Yucatán

Sint Jacobsstraat 18 8911 HV Leeuwarden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Yucatán

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Yucatán

Ronald A.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Wij hadden heerlijk gedineerd. Het eten smaakte goed. De service was ook prima. Het was lekker druk en gezellig. De locatie was ook makkelijk te vinden.
Stropielekker .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Afgelopen week hier een hapje gegeten en zelfs op deze doordeweekse dag zat de zaak heel goed gevuld. We namen beide 3 verschillende taco's en enchiladas. Het bord lag zeer goed gevuld met deze 3 dingen en verder rijst, bonen en salade. De smaakt van de taco's etc, viel wel wat tegen. Uiteindelijk smaakte ze allen vooral naar gesmolten kaas. Leuke gerechten, maar naar mijn mening missen ze wat finese.
Ingrid L.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Gelukkig was de Italiaan op vakantie anders waren we hier niet terecht gekomen. Wat maken ze hier heerlijk eten. Een bord met drie verschillende gerechtjes (enchilada, Taco en quesadilla). Voortreffelijk. Smaken goed onderscheidend en niet te pittig. Ook de spareribs was goed gekruid en botermals. Borden bevatten ruime porties. Bediening zeer prettig. Tafeltjes staan ruim uit elkaar, je hebt geen last van je buren.
Wij vinden het een aanrader.
AlexR .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
We zijn echte liefhebbers van de (vegetarische) Mexicaans keuken, dus bij ons bezoek aan Leeuwarden stond Yucatan bovenaan de lijst. Wat een leuk en authentiek tentje. Mooie inrichting, vriendelijke ober, gezellige sfeer, smakelijk menu.

We komen al meer dan 20 jaar bij andere mexicaanse restaurants en we kennen hun menu van voor naar achter. Op de kaart van Yucatan stonden de bekende gerechten en zelfs nog wat nieuwe combinaties. Zoals de quesodip – een hemels voorgerecht van taco’s met warme cheddar- en tomatendipsaus en we moesten oppassen dat we onze vingers niet ook opaten.

Margarita en biertje smaakten goed. De soep was prima en als hoofdgerecht hadden we een tacogerecht met kip en fantastische vega burrito pueblo. Wat ons aanspreekt in de mexicaanse keuken zijn al die verschillende smaken van rijst, bonen, groenten, mais, kaas, zure room, tomaat en vooral avocado en dat kwam in deze gerechten perfect gedoseerd terug. Top service, top restaurantje, zeer leuke verrassing!
Gesina G.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Zeer gezellige inrichting. Het hele gezin heeft hier prima gegeten. Zeker een aanrader als je iets te vieren hebt. Ook wanneer je niet zo van de bonen bent, heb je hier zeer veel keuze
WH J.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Goed eten in ruime hoeveelheiden. Vriendelijke bediening in een gezellig uitziende ruimte, beetje eetcafé achtig. We hebben hier meerdere keren gegeten en komen zeker in de toekomst terug. Ik zou er misschien nog vaker eten als de kaart ook af en toe veranderde, want die is geloof ik al jaren hetzelfde.
P.m. S.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Jammer dan je bijna altijd moet reserveren maar wel begrijpelijk, het eten is heerlijk en daar gaat het natuurlijk om. Ik hoop spoedig weer even te eten hier :) Vooral de Burito Carne .. voortreffelijk.
anmi .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
wanneer ik binnenkom bij yucatan hoor ik heerlijke Mexicaanse muziek en komen de geel, oranje en groene kleuren me tegemoet. Met hier en daar een sombrero en cactus geeft het een vrolijke sfeer.De serveerster wijst ons vriendelijk naar de tafel en houdt ons gedurende onze zitting goed in de gaten en bied ruim op tijd een nieuw drankje aan. In de kaart vond ik zomaar een nacho schotel met kip. Dit zijn twee van mijn favoriete ingrediënten, dus dit moet goed komen. En dat deed het! Heerlijk gegeten, vriendelijke en behulpzame bediening!
Ralph V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Hier gegeten met 2 volwassenen en 2 kinderen. De kinderen hadden het kindermenu. De volwassenen een combinatiegerecht. Het eten was prima. De kinderen waren ook erg tevreden. Wat opviel was de goede service. Het was geen enkele moeite een paar kleine aanpassingen te doen. Leuk dat men een stapje extra doet. Decor was eenvoudig. Maar niet storend.
Erik .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Hier meerdere keren geweest, want Mexicaans eten blijft toch wel één van mijn favoriete schotels. De kwaliteit van het eten is prima in orde. Zelf neem ik als 'grote eter' altijd de combinatieschotel 'Tres Amigos', dan ga je echt met een voldaan gevoel weer naar huis. Het restaurant is wel klein en enigszins benauwend. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom ze niet gaan uitbreiden (de winkel ernaast staat notabene leeg) of een andere locatie kiezen. Klandizie genoeg, lijkt me. In het weekend is reserveren een must.
Chantal S.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2014
Ik ga al jarenlang 1x per jaar naar Leeuwarden en sluit dat altijd af met Yucatan. Verreweg de lekkerste Mexicaan in Nederland! Het overheerlijke eten, de sfeer, vriendelijkheid van het personeel en heerlijke geuren maken het uit eten hier tot een uitje :) De Tres Amigos zijn altijd favoriet omdat we nooit kunnen kiezen en op deze manier veel kunnen proeven. Probeer de enchilada met kaas en champignons, de taco met rundvlees en quesidilla met kip..heerlijk met de sla en room erbij! Vergeet de desperado niet om het geheel af te maken en sluit af met een verrukkelijk toetje en een van de heerlijke koffies (Cafe Espana is mijn favo). Toch maar proberen vaker die kant op te gaan..
pop L.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
Hier al een paar keer geweest. Wat kan je hier lekker eten! Mijn favoriet uit de kaart is poppers vooraf. En als hoofd gerecht Nachos Todos. En hoe vol de zaak ook zit, lang hoef je nooit op je eten te wachten. Bediening is vriendelijk en snel. Voor mij geen andere Mexicaan!!
__ .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Wij hebben vanavond als mysteryguest gegeten in dit restaurant. We werden vriendelijk ontvangen en onze plaats werd toegewezen. Wat wij jammer vonden is dat we ergens in een hoek 'gedrukt' zaten en dus niet in beeld van de bediening. Het was erg rustig deze avond en dat was ook te merken omdat we de enige gasten waren na een half uur die in die ruimte nog zaten. We moesten bij het voorgerecht zelf van tafel om de bediening een seintje te geven. Ook kwamen ze bij het hoofdgerecht niet vragen of alles naar wens is. Het personeel mag een update krijgen. De prijs/kwaliteit verhouding is goed. Je krijgt erg veel eten en ook vers. Er is voor iedereen wat wils, ook voor diegene die vegetarisch eet. Zeker een aanrader om er een keer te gaan eten!
Sjaak .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2014
Meerdere keren al geweest ,altijd goed. Prijs kwaliteit klopt , bediening prima en vriendelijk ,een lekker bord eten in een laagdrempelige entourage . Parkeren is wel moeilijk maar daar kan Yucatan niets aan doen natuurlijk .
Wij gaan hier nog vaak komen .
wilmavalk .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2012
Echt mexicaans, je verwacht het niet in Leeuwarden.
Met een Hollandse twist en niet geheel als in Yucatan zelf maar beter als bij vele andere "mexicanen".
Ik waande me even terug op mijn favoriete vakantiebestemming.
Bedankt!