Yoshi Hoshi

6,1
6,3
Vita1 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
De gerechten waren best lekker. Het eten liet lang op zich wachten, vooral aangezien we de enige gasten waren. Eén keer kreeg ik sashimi met gerookte zalm ipv verse zalm. Ook zou één van ons een zgn hoshi yoshi sushi krijgen, maar hij kreeg iets anders. Toen beweerde de serveerster toch dat we hoshi yoshi hadden gekregen, maar dat was niet zo. 1 Punt aftrek. Een aantal keer kregen we gewoon iets niet, omdat het niet in huis was. Ook mochten we ineens bepaalde gerechten niet bestellen, omdat ze geen onderdeel uitmaakten van de lunch. Dat stond niet op de menukaart. Nog 1 Punt aftrek. Het eten was verder goed. Ze zouden een 8 van me krijgen als alles in orde was.
De serveerster was aardig, maar ze ging met ons in discussie over iets dat we niet hadden gekregen. Ondanks dat we de enige klanten waren moesten we heel lang wachten op ons eten. Ook toen we maar 3 sushi hadden gevraagd lieten ze ons wachten. Eén van ons is een keer naar binnen gegaan om te kijken waar het eten bleef. Toen bleek dat onze gerechten al klaarstonden, maar het personeel rustig aan het eten was. Jongens, dat moet toch echt beter, dat kan niet! Sowieso is het niet lekker als je vis te lang laat staan.
We zaten buiten en het terras is onverzorgd, ongeveegd, sfeerloos en de tegels en muur zijn groezelig en er kwam regelmatig iemand met een winkelwagentje over het terras rijden. Het decor binnen zal mooier zijn.
Ik kom graag over een tijd terug en hoop dan op verbetering.
Marielle C.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Duurde erg lang, met name de sushi. Normaal bestel je volgende ronde pas als je eten op is. Wij hadden inmiddels ronde drie al besteld terwijl we nog op ronde twee wachtte. Dit was twee uur na binnenkomst. Op dat moment wordt ons doodleuk vertelt dat de kok zo naar huis gaat en de twee-en-een-half uur er bijna opzitten. Let wel, we hadden toen pas 1 ronde op en slechts een deel van de tweede ronde ontvangen. We mochten nog een laatste bestelling doen maar alles moet op. Best moeilijk als je je eten nog niet hebt en inmiddels ook niet meer weet wat je hebt besteld. Uiteindelijk maar afgezien van ronde vier en vijf. Toen werd "meegedeeld" dat we de sushi van ronde drie vast niet wilden hebben (warme gerechten hadden we al). Sushi wel laten komen. Positieve hiervan is wel dat de sushi vers wordt bereid.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Op het terras heerlijk sushi gegeten, met uitzicht op de winkelstraat (je zit op de eerste etage). Het is een all you can eat concept met de geijkte gerechten - en dat is prima. Sashimi, sushi, maki, maar ook sate, loempia, nasi/bami, gebakken banaan, dus keus genoeg. Smaakvol, en vers, dus prima gegeten. Je kunt ook nog van het Javaans buffet gebruik maken, maar dat hebben wij niet gedaan.
Je zit prima buiten, maar het meubilair is wat gedateerd (en geen lakens op tafel), het zonnescherm niet meer helemaal heel, waardoor het wat armoeiig aandoet. Naar mijn mening kan met wat kleine ingrepen dat snel worden opgelost.
Ondanks mijn commentaar beveel ik het restaurant van harte aan! Dit was de tweede keer in 1 maand tijd dat ik hier gegeten heb...
Fijnproever 81 B.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Bij binnenkomst werden we vrij snel opgemerkt door een vriendelijke serveerster, we hadden niet gereserveerd maar konden wel plaatsnemen. Het oogt wel wat knusser dan bij de andere concurrenten, maar echt een gezellige sfeer hangt er ook niet. Het concept is over het algemeen wel bekend: "all you can eat" in 2,5 uur tijd. De gerechten lieten soms wel lang op zich wachten en kregen tot 3 keer toe eten wat we niet hadden besteld. De misosoep smaakte zuur, daar had ik wat van gezegd en werd zonder pardon weer mee terug genomen. Ik vroeg wel waar dat door kwam, maar kreeg daar verder geen antwoord op, behalve dan dat de ober zelf nog nooit misosoep had gegeten, dus hij had geen idee of dat wel normaal was... Apart... Sushi was over het algemeen prima, wel continu sterk wisselende kwaliteit. De California temaki was helaas klef en het zeewier ervan was taai. De sushi met tonijn en avocado was weer super lekker! Sojasaus was zouter dan wat we gewend waren. Bij onze tafelgenoot was de gyoza veel te koud geserveerd, dit hoort warm te zijn. Gerecht was mee terug genomen en later gelukkig een warme gyoza voor terug gekregen. De sojabonen waren weer erg lekker, aldus onze tafelgenoten. De ober vonden wij wel telkens vreemd reageren; bij elk gerecht wat hij serveerde vroeg hij of wij wel wisten wat het was. (?) Het staat toch duidelijk op de kaart wat het is, je weet zelf heus wel wat je besteld hebt..... Het leek inmiddels een soort overhoring te worden, de hele tijd kregen we diezelfde vraag. Op een gegeven moment werd het ons teveel en moesten we daarom wel hardop om lachen... We gaven er inmiddels geen antwoord meer op, waarop de ober even later zelf antwoordde: "Ik weet het zelf ook niet". (!) Dat was echt het toppunt! Nagerecht was inbegrepen en dat kon je zelf samenstellen, er was een klein lopend buffet. Het meest leuke was nog wel de chocolade-fontijn, de rest was alles behalve spannend, eerder fantasieloos. Later, bij het afrekenen liepen we nog langs een aquarium, de vissen zwommen nogal onrustig rond, dus stond ik er gebiologeerd naar te kijken. Komt diezelfde ober voorbij lopen en zegt doodleuk dat de vissen voor de sushi gebruikt worden... Sorry, maar dit flauwe, morbide gedrag kan echt niet, en kan klanten kosten. Want wij komen hier, na onze eerste bezoek niet meer terug voor een tweede bezoek.
Wesley S.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Gisteren hebben wij voor de zevende keer gegeten bij Yoshi Hoshi, onderdeel van Selamat Datang. Voorheen had Selamat Datang ook een wokgedeelte, maar dit is nu vervangen door een nieuw concept: 'Sushi & Grill'.
Het bestaande Javaanse Buffet is behouden gebleven en maakt ook onderdeel uit van het 'all-you-can-eat' concept. Daarnaast is er een nagerechtenbuffet aanwezig. Je kunt in 2,5 uur onbeperkt gebruik maken van al deze mogelijkheden.
Het móet gezegd! Selamat Datang heeft nu 'Sushi & Grill' in het concept opgenomen onder de naam 'Yoshi Hoshi' en dat is een hele goede zet geweest. Het is een absolute conceptverandering in positieve zin. Gina Kuo, de eigenaresse van het restaurant heeft nieuw personeel aangenomen waaronder een Sushi kok die zijn vak lijkt te verstaan. In 'no-time' staan de heerlijkste Sushi's en grillgerechten op tafel. De Sushi's zijn smeuïg en goed op smaak gebracht en dat is een teken van versheid. In sommige restaurants krijg je hele droge sushi en dan weet je dat deze al langer liggen, maar hier worden ze op bestelling vers en vlot bereid.

Ook het bedienend personeel is vlot en vriendelijk. We kregen tussendoor regelmatig de vraag of alles naar wens was. Een goede manier om je kwaliteit, maar ook de tevredenheid van klanten, te monitoren.

De keuze is zeer uitgebreid te noemen. Ook voor niet visliefhebbers is er echt voldoende keuze uit vleesgerechten van de grill, maar óók voor de vegetariër staat er voldoende lekkers op de kaart. Daarnaast kun je onbeperkt gebruik maken van een Javaans Buffet met ongeveer 30 gerechten. Kortom, voor een klein bedrag heb je een zeer grote keuze! Zeker de moeite waard om eens bij Selamat Datang/Yoshi Hoshi te gaan eten. Wij komen er praktisch iedere week en iedere week genieten weer van de gerechtjes. Bovendien heeft Yoshi Hoshi onlangs de kaart verder uitgebreid met sushi en grill!