (bijna 10 minuten) is dat het brood vers wordt afgebakken (wordt driekwart gebakken geleverd) en vers belegd wat ik zelf gedaan heb. Dat is ook de reden dat is dat ik mijn collega niets retour heb laten boeken aan de rekening na uw opmerking. Als Iens een site wordt voor suggestieve en halve informatie (drukke dag? Evenement op de Zaan), het uiten van irritatie over andere gasten (kinderspeelplaats), en het negatief benaderen van positieve punten (dagvers werken waardoor er soms iets tijdelijk op is) vind ik dit als hardwerkende restaurateur schrijnend. Wij hebben een druk restaurant met 99,99% zeer tevreden gasten. Mijn excuus als u daar niet bij behoord. (overigens kunnen wij de cijfers nog niet zien op dit moment)

Reactie van proever:

Ik heb mij helemaal niet erg geergerd aan bezoek met met kinderen wij twijfelde of het terras open was gezien de rommelige indruk die het maakte.
De wachttijd was absoluut geen 10 minuten echt veel langer. Ik heb ook niet gevraagd om een retour boeking aangezien ik zoals ik ook aangaf zelf bij mijn gerecht keuze gebleven ben en zoals ik al zei er netjes een terugkoppeling plaats vond. Sterker nog de serveerster heeft van ons nog fooi gehad!
Wij zijn, onder de gelukkig voor u vele tevreden klanten, ontevreden klanten die echt niet heel moeilijk doen als we ( regelmatig ) in restaurants eten. Maar deze keer liet de kwaliteit en wachttijd naar onze mening echt te wensen over. Jammer dat u op deze manier reageert.
M1996 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Heerlijk gegeten in dit typisch Zaanse restaurant. Mooie sfeervolle inrichting en heerlijk vertoeven op het terras in de zon. Mooie variatie in gerechte op de kaart met voor ieder wat wils. Mijn vriend nam het 4 gangen weekmenu, met een goede prijs kwaliteit, en ik een Caesar salade en het Beemster lam. Dat was ook met een creme brulee na ruim voldoende. De porties zijn zeker niet klein. Mooie smaken, mooie wijnen, kortom tot snel!