Yokiyo

Insulindeweg 1 1094 Amsterdam Nederland Kaart
31-203314562

Over restaurant Yokiyo

Yokiyo is in 2012 opgericht als Koreaans restaurant en opende haar deuren op een mooie historische locatie in het hart van de ‘Red Light District’ in Amsterdam. Na 3,5 jaar is Yokiyo verhuisd naar een grotere locatie met terras in de Indische Buurt in Amsterdam Oost.

Ze combineren hier de traditionele Koreaanse smaken met een moderne twist. Koreaans eten in een uitnodigende en comfortabele sfeer. Ook geschikt voor groepen, partijen en borrels.

Meer informatie over restaurant Yokiyo

Tram 3 en 7 en bus 22, 37, 40, 41 en 245 stoppen allemaal voor ons restaurant bij Muiderpoortstation.
  • : Betaald parkeren in de buurt van ma t/m za van 9 -21u.

Dinsdag t/m zondag vanaf 11u (gesloten op maandag)

Paolomath .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
We hadden nog bijna geen ervaring met Koreans keuken, en waren erg verrast met de kwaliteit en de smaken. De soepen zij heerlijk, de bijgerechten uitskekende. Heel waardevol ook voor vegetariërs, vriendelijk bediening.
Lilly V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Een leuke sfeer, goed eten, je hebt de ruimte, vlotte en attente bediening en had ik al gezegd..? heel lekker eten! En je kunt er ook overdag terecht en een spelletje spelen!! De keuken is open en dat zie je en ruik je ook als je binnenkomt, maar daar heb ik verder geen last van gehad. Aanrader!
Eelco D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
jammer jammer jammer,..
op zich is t eten best lekker maar de porties zijn voor die prijs echt te klein.
Dit soort zuinigheid moet je niet willen.
Als leiding dan daarop een lauwe reactie geeft: "ja zo is t nou eenmaal, dus waar heb je t over".....
Kijk,. dan zie je mij voorlopig niet meer terug.
Jammer,.. want de smaken zijn echt oké.
Sophie H.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Heerlijk gegeten bij Yokiyo! Het Koreaanse eten is echt weer eens wat anders en alle smaken zitten erin. Het is aan te raden een chefs menu te nemen. Hierbij kies je met je tafel alleen het aantal gangen uit en vervolgens komt er in een aantal rondes een fantastische mix van gerechten op tafel. Wat ook erg leuk is, is dat je al het eten lekker op z'n Aziatisch kunt delen met elkaar. Niet alleen is dit heel gezellig maar je kunt ook veel verschillende dingen proeven.
De sfeer in het restaurant is gezellig en ongedwongen, goede service maar niet te stijfjes. Leuke bediening die enthousiast is over het eten en graag uitlegt wat alles is en hoe het gegeten moet worden.
Yokiyo is echt een aanrader!
Tessa D.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Wat een geweldig restaurant! Wij hadden zelf nog nooit Koreaans gegeten en wat zijn we enthousiast geworden van deze keuken. In Amsterdam kom je tegenwoordig zelden nog restaurants tegen waarbij je je welkom voelt als je binnenkomt, hier was dit dus echt het geval. Wel een beetje studentikoos personeel, maar ze deden het fantastisch.

Zelf houd ik niet heel erg van pittig eten, maar met wat hulp van de bediening heb ik toch nog heerlijk gegeten.

De locatie is ruim en industrieel, persoonlijk houd ik daar van.

Al met al een echte aanrader!
Tessa D.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016

De locatie is ruim en industrieel, persoonlijk houd ik daar van.

Al met al een echte aanrader!
Debby Von R.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Na een heerlijke zomer dag besloten mijn huisgenoot en ik om op het terras van Yokiyo ons even lekker te laten verwennen met Asian Modern Freestyle Food.

Klinkt goed dachten wij dus lets go!
Een heerlijk biertje erbij wat snel na bestelling op tafel werd gezet met daarbij het menu. Wij kozen om ons te laten verrassen door de Chef met een 3-gangen menu.
Ik heb vaker bij de oude Yokiyo gegeten, dat was lekker, intiem en een super toffe locatie! Deze locatie is groot, mooi, modern en voelt als thuiskomen, ga lekker zitten, relax en eet lekker wat.

Voorgerecht was een mix van voorgerechten met ieders favoriet.
Kimbap, Ingemaakt en gerookte Aubergine, Vlees Mandu's, en Bo-Ssam.
WERKELIJK, nu ik dit opschrijf wil ik alweer terug!

2de gang was een mixed grill met Porkbelly, Knapperig maar nog steeds juicy, Bulgogi, nice and juicy en mijn persoonlijk favoriet: LA Kalbi, hmmmmmmm!
Natuurlijk met de banchans, Kimchi, Taugé, Aardappeltjes, Zeewier en nog wat waar ik de naam van vergeten ben en de overheerlijke sausjes!
Kortom alles erop en eraan en niets op aan te merken, helemaal perfect!

En dan natuurlijk als klapper op de vuurpijl, het dessert...
Wij zaten al aardig vol dus we vroegen een lieve meid in de bediening of we een klein dessert mochten.
Daar kwam een overheerlijke bananen split asian freestyle.
Jeuzes, dat was lekker! Ik ben hooked!

Lekker een glaasje gembersoju erbij, witbiertje.
Dit was echt een top ervaring! Ik ben fan en ik heb zeker mijn favoriete spot gevonden!
Yokiyo Amsterdam oost is top!
Djgoedkoop .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Heerlijk gegeten, de Koreaanse BBQ was echt een verrassing. Fijne smaken, soms pittig, lekker gemarineerd vlees en zalige kimchi. Bediending was prima en zeer vriendelijk!
Mar O.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Super lekker gegeten, vernieuwend! Ik was al een tijdje op zoek naar goed Koreaans eten, dat hebben ze hier zeker! Decor te gek! Anders dan normaal & service tot nu toe beste in Amsterdam!
Pecmertens .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Het eten was erg lekker en het werd vrij snel gebracht nadat we besteld hadden. Bestellen duurde lang, de bediening liep weinig rond. De bediening wist niet wat de dagschotel was en moest dit navragen; toen dat éénmaal gedaan was, was er niet bekend wat de prijs van de dagschotel was. Er werd een grote ipv een kleine protie van een voorgerecht gebracht. Ondanks dat we hadden gevraagd twee gerechten tegelijk te serveren waren ze dit vergeten en moest één gerecht nog bereid worden terwijl het andere al geserveerd was. De bediening was wel erg aardig, maar nogal rommelig dus.
Hannyvreze_ermelo .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Heel leuk, apart eten, geweldige marinades en kruiden. Lekker ook hapje sla met gebakken vlees en saus. Echt Koreaans. Van een oude tv kok, lekker én origineel. We like!
Mando V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Ik vond het matig. Geen verse sla, halfwarme gerechten. Niet het idee dat je in een echt Koreaans restaurant zit, maar meer in een snackbar.
Sally B.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Goede en vriendelijke bediening. Hadden iets vaker langs kunnen komen voor drankjes, maar geen ramp. Eten was heerlijk, paar lekkere voorafjes en alle 4 een BBQ gerecht. Dat is zeker aan te raden, maar 3 BBQ gerechten met zn 4-en was zeker ook voldoende geweest.
Proeverij88 G.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Eerder bij Yokiyo gegeten op de oude locatie (Amsterdam Centrum). De eerste keer was super dus wij zijn nogmaals met vrienden gegaan. Helaas konden ze die verwachting niet meer waar maken. We lieten ons verrassen door de chef, maar echt een verrassing was het niet. Eten was OK, maar daar houdt het bij op.

Bediening was matig, men wist niet veel van de gerechten. Jammer. Tevens stond de tent meerdere malen blank van de rook.
Kelly D.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Afgelopen zondag gegeten bij Yokiyo. Leuke ligging en een gaaf interieur! We werden hartelijk ontvangen en verzorgd door de bediening. We hebben verschillende Small Bites geprobeerd en die bevielen zeer goed! De cocktail Watermelon Punch is een aanrader.
Ik kom hier zeker nog een keer terug.
Sophie D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Ik heb gister voor het eerst gegeten bij Yokiyo, in de zon op het terras. Het eten was echt fantastisch! Ik was zelf niet bekend met de Koreaanse keuken maar het beviel me erg goed. De Korean BBQ was mijn favoriete gerecht. Verder was het personeel heel erg vriendelijk en gezellig en ze legden goed uit wat de gerechten inhielden. Ik kom zeker snel een keer terug!!
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Voorgerecht Mixed Plate was wel erg smakelijk, maar niet uitermate bijzonder. Ik zou een volgende keer voor een specifiek voorgerecht gaan. Als hoofd Bulgogi en Kalbi van de BBQ, zijn dun gesneden en erg lekker, al vind ik het wrappen in lolo rosso bladen soms wel erg onhandig - het ene blad te klein, het andere te groot. Misschien moet ik op cursus. Ik vond de bediening wat chaotisch georganiseerd aanvoelen. Er leek er iets niet met het bestelsysteem te kloppen, waardoor tot 3 keer toe bestelde drankjes niet kwamen. Ik vraag me af of dit voorkomen had kunnen worden wanneer we niet door vijf verschillende mensen zouden worden bediend. Het decor is wat kaal en moet nog een beetje groeien is mijn gevoel. De sfeer is smaakvol industrieel maar niet te kil/hip, fijne muziek, de akoestiek heeft aandacht gehad en is goed. Ondanks dat je vrij dicht op je buren zit, hoor je niet de gesprekken van anderen overheersen. Enige minpunt is dat de de BBQ lucht wel wat beter afgevoerd mag worden - de geur gaat goed in je kleding zitten. Al met al een mooie plek, waar je ook zeker met grotere groepen goed terecht kunt. Ik kom zeker terug, want de kaart is avontuurlijker dan ik deze avond te keer ben gegaan.
SiccoRob .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Prima restaurantje. Ik had wat meer verwacht van de Koreaanse barbecue. Vlees was heerlijk gebakken, maar de extra bakjes met supplementen stelde niet veel voor.
Soorien Z.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heerlijk gegeten. Leuke locatie en vriendelijk personeel. De koreaanse BBQ met LA en Pork is zeker een aanrader. Erg goed.
Voor de rest, bediening waren ze vriendelijk. Later kwamen wij er achter dat het druk was. Aan tafel niet veel van mee gekregen. Later aan de bar wel. Tip voor jullie, creeer verschillende zones voor elkaar wie waar loopt en welke taken. Zag er wat rommelig en stressvol uit. Voor de rest top!
Rick W.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Superleuk nieuw restaurant aan de Insulindeweg 1 in Oost! Ik heb er heerlijk op het terras gezeten en genoten van de Aziatische keuken. We hadden een Chef's menu genomen en als voorgerecht kregen we meerdere kleine hapjes die voortreffelijk waren. Het hoofdgerecht bestond uit verschillende soorten vlees met zogenoemde 'banchans'. Voor mij was dit de eerste keer dat ik op deze manier Aziatisch eten at en het was een hele leuke ervaring. Ik kom hier gegarandeerd terug en kan dit restaurant zeker aanraden!