Z&M

Meer informatie over restaurant Z&M

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 22:00

• Mastercard , Pin , Visa
  • Huisdieren welkom , Per boot te bereiken

Jouw recensie over het restaurant Z&M

Mieke2204 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2018
Op zich was het eten op onderdelen best goed helaas werd er totaal geen rekening met voedselallergie gehouden. Niet meer van deze tijd.. ( haal de noten er maar van af?!)
timo S.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Bij telefonische reservering gevraagd om plaats aan het raam. Bij aankomst bleek dit niet door te zijn gekomen. Bij aperatief om een Brand biertje. Serveerster ging kijken want was erg onzeker. Ja ze had het! Later bleek het een heel ander merk te zijn en alcoholvrij! De gerechten zien er mooi uit maar erg afgepast. We vroegen om extra groente en gebakken aardappeltjes. Dit kon in een deal- vorm, volgens de serveerster. Een bordje voor 5 persoben, veel te weinig voor iedereen bleek. Sommige kozen als dessert voor een zoethout-toetje. De smaak was erg specifiek en een tafelgenoot besloot het niet op te eten. Bij het afruimen vroeg de serveerster hoe het gesmaakt had aan iedereen. De tafelgenoot gaf aan dat het haar niet had gesmaakt. Toen zei de serveerster; tja dat horen we vaker! We vonden de sfeer verder oké. De serveerster sprak erg onduidelijk nederlands.
Doisneau .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Heel erg goed gegeten, creatieve keuken met goede bijpassende wijnen. Alleen jammer dat het net iets te donker is om goed te zien wat er allemaal op je bord ligt. Aardige en attente bediening, goed tempo.
Nadine B.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Wij hebben hier gelunchd met 40 mensen en het was echt super! Onwijs fijn geholpen door Emmy en haar personeel, was heel relaxed. Het eten was erg lekker en smaakte naar meer. Zeker een aanrader!
Wieb B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
We waren voor de tweede keer bij Z&M. Nu beneden gezeten in een informele, wat rommelige maar daarom wel passende entourage. De herinnering van een paar jaar geleden kwam weer terug. Mooie gerechten waarin goede en verrassende producten zijn samengebracht. Uitgesproken, niet voor de hand liggende smaakcombinaties. Groenten die meer toevoegen dan een decoratieve functie. De wijnen pasten goed, maar het verhaal daarbij was wat oppervlakkig. Van de vier gangen die we hadden was het kaasplankje (waarom deze combinatie?) het minst doordacht. Voor wie lekker, verrassend en ontspannen wil eten een aanrader.
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Een prima restaurant die we van harte kunnen aanbevelen. De keuken werkt met mooie producten uit het seizoen. De gerechten zijn goed van smaak en worden begeleid door goede wijnen. De bediening is vriendelijk maar mag bijgeschoold worden op het terrein van wijnen. Wat ons betreft een aanrader.
Merel B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Het feit dat ik net een Iens account heb aangemaakt om een recensie over Z&M te kunnen schrijven zegt denk ik al genoeg! Gisteren avond hier gegeten, wat een super fijn restaurant!! Zaten heel leuk aan het raam met uitzicht over het water, de kaart zag er geweldig uit en zo smaakten de gerechten ook. En dan de bediening.. :) Al toen ik belde voor de reservering werd ik vrolijk van de persoon aan de andere kant van de lijn en dit zette absoluut door toen we eenmaal bij Z&M waren. Ze kwamen op een prettige manier met wijn suggesties (altijd een dingetje voor wijnliefhebbers die niet perse ontzettende wijnkenners zijn ), besteedden veel aandacht om de kaart met ons door te nemen en waren ontzettend oplettend. Vooral toen wij door haast helaas niet meer aan het toetje toekwamen (ik had bij het bestellen van het voorgerecht mijn keuze voor toetje al had laten blijken) en ze bij de rekening met een bakje Eton Mess voor thuis kwamen aanzetten was ik helemaal verkocht. Ga zelden met zo'n goed gevoel weg bij een restaurant, wij komen zeker terug!!!
Alexandra D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
We zijn ooit een keer bij Z&M geweest en was toen zeker apart en nieuw. Ook nu goed gegeten, bediening wel wat rommelig, maar wel attent. Leuke gecombineerde gerechten, helaas waren een paar stukjes van de lamsspiesjes (voorgerecht) erg zenig, maar de coquilles heerlijk. Als hoofdgerecht hadden we de tarbot, erg lekker, minpuntje het te kleine bord en groente onder de vis, gezien de graat er ook nog uit moet, beetje rommeltje op het bord op een gegeven moment. Heerlijk toetje, en prima wijn (Sauvignon), hoewel niet speciaal. Prijs/kwaliteit verhouding goed. Heel attent dat ondanks dat we niet aangegeven hadden een 3 gangenmenu te willen het toch gerekend werd (minder dus), gezien één van ons toevallig 3 gerechten had gekozen die deel uitmaakten van het menu. Leuke avond, en zeker voor herhaling vatbaar, bij voorkeur als het zomer is, lekker op het terras met het fantastische uitzicht.
Patricia K.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Alles klopt bij Z&M, de inrichting, de sfeer, het vriendelijke personeel.
Maar wat eruit springt is de liefde en het respect voor de mooie (seizoens-) producten.
Een hoofdrol voor groenten, kruiden en peulvruchten. De linzen, hazelnoot en kruiden bij de coquille, de peulvruchten bij de zeeduivel, maar vooral de bieten....ongelooflijk lekkere bieten met een mousse van geitenkaas, bloedsinaasappel en wat hazelnoot.
Een feestje om snel nog eens over te doen
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
In de lange periode dat "Baris en Walburg" actief zijn in de Rotterdamse horeca, keren wij vroeg of laat weer even bij ze terug. Zo ook afgelopen zaterdag. Zou het weer zo leuk en lekker zijn als toen? Je weet het niet. Want inmiddels laten Rob en Emmy best veel over aan hun staf. En het is er altijd ongedwongen, geen geoliede machine, dus het kan ook best wel eens misgaan. Of is dat een deel van de charme?
Maar het ging weer niet mis. Het eten was weer heerlijk en de sfeer inspirerend. OK misschien is het niet moeilijk om goede oesters te serveren, maar heerlijk waren ze. Zo ook de jacobsschelp op linzen, de lamsspies op pilav bulgur. Het alternatieve broodje bakkeljauw was heftig. Je kunt maar beter van pittig houden als je deze kiest. Dat doe ik gelukkig. Hoofdgerechten: een mooie gevulde kwartel met seizoensgroente en de speciale varkenskarbonade op zelfgemaakte zuurkool. Grote gulle borden. Geen pieces of art voor het oog, maar wel voor de mond!

De bediening laat ons proeven en zelf kiezen uit diverse wijnopties, en we zijn o.a. heel blij met zowel de rode als de witte Corbieres. De service is heel persoonlijk. Toe is er een verrukkelijke sorbet van bloedsinaasappel. Ik schrik even van de ijskristallen, maar ze blijken prettige knisperigheid toe te voegen aan de volle smaak. We nemen voor een prettige prijs de Corbieres ook mee voor thuis.
Het goede landelijke leven van Frankrijk. Niet fancy, wel fantastisch. Aan de Veerhaven kan je het elke dag beleven.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Voor de tweede keer gegeten bij Z&M. De inrichting is anders dan anders maar de liefde voor lekker eten straalt er vanaf. Dat laat de pallet vol wijndozen met mooie wijnen wel zien. Het menu is altijd een verassing, een prettige verassing wel te verstaan. Vooraf krijg je mooi brood met wel heel erg lekkere olijfolie. De karbonade van het Ibérico varken op een bedje van zelfgemaakte zuurkool was heerlijk. De bediening was vriendelijk alleen het was wel een beetje koud. Al met al weer een top avond.
Eva J.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Erg lekker gegeten bij Z&M. Vooral het voorgerecht en het hoofdgerecht was goed. Het toetje was wat minder. De hangop was een vrij kleine portie en de soesjes leken oudbakken. De bediende was erg vriendelijk. Een minpuntje was de wijnkaart die ontbrak. Het restaurant is mooi en uniek ingericht.
Lodiwereld .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
Complimenten; we hebben hier met een hele grote groep gegeten en werden gastvrij ontvangen. Prima huiswijnen, en een lekker, uitgebreid en bijzonder voorgerecht (tapas-stijl). Hoofdgerechten waren simpel maar lekker, en ook het toetje was heerlijk. Mooie, sfeervolle en handig ingedeelde ruimte.
Twee kleine verbeterpuntjes: voor de grote eters hadden de porties wellicht iets ruimer mogen zijn. Bediening was heel erg lief maar had soms iets efficienter gekund.
Conclusie: dikke aanrader!
Jos G P N.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Dit keer viel ons bezoek wat tegen.
De sfeer was als altijd. Nogal rommelige inrichting, "vuil" licht. Maar ja, dat is hier -wat we in de ICT zouden zeggen- "geen bug, maar 'n feature".
De bediening was goed.
De olie waarin we bij het aperitief het brood doopten -met wat zout- was lekker.Het brood kwam oud en "opgepiept" over.
De groenten leken niet erg vers.
Met z'n vieren waren we 'n goeie € 200,-- lichter en voor zo'n bedrag had het eten veel beter gemoeten.
LBMVV .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Traditiegetrouw eten wij, oud-collega’s, jaarlijks bij Z&M. Fijn eten, verzorgd losjes interieur, muziek in de verte. Het menu van die avond las als een schilderij: wilde garnaal met knoflook, linzen, knolselderijpuree en nog wat. De ingrediënten vulden elkaar zacht-schurkend aan. Een uitdagend begin. Van hapjes uitdelen aan de anderen kon geen sprake zijn.
De volgende gang leek een bietenpalet, geel, rood, gemarmerd, gefermenteerd, gevleid naast geitenmousse. Dat die aardse groenten zo divers en zachtlief van smaak kunnen worden. Hoe het bekende zo subtiel kan smaken. Volgende gang: fazantrolletjes, pompoen, boerenkool, pancetta, pepertjessaus en nog wat dat ik vergeten ben. Zachte wintersmaken, pittig en licht, vol en warm, dansend op m’n bord en in m’n maag. Ik hoef niets meer, ik wil niets meer, voortaan thuis maar brood met dun beleg en gauw weer hierheen.
De dessertkaart? Ik ben verzadigd, maar daar staat geitenkarnemelkijs, tijm en koolzaadmandarijnolie; nooooit gegeten. Ik mocht de fles zien en ruiken waar het geheim in zat. Hemelse smaken en speelse prikkelende combinaties. De avond was een culinair en avontuurlijk feest voor de smaakpapillen en de geest.
Arnoud V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Z&M, we waren er al te lang niet geweest door het ook uitstekende Loos aan de overkant (tip: de gegrilde groenten met houmous), maar het was weer eens hoog tijd.
Z&M is een buitenbeentje. In alles. Interieur (de betonnen vloer met de charmante oude meubeltjes), het eten (altijd bijzonder, een mengeling van Frans en Italiaans, maar op een manier de je nergens anders ziet). En het is niet alleen een restaurant, maar ook traiteur. Meestal is er iemand aan het werk in de andere ruimte met het snijden van ham of groente. Altijd lekker. Altijd vriendelijke en ontspannen bediening. En uitzicht op de Veerhaven. Zoals gezegd: iets bijzonders.
Goed, wij aten twee salades. Een met artisjok (een kunstwerk, het donkergroen stak waanzinnig mooi af tegen het diepbruine bord) en een vissalade met gedroogde groenten (wortel, knolselderij). Er werd een fruitige sauvignon blanc bij geserveerd. Toplunch en dat ruim na drieën, want ze zeggen er nooit nee. De prijzen zijn heel redelijk.
Aanbevolen.
Hester L.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Lekker wezen lunchen. Heerlijke kabeljauw, perfect gegaard, op een brandade. Vooraf zou het eend zijn, maar het werd gans. Toe chocolademousse. Heerlijke wijnen, waarvan we maar weer een doos meenamen naar huis. Prachtige plek in prachtige stad, de Veerhaven is zo mooi. Rob is een gezellige gastheer, met lief personeel. Fijne plek.
Loek W.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Iemand had ons al gewaarschuwd. Schrik niet want het is er anders dan anders. We schrikken toch. Het lijkt een flits van een seconde of je een groentezaak binnenkomt. Wat kratten staan bij de ingang. Er zijn twee delen in het restaurant en wij hebben een plaats in deel 2 die ook een uitgang naar buiten blijkt te hebben. Sommigen zullen de inrichting " mooi industrieel" noemen. Maar ik niet. Een betonnen vloer die er viezig uitziet, totaal versleten kleine vloerkleedjes (gooi ze weg), een zelf getimmerde wijnkast waarbij geen enkele moeite is gedaan om die af te werken, gaten in de muren, spijkers waar niets aan hangt, buizen over het plafond, kaarsen die druipen op de tafeltjes en papier op de tafels zoals vroeger bij de chinees. Oude versleten stoelen en tafels die viltjes nodig hebben om niet te wiebelen. De eigenaar heeft mogelijk in een ballorige bui de kringloop winkel leeg gekocht. Als je de zaak zo inricht dan moet er wel iets bijzonders op tafel komen.
En dat komt er ook. We starten met komkommersoep waarin stukjes inktvis drijven en een warme garnaal. Het klinkt bizar maar het is hoog op smaak en verrukkelijk. Daarna eendenborst op een salade van rijstnoedels koud en warm tegelijk. Als wij elkaar weer aankijken zijn de borden leeg. Dit is echt van hoog niveau. Tot slot een gepocheerde perzik met lavendelschuim. Wat een bijzondere creatie en wat een geweldige smaak. De zaak staat vol met wijnen en wij kiezen een Chardonnay Mont Auriol uit 2013. Prima keuze.
De bediening is vriendelijk en men neemt alle tijd om uitleg te geven. Maar zodra ze weg zijn van je tafel moeten we toch nog de nodige acties ondernemen om hun aandacht te krijgen. Mag van ons iets meer alert.
Slotsom: we zijn er nog steeds niet uit. Gaan we er nu nog een keer eten of komen wij er nooit meer. En doen wij het laatste dan heeft dat toch alles te maken met de inrichting en nergens anders mee.
Ariane D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Heerlijk zomers geluncht. Leuk terras op mooie plek. Tonijn was verrukkelijk! Mooie producten en smaak. Keuze tussen kleine of grote portie fijn.
P K.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Met een gezelschap van 10 een fonkelnieuwe arts ingewijd. Vanaf het aperitief tot de bramensorbet en de koffie klopte alles. De antipasti met oa. nederlandse inktvis en vongole zagen er prachtig uit en, niet onbelangrijk, smaakten ook goed. Van de hoofdgerechten was met name de tonijn voortreffelijk. Het brood met olijfolie en het sympathieke gratis water. De verwelkoming door Nienke en de goede bediening waren een warm bad. De wijn voldeed volledig aan de verwachting. Chef Daniel en zijn team hebben deze avond voor ons tot een feestje gemaakt.