Yirga

Zaterdag 09:30 - 18:00
Zondag Gesloten
Sabinevanae .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Een absolute favoriet. Eindelijk een wat meer "wereldse" zaak! Leuke inrichting, goeie cappuccino en heerlijke koekjes en taart (noten-worteltaart is een aanrader). Omdat ik geen grote eter ben kan ik me niet vinden in de kritieken van kleine porties voor de lunch, ik vind ze prima. Ook voor feedback staat het personeel altijd open en variaties op het menu (bijv. voor kinderen) zijn nooit een probleem. Bij mooi weer zit je lekker buiten aan de prachtige historische St Anna straat. Dit is een zaak die niet zou misstaan in Amsterdam en Rotterdam, maar ik ben blij dat deze in Breda is
Mgdraaijer .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Heerlijke lunch gehad bij Yirga. Hippe tent en biologisch. Daar zijn wij dol op! De bezetting was redelijk en de service vlot & vriendelijk. De thee krijg je 2x voor dezelfde prijs (netjes!) en was zo lekker dat ik ook een zakje voor thuis heb meegenomen. Hier geen standaard thee, maar lekker veel keuze uit bijzondere soorten. Voor de lunch had mijn man een tosti, deze smaakte hem erg goed met de huisgemaakte ketchup. Jammer dat deze niet zo groot was als de kaart doet geloven (extra grote tosti, m.i. een gewone tosti). Ik had kiprollade met avocado op brood. Garnituur van sla en bosuitjes. Het mocht van mij net iets meer avocado zijn, lekkere dikke slices over de sla wellicht een tip. Ziet er minder "karig" uit en smaak dan nóg beter i.c.m. de kip. De avocado was nu net te weinig om een vermelding te mogen krijgen op de kaart. Het brood was desembrood: kraakvers en superlekker. De verschillende soorten koffie zijn een plus voor deze zaak, leuk om je koffie eens anders te drinken. Het bolletje ijs in de koffie viel goed in de smaak!
Sauerl .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Het eten bij Yirga is super en puur van smaak. Ik probeer elke keer wat anders en altijd raak. Jammer is dat de service beter kan, meer in lijn met de kwaliteit van het product. Lang wachten, niet per se onvriendelijk, maar onverschillig, zou me graag meer welkom voelen. Hoop dat jullie dit verbeteren, want ik kom er graag! Mede door de heerlijke leestafel...
RCM .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Twee keer bij Yirga geweest. Beide keren een teleurstelling. Jammer want hun concept lijkt veelbelovend. Een hippe lunchplek waar zoveel mogelijk gebruik wordt gemaakt van eerlijke, biologische producten. Bij het eerste bezoek waren wij de enigen. Desondanks duurde het heel lang voordat we geholpen werden. Het personeel was te druk in gesprek. Het duurt ook lang voordat je je bestelling krijgt. De broodjes zijn best lekker en vers maar zeer dun besmeerd en te weinig voor een verzadigd gevoel. De pompoensoep was flauw en ook weinig vullend. De tweede keer zijn we gewoon vergeten. Het personeel kon de drukte niet aan. Na een half uur konden we iets te drinken bestellen wat vervolgens weer een half uur op zich liet wachten. Daarna alweer broodjes met zeer afgemeten porties. En dat voor 7 euro voor een broodje.De chaotische bediening en minimale porties wekken irritatie op. Wij komen niet meer terug. Wat een hoop poeha om niets..