Yuen's Oriëntal

Noorderhagen 9 7511 EJ Enschede Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Yuen's Oriëntal

makkelijk te bereiken met bus, trein
  • Kom je met de auto?
    Q-Park aan de Hermandad is de goedkoopste wat betreft betalen
  • : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 22.00
Zondag Gesloten

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Yuen's Oriëntal

Vragender .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Wij komen al heel lang bij Yuen’s, zelfs al jaren op een oude locatie.
hier uit eten gaan is altijd een feest, in het kleine huiskamerachtige restaurant met de charmante gast vrouw.
Echter de laatste jaren hebben wij het idee dat de subtiele smaken aan het eten wat verloren gaan en er commerciëler gekookt wordt waardoor de prijs prestatie verhouding zoek raakt.
Afgelopen zaterdag het vier gangen verrassingsmenu gekozen, wij kiezen altijd het verrassingsmenu zodat de kok de verse ingrediënten die hij op dat moment heeft liggen kan verwerken.
De soep was een uiensoep en was rond uit niet subtiel te noemen, de link met de oosterse CQ Japanse keuken konden wij niet leggen.
Daarna kregen we heerlijke dumplings echt stuk voor stuk erg lekker.
Derde gang was vis in de vorm van Kibbeling, zelfs als ik op zaterdagmiddag op de markt loop koop ik geen kibbeling want persoonlijk vindt ik mooie vis in een deegbrij frituren pure smaak verkrachting. Je kunt er dan ook haast niet aan ontkomen dat bij het indrukken van een vistukje er vet vrij komt. Jammer en Yueng’s kan veel beter.
4e gang was weer heelijk twee vleesstoofpotjes in mild en pittig super smullen.
Wat we een beetje missen in het algemeen zijn de subtiele smaken en koreander.
Zoals Gordon R. Altijd zegt fresh products zo natuurlijk mogelijk.
Isis W.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Op doorreis van Amsterdam naar Münster. Héérlijk gegeten bij Yuen. Verrassende smaken en combinaties. Zorgvuldige en enthousiaste bediening.
Top! Een aanrader.
G K.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Lekker gegeten, niet bijzonder. Kleine kaart waardoor de keus makkelijk is maar ook voor de keuken. Prijs- kwaliteit is daarom ook niet in evenwicht.
Dat geld ook voor een glas gewone huiswijn.
Prettige bediening.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
onlangs 3 gangenmenu gehad, leuk concept zo'n verrassingsmenu door Azie heen, maar vond de prijs-kwaliteit erg tegenvallen. De smaak was lekker van alle gerechten, maar de hoeveelheden gering en de prijs over de top. Dat gold ook voor "de wijn met een glas water". Jammer dat je geen scheut melk in je thee kunt krijgen ("dat hebben ze niet in Azië"), en ze wel cupjes koffiemelk op een etagere aanbieden. Als liefhebber van Aziatisch eten voor mij geen 2e keer.
Marcel L.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Gisteren hier weer met een gezelschap van 4 personen heerlijk gegeten. Midden in het centrum van Enschede. Zeer prettige en warme sfeer en het eten was gewoon super. Mooie opzet van het restaurant zodat je gewoon relaxt kunt zitten, niet te vol in een goede entourage en een gezellige gastvrouw en kok. Heerlijke en verschillende gerechten uit Indonesië, China, Thailand, paste allemaal goed bij elkaar. Was alweer een tijdje terug dat ik hier ben geweest, maar kom hier zeker weer.
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Fantastisch gegeten bij ontzettend warme mensen. Vanaf het moment van binnenkomst voel je je op je gemak. De open keuken is leuk, je kunt echt op de werkbank meekijken met de chef. Bijzonder is dat Charlotte en Yuen de enige mensen zijn die je ziet, ze doen alleen de afwas niet zelf. Ook erg leuk is het feit dat er geen menukaart is, je geeft aan wat je niet lust of mag eten en dan laat je je verrassen...
Han A.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Hier gegeten op Zaterdagavond, apart concept van keuzes uit 2, 3 of 4 gangen maar perfect uitgevoerd. Service in het restaurant was top en het eten was nog iets beter. De afstand voor ons is te groot anders zouden we zeker teruggaan.
Gerard M.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Gisteren voor het eerst gegeten bij Yuen's. Wij kozen voor het 4 gangen menu en kan niet anders zeggen dan dat we heerlijk gegeten hebben. Ook complimenten voor de gastvrouw Charlotte, top!
Michele T.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Echt heerlijk gegeten, zowel de pittige als de milde variant. Verrassingsmenu. Pittig mag voor mij nog wat pittiger. Super vriendelijke bediening. Voor herhaling vatbaar.
Galila K.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Gister voor het eerst gegeten bij Yuen's Oriental! Maar zeker niet de laatste keer, wij zijn voor het 4-gangen menu gegaan.
Kleinschalig, gezellig met een prachtige ambiance en overheerlijk eten.
Mocht je in Enschede willen eten, is dit DE aanrader.
Irene V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Wat een verrassend restaurant. We hebben er afgelopen week voor het eerst gegeten, maar zeker niet voor het laatst. We namen het vijf gangen menu en elke gang was op zeer hoog niveau. Het was een grote variatie aan gerechten die langskwamen. De gastheer staat ontspannen te koken in de open keuken, waar je alle zeer verse ingredienten kunt zien. Aan het eind van de avond maakt hij ook nog even een praatje met zijn gasten. En de gastvrouw weet al je wensen te voorkomen. Vriendelijk, persoonlijk en attent. Bedankt voor een heerlijke avond.
Victor K.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Een heerlijke ervaring! 4 gangen menu gekozen en ons aangenaam laten verrassen door de de kok. Een culinaire rondreis door Azië was het resultaat. Verfijnde gerechten met een zeer uitgebalanceerde smaak. Elk gerecht werd toegelicht door de zeer vriendelijke gastvrouw
(echtgenote van de Chinese kok). Al met al een geweldige ervaring.

Aanrader!
Astrid A.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Na de veel belovende resensies hebben wij afgelopen zaterdag een reservering gemaakt voor Yuen's oriental. Wat hebben wij genoten van de culinaire reis door Azië
! ( Indonesië, China, Thailand). Heerlijke soto, dim sum, rendang (nog nooit zulke lekkere gegeten!) en curry. De gastvrouw is een GASTVROUW. Zij verstaat het vak! Haar man is een buitengewoon goede kok. Het is een feestje om hier te eten. Je merkt dat er vele vaste klanten zijn. Als wij in de buurt zouden wonen kwamen wij hier zeker ook geregeld eten. Mochten wij weer eens in de buurt zijn, dan zijn zullen wij zeker Yuen's aandoen!
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Geweldig lekker eten en elke keer weer een verrassing wat Yuen bij je op tafel zet. Gelukkig zijn de massaman- en rode curry wel een vast onderdeel van het menu, want die zijn echt onovertrefbaar lekker.
Ontspannen sfeer en leuke kunst aan de muur waar Charlotte altijd wel iets over vertellen kan.

Floor G.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Hele gezellige avond gehad dankzij Yuen en zijn vrouw Charlotte! Deze twee lieve mensen maken de hele eet ervaring heel erg persoonlijk, gezellig en huiselijk. Het eten was echt verukkelijk! We hadden gekozen voor het 3-gangen menu. Vooraf kregen we heerlijke wan tan soep, en als tussengerecht 4 kleine hapjes die ook echt allemaal verschrikkelijk lekker waren. Toch was het hoofdgerecht wel het allerbest: gefrituurde zeebaars (de lekkerste die ik ooit heb gehad), kip, en 2 soorten curry, een pittige en een zoete. Ik heb volgens mij nog nooit zo veel gegeten! Al met al was de hele ervaring echt top, van de bediening tot het eten tot de sfeer.
Henk-V .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Warme kleurrijke en gezellige inrichting met leuke schilderijen.De gastvrouw voor wie geen enkele moeite teveel is om haar gasten met raad en daad terzijde te staan,en die ons een lekkere biologische wijn aanbeveelt, de chef de cuisine die telkens weer geweldige smakelijke gerechten te voorschijn tovert. Verder is er een leuke bar om na het eten nog even na te borrelen,kortom een echte aanrader als je van fusion of Thais houdt.
yvonne mmc V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2014
Vooraf heerlijke dim sums met garnalen, varkensvlees, kip, rundvlees, tofu en groenten en een licht pittig sojasausje.
Rendang, kip vindaloo, varkenshaas in saus met verse koriander, vis met daarbij witte rijst en nasi.
Om te smullen. Een goede reden om Enschede vaker te bezoeken. Hele vriendelijke gastvrouw en uitstekende kok
mathijs123 .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Na een aantal keren zeer goed en met grote tevredenheid te hebben gegeten bij Yuen, hadden we besloten om dit bezoek nog eens over te doen.....En wat viel dit tegen. Wat ons als eerste opviel was dat de prijzen beduidend omhoog waren gegaan en dat het binnen ook relatief rustig was voor op een vrijdagavond. Natuurlijk was er nog geen man overboord en hadden wij ook het volledige begrip voor de hogere prijs, aangezien de kwaliteit altijd zeer goed is en de hoeveelheid royaal is. Maar ditmaal liep het allemaal toch even anders; wij besloten een 3-gangen menu te kiezen omdat we vanuit onze eerdere ervaringen dan een leuke en uitgebreide rijsttafel krijgen met uiteenlopende gerechten. Het voorgerecht van dumplings was een lekkere appetizer en de soep als tussengerecht zorgde ook dat je trek kreeg naar meer, maar bij het hoofdgerecht werd de plank fors misgeslagen. De uitgebreide rijsttafel vanuit onze herinneringen had plaats gemaakt voor twee kleine bakjes met curry en een paar stukjes gefrituurde vis. Normaliter wordt er dan ook gevraagd of je als klant genoeg hebt gehad en of alles naar wens is. Ook hoor je bij het laatste gerecht aan te geven dat er geen nieuwe gerechten meer komen. Dit werd beide niet gedaan.... Als je met zon karige hoeveelheid van gerechten met relatief goedkope ingrediënten aan komt zetten en jij je menu dan ook nog eens vijf euro duurder gaat maken, kan ik goed begrijpen waarom je restaurant plotseling zo leeg is! Begrijp me niet verkeerd, het eten is nog altijd lekker maar als je een bakje rode curry krijgt met vier stukjes vlees en in een schaaltje waar je normaal nog niet eens je toetje in doet, dan gaat er iets mis. Daarna zijn we (serieus) nog even langs een fastfoodrestaurant gelopen om toch naar huis te gaan met een gevuld gevoel. Waar ik van tevoren zo enthousiast was over dit restaurant, kan ik nu zeggen dat ik er voorlopig niet meer kom.
Johnstoop S.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2014
Wow, erg goede keuken en echt gastvrij onthaal. Onthaasten is de opdracht die we hebben gekregen van de gastvrouw. Lekker wijntje bij het eten ( en laatste restje in de fles wordt op tafel gezet vanuit de traditie). 4 gangen azie ( met verschillende gerechten per gang ) voor 39 euro pp. Geen geld voor deze kwaliteit
Renee T.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2013
Eten bij Yuens is altijd een feest. Helaas een tijdje geleden, maar afgelopen december heerlijk genoten. Ben je uit op authentieke Aziatische keuken en uitstekende wijnen? Dan ben je hier goed. Alle verschillende windstreken van Azië worden vertegenwoordigt.
We kregen als appetizer een schaaltje verse cassave geserveerd en als eerste gerechtje een heerlijke diversiteit aan dim sum. Het tussengerecht was een vega verassing wat als doorgewinterde carnivoor toch aangenaam weg happen was. Het hoofdgerecht bestond uit verschillende gerechten waarbij zowel kip, vlees als vis aan de orde kwamen. Deze werden begeleid door een keur aan verse groenten en uiteenlopende sausen.
Alles werd ons aangeboden door een uiterst vriendelijk echtpaar dat hun vak meer dan prima verstaat!