Z&M

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 22:00

• Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Een prima restaurant die we van harte kunnen aanbevelen. De keuken werkt met mooie producten uit het seizoen. De gerechten zijn goed van smaak en worden begeleid door goede wijnen. De bediening is vriendelijk maar mag bijgeschoold worden op het terrein van wijnen. Wat ons betreft een aanrader.
Merel B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Het feit dat ik net een Iens account heb aangemaakt om een recensie over Z&M te kunnen schrijven zegt denk ik al genoeg! Gisteren avond hier gegeten, wat een super fijn restaurant!! Zaten heel leuk aan het raam met uitzicht over het water, de kaart zag er geweldig uit en zo smaakten de gerechten ook. En dan de bediening.. :) Al toen ik belde voor de reservering werd ik vrolijk van de persoon aan de andere kant van de lijn en dit zette absoluut door toen we eenmaal bij Z&M waren. Ze kwamen op een prettige manier met wijn suggesties (altijd een dingetje voor wijnliefhebbers die niet perse ontzettende wijnkenners zijn ), besteedden veel aandacht om de kaart met ons door te nemen en waren ontzettend oplettend. Vooral toen wij door haast helaas niet meer aan het toetje toekwamen (ik had bij het bestellen van het voorgerecht mijn keuze voor toetje al had laten blijken) en ze bij de rekening met een bakje Eton Mess voor thuis kwamen aanzetten was ik helemaal verkocht. Ga zelden met zo'n goed gevoel weg bij een restaurant, wij komen zeker terug!!!
Alexandra D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
We zijn ooit een keer bij Z&M geweest en was toen zeker apart en nieuw. Ook nu goed gegeten, bediening wel wat rommelig, maar wel attent. Leuke gecombineerde gerechten, helaas waren een paar stukjes van de lamsspiesjes (voorgerecht) erg zenig, maar de coquilles heerlijk. Als hoofdgerecht hadden we de tarbot, erg lekker, minpuntje het te kleine bord en groente onder de vis, gezien de graat er ook nog uit moet, beetje rommeltje op het bord op een gegeven moment. Heerlijk toetje, en prima wijn (Sauvignon), hoewel niet speciaal. Prijs/kwaliteit verhouding goed. Heel attent dat ondanks dat we niet aangegeven hadden een 3 gangenmenu te willen het toch gerekend werd (minder dus), gezien één van ons toevallig 3 gerechten had gekozen die deel uitmaakten van het menu. Leuke avond, en zeker voor herhaling vatbaar, bij voorkeur als het zomer is, lekker op het terras met het fantastische uitzicht.
Patricia K.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Alles klopt bij Z&M, de inrichting, de sfeer, het vriendelijke personeel.
Maar wat eruit springt is de liefde en het respect voor de mooie (seizoens-) producten.
Een hoofdrol voor groenten, kruiden en peulvruchten. De linzen, hazelnoot en kruiden bij de coquille, de peulvruchten bij de zeeduivel, maar vooral de bieten....ongelooflijk lekkere bieten met een mousse van geitenkaas, bloedsinaasappel en wat hazelnoot.
Een feestje om snel nog eens over te doen
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
In de lange periode dat "Baris en Walburg" actief zijn in de Rotterdamse horeca, keren wij vroeg of laat weer even bij ze terug. Zo ook afgelopen zaterdag. Zou het weer zo leuk en lekker zijn als toen? Je weet het niet. Want inmiddels laten Rob en Emmy best veel over aan hun staf. En het is er altijd ongedwongen, geen geoliede machine, dus het kan ook best wel eens misgaan. Of is dat een deel van de charme?
Maar het ging weer niet mis. Het eten was weer heerlijk en de sfeer inspirerend. OK misschien is het niet moeilijk om goede oesters te serveren, maar heerlijk waren ze. Zo ook de jacobsschelp op linzen, de lamsspies op pilav bulgur. Het alternatieve broodje bakkeljauw was heftig. Je kunt maar beter van pittig houden als je deze kiest. Dat doe ik gelukkig. Hoofdgerechten: een mooie gevulde kwartel met seizoensgroente en de speciale varkenskarbonade op zelfgemaakte zuurkool. Grote gulle borden. Geen pieces of art voor het oog, maar wel voor de mond!

De bediening laat ons proeven en zelf kiezen uit diverse wijnopties, en we zijn o.a. heel blij met zowel de rode als de witte Corbieres. De service is heel persoonlijk. Toe is er een verrukkelijke sorbet van bloedsinaasappel. Ik schrik even van de ijskristallen, maar ze blijken prettige knisperigheid toe te voegen aan de volle smaak. We nemen voor een prettige prijs de Corbieres ook mee voor thuis.
Het goede landelijke leven van Frankrijk. Niet fancy, wel fantastisch. Aan de Veerhaven kan je het elke dag beleven.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Voor de tweede keer gegeten bij Z&M. De inrichting is anders dan anders maar de liefde voor lekker eten straalt er vanaf. Dat laat de pallet vol wijndozen met mooie wijnen wel zien. Het menu is altijd een verassing, een prettige verassing wel te verstaan. Vooraf krijg je mooi brood met wel heel erg lekkere olijfolie. De karbonade van het Ibérico varken op een bedje van zelfgemaakte zuurkool was heerlijk. De bediening was vriendelijk alleen het was wel een beetje koud. Al met al weer een top avond.
Evi J.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Erg lekker gegeten bij Z&M. Vooral het voorgerecht en het hoofdgerecht was goed. Het toetje was wat minder. De hangop was een vrij kleine portie en de soesjes leken oudbakken. De bediende was erg vriendelijk. Een minpuntje was de wijnkaart die ontbrak. Het restaurant is mooi en uniek ingericht.
Lodiwereld .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
Complimenten; we hebben hier met een hele grote groep gegeten en werden gastvrij ontvangen. Prima huiswijnen, en een lekker, uitgebreid en bijzonder voorgerecht (tapas-stijl). Hoofdgerechten waren simpel maar lekker, en ook het toetje was heerlijk. Mooie, sfeervolle en handig ingedeelde ruimte.
Twee kleine verbeterpuntjes: voor de grote eters hadden de porties wellicht iets ruimer mogen zijn. Bediening was heel erg lief maar had soms iets efficienter gekund.
Conclusie: dikke aanrader!
Jos G P N.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Dit keer viel ons bezoek wat tegen.
De sfeer was als altijd. Nogal rommelige inrichting, "vuil" licht. Maar ja, dat is hier -wat we in de ICT zouden zeggen- "geen bug, maar 'n feature".
De bediening was goed.
De olie waarin we bij het aperitief het brood doopten -met wat zout- was lekker.Het brood kwam oud en "opgepiept" over.
De groenten leken niet erg vers.
Met z'n vieren waren we 'n goeie € 200,-- lichter en voor zo'n bedrag had het eten veel beter gemoeten.
LBMVV .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Traditiegetrouw eten wij, oud-collega’s, jaarlijks bij Z&M. Fijn eten, verzorgd losjes interieur, muziek in de verte. Het menu van die avond las als een schilderij: wilde garnaal met knoflook, linzen, knolselderijpuree en nog wat. De ingrediënten vulden elkaar zacht-schurkend aan. Een uitdagend begin. Van hapjes uitdelen aan de anderen kon geen sprake zijn.
De volgende gang leek een bietenpalet, geel, rood, gemarmerd, gefermenteerd, gevleid naast geitenmousse. Dat die aardse groenten zo divers en zachtlief van smaak kunnen worden. Hoe het bekende zo subtiel kan smaken. Volgende gang: fazantrolletjes, pompoen, boerenkool, pancetta, pepertjessaus en nog wat dat ik vergeten ben. Zachte wintersmaken, pittig en licht, vol en warm, dansend op m’n bord en in m’n maag. Ik hoef niets meer, ik wil niets meer, voortaan thuis maar brood met dun beleg en gauw weer hierheen.
De dessertkaart? Ik ben verzadigd, maar daar staat geitenkarnemelkijs, tijm en koolzaadmandarijnolie; nooooit gegeten. Ik mocht de fles zien en ruiken waar het geheim in zat. Hemelse smaken en speelse prikkelende combinaties. De avond was een culinair en avontuurlijk feest voor de smaakpapillen en de geest.
Arnoud V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Z&M, we waren er al te lang niet geweest door het ook uitstekende Loos aan de overkant (tip: de gegrilde groenten met houmous), maar het was weer eens hoog tijd.
Z&M is een buitenbeentje. In alles. Interieur (de betonnen vloer met de charmante oude meubeltjes), het eten (altijd bijzonder, een mengeling van Frans en Italiaans, maar op een manier de je nergens anders ziet). En het is niet alleen een restaurant, maar ook traiteur. Meestal is er iemand aan het werk in de andere ruimte met het snijden van ham of groente. Altijd lekker. Altijd vriendelijke en ontspannen bediening. En uitzicht op de Veerhaven. Zoals gezegd: iets bijzonders.
Goed, wij aten twee salades. Een met artisjok (een kunstwerk, het donkergroen stak waanzinnig mooi af tegen het diepbruine bord) en een vissalade met gedroogde groenten (wortel, knolselderij). Er werd een fruitige sauvignon blanc bij geserveerd. Toplunch en dat ruim na drieën, want ze zeggen er nooit nee. De prijzen zijn heel redelijk.
Aanbevolen.
Hester L.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Lekker wezen lunchen. Heerlijke kabeljauw, perfect gegaard, op een brandade. Vooraf zou het eend zijn, maar het werd gans. Toe chocolademousse. Heerlijke wijnen, waarvan we maar weer een doos meenamen naar huis. Prachtige plek in prachtige stad, de Veerhaven is zo mooi. Rob is een gezellige gastheer, met lief personeel. Fijne plek.
Loek W.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Iemand had ons al gewaarschuwd. Schrik niet want het is er anders dan anders. We schrikken toch. Het lijkt een flits van een seconde of je een groentezaak binnenkomt. Wat kratten staan bij de ingang. Er zijn twee delen in het restaurant en wij hebben een plaats in deel 2 die ook een uitgang naar buiten blijkt te hebben. Sommigen zullen de inrichting " mooi industrieel" noemen. Maar ik niet. Een betonnen vloer die er viezig uitziet, totaal versleten kleine vloerkleedjes (gooi ze weg), een zelf getimmerde wijnkast waarbij geen enkele moeite is gedaan om die af te werken, gaten in de muren, spijkers waar niets aan hangt, buizen over het plafond, kaarsen die druipen op de tafeltjes en papier op de tafels zoals vroeger bij de chinees. Oude versleten stoelen en tafels die viltjes nodig hebben om niet te wiebelen. De eigenaar heeft mogelijk in een ballorige bui de kringloop winkel leeg gekocht. Als je de zaak zo inricht dan moet er wel iets bijzonders op tafel komen.
En dat komt er ook. We starten met komkommersoep waarin stukjes inktvis drijven en een warme garnaal. Het klinkt bizar maar het is hoog op smaak en verrukkelijk. Daarna eendenborst op een salade van rijstnoedels koud en warm tegelijk. Als wij elkaar weer aankijken zijn de borden leeg. Dit is echt van hoog niveau. Tot slot een gepocheerde perzik met lavendelschuim. Wat een bijzondere creatie en wat een geweldige smaak. De zaak staat vol met wijnen en wij kiezen een Chardonnay Mont Auriol uit 2013. Prima keuze.
De bediening is vriendelijk en men neemt alle tijd om uitleg te geven. Maar zodra ze weg zijn van je tafel moeten we toch nog de nodige acties ondernemen om hun aandacht te krijgen. Mag van ons iets meer alert.
Slotsom: we zijn er nog steeds niet uit. Gaan we er nu nog een keer eten of komen wij er nooit meer. En doen wij het laatste dan heeft dat toch alles te maken met de inrichting en nergens anders mee.
Ariane D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Heerlijk zomers geluncht. Leuk terras op mooie plek. Tonijn was verrukkelijk! Mooie producten en smaak. Keuze tussen kleine of grote portie fijn.
P K.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Met een gezelschap van 10 een fonkelnieuwe arts ingewijd. Vanaf het aperitief tot de bramensorbet en de koffie klopte alles. De antipasti met oa. nederlandse inktvis en vongole zagen er prachtig uit en, niet onbelangrijk, smaakten ook goed. Van de hoofdgerechten was met name de tonijn voortreffelijk. Het brood met olijfolie en het sympathieke gratis water. De verwelkoming door Nienke en de goede bediening waren een warm bad. De wijn voldeed volledig aan de verwachting. Chef Daniel en zijn team hebben deze avond voor ons tot een feestje gemaakt.
Sepideh .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Met een grote groep (16 mensen) naar Z&M, ter ere van mijn promotie. Uitgebreid overleg gehad al vanaf een maand te voren met de eigenaresse. Zij was erg prettig over de telefoon en in de mail. Ze dacht goed mee en leek precies te begrijpen wat de wensen waren. Helaas liep het anders. Mogelijk omdat zij er zelf niet was en het personeel niet op de hoogte was van mijn wensen. Overigens was het personeel wel erg vriendelijk, maar niet adequaat.

Bij aankomst hadden we afgesproken een aperitief geschonken te krijgen, maar de bediening nam de voorgerechten op zonder zelfs maar een drankje te voren op te nemen. Toen ik hier wat van zei, werd verteld dat ze zo kwamen voor de drankjes, maar dat ze voor zo'n grote groep de bestelling vast wilden opnemen. Begrijpelijk, maar helaas gebeurde dat niet. Het voorgerecht kwam vrij snel. Het aperitief nooit en de wijn toen het voorgerecht bijna op was. Toen wij wilden toasten na een speech bleek dat 2 mensen niets was geschonken. Toen hierom gevraagd werd, werd ons verteld opnieuw even te wachten. Wat inhield dat 16 mensen zeker 5 min moesten wachten met toasten. Het voorgerecht was over het algemeen wel lekker, begreep ik van mijn tafelgenoten, maar niet bijzonder. De schelpen geserveerd bij de makreel proefden taai en niet vers. De eend proefde naar bacon?

Afgesproken tevoren was dat bij elke gang een bijpassende wijn in arrangement zou worden geschonken, eventueel in halve glazen voor degene die moesten rijden. Specifiek gevraagd om niet de hele avond dezelfde wijn uit flessen te schenken.

Helaas ook dit liep mis. De wijn die geserveerd werd was de gehele avond dezelfde uit de opengemaakte flessen die op de tafel naast ons stonden. Helaas kwam de wijn ook steeds na het gerecht. Jammer!

Daarnaast bleek ook het menu dat wij hadden afgesproken niet geserveerd te worden. In plaats van dorade met groene asperges, makreel, in plaats van konijnenbout lamskoteletten, in plaats van een keuze dessert een groot plateau met ijs, taart, mousse en cake. De lamskoteletten waren bij sommigen mooi rose, bij mij en enkele anderen helemaal doorgebakken. Gemiste kans. Het plateau met toetjes (chocolade mousse, ijs, muffins, cake en rabarbar cupjes) was lekker, maar niet bijzonder en het zag er erg goedkoop uit.

Afgesproken was dat iedereen in elk geval 3 glazen kreeg en als mensen meer bijbestelden dit akkoord was, maar dit door de bediening niet actief zou worden aangemoedigd. Helaas, bij het 2e glas werd mij paranimf gevraagd niet meer te drinken, aangezien zij slechts 2 glazen aangeboden kreeg. Voor mij erg genant en ook niet afgesproken.

Bij de rekening bleek dat voor het vegetarische voorgerecht een supplement van 8 euro p.p. was aangeslagen, terwijl tevoren een vegetarisch gerecht was afgesproken. Toen ik hier wat van zei werd dit wel direct opgelost door het supplement weg te halen. Toen ik aangaf dat de wijnen niet waren geschonken volgens afspraak werd hiervoor in plaats van 14 euro per persoon 10 euro per persoon voor gerekend. Daarnaast werd mij een lunch aangeboden om het goed te maken. Ik vind het erg vriendelijk en ontzettend prettig dat de fouten werden onderkend en getracht te worden gecorrigeerd.

Maar mijn droom promotiediner krijg ik er niet door terug. Ga hier niet met een grote groep eten.

Leo V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Recent bij ZenM gegeten. Zinc, om de hoek, was vol, maar bij het familiebedrijf aan de haven was nog plaats beneden. Eerlijke gerechten in alle eenvoud bereid met aandacht voor detail en smaak. Bijpassende wijn was heerlijk. De bediening was attent, maar naar mate het later werd verslapte de aandacht een beetje. Oesters vooraf waren prima, de griet had de perfecte 'cuisson'. Kortom aanrader.
Jasper007 .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Vol verwachting hiernaartoe. Ontvangst prima en gestart met een lekker glaasje wijn. Brood met olijfolie op tafel. Restaurant heeft een beetje industriële rustieke uitstraling. So far so good. Had een lunchmenu met mijn mede tafelgenoot. Eerst asperges met o.a. bearnaise sce. was niet mis mee maar sprong er niet uit. Wat mij betreft asperges aan de ongare kant. Daarna lintpasta met pancetta. Dit was echt een teleurstelling want flauw en droog. ik kon mij niet aan de indruk onttrekken dat hier van die prefab lintpasta werd gebruikt iig was de lintpasta niet lekker, lees smakeloos. Bediening verder aardig.
Laurens F.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Het was redelijk druk en bij binnenkomst werd gezegd dat het hoofdgerecht wat langer zou duren. Stoelen en tafel zijn wat wiebelig. Heerlijke voorgerechten, zeker de Pata Negra en de asperges. Hoofdgerecht vis van de dag veel erg tegen. De rib-eye mag wel wat warmer. Er stond gewoon te weinig personeel in de keuken om alles aan te kunnen. De bediening was vriendelijk, maar eigenzinnig, later werd t wat beter. Drie keer een 7, niet heel super, maar zeker niet slecht.
Mirjam B.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
We hebben hier een high tea gehad. Gestart met een glasje bubbels, al snel volgde de jus d'orange, brood met hartig beleg, scones, kleine muffins, lemon curd taart. Allemaal erg lekker. Bediening krijgt een 5 omdat ze geen enkele aandacht had voor de gasten. Erg lang moeten wachten om een signaal te geven voor koffie/de rekening/etc.