Yerba

Ruysdaelstraat 48E 1071 XE Amsterdam Nederland Kaart
31-204714695

Meer informatie over restaurant Yerba

Jouw recensie over het restaurant Yerba

Pieter T.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Heerlijk restaurant. Groentegerechten zijn verrassend, zeer smakelijk en feestelijk om te zien. De keuken is er op gericht kwaliteit af te leveren, tot in de kleinste details. Enig minpuntje is dat ze geen leidingwater verstrekken. Een aanrader en een demonstratie dat duurzaam en lekker gewoon in Amsterdam kan.
Mila D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Echt heel lekker gegeten. Het eten ziet er prachtig uit, en alles is heel mooi op smaak en alle bordjes zijn interessant door de combinatie van texturen en verschillende bereidingen. De courgettebeignets met broccoli en zwarte olijven was een topper, en de bietengnocchi vond ik ook fantastisch. Enige kleine puntje van kritiek, ik had bij de tartaar van wilde paddenstoelen het supplement van zachtgegaard eigeel, maar de hoevoelheid eigeel was zo klein dat het eigenlijk niets toevoegt aan het gerecht. Ik had me eigenlijk verheugd op een hele eidooier die uitvloeit over de tartaar als je er in prikt en het geheel heerlijk zalvig maakt. Dus daar zou ik wat royaler mee zijn. Verder top, en bediening ook erg aardig.
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Yerba sluit zich aan bij de huidige trend voor restaurants: gerechten waarin groenten stralen en waar vis en vlees bijzaak zijn. Helaas leidt dat vooral tot moeilijke ratjetoes op het bord. Zo had ik een gerechtje met stukjes pompoen, een bitterbal van pompoen, Mexicaanse mole, granola en stukjes koude Brandt & Levi worst. Op zich allemaal lekker, maar bij elkaar was het geen feestje maar een kakofonie.

De kaas was een nachtmerrie.

Erg jammer was dat de man die onze gerechten serveerde niet toelichtte wat we allemaal op ons bord hadden liggen. Het was dus gissen naar wat wat was. Juist als je groenten wilt vieren moet je ze ook echt uitlichten.

Je eet vier gangen voor €44, wat tamelijk aan de prijs is voor deze kwaliteit. Ook de wijnen die we per glas aanbevolen kregen waren redelijk duur. Ik zou dit restaurant niet aanraden.
harriet K.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
fantastisch restaurant: deze kok kookt de sterren van de hemel . de basis van de menukaart is vegetarisch, maar vis- en vleesliefhebbers kunnen er ook terecht. zelf ben ik geen vegetarier, maar zou het gemakkelijk worden na deze fantastische gerechten. super leuke inrichting, top bediening, fantastische gerechten. Ik geef ze een tien!
Lot K.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Nieuw restaurant in de buurt, altijd proberen! Aan tafel bleek dat Yerba een veganistisch restaurant was. Tot onze verbazing staat er dan ook vlees en vis op de kaart. De inrichting en sfeer was kaal en sober, de gemiddelde sportkantine is gezelliger! Het voorgerecht was prima. Bloemkool, spruiten en Groningse mozarella. Het hoofdgerecht echter was een drama. De groentes waren te rauw en het hert smaakte naar lever. We waren met drie personen en hadden alle het zelfde gerecht, ieder van ons vond het niet te eten. De bediening vroeg of we een ander gerecht wilde. Dit was niet nodig, we vonden het zo wel prima en wouden wel graag een dessert waarop onze tafel door de complete bediening volledig genegeerd werd. Uiteindelijk hebben we besloten dan maar om de rekening te vragen. Tot onze grote verbazing stond op de rekening drie keer drie gangen en een fles wijn. Wij hebben echter maar 1 gang en 1 fles wijn gehad. Wat ons betreft 1 keer en nooit meer en zeker geen aanrader !