Yokohama

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Toegankelijk voor rolstoelen
6,6
Mondgevoel .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
In Japans restaurant Yokohama kan men eten aan de bakplaat en aan de sushibar. Wij namen plaats aan de misschien wel 30 meter lange lopende band waarop de schaaltjes met diverse sushi’s langskwamen, in prijs variërend van 3,50 tot 5,00 euro. Waar het aan lag weet ik niet, maar de sushi’s, hoewel ze niet slecht waren, misten verfijning. De smaak van de rijst was wat vlak. Om ook wat warms te eten bestelden we kipspiesjes met teriyakisaus en een portie gebakken rijst. Deze gerechtjes waren wel mooi op smaak. De droge witte wijn was fris en gemakkelijk. Een extra glas kraanwater was geen probleem. Het interieur van Yokohama (gevestigd op de eerste verdieping) zag er wat gedateerd uit, de achtergrondmuziek was een mix van oosterse klanken op een moderne loungebeat en het uitzicht op het station van Eindhoven was aardig. Voorheen liep er nog wel eens een voetballer van PSV de sushibar binnen, maar dat was vandaag niet het geval.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Teppanyaki eten bij Yokohama. Een avond van show lekker eten en gezelligheid. Het traditioneel ogende restaurant waar de kok het eten voor je neus bereid. Het is een goed concept en het eten is goed bereid en smaakvol. Er is een goede keuze mogelijk en de menu's zitten goed in elkaar, voor elk wat wils dus.

Het hele idee dat het voor je neus klaar gemaakt word is een deel van avondje uit en hier zou dan ook zeker wat aandacht aan besteed moeten worden. Helaas was het minder het geval en er was dan ook weinig interactie tussen de kok en het publiek. Ook de bediening was niet wat je mag verwachten.

Het staat op een geweldige locatie alleen laat het decor binnen het afweten. Dingen missen of er zitten behoorlijke kieren tussen. De toiletten zijn niet goed schoon. het is al met al toe aan een opfris beurt.

Het is jammer dat dit restaurant afglijd, het eten is goed maar aan de rest moet er wat gewerkt worden.
Lyla .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Zoals altijd genoten van het verse "niet all-you-can-eat qualiteit sushi", je proeft echt het verschil, je kan ook sushi en heerlijke teppanyaki gerechten bestellen van het menu als die (sommige sushi/sashimi) niet op het lopend band zit.

Serveerster was attent. Ingang zag er vroeger wat minder uitnodigend uit maar zo te zien hebben ze het verbouwd. Ziet er keurig uit.

Frans H.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Prima restaurant met mooie menu's. Je kunt er dus echt prima eten. De entourage is wat minder, zeker de ingang en de lift waarmee je naar boven kan is verouderd. Maar tegelijkertijd was het op die zaterdagavond helemaal vol.
Danny M.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Gisteravond waren we hier weer eens terug na geruime tijd niet meer te zijn geweest. 3 personen uit ons gezelschap zijn vervente viseters dus kozen we zoals wel vaker menu Suisen, waarbij voor 2x de sashimi werd vervangen door een bento-box/tempura. So far, so good. De gerechten die volgden waren vrij zout, zo zout zelfs dat we vroegen of het wat minder kon. De oesters-in-omelet en de jacobsschelpen waren maar net-aan gaar. Alle kreeften waren vrij klein. Ook de groenten die normaal als laatste samen met de ossenhaas werd geserveerd waren kennelijk uit het menu afgevoerd. Al met al toch een beetje teleurstellend voor de prijs en zeker niet de value-for-money die we ons van vroeger herinnerden. Kom op, Yokohama, dit was vroeger beter en dat moet ook nu nog kunnen!
Elisa H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Met mixed feelings heb ik dit restaurant weer verlaten.
De eerste helft van ons teppanyaki-menu was fan-tas-tisch! Verse vis, goed bereid en in een lekkere saus. Maar naar het einde toe leken de smaken zich te gaan herhalen, en bij een van de gerechten werd het flamberen overgeslagen, waardoor de biefstuk uit deze gang ook wat van de smaak miste. Daarnaast werd in diezelfde gang (gebakken rijst, biefstukspiezen en salade) een salade geserveerd die ontzettend afdeed aan de rest: sla doordrenkt in saus. In dit geval was dat een soort van cocktailsaus, die de rest van de gerechten geheel overschaduwde. Heel erg jammer...

Over de service en het decor heb ik weinig te melden. Niet bijzonder, maar ook niks over te klagen.
Chrissy B.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Aan de echte lopende Sushi-bar waan je je in Azië. Het iets gedateerde interieur van het pand (hoewel gezellige tafeltjes en sfeervol verbouwd in restaurant zelf) draagt daaraan bij. Sushi's worden vers bereid aan de hand van het aantal gasten. Ervaren sushi koks, goede rijst, verrassende smaakcombinaties. Geen all-you-can-eat, het verschil in smaak en kwaliteit is duidelijk te proeven. Wij komen hier al een tijdje, met veel plezier. Bij het afrekenen ben ik doorgaans niet meer kwijt dan in een all-you-can-eat restaurant.
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Komen al jarenlang bij Yokohama, goede prijs-kwaliteitverhouding en de sushi is altijd goed op smaak. Je merkt duidelijk verschil in kwaliteit in vergelijking met de 'all-you-can-eat' formules. Zo nu en dan komt er ook een smaakvariatie, zoals een sushi met ganzenlever of bacon. Temperatuur van de rijst is ook altijd goed, en je proeft dat de vis echt vers is.

Worden altijd goed behandeld als 'vaste klant', zelfs als we niet gereserveerd hebben. Bij binnenkomst in de sushibar worden we al herkend, en gerechtjes die we vaker bestellen worden altijd onthouden. Je voelt je hierdoor erg welkom! Wat mij betreft de beste sushi die je kunt eten in Eindhoven.

Je komt er niet voor de inrichting, de entree beneden doet ietwat koud en achterstallig aan als je er voor het eerst komt. Sinds kort is het restaurant deels vernieuwd, de sushibar is een verdieping naar beneden gegaan, en de eerste verdieping is nu geheel restaurant (sushibar en gedeelte tepanyaki). Zeker een prettige verbetering!
Clara S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2014
Ik kom iedere keer weer graag naar Yokohama. Niet voor de sfeer, maar voor de leuke loopband met mijns inziens daarop de beste sushi van Eindhoven en omgeving. De prijzen zijn zeer acceptabel voor de kwaliteit van het eten. Je kunt bordjes van de loopband pakken vanaf 3,50€ en dit zijn niet de "all-you-can-eat"-soorten sushis maar specialer en van lekkere combinaties van ingredienten. Tussendoor een warm gerechtje kan ook. De sushi staat echter bij mij boven aan! Een van mijn persoonlijke top 3 in EIndhoven.
Time .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2014
Blijft mijns inziens toch een van de plekken met de betere sushi(-mi). Van de andere kant zou het decor wat mij betreft een opknapbeurt mogen hebben!
Desalniettemin geweldige gerechten voor een gezonde prijs!
Ierlandpleinnl .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2014
Vanwege een verjaardag met 6 personen naar de Teppanyaki bar. De binnenkomt beneden is geen echt welkom, een rioolachtige geur hangt daar. Boven is dat gelukkig anders. De jassen worden vriendelijk aangenomen en we krijgen plaatsen toegewezen aan een plaat waar al vier mensen zitten. Later blijken we die te kennen zodat dit best gezellig is. Menukaarten worden ons aangereikt maar geen drankenkaart zodat het ook een verrassing is wat een en ander kost. Drie personen willen rode wijn maar er wordt niet gesuggereerd of we wellicht een fles willen. Drie personen nemen het menu Sazanka dat een combinatie van vis/schaaldieren en vlees bevat. Eentje menu Ume (vlees voor de vis, maar verder identiek), de vijfde menu Kiku en nr. zes Miso Shiru soep gevolgd door Suzuki, Roodbaars, gebakken rijst en gebakken groenten. Je krijgt ongevraagd een schort omgeknoopt, wel handig bij het eten met stokjes.
De combinatie van sushi en sashimi als voorgerecht was heerlijk. De rosbief bij Ume ook. Iedereen kreeg vervolgens salade, dat wel.
Daarna begon het spektakel met de Ebi, garnalen. Lekker maar lastig om het staartje er af te halen anders dan de gamba in de mond te steken en met de vingers het staartje beet te pakken. Vier personen Sake, Zalmfilet met dashisaus, weer mooi spektakel maar prima van smaak. Ika, Inktvis lekker, niet taai zoals bij te lang warmen gemakkelijk het geval kan zijn.
Als apart gerecht kreeg iedereen Yaki Meshi, Gebakken Rijst. Een lange omelet werd ook op de plaat klaargemaakt en dan in stukjes gehakt richting rijst maar ook op de placematjes terechtkomend. Iedereen kreeg een stukje ei toegeworpen waarbij de eerste (jeugdige) gast er in slaagde het ook op te vangen. Voor de rest mikte de kok eigenlijk bijna altijd te laag. De bak rijst was toch kennelijk bedoeld om je vol te krijgen.
Dan het echte spektakelstuk Hirenniku, Geflambeerde ossenhaas. Alles wel steeds zoveel mogelijk voor alle tien personen klaargemaakt. Jammer was dat pas daarna de Yasai Itame, Gebakken Groenten werd klaargemaakt waardoor de ossenhaas, overigens van prima kwaliteit, alweer redelijk was afgekoeld.
Nadat de bordjes leeg waren kregen we allemaal een warme natte doek en werden de schorten ingenomen.
Als laatste stond bij het menu Dezato, Dessert. Dat dus ook maar bijgevraagd voor de zesde persoon die geen menu had besteld. Dat was toch wel een zekere teleurstelling, ijs met wat chocoladesaus en slagroom. Daarvoor los 6,50 vragen is niet bepaald een koopje en weinig verrassend na veel van het voorafgaande.
Het geheel is niet goedkoop maar wel duidelijk afwijkend van een "gewoon" restaurant en met een groepje best leuk. Wel moet dan eigenlijk iedereen iets bestellen met dezelfde hoeveelheid gangen. Anders zit je er te vaak voor spek en bonen bij want de hele seance nam bijna drie uur in beslag. Om eens mee te maken zeker zeer de moeite waard maar niet iets om snel weer te doen voor deze prijzen.
CK C.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2014
Wij komen hier al jarenlang.
Ingang ziet er somber en donker uit, lijkt net alsof het gesloten is.
Bediening lijkt geen motivatie te hebben, hangt hele avond aan de bar met een chagrijnig gezicht.
Pluspunt is het eten, elke keer weer lekker sushi.
Berry W.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2013
We hebben hier met vrienden aan de tepanyaki gegeten. Het eten was 'o.k.' Doch vaak te zout en teveel soja, maar wat ons vooral erg tegenviel was de staat van onderhoud van het pand en het tepanyaki resaurant. Het was allemaal nogal al afgeleefd en dat doet afbreuk aan de ervaring. Ook was het achter de tafel waar de kok zijn bereiding doet nog al een zooitje. Ook werd de plaat niet goed schoon gepoetst. Die hoort te glimmen. Wij gaan er nooit meer naar toe. Er zijn meer tepanyaki restaurants in Eindhoven en ongetwijfeld betere. Onbegrijpelijk hoe dit restaurant aan het predikaat 'Topper' komt.
Danny G.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Wij hebben hier met een vriendinnengroep gegeten. We komen hier gemiddeld 1x per jaar. Het eten was weer erg goed. Vooral de combinatie vis-/ vlees vond ik lekker. Het is niet goedkoop, maar het is wel 1 van de beste japanse restaurants in de omgeving van Eindhoven. Helaas was het deze keer zo, dat we het eten nog niet op hadden of het volgende gerecht stond alweer voor onze neus. De kok die we deze keer hadden, deed weinig trucjes en er was weinig interactie met de groep die aan de plaat zat, dit maakt het bij een Japanner vaak wel gezelliger. Hierdoor krijgt Yokohama van mij deze keer een 7, maar als je geluk hebt en een kok met interactie kan de service zo veel hoger zijn.
LMJ .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Entree in een hal met lift naar boven, rook niet aangenaam, boven aangekomen geen ontvangst. Met zijn tweeën aan plaat gegeten. Stom slabbetje wordt opgedrongen, afzuiging stond niet aan of werkte niet goed, want kleding stonk na afloop en het was rokerig. Menu met sushi besteld maar bleek eerst vergeten en naderhand werd dit als gang weer ergens tussen gepropt. Ook hier vervelend, al eet je aan de plaat met anderen, dit wil niet zeggen dat je allen tegelijk een gang moet krijgen. Wat inhoudt dat je of heel lang moet wachten, óf dat je geforceerd in sneltreinvaart geserveerd wordt. Daarnaast geen vriendelijke, onbekwame bediening en ongezellige ambiance. Eten was prima maar gekeken naar de prijs niet goed in verhouding.
Tom G.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2013
Voor de tweede keer met een groep aan de bakplaat komen eten op een zaterdag avond.

Eten:
Het eten was wederom gewoon goed, maar het is aan de dure kant en soms ook een beetje aan de zoute kant, waardoor het voor mij net geen 8 is.

Service:
De service gisteravond was ver onder de maat. Er leken te weinig koks te zijn waardoor er erg lang gewacht moest worden tussen de gangen. Op zich geen probleem, maar het werd niet gecommuniceerd tot erg laat op de avond wat vervelend en onprofessioneel is. Vervolgens vind een lid van het gezelschap een volledige pleister tussen zijn sushi, en ook hierop volgende geen reactie of excuses, terwijl dit voor veel mensen toch echt op het randje van ranzig ligt. De sushi werd zonder tekst en uitleg snel omgewisseld. Uiteindelijk om 7pm begonnen en tot ver na 12pm gezeten, wat toch echt veel te lang is en het dure eten niet tot zijn recht laat komen.

Decor:
Prima, maar het een en ander is wel aan vervanging toe.
Hautecausine .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2012
Best sushi in town!! (bovenste etage)
Het eten aan de bakplaat is ook super!! Iets wat aan de prijzige kant maar zeker de moeite waard.
TM&FJ ..
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2012
Dit is zo'n zaak waar we al een paar keer aan de teppanyaki-plaat hebben gezeten en nu steeds vaker heengaan voor sushi. De teppanyaki is een leuke show, en ook wel lekker. Wel met wat érg veel knoflook soms, dus als je daar geen fan van bent kun je dat beter even melden. Een etage hoger is de sushi-bar, voor zover we weten de enige in de stad met zo'n lopend bandje waar je zelf vanaf kunt pakken. De kleur van het dekseltje geeft aan wat dat schoteltje kost en aan het eind tellen ze gewoon de schoteltjes. De teppanyaki is redelijk prijzig en we hebben lang gedacht dat dat voor de sushi dus ook wel zou gelden. Dat valt eigenlijk heel erg mee: voor een gemiddelde eter ben je helemaal niet meer kwijt dan bij de all you can eat sushi-zaken in de stad. En heel belangrijk: de sushi is lekker.
Jeanne52 .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2012
Af en toe komen we bij Yokohama. Het leuke van de bakplaat is dat je met verschillende mensen in gesprek komt die tegelijk met je aan het eten zijn. Zo hebben we al verschillende leuke mensen leren kennen.
Het eten is erg lekker, maar mijn partner is een grote eter en we moeten altijd extra bijbestellen, omdat hij anders niet genoeg heeft gegeten.
Het is niet goedkoop, maar men krijgt waar voor zijn geld.