YamYam Trattoria Pizzeria

Frederik Hendrikstraat 88-90 1052 HZ Amsterdam Nederland Kaart
31-206815097

Over restaurant YamYam Trattoria Pizzeria

De beste houtovenpizza's

Yam Yam is een gevestigde naam voor pizza in Amsterdam. Ze horen al jaren bij de top als het gaat om heerlijke houtovenpizza's binnen de ring. De meisjes in de bediening zijn heel vriendelijk en oplettend. En misschien nog wel belangrijker: het eten is uitmuntend! De specialiteit is de pizza Yam Yam met truffelcreme, beenham en rucola. Maar eigenlijk is alles van de kaart verrukkelijk. Kom het snel proeven!

Meer informatie over restaurant YamYam Trattoria Pizzeria

Duur
Erg lang
David S.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
De pizza was lekker. De wijn was ook lekker maar helaas te warm. Ik verwacht voor een pizza van 13 euro en wijn van 4,5 echt meer.
Het duurde erg lang. Personeel liep naar buiten om te roken. Achter in de keuken mensen aan het kletsen, beetje opruimen, en wij maar wachten op het eten…
Inrichting
Het is wat minder op elkaar gepakt dan voorheen. De inrichting met de oude schoolstoeltjes vind ik t.o.v. de prijs van deze plek niet goed passen.
Overall vind ik het het eten/drinken lang niet goed genoeg om te overwegen zo’n slechte service te accepteren. Ik ga hier niet meer heen.
Cornelis K.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Yamyam, de Italiaanse eterij aan de Frederik Hendrikstraat ken ik al jaren. In de jaren negentig heb ik er honderdduizend keer gegeten, zaterdag was ik er sinds tijden weer terug. De zaak zit nog altijd elke avond vol, dus reserveren is gewenst.

Maar het weerzien viel me niet mee. Het restaurant ziet er nog steeds warm en aangenaam uit. Maar de destijds al kleine menukaart was nog verder ingekort, de prijzen nog wat gestegen.

Centraal thema bij Yamyam is als voorheen de pizza houtoven. Deze bedient zowel de eters in het restaurant als de pizza afhaalservice. En dat kan de keuken allemaal niet aan.
55 minuten zitten wachten op een pizza is echt te veel. We hadden gevraagd om extra salami op een pizza maar dat zat er niet op. De bediening gaf direct aan dat van de rekening te halen, maar de keuken liet weten dat er wel wat op zat, maar heeeeeeeel dun. Wij herkennen echter wat wij eten en zijn van dat soort gejokkebrok niet gediend.

De niet zo goedkope tafelwijn was zuur en van erg goedkope komaf. De wijn kwam in waterglaasjes omdat de wijnglazen op waren. Daar gaat de presentatie.

Maar ook de pizzi halen niet meer het niveau van 1996. De pizza met spicy worst dreef in de olie, de pizza’s waren erg dun belegd en onderscheiden zich niet door smaak (wij vonden ze vooral vet, slap en bovenal smakeloos).

De trattoria van weleer is ons inziens ingehaald door menig goedkope pizzeria die betere producten leveren, voor soms de helft van het geld. Wat blijft is een leuke plaats waar leuke hippe mensen uit de buurt elkaar ontmoeten. Maar de tijd dat je hier de lekkerste pizza van de stad kon eten is wat ons betreft echt heel, heel lang geleden.
K.kerkhof9 .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
ik had de pizza YamYam die heerlijk was. De bediening was prima, heel aardig. De inrichting is sober maar daar hou ik juist wel van. Een aanrader dus.
Erna.bijldevroe .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Heerlijk! Vooral de citroentaart met aardbeien, super. Kom hier al jaren en het blijft van prima kwaliteit. Echt Yam Yam!
Herma G.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
We hadden gereserveerd, anders waren we hier niet snel naar binnen gegaan.
Oogt zeer eenvoudig, echter......

OVERHEERLIJKE bruchetta, brood, wijn, pizza's, Insalata Spinaci Crudi HEERLIJK!!, Tiramisu verrukkelijk en het tussengerecht van aubergine, te smullen.
Superaardige bediening.

I'll be back!!
Minie V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Ik had smiddags nog de reservering veranderd via de site, naar half uur later. Was niet doorgekomen, dus tafel al weg. Werd direct een andere tafel geregeld. De Yam Yam pizza was verrukkelijk, wijn per karaf of glas heerlijk, desserts ook prima. Goede prijs/kwaliteit!! Was al eerder geweest maar ga zeker nog een keer terug!
Arvina .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Ik had iets te vieren en had met twee vrienden voor Yam gekozen want wij houden van Italiaans eten en dat was echt een goede keuze. Eten was heerlijk, wij hadden perfect mix van pasta en pizza. Bediening was attent en niet opdringerig. Het was een leuk en ontspannende plek met vrienden te zijn. Wij komen zeker terug.
Godelieve W.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Wij zijn afgelopen week wezen eten bij deze pizzeria. Na vele goede reviews waren wij wel erg benieuwd! Binnengekomen vonden wij het restaurant bijzonder ongezellig maar uiteindelijk waren we van mening dat indien de pizza fantastisch zou zijn ons dit niet uit zou maken.
Helaas de pizza was zeer matig. Wij zijn echte pizza liefhebbers maar hier komen wij nooit meer terug. De pizza was karig belegd en weinig smaakvol. De bediening maakt er geen feestje van. Kortom wij raden deze pizzatent alleen aan als je haast hebt en niet te hoge eisen stelt.
Jona R.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Heb je net als ik soms een intens lekkere, verfijnde en onvergetelijke pizza nodig? Al meer dan 10 jaar eet ik nu bij Yam Yam. Natuurlijk ken ik andere plekken.... maar niets heeft Yam Yam nog kunnen overtreffen; de saporita pizza, atomica en natuurlijk de yamyam pizza zijn sowieso classics die je in je leven gegeten moet hebben. Gezellige sfeer en toffe bediening, doen dus.
Sandra C.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Yam Yam zit bij ons om de hoek. Ik zoek al een tijdje naar een lekkere Italiaan, dus ik was erg benieuwd naar Yam Yam. Qua eten hebben ze mij niet teleurgesteld. Wij bestelden allebei een pizza en die waren heerlijk. Goede bodem, rijk belegd, verse ingredienten.
Het interieur is simpel, maar dat spreekt ons wel aan. De prijzen zijn fair.
De grote tegenvaller voor ons was de service. Nadat we de menu's hadden gekregen hebben we eerst lang moeten wachten voordat we een drankje konden bestellen. Vervolgens moesten we weer zelf zwaaien en de aandacht trekken om het eten te kunnen doorgeven.
Men is niet komen vragen tussendoor of de pizza's ons smaakten en toen we met lege glazen zaten heeft ook niemand ons gevraagd of we nog een drankje zouden willen. Bij het ophalen van de borden wederom geen enkele communicatie: niet de vraag of het had gesmaakt, niet de vraag of we nog een dessert wilden, etc.
Uiteindelijk zelf maar weer gezwaaid dat we nog een koffie wilden bestellen.
Interactie met de gastheer/bediening was dus echt nul. Heel erg jammer! Voor mij wordt de avond juist gemaakt door de sfeer en de interactie met het personeel/de eigenaar. Als ik dat allemaal niet zou willen dan haal ik wel een pizza af.
Ik vind het echt een gemiste kans voor een restaurant dat zulk lekker eten serveert. Ik hoop dat er iets met deze (opbouwend bedoelde) kritiek wordt gedaan, want ik kom hier in ieder geval voorlopig niet meer terug en zal ook niet snel aanraden aan anderen. Service moet echt beter!
Maximeboer .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Een lekkere pizzaria. Ik heb lekker gegeten en genoten van de truffelpizza. Fijne dunne bodem en het personeel heeft een verukkelijke rode wijn erbij geserveerd. Laat je niet van de wijs brengen door het saaie interieur.
Bremselaar B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Yam Yam zit letterlijk 50 meter van ons huis en had hier al goede verhalen over gehoord. We zijn niet teleur gesteld. Ik had verse ravioli met ricotta en salieboter met Parmezaan. Heerlijk. Het is een erg klein zaakje maar wel gezellig met niet te veel poespas. Wij dronken lekkere wijn en die kregen we in van die kleine schattige glaasjes die je in 2 slokken op hebt. jammer dat je daar wel het volle pond voor moet afrekenen. Verder geen kritiek, hoorde zelf dat je kan afhalen. Dat gaan we zeker een keer proberen.
Johanna32 .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Geweldig! Absolute aanrader!!!
Van buiten lijkt het misschien wat ongezellig met het witte simpele interieur, maar niets is minder waar! Gezellige bar, pizza's worden in de zaak gemaakt, mooie houtoven... Erg gezellig/gemoedelijk juist!
Personeel is heel aardig en behulpzaam.
Het eten: onwaarschijnlijk lekkere pizza's! Heerlijke verse knapperige bodem. Ga absoluut voor de Tartufata, met een heerlijk zilte truffel-gorgonzola-mascarponesaus en rucola. Een gouden combinatie! Voorgerechtjes: lekkere hapjes voor een bescheiden prijs. Toetjes wederom weer uitmuntend; ik zou bijna teruggaan om nog zo'n stuk chocolade-hazelnoot semifreddo te halen. En dit allemaal voor nog geen 30 euro per persoon.
Absolute aanrader!!
MELTEM .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Heerlijk gegeten..vooral de vis was superlekker. De kinderen hebben hun eigen pizza's gegeten en de helft van mijn vis. Dat zegt genoeg over de smaak. Bediening was supervriendelijk en wij werden gastvrij ontvangen. Wij komen zeker terug ..zij kunnen ons als vaste klant rekenen..toppie !!!
Anja L.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Heerlijk gegeten; super kok!! Pizza's uit de houtoven met flinterdunne bodem en een heerlijke topping.Ook super vriendelijke bediening, die ons ongevraagd water brachten, wijn lieten proeven en ons voorzagen van goede adviezen over het eten.
Leuk, fris decor. Open, licht en ruime plekken. Anders dan we van veel pizzeria's gewend zijn.
Een echte aanrader!!
Top Proeven .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Gisteravond 23 mei met z'n tweeën gegeten. Het eten was voortreffelijk met spinazie vooraf, lasagna, gevulde sinaasappel pasta en koffie en tiramisu toe. Helemaal goed, aardige bediening en een prettige ontspannen sfeer. Kinderen geen enkel probleem. Volgende keer de pizza's proberen.
Marlies W.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Onbegrijpelijk die ontevredenheid over de service in dit restaurant. Vanavond gegeten met z'n drieën. Bediening super behulpzaam bij al onze kuren om 3 gerechten te delen door 3. En alle 3 de gerechten waren even heerlijk. Kortom: kwaliteit, service en prijs zijn top.
Arnaud P.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Ongeinteresseerde en onvriendelijke bediening: helemaal geen begroeting. Wij moesten lang wachten voor we iets konden bestellen. De pizza's kwamen niet tegelijker tijd (je wilt toch samen eten?). Bij het afrekenen nogmaals onbeschoft behandeld. De décor is eenvoudig en saai. Ons zien ze er niet meer ook al was eten lekker.
Beste gast, het spijt ons dat u niet tevreden was. Om te kijken hoe we de service kunnen verbeteren kunt u ons helpen. U schrijft dat u niet begroet bent. Hoe bent u uiteindelijk aan een tafel gekomen? De pizza's horen inderdaad tegelijk te komen en dat is ook meestal zo, maar soms gaat er wel eens iets mis (een pizza kan stuk gaan of er wordt per ongeluk de verkeerde pizza gemaakt). Op wat voor manier bent u bij het afrekenen onbeschoft behandeld ? Het zou ons helpen om te weten wat daar is misgegaan. Met dank voor uw reactie.

Reactie van proever:

Goedenavond,
Het lijk mij heel eenvoudig: gedag terug zeggen wanneer u begroet wordt, aandacht geven, wanneer iets mis gaat met een pizza meteen melden bij de kant en niet 5 minuten wachten, wanneer naar de rekening gevraagd wordt, de klant aankijken en de bon netjes geven en nog woorden gebruiken zoals alstublieft, bedankt, fijne dag etc...
Groet
Daniella R.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Eten bij Yam Yam is altijd gezellig. Deze keer was dat niet anders. We moesten wel erg lang wachten op de pizza's en toen ze eenmaal kwamen waren ze lauw. Dan smaakt het toch net iets minder lekker dan ik gewend ben.
Herlinde G.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
We hebben superlekker gegeten. Vaak wordt het vanzelf drie gangen en wat meer dan echt nodig. En schrik ik soms ook achteraf van de rekening. Niet omdat iets te duur is. Maar meer omdat de feestelijke gerechten aanleiding geven om meer te willen... Maar enorm genoten!