Záálig, Eten & Drinken

Lang

Jouw recensie over het restaurant Záálig, Eten & Drinken

Carla N.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2018
Al een paar keer goed geluncht in Zaalig. Nu 's avonds er heengegaan. Was een teleurstellende ervaring. Het duurde een kleine 2 uur!!! eer we het hoofdgerecht kregen. Mijn man had sate besteld, maar toen het eten eindelijk kwam kreeg hij spareribs. Die waren verbrand en droog. Als goedmakertje kregen we een drankje van het huis aangeboden. Ik had Mexicaanse quiche besteld. Die was niet zaalig, maar gewoon vies van smaak en structuur. Nooit meer naar Zaalig! De bediening was vriendelijk, maar de kok moet nodig bijscholing hebben.
Que S.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2018
Leuk restaurant, zeer vriendelijke bediening... helaas worden ze wel openlijk uitgekafferd waar iedereen bij staat door de baas, dit was erg naar om te zien. Meiden doen hun best en rennen zich te pletter. Al om het al zeer leuke tent, lekker eten wat wel lang duurde, en een goeie sfeer
Samantha-Henk W.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2018
Super leuke ambiance, bij binnenkomst goed ontvangen! Vrolijk/spontaan personeel. Heerlijk getafeld.... eten was super verzorgd ... en een heerlijk dessert na????! Kortom onze avond kon niet meer stuk.
Ans P.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Geweldig restaurant. Leuke bediening , vriendelijk en geweldig lekker eten! Kom er zeker nog een keer. Echt een aanrader.
Jeannette K.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2018
Aan de buitenkant vond ik het er altijd al gezellig uitzien, dus de stap gemaakt en gaan eten bij Zaalig. We kregen een plekje aan het raam waardoor we een prachtig uitzicht over de Grote Markt hadden. Personeel heel vriendelijk, af en toe werd er iets vergeten, zoals een drankje of een rund carpaccio welke een oosterse zalm carpaccio moest zijn, maar dit werd vrolijk opgelost.
Het eten is heerlijk, de sfeer gemoedelijk, de inrichting warm en gezellig.
Ik ben blij dat ik er naar binnen ben gestapt, zeker een aanrader voor de volgende keer!
Drunten1999 .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Erbarmelijk slecht! Gisteren het kerstmenu voorgeschoteld gekregen. De menukaart beloofde heel wat. Helaas is er niets van waar gemaakt. Smakeleloze gerechten met zo af en toe ondefinieerbare ingrediënten. Van enige verfijning was zeker geen sprake. De bediening liet ook te wensen over. Het eerste gerecht kregen we pas na een uur en een kwartier geserveerd. Wel heel vriendelijk maar de tafel werd niet goed bijgehouden. Wijnglazen die niet gebruikt werden lieten ze gewoon op tafel staan. Waarom er waterglazen op tafel stonden is mij een raadsel aangezien dit niet aangeboden werd. Het resulteerde in een zeer rommelige tafel. Dit alles voor de pittige prijs van €62,50 p/p.
Geen leuke en zeker geen zaalige kerstavond gehad!
Daisy H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Bij binnenkomst wordt je vriendelijk begroet. Verder valt de service vies tegen. Een uur wachten op de lunch en lange tijd met lege glazen. Onvoldoende contact met klanten. Lunch daarentegen was opzich
wel lekker.
Trees B.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Aardappel gratis was te hard en lauw. Van de gorgonzolasaus bij de ossenhaaspuntjes had iets meer gemogen. Puntjes waren prima. Was erg rumoerig.
Coen K.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Heerlijke ontspannen sfeer waar de tijd wordt gegeven voor een fijn avondje uiteten. Het eten was fantastisch, goed van smaak en zeker geen te kleine porties..
HHugenholtz .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Gezellige restaurant in het centrum van Schiedam met een mooi groot terras voor de deur. Uitstekende prijs- kwaliteit verhouding. Goede bediening en leuke gerechten. Echt een aanrader.
Jan Willem D.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Klein maar fijn. Meestal gezellig druk. Terras op de Grote Markt maar wel aan een drukke doorgaande straat. Personeel moet tijdens het serveren oversteken. Eten is prima. Veel keus uit menukaart of van het krijtbord. ook een leuke bar om vooraf een borrel of speciaalbier (Westvleteren!!!) te nemen. Leuk maar redelijk gewoontjes ingericht. Goede keus voor een gezellige ongedwongen avond.
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Gisteren hier geweest. Binnen gegeten op verzoek tafelpartner. We zaten in een hoekje wat extra krap werd toen een veel te dikke vrouw zich op een stoel aan de tafel naast ons perste. Aan de inrichting is verder weinig mis. Service vriendelijk en recht voor zijn raap, wat wel bijzonder was, was dat de sambuca die ik nog had willen drinken wel berekend maar niet geleverd werd; eerst was men hem vergeten later bleek hij niet meer voorradig. Is natuurlijk weer van de rekening af gehaald. Het eten was wel aardig, waarom men mosterd (of een ander mosterdkleurig sausje) op de carpaccio smeert weet ik niet. Geeft een zurig smaakje, kan beter niet gedaan worden. De ribeye was prima, daar zaten gewokte groenten bij wat niet mijn ding is, naast een onopvallende salade en wat patatten. De tropische tiramisu was lekker !
ronvandertouw .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Afgelopen zaterdag bij Zaalig een Highwine op het terras besteld. We hebben in 1 woord genoten; prachtig gelegen terras tussen oude stadhuis en kerk/de waag. Een heerlijke Highwine (3 glazen wijn met geweldige hapjes) en een prima service: de door ons vergeten op te geven allergie werd voortreffelijk opgelost d.m.v. een nieuwe schaal hapjes!!!
Karine V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Gisteren hier met vrienden uit eten geweest. Bediening is goed en erg vriendelijk en niet gehaast! Je kan rustig de tijd nemen om iets lekkers uit te zoeken en na te tafelen zonder dat het personeel je opjaagt! Ook het eten was erg lekker en iedereen kan wel iets naar zijn/haar gading vinden. We hebben ook genoten van een mooi stukje oud Schiedam, nippend van een wijntje op een leuk terras! Al met al een aanrader!
esspresso .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
14/5 een etentje gehad bij Zaalig Schiedam dat is flink tegen gevallen het hoofd gerecht een entrecote zwom letterlijk in het vleesvocht evenals de groenten zeer onsmakelijk zonde van het geld 23 euro ...zal deze zeker niet aanbevelen
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Na een lange dag werken met de liefde neergestreken bij Zaalig. We hadden al eens eerder hier gegeten, waar we toen gemengde gevoelens aan overhielden. Dus hoog tijd voor een tweede kans. Het eten was redelijk tot goed maar beslist niet bijzonder. De wijn was oké en op de service geen commentaar. Toch was ook deze keer het gevoel niet overtuigend. Misschien is Zaalig niet ons ding.... gelukkig is er in Schiedam ruime keus.
Ralf V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
We hebben hier met zes personen voor Pasen gebruncht. Het eten bestond uit een hartige ronde met soep en rijk belegde broodjes, en een zoete ronde met toetjes. Het eten was lekker en de kwaliteit goed in verhouding met de prijs. De vrouwelijke bediening oogde wat onervaren, maar ze was wel attent. Decor was niet mijn smaak. Al met al een prima ervaring op een zondagmiddag.
Margriet B.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Vandaag hier binnengelopen voor een broodje. Leuke zaak, wellicht wat donker. Tafels staan dicht op elkaar.
We bestelden het "twaalf uurtje" en "zaalig gezond". Beide gerechten smaakten oke, maar was echt veel en voor ons te veel. Vier plakken kaas op twee boterhammen ( naast de ham, sla en ei) en drie grote klodders pestomayonaise is net te veel van het goede. Maar over smaak valt niet te twisten.
Service is goed, maar iets meer aandacht (alles naar wens, wilt u nog wat drinken) kan geen kwaad.
LCoenen .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Gisteren met zijn vieren ’s avonds heerlijk gegeten in dit restaurant. Een leuke en erg gezellige sfeer. De bediening was heel vriendelijk. Een echte plus was dat ook onze kinderen ieder hoofdgerecht kiezen, en dan een aangepaste portie kregen (en een stuk goedkoper!). De nagerechten zagen er heerlijk uit, maar waren voor de kinderen wat te groot, dit was geen probleem, ze kregen gewoon een lekker bolletje vanille-ijs. Voldoende keuze van goede wijnen per glas. Erg goede prijs/kwaliteit verhouding. Een echte aanrader!
xmarietx .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Heerlijke high wine gedaan bij Zaalig. Verwacht geen hoogstaande wijnen/uitleg, maar zeker leuk om een keer te doen hier. Eerste ronde een droge witte wijn met nacho's. Tweede ronde een frisse rosé met drie soorten broodjes. Derde ronde een rode wijn met borrelplateu. Echt een hele maaltijd, prijs/kwaliteit echt top!