Yogya

31-206152704

Meer informatie over restaurant Yogya

GerardvanGelder .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Heerlijk, echt héérlijk gegeten bij Yogya.
Omdat mijn familie uit dit deel van Java komt en zelf een zeer kritisch koker ben, kan ik wel zeggen dat ik er enigszins verstand van heb.
Samen met de familie rijsttafel genomen. Alles smaakte zoals het hoorde. Goed gekruid, en geen overmatig sambal gebruik om de slechte smaak te verhullen. Helaas gebeurt dit bij andere restaurants te vaak.
Zelfs zoiets eenvoudigs als Pisang Goreng (gebakken banaan) was om je vingers bij af te likken.
Goede bediening waarbij met regelmaat gevraagd wordt of je wel genoeg van alles hebt. Een typisch Indische gewoonte; eigenlijk onnodig want de porties zijn zeer ruim. Ongevraagd wordt er verse rijst gebracht. Ook een goede gewoonte.
Een relaxte plek.
Als er slechte recensies over dit restaurant zijn, dan kan het niet anders dat degene die dit hebben geschreven totaal geen kennis hebben van de Indonesische keuken.
Dit restaurant is een aanrader!
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Omdat we gewoon die ervaring nog eens wilde hebben kozen we vandaag weer eens voor Yogya. parkeren voor de deur levert een kruipdoor-sluipdoor-tocht naar de dichtstbijzijnde parkeerautomaat op die werkelijk krankzinnig door de gemeente Amsterdam gepositioneerd is. Eenmaal de natte bosjes in de middenberm gepasseerd is het ook even wurmen voor we door de nauwe ingang het restaurant kunnen betreden.
De inrichting is knus en authentiek. Je waant je eigenlijk in een soort huiskamer. Ook de bediening straalt die sfeer uit: vader serveert en we vermoeden een verder onzichtbare 'moeder' in de keuken.
Ondanks het vroeg tijdstip (17.30) toch al de meeste tafels voorzien van een 'gereserveerd'-bordje. Het is ook zaak om je even te vergewissen of het wel open is, want ik meen dat het maar een dag of vier per week operationeel is.
We krijgen echter toch een tafeltje toegewezen waar het weer even wurmen is voor we zitten. De sfeer is echter zo gemoedelijk, zo knus, dat het eerder als een plusje dan als een minnetje wordt ervaren.
De eenvoudige kaart geeft een keur van authentieke gerechten die allemaal zeer schappelijk geprijsd zijn. Mijn vrouw kiest als voorafje de garnalen in deeg en ik het rundvlees in deeg. Gewoon 'heerlijk' niks meer, niks minder. Ik ga voor de babi pangang met nasi, mijn vrouw de Gado-gado. Wel even opletten: je stelt je gerecht zelf samen: dus ook de nasi/bami etc.bestellen!
De babi-pangang is keurig knapperig en droog geroosterd, de nasi is een heerlijkheid op zich. Simpel, maar voortreffelijk! Ook de gado-gado is een heerlijkheid.
Geen dessert deze keer voor ons. We zijn rijkelijk 'gevuld' en moeten nog naar een theatervoorstelling. De rekening wordt met de hand samengesteld op een kladblokje en met de rekenmachine uitgerekend. Het verbaast me niet dat er geen pin-automaat is om te betalen. Maar geen nood, je zult niet snel te weinig geld bij je hebben. Voor net veertig eurootjes hebben wij onze buikjes rond gegeten en tevreden wurmen we ons weer door het nauwe doorgangetje naar buiten. Een heerlijke ervaring rijker!
Pas1962 .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Heerlijk gegeten. Gerechten zijn makkelijk met elkaar te delen zodat iedereen van elkaar kan proeven. Rijsttafel is zeer uitgebreid. De andere gerechten van de kaart zoals babi pangang, saté, kip gerechten met gebakken rijst of bami zijn zeer heerlijk. Een echte aanrader zeker als je moet afrekenen!
Eterr .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Zeer slecht!!! Onbegrijpelijk dat dit restaurant zulke hoge cijvers krijgt, ik ben hier speciaal na toe gegaan omdat dit restaurant bij iens zo hoog staat aangeschreven. Maar niets was minder waar. Het eten was smakeloos, droog en te gaar gekookt. Volgens mij was niets vers. Zonde van het geld om daar te eten. Hiervoor kan je bij een andere indonees wel heerlijk eten.
Rob N.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Erg lekker gegeten. Erg vriendelijke bediening. De eenvoudige ambiance vinden wij prima! De eigenaar (op leeftijd) heeft aandacht voor de klant. Rijsttafel met heerlijke gerechten waar je snel te veel van eet. Aanrader: vraag om wat overblijft mee te mogen nemen. Geen probleem!!
Xoncopier .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Een riante tafel voor 4 personen dat moest ook wel anders kon de enorme reisttafel er niet op,
Het was of we bij vroegere schoonfamilie binnen kwamen. Je kan natuurlijk maar een ietsepietsie van al de lekkere gerechtjes proeven en alles was best smakelijk. Net een eetkamer, je eet hier bij de mensen thuis en ze verwennen het bezoek. De gastheer, al meer dan een halve eeuw geleden gevlucht uit Indonesie, die hier zijn gasten ontvangt is altijd ingetogen vriendelijk en laat U graag genieten en zelfs de simpelste gerechten zijn snoeperijtjes, heerlijk.
PauladeVries .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Onbegrijpelijk, wat mij betreft, dat dit restaurant van velen zulke hoge cijfers krijgt. Het eten is slecht. Droge, smakeloze kip karbonade, kipsate van ook al smakeloze geperste (?) kip. Vette, lauwe mihoen/bami en nasi, alles zonder smaak. Alleen de omelet lag in saus met smaak maar dat kwam volgens mij uit een potje: sojasaus. Lekker waren de bijgerechten: seroendeng, kroepoek en "frietjes". Een maal maar nooit meer.
Albrtjn .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
En dat staat notabene op nr 3 van de 50 beste indonesische restaurants. De slechtste ervaring met deze keuken ooit en daar zijn heel wat amateurs bij, slecht gemarineerd droog vleesgecompenseerd met klefffe groente. Niet op temperatuur en volgens mij niet vers bereidt.
Erger nog: het management, schouder ophalend en niet bereid tot compensatie "het is zoals het is".
"top 3? daar heb ik niet om gevraagd, ik heb daar voor nooit een advertentie geplaatst".
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
We hebben hier een fantastische rijsttafel gegeten. De bediening was zeer vriendelijk en oplettend. In het fel verlichte restaurant kan je ook gerechten afhalen. Het is geen restaurant voor een avond uit maar de kwaliteit van het eten maakt alles goed. Een absolute aanrader.
Arieuiteten .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Een weinig uitnodigend restaurant aan de buitenzijde. Als je binnenkomt een zeer vriendelijk onthaal en een welkom gevoel! Met meerdere personen een rijsttafel besteld en heerlijk gegeten. Heerlijke Javaanse smaak! Een verborgen pareltje dat zonder Iens nooit was gevonden.
Philip55 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Een geweldige rijsttafel voor 2 personen, brede variatie en meer dan voldoende. De beste Indonees van Amsterdam, dan mag het decor best iets eenvoudiger zijn, zolang het eten maar goed is. Hier komen wij zeker terug.
Maria82 .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2014
Ontdekt via een internet. Een pareltje. Echt lekker eten en authentiek. De satesaus was heerlijk. Alles eigenlijk. En grote porties! Een simpele inrichting maar wel gezellig. Kortom heb je zin in echt Indisch eten vergeet dit restaurantje niet!
Timo H.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2014
Ons favoriete Indonesisch Afhaal restaurant in A'dam Nieuw-West. Soms even wachten op bestelling daar alles vers wordt klaargemaakt. Daarom is de bestelling van te voren doorbellen wel zo handig. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Heerlijke Soto Ayam.
Fjjuch .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2014
voor de zoveelste keer geweldig lekker gegeten met kleindochter die ook genoten heeft.
soto, nasi/bami rames, sate en sajor hebben de juiste unieke javaanse smaak .
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2013
Typischs Javaans restaurant met een authentieke Javaanse keuken. We hebben de rijsttafel besteld. Veel gerechten, niet over geportioneerd. Meeste gerechten verse bereid en smaakvol. Ook de babi pangang besteld op aanraden van kennissen. Geen droogvlees in een bad van zoete rode saus maar krokant gebakken, niet te droog en te vet (al zat er wel een vetrandje op maar die was mooi uitgebakken) op een bedje van taugé. Naturel met de saus, een zoete sojasaus, apart geserveerd. Heerlijk!

De sfeer is prima, decor oud en achterhaald maar eigenlijk hoort dat ook wel weer bij zo'n zaakje. De eigenaar uitermate vriendelijk en aardig.

Garnaal77 .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2013
Eten afgehaald, maar viel erg tegen. Het eten was lauw en erg nat. De Rendang was ronduit vies. Alleen de sate en loempias waren goed. Besteld 2 Rijsttafels en 2 Nasi Rames voor totaal 70 euro. Bij thuiskomst bleek bovendien dat de bestelling niet compleet was. Het restaurant zag er ok uit, maar niet meer dan dat. Eens maar nooit weer.
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2013
Het nieuwe jaar heerlijk gestart met voortreffelijk autentiek Javaans eten. Originele recepten en behoorlijke porties. Zeer vriendelijke bediening en top kokkie in de keuken. Je wordt altijd zeer vriendelijk ontvangen.
Iainb .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2012
Ik kom al jaren in Yogya en eet er altijd heel lekker en vindt vooral de ontvangst en bediening door de heer Soetarto heel plezierig. Het is ook een gezellige, eenvoudig maar smaakvol ingerichte, zaak met zachte Indonesische muziek op de achtergrond. Ik heb veel Indonesische zaken geprobeerd, maar deze wint het altijd.
Fpv .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
geweldig restaurant heerlijk javaanse keuken erg vriendelijke mensen . het beste restaurant in de buurt is echt een aanrader .
May-Ling T.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2012
nu al verscheidene malen gegeten . Authentiek javaans eten .
Heerlijk en zeer voorkomende service .
Bij de rijsttafel kun je hèèl ,veel ,verschillende gerechten van de indonesiche keuken proeven .