Yankee Doodle

Zuiderweg 72 9744 AP Groningen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Yankee Doodle

MultiMiedema .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
De laatste jaren komen we regelmatig eten bij Yankee Doodle, vaak in Groningen. Met de kidz is het altijd een feestje. Kinderen hebben meerdere ruimtes om te spelen of een film te bekijken in het filmzaaltje. Het is een goed verzorgt Amerikaans buffet restaurant. Voor een vaste prijs kun je hier lekker eten en drinken. Vooral als groep of met familie is dit restaurant aan te raden. Bij drinken kun je nog kiezen voor wel of geen alcohol. De biefstukjes zijn lekker, maar ook de zalmfilet is heerlijk met een zelf te bereiden salade. De keuze is verder reuze in vlees, vis en groenten. Ook verschillende soepen, stokbrood en salades ontbreken niet. Mijn uitgangspunt is wel altijd op te eten wat je opschept, maar tegelijkertijd ook dat als er iets echt niet smaakt dit te laten liggen. Dit gebeurde me helaas met een rundsteak. Er wordt dan gevraagd of het niet goed was. Eventuele klachten worden dan besproken met de kok, wat op zich prima is, maar het kan ook een persoonlijke smaak kwestie zijn natuurlijk. We komen hier zeker weer.
Stefan D.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
ETEN (+-)
Het eten was 'oké'... ookal hadden wij meer verwacht voor de toch wel redelijke prijs van 28,95 per persoon. Het aanbod van eten was relatief erg klein vergeleken met bijvoorbeeld een wokrestaurant (aardig logisch, maar we hadden meer verwacht).
Het gegrilde eten was erg zout, maar de onbeperkte biefstuk, zalm en spareribs waren zeker een aanrader! Ook de toetjes waren een groot succes, maar ook hier was het aanbod aardig minimaal, en er was ook geen ijs (alleen softijs).

SERVICE (---)
Het plan was om met z'n 4en bij Yankee Doodle te eten in Groningen. We kregen een redelijk krappe tafel terwijl het halve restaurant leeg was, wat we al een beetje raar vonden. Het cijfer 3 voor de service is misschien nog een beetje te gul gegeven. Hier is waarom:
- Serveerster wist niet waar onze tafel was (het restaurant is niet eens zo groot)
- Het duurde zo'n 20 minuten voor we ons eerste drinken hadden (weer, het restaurant was half leeg)
- We waren de GEHELE 2,5 uur OMRINGD door vieze glazen en borden van andere tafels! Nadat de meeste mensen weg waren, werd er NIKS opgeruimd van tafels. In het hele restaurant werden alleen de glazen meegenomen van mensen die daadwerkelijk nog aan het eten waren, al duurde dat vaak ook erg lang.
- Weinig personeel. Rond half 8 zat het toch wel erg vol, maar er waren volgens mij maar 2 of 3 serveersters aan het werk. Ze keken niet om zich heen (zagen niet dat wij wat wouden bestellen) en wisten vaak niet wat ze moesten doen...
- DE KOFFIE, oh ja... koffietijd. Toen we na het toetje nog wel zin in een kopje koffie hadden (we hebben erg onze tijd genomen, het was inmiddels al zo'n 20.15), wouden we dat graag bestellen, maar we zagen dat de serveersters bezig waren. Geen probleem natuurlijk, maar op gegeven moment kwamen ze niet meer langs en ook na het navragen bij de bar kwam er niemand langs. Dus we gingen zelf maar op zoek naar een serveerster (toevallig 1tje bij de bar). "Kunnen wij ook koffie bestellen?" "Uuuuhh, jawel... je kunt even op mijn collega wachten, maar jullie mogen het ook zelf zetten..."
Uuuhh juist ja, het koffiezetapparaat staat achter bar, maar we gingen het toch proberen. 3x cappucino en een latte machiato, maar nee... de koffiebonen waren op. Serveerster geroepen, maar wist niet hoe het apparaat open moest, dus de barman moest maar helpen. Ze moest het filter verschonen, wat eigenlijk inhield "houdt op de kop in de prullenbak", maar dat was ook een moeilijke opgave, want de helft ging er naast (wat ook niet opgeruimd werd.)
- Helaas was de service gewoon een slechte ervaren... sommige dingen waren omdat er gewoonweg niet geneog personeel was, maar dit is niet een excuus voor al het bovengenoemde...

DECOR:
Tsja... mooi? Heel Amerikaans, niks mis mee!
Jellina En Mischa M.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Wij zijn met 1 persoon in rolstoel geweest, in totaal met 4 personen dus zouden wij een 4 persoonstafel krijgen. We kregen een 8 persoons tafel zodat we genoeg ruimte hadden. Dit vonden wij een geweldige service.
Grada69 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
We komen hier maandelijks, privé maar ook voor een ongedwongen zakelijk diner. Het interieur is wat over de top maar dat heeft ook wel charme. De muziek staat soms wat te luid. Voor de kinderen zijn in de vakanties en in de weekenden allerlei activiteiten.
Het (vaste) personeel is vriendelijk, behulpzaam en service staat voorop. Het eten van de grill wordt voor je ogen bereid en kun je, onbeperkt, zelf kiezen. De biefstuk, entrecote, spareribs, gamba, lamsvlees zijn heerlijk. Ook worden producten zelf bereid, zoals de groente.
Mijn man moet glutenvrij eten en daar wordt, apart, in de keuken voor gekookt. Dit is nooit een probleem, zelfs als we onverwacht binnenkomen lopen.
Ga zo door jongens!
Willeke B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
Uitstekend restaurant, waar wij graag mogen komen.
Bediening, dit keer aan tafel, is snel en perfect (het was ook niet extreem druk vanwege vakantie).
Wij komen zeker een keer weer!
Joop R.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Bij binnenkomst snel en vriendelijk geholpen,een mooi en leuk decor en de kinderen hebben zich prima vermaakt met gamen e.d. Het eten was lekker en goed met voldoende keuze
Michiel D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
Hier eet je all you can eat. Kinderen vermaken zich in de verouderde speelhoek. Het eten is niet heel lekker of vers. Maar wel keus te over: van patat, pizza, salade tot barbecue. Veel toetjes. Wat opvalt: het is allemaal ok, maar niet echt lekker. Je eet hier meer voor de kwantiteit dan de kwaliteit. Zo is de salade bedolven onder mayonaise, het vlees van de barbecue van matige kwaliteit en liggen de frites al net te lang op je te wachten. Het was op de avond dat wij er waren niet druk, misschien zorgde dat voor te weinig doorloop. Hoe dan ook: matig helaas.
Chris1983 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2012
Wat een desillusie. Met jonge kinderen naar toe geweest. Sowiezo een ongezellige sfeer en bovendien personeel dat de dingen doet alsof het een amateur toneelclubje is. Het eten was uiterst matig, zo van de groothandel op je bord. De biefstuk was smerig stinkend (van de ranzige grill) van buiten en nog koud van binnen en werd klaargemaakt door een jongen die leuk probeerde te zijn door klanten belachelijk te maken en daarbij nog matige hygiëne-gewoonten had ook. De pizza was een lapje leer enzovoorts.
voor ons eens maar nooit weer.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2012
We wilden met 5 kinderen (van 3 tot 15 jaar oud) ergens gaan eten en waren van plan naar Yankee Doodle in Assen te gaan. Deze was helaas tijdelijk gesloten dus gingen we naar Groningen. De locatie aan het meer is geweldig maar daar zie je vanuit het restaurant niets van. De inrichting van het restaurant is erg leuk en tot in de details afgewerkt. Zelfs de toiletten zijn grappig. Er zijn ruimtes waar de kinderen kunnen spelen en ze werden geschminkt. De kinderen hadden het verschrikkelijk naar hun zin.

Het eten was wat je kan verwachten van een buffet. Er was een hele ruime keuze aan salades en ijs. Als je er om vroeg maakten ze de biefstukjes klaar naar wens. Dat de frieten koud waren neem je dan voor lief. Het personeel was erg attent en er werden dan ook snel weer warme frieten gebakken.

Met een groep kinderen is het een betaalbaar alternatief. Je betaalt tot 12 jaar een euro per leeftijd. Als je incheckt op facebook krijg je nog een extra drankje gratis.