Yucatán

Meer informatie over restaurant Yucatán

• Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi
Ingridlb B.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Gelukkig was de Italiaan op vakantie anders waren we hier niet terecht gekomen. Wat maken ze hier heerlijk eten. Een bord met drie verschillende gerechtjes (enchilada, Taco en quesadilla). Voortreffelijk. Smaken goed onderscheidend en niet te pittig. Ook de spareribs was goed gekruid en botermals. Borden bevatten ruime porties. Bediening zeer prettig. Tafeltjes staan ruim uit elkaar, je hebt geen last van je buren.
Wij vinden het een aanrader.
AlexR .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
We zijn echte liefhebbers van de (vegetarische) Mexicaans keuken, dus bij ons bezoek aan Leeuwarden stond Yucatan bovenaan de lijst. Wat een leuk en authentiek tentje. Mooie inrichting, vriendelijke ober, gezellige sfeer, smakelijk menu.

We komen al meer dan 20 jaar bij andere mexicaanse restaurants en we kennen hun menu van voor naar achter. Op de kaart van Yucatan stonden de bekende gerechten en zelfs nog wat nieuwe combinaties. Zoals de quesodip – een hemels voorgerecht van taco’s met warme cheddar- en tomatendipsaus en we moesten oppassen dat we onze vingers niet ook opaten.

Margarita en biertje smaakten goed. De soep was prima en als hoofdgerecht hadden we een tacogerecht met kip en fantastische vega burrito pueblo. Wat ons aanspreekt in de mexicaanse keuken zijn al die verschillende smaken van rijst, bonen, groenten, mais, kaas, zure room, tomaat en vooral avocado en dat kwam in deze gerechten perfect gedoseerd terug. Top service, top restaurantje, zeer leuke verrassing!
Gesina G.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Zeer gezellige inrichting. Het hele gezin heeft hier prima gegeten. Zeker een aanrader als je iets te vieren hebt. Ook wanneer je niet zo van de bonen bent, heb je hier zeer veel keuze
Anton T.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Op Bevrijdingsdag gegeten, ondanks de drukte snel een plekje gekregen. De bediening was attent en wees op mogelijke aanpassing van gerechten aan de smaken. Twee enchilladas en een kipgerecht besteld voor ons gezelschap. Met jalapeño, en allemaal prima op smaak. Alleen de bijgaande bonen hadden iets minder droog gemogen.
WH J.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Goed eten in ruime hoeveelheiden. Vriendelijke bediening in een gezellig uitziende ruimte, beetje eetcafé achtig. We hebben hier meerdere keren gegeten en komen zeker in de toekomst terug. Ik zou er misschien nog vaker eten als de kaart ook af en toe veranderde, want die is geloof ik al jaren hetzelfde.
P.m. S.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Jammer dan je bijna altijd moet reserveren maar wel begrijpelijk, het eten is heerlijk en daar gaat het natuurlijk om. Ik hoop spoedig weer even te eten hier :) Vooral de Burito Carne .. voortreffelijk.
Toneelcamminghaburen .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Het jaarlijks etentje van onze toneelgroep dit keer bij yucatan. De gastheer en gastvrouw gaven ons direct een welkom gevoel. De energie was vrolijk en fris. Het eten was smaakvol. De chef heeft duidelijk verstand van zaken, maar ook plezier in het bereiden van de maaltijden. Lactosevrij eten? Geen probleem. In dit restaurant maken ze er wat van. Iedereen is welkom dus ook mensen met een dieet. De prijs heel schappelijk. Team yucatan bedankt voor deze vrolijke avond. Toneelgroep Camminghaburen
Anmi .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
wanneer ik binnenkom bij yucatan hoor ik heerlijke Mexicaanse muziek en komen de geel, oranje en groene kleuren me tegemoet. Met hier en daar een sombrero en cactus geeft het een vrolijke sfeer.De serveerster wijst ons vriendelijk naar de tafel en houdt ons gedurende onze zitting goed in de gaten en bied ruim op tijd een nieuw drankje aan. In de kaart vond ik zomaar een nacho schotel met kip. Dit zijn twee van mijn favoriete ingrediënten, dus dit moet goed komen. En dat deed het! Heerlijk gegeten, vriendelijke en behulpzame bediening!
Ralph V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Hier gegeten met 2 volwassenen en 2 kinderen. De kinderen hadden het kindermenu. De volwassenen een combinatiegerecht. Het eten was prima. De kinderen waren ook erg tevreden. Wat opviel was de goede service. Het was geen enkele moeite een paar kleine aanpassingen te doen. Leuk dat men een stapje extra doet. Decor was eenvoudig. Maar niet storend.
Referee .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Leuk, sfeervol en niet al te groot restaurant met volop keus op de menukaart (tegen schappelijke prijzen. Zeer vriendelijke en vlotte bediening. Eettip: 3 amigo's. Zag er smakelijk uit en smaakte ook zeer goed.
Evelien S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Al eerder hier gegeten en omdat onze dochter jarig was voorgesteld om uit eten te gaan. Ze wilde graag Mexicaans dus daarom hier gegeten. Was prima, lekker en niet te duur. Gevraagd om kaarsje op haar ijsje omdat ze jarig was, dat hebben ze gedaan was erg attent.
Klein minpuntje had ijs met warme kersen als dessert, waren geen kersen maar opgewarmde vlaaivulling, beetje jammer.
Erik .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Hier meerdere keren geweest, want Mexicaans eten blijft toch wel één van mijn favoriete schotels. De kwaliteit van het eten is prima in orde. Zelf neem ik als 'grote eter' altijd de combinatieschotel 'Tres Amigos', dan ga je echt met een voldaan gevoel weer naar huis. Het restaurant is wel klein en enigszins benauwend. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom ze niet gaan uitbreiden (de winkel ernaast staat notabene leeg) of een andere locatie kiezen. Klandizie genoeg, lijkt me. In het weekend is reserveren een must.
Chantal S.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2014
Ik ga al jarenlang 1x per jaar naar Leeuwarden en sluit dat altijd af met Yucatan. Verreweg de lekkerste Mexicaan in Nederland! Het overheerlijke eten, de sfeer, vriendelijkheid van het personeel en heerlijke geuren maken het uit eten hier tot een uitje :) De Tres Amigos zijn altijd favoriet omdat we nooit kunnen kiezen en op deze manier veel kunnen proeven. Probeer de enchilada met kaas en champignons, de taco met rundvlees en quesidilla met kip..heerlijk met de sla en room erbij! Vergeet de desperado niet om het geheel af te maken en sluit af met een verrukkelijk toetje en een van de heerlijke koffies (Cafe Espana is mijn favo). Toch maar proberen vaker die kant op te gaan..
A L.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
Hier al een paar keer geweest. Wat kan je hier lekker eten! Mijn favoriet uit de kaart is poppers vooraf. En als hoofd gerecht Nachos Todos. En hoe vol de zaak ook zit, lang hoef je nooit op je eten te wachten. Bediening is vriendelijk en snel. Voor mij geen andere Mexicaan!!
__ .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Wij hebben vanavond als mysteryguest gegeten in dit restaurant. We werden vriendelijk ontvangen en onze plaats werd toegewezen. Wat wij jammer vonden is dat we ergens in een hoek 'gedrukt' zaten en dus niet in beeld van de bediening. Het was erg rustig deze avond en dat was ook te merken omdat we de enige gasten waren na een half uur die in die ruimte nog zaten. We moesten bij het voorgerecht zelf van tafel om de bediening een seintje te geven. Ook kwamen ze bij het hoofdgerecht niet vragen of alles naar wens is. Het personeel mag een update krijgen. De prijs/kwaliteit verhouding is goed. Je krijgt erg veel eten en ook vers. Er is voor iedereen wat wils, ook voor diegene die vegetarisch eet. Zeker een aanrader om er een keer te gaan eten!
Sjaak .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2014
Meerdere keren al geweest ,altijd goed. Prijs kwaliteit klopt , bediening prima en vriendelijk ,een lekker bord eten in een laagdrempelige entourage . Parkeren is wel moeilijk maar daar kan Yucatan niets aan doen natuurlijk .
Wij gaan hier nog vaak komen .
Alijzenga .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Een gezellig tent met vriendelijke mensen, gelegen in het hart van het centrum. Service is goed: het eten wordt snel geserveerd en is goed warm en de borden zijn leuk opgemaakt. Het menu biedt heel veel keus, wat het kiezen best lastig maakte. Maar.. liever teveel keus dan te weinig! Eten was lekker, en vult behoorlijk. Hier en daar had wat meer zout of kruiden toegevoegd mogen worden, maar verder is er niks op aan te merken. Ik kom hier graag nog eens terug!
Annetje13 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2013
We liepen hier 'zomaar' binnen omdat we zin hadden in Mexicaans. We mochten een tafeltje uitzoeken, kregen al vlot een lekker koud biertje. Het was lastig om een gerecht te kiezen van zo'n mooie kaart maar uiteindelijk hebben we allebei een schotel gekozen. En ze waren héérlijk! We hebben geen bijgerechten gehad maar met alleen deze grote hoofdgerechten zaten we dan ook echt vol. De prijs/kwaliteitverhouding is top in dit restaurant: wij waren nog geen 40 euro kwijt met 2 mensen.
JenniferK .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2013
Afgelopen week bij yucatan gegeten. We eten vaker Mexicaans maar dit restaurant is favoriet. Vooraf gekozen voor de taco's met quacamole. Quacamole zou een beetje extra peper kunnen gebruiken maar verder goed van smaak. Als hoofdgerecht had ik de enchilada met kip en gesmolten kaas erop en rijst en bonen erbij. Deze was erg goed van smaak. Mijn vriend had de burito met rundvlees en kip. Ook deze was erg lekker. Omdat beide helften met ander vlees gevuld waren hoef je niet te kiezen. Beide porties waren erg groot maar omdat het zo lekker is blijf je dooreten. Ze hadden iets vaker langs mogen komen voor drinken maar verder was het zeker een geslaagde avond. Ook de rekening was een fijne verrassing. Waar kun je tegenwoordig nog uit eten met 2 personen voor 50 euro. Het is voor ons 2 uur rijden maar we komen hier zeker nog een keertje terug.
Wilmavalk .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2012
Echt mexicaans, je verwacht het niet in Leeuwarden.
Met een Hollandse twist en niet geheel als in Yucatan zelf maar beter als bij vele andere "mexicanen".
Ik waande me even terug op mijn favoriete vakantiebestemming.
Bedankt!