Záálig, Eten & Drinken

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Voordelig
Coen K.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Heerlijke ontspannen sfeer waar de tijd wordt gegeven voor een fijn avondje uiteten. Het eten was fantastisch, goed van smaak en zeker geen te kleine porties..
HHugenholtz .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Gezellige restaurant in het centrum van Schiedam met een mooi groot terras voor de deur. Uitstekende prijs- kwaliteit verhouding. Goede bediening en leuke gerechten. Echt een aanrader.
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Gisteren hier geweest. Binnen gegeten op verzoek tafelpartner. We zaten in een hoekje wat extra krap werd toen een veel te dikke vrouw zich op een stoel aan de tafel naast ons perste. Aan de inrichting is verder weinig mis. Service vriendelijk en recht voor zijn raap, wat wel bijzonder was, was dat de sambuca die ik nog had willen drinken wel berekend maar niet geleverd werd; eerst was men hem vergeten later bleek hij niet meer voorradig. Is natuurlijk weer van de rekening af gehaald. Het eten was wel aardig, waarom men mosterd (of een ander mosterdkleurig sausje) op de carpaccio smeert weet ik niet. Geeft een zurig smaakje, kan beter niet gedaan worden. De ribeye was prima, daar zaten gewokte groenten bij wat niet mijn ding is, naast een onopvallende salade en wat patatten. De tropische tiramisu was lekker !
Ronvandertouw .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Afgelopen zaterdag bij Zaalig een Highwine op het terras besteld. We hebben in 1 woord genoten; prachtig gelegen terras tussen oude stadhuis en kerk/de waag. Een heerlijke Highwine (3 glazen wijn met geweldige hapjes) en een prima service: de door ons vergeten op te geven allergie werd voortreffelijk opgelost d.m.v. een nieuwe schaal hapjes!!!
Karine V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Gisteren hier met vrienden uit eten geweest. Bediening is goed en erg vriendelijk en niet gehaast! Je kan rustig de tijd nemen om iets lekkers uit te zoeken en na te tafelen zonder dat het personeel je opjaagt! Ook het eten was erg lekker en iedereen kan wel iets naar zijn/haar gading vinden. We hebben ook genoten van een mooi stukje oud Schiedam, nippend van een wijntje op een leuk terras! Al met al een aanrader!
Esspresso .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
14/5 een etentje gehad bij Zaalig Schiedam dat is flink tegen gevallen het hoofd gerecht een entrecote zwom letterlijk in het vleesvocht evenals de groenten zeer onsmakelijk zonde van het geld 23 euro ...zal deze zeker niet aanbevelen
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Na een lange dag werken met de liefde neergestreken bij Zaalig. We hadden al eens eerder hier gegeten, waar we toen gemengde gevoelens aan overhielden. Dus hoog tijd voor een tweede kans. Het eten was redelijk tot goed maar beslist niet bijzonder. De wijn was oké en op de service geen commentaar. Toch was ook deze keer het gevoel niet overtuigend. Misschien is Zaalig niet ons ding.... gelukkig is er in Schiedam ruime keus.
Ralf V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
We hebben hier met zes personen voor Pasen gebruncht. Het eten bestond uit een hartige ronde met soep en rijk belegde broodjes, en een zoete ronde met toetjes. Het eten was lekker en de kwaliteit goed in verhouding met de prijs. De vrouwelijke bediening oogde wat onervaren, maar ze was wel attent. Decor was niet mijn smaak. Al met al een prima ervaring op een zondagmiddag.
Mbmf .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Vandaag hier binnengelopen voor een broodje. Leuke zaak, wellicht wat donker. Tafels staan dicht op elkaar.
We bestelden het "twaalf uurtje" en "zaalig gezond". Beide gerechten smaakten oke, maar was echt veel en voor ons te veel. Vier plakken kaas op twee boterhammen ( naast de ham, sla en ei) en drie grote klodders pestomayonaise is net te veel van het goede. Maar over smaak valt niet te twisten.
Service is goed, maar iets meer aandacht (alles naar wens, wilt u nog wat drinken) kan geen kwaad.
LCoenen .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Gisteren met zijn vieren ’s avonds heerlijk gegeten in dit restaurant. Een leuke en erg gezellige sfeer. De bediening was heel vriendelijk. Een echte plus was dat ook onze kinderen ieder hoofdgerecht kiezen, en dan een aangepaste portie kregen (en een stuk goedkoper!). De nagerechten zagen er heerlijk uit, maar waren voor de kinderen wat te groot, dit was geen probleem, ze kregen gewoon een lekker bolletje vanille-ijs. Voldoende keuze van goede wijnen per glas. Erg goede prijs/kwaliteit verhouding. Een echte aanrader!
Xmarietx .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Heerlijke high wine gedaan bij Zaalig. Verwacht geen hoogstaande wijnen/uitleg, maar zeker leuk om een keer te doen hier. Eerste ronde een droge witte wijn met nacho's. Tweede ronde een frisse rosé met drie soorten broodjes. Derde ronde een rode wijn met borrelplateu. Echt een hele maaltijd, prijs/kwaliteit echt top!
Foodilycious .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Fijne sfeer en gezellig klein. Het eten is goed en lekker. Het bedienend personeel is vriendelijk, maar de bediening is traag of weinig efficiënt. Na het hoofdgerecht bleven de borden 'oneindig' lang staan, terwijl de bediening meerdere malen onze tafel is gepasseerd om 4 tafels die na ons arriveerden te ontvangen, te voorzien van kaart, eerste drankjes en het opnemen van de bestelling. Waarbij één van de tafels inmiddels al aan het nagerecht was alvorens wij eindelijk weer te woord werden gestaan. Zelf gewerkt hebbende in de bediening, ontgaat mij de logica van deze situatie uitgaande van het aantal aanwezige tafels in dit etablissement. Bijzonder jammer dat er geen oog was voor ons gezelschap, waaronder mijn zoontje van vier, waaruit men wellicht had kunnen opmaken dat we niet de gehele avond de tijd konden nemen. Het dessert maar gelaten voor wat het was, afgerekend en ondanks het lekkere eten met een vervelende bijsmaak vertrokken.
Pascha1912 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Lunchtime; Gezellige zaak in een toch wat troosteloos Schiedam. Een vrij ruime keuze met internationale toets qua eten en genoeg variëteit qua dranken om de moeilijkste klant een keuze te geven. Service zonder meer ok en vriendelijk. Het eten :pompoensoepje met groene asperges viel wat tegen. Portie was aan de lage kant en vrij flets van smaak. Dit is natuurlijk maar 1 impressie en het zou me niet tegenhouden om nog eens te gaan
Misstiq .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Ik lunch redelijk vaak in dit restaurantje. De sfeer binnen is prima. Er is zomers ook een terras in de zon, dus dat is mooi meegenomen. De bediening is helaas minder snel als je buiten zit, het duurt dan een eeuwigheid voordat er iemand bij je komt. Door de drukte vergeten ze ook soms wat je besteld hebt. Binnen is de bediening veel beter mede door de kleine overzichtelijke ruimte. Echter, duurt het minimaal een half uur tot 40 minuten voordat je je lunch krijgt, wat ik persoonlijk erg lang vind. Wel is de kwaliteit van het eten goed, dat is de reden waarom ik vaker kom, ik moet dan alleen rekening houden met een langere lunchtijd.
JAH .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Genoten van een heerlijke High Wine. Een aanrader. Drie goede glazen wijn (droge witte, rosé en rode wijn óf naar eigen voorkeur) bij respectievelijk lekkere nacho's met guacamole en zure room, heerlijke, rijkelijk belegde sandwiches en een schaal met o.a. manchego kaas, Spaanse ham, samosa's, filodeegrolletjes met feta. Bovendien zeer attente bediening. Een aanrader!
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
We werden tijdens onze wandeling gewezen op dit restaurantje en het bleek inderdaad een uitstekende keuze te zijn. Zooi is een gezellig, niet al te groot restaurantje met een tikje oosterse uitstraling (veel zilveren elementen en lampen).
De bediening is er vriendelijk en snel. Niets op aan te merken.
Het eten is voortreffelijk. Vrij beperkte keus, maar toch voor elk wat wils. Ik zag een grote hamburger met frieten bij mijn buurman, en ook hebben ze er surinaamse saté, dat klinkt al heerlijk (en is anders dan anders), zelf genoten van een vegetarisch gerecht: een taartje met asperge, ei, ui, olijven e.d. gevuld, met een kleine salade erbij. Was erg lekker.
Al mijn tafelgenoten waren tevreden. Echt een aanrader!
G.A. W.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Met 6 personen gegeten . t.g.v. 70e verjaardag van Ex- Collega. Vooraf de proeverij genomen. Daarna verschillende schotels van de kaart. De gastvrijheid staat hoog in het vaandel , het eten en de sfeer zijn goed . Iederen had het naar zijn zin en genoot van de gerechten. Toppie ! Bedankt team van Zaalig voor de gezellige avond !
Marrie52 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Lunch: 2 kroketten met frites. Daarbij werd op 't bord een kleine salade geserveerd. Cappuccino na.
De kroketten waren met een lekker knapperige korst, het mes was daarop niet ingesteld (geen punt die in de kroket kon worden gepriemd om 'em te kunnen doorsnijden); de kroket dus vasthouden en het mes erin porren. De frites waren slecht gebakken, misschien in vet met onjuiste temperatuur, een aanfluiting; ik ken betere snackbars. De koffie was niet warm genoeg (meer). Decor: buiten in de zon, helemaal gratis erbij.
Hennie D.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Proeverij van voorgerechten besteld. Soep zou volgens de bediening mexicaanse bonensoep zijn, maar was parikasoep, die ook nog eens lauwwarm was. De carpaccio was flauw van smaak. De combinatie van visgerechtje bestond uit wat zalmsnippers met een soort onbestemd burgertje(zeker geen vis, wat we wel verwachten)
We hadden er extra vlaamse friet bij besteld omdat we anders misschien niet genoeg zouden hebben(we namen geen hoofdgerecht).
Helaas is er geen brood bij geserveerd terwijl dit wel op de kaart staat vermeld. Jammer genoegis dit mij op dat moment ontschoten. En mijn man vroeg later of ik i.p.v. brood frites had besteld.
Nee dus. Wel hebben we de extra frites moeten betalen, wat ook logisch is. Maar wat brood erbij, zoals op de kaart staat vermeld, was wel zo netjes geweest.
Niemand die ons ook gevraagd heeft of alles naar wens was ook niet tijdens het afrekenen.

Een leuke, gezellige entourage, dat wel. Maar voor het eten zou ik toch niet terugkomen.
President .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Al heel vaak prima geluncht in dit restaurant en recentelijk ook gedineerd. Omdat ik wat gehaast was, heb ik me alleen beperkt tot het hoofdgerecht. Twee slibtongen, lekker gekruid met remouladesaus, verse friet en een heerlijke frisse salade. Het restaurant zat vol maar ondanks de drukte vriendelijke en snelle bediening en goede koks. Zaalig een echte aanrader voor lunch of diner.