Yamazato (Hotel Okura Amsterdam)

Ferdinand Bolstraat 333 1072 LH Amsterdam Nederland Kaart
31-206787450

Over restaurant Yamazato (Hotel Okura Amsterdam)

Japanse haute cuisine

Vier decennia geleden introduceerde het Okura voor het eerst een kookstijl in Europa waar nog maar weinig begrip voor was: de kostbare haute cuisine van Japan, kaiseki ryori. Geniet van deze verfijnde, authentieke Japanse keuken in een serene setting. De elegante Japanse serveersters in kimono maken het plaatje helemaal af en zorgen ervoor dat het jou aan niks ontbreekt. Voor heel even ben je in Japan.

Meer informatie over restaurant Yamazato (Hotel Okura Amsterdam)

• : Parkeerplaats & Valet parking

Maandag t/m Zondag

Jofie .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Afgelopen zaterdag wezen dineren met 4 personen. Het was werkelijk fantastisch. Schitterende gerechten, smaakvol zeer decoratief. Bediening was uitermate correct en vriendelijk. de bijpassende wijnen waren aangenaam en paste prima bij de gerechten. We komen snel met ons team weer een keer dineren. Dank voor de service. JF Acta.
Klaasjan H.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Heerlijke lunch gehad; 5 gangen. De allerlekkerste sashimi van zeebaars ooit. Het toetje was ook super. Evenals de rest van de gerechten, niet veel maar verfijnd.
Ik vind voor zo'n mooie lunch 50 euro niet veel, dit compenseren ze middels de wijnen vanaf 10 euro per glas.
Roos71 .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Wij hebben het seizoensmenu tijdens de lunch gegeten. Alle gerechten zagen er prachtig uit en smaakte heel puur. De bediening was erg vriendelijk. Het is niet goedkoop, maar wij gaan er zeker nog een keer eten.
Mike B.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Hotel Okura heeft 3 top restaurants waaronder Yamazato! Wij hebben hier met z'n drieën heerlijk genoten van de seizoensmenu. Eten wordt uiteraard met veel zorg bereid, heerlijke ingrediënten uit Japan. Timing tussen de gerechten wordt perfect gemanaged door de bediening. Er is wat mij betreft geen andere Japanner die traditioneel beter doet dan Yamazato.
Inge L.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Gisteren voor een lunch van sushi bij Yamazato geweest. Onze verwachtingen waren erg hoog, gezien wij gek zijn op sushi, maar ook al vaker in andere restaurants met een ster hadden gegeten. Helaas vonden mijn partner en ik het beide niet goed. De sushi was vers bereid, maar smakeloos. Er zat geen wasabi bij, geen sesamzaadjes, geen smaakversterkers, niets. Puur witte rijst met vis en avocado. €70 voor deze luxe lunch viel dus erg tegen.

Wij hadden om 13.30 de reservering en kregen pas na 45 min ons eten. Geen voorafje, niets.

Wij gaan hier niet meer voor sushi naartoe, wellicht voor een van de andere gerechten, dit zag er namelijk erg mooi uit.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij Yamazato en een hele leuke avond gehad. We werden heel gastvrij ontvangen, het personeel is heel respectvol en netjes.

Beide hebben we gekozen voor een menu, ik voor Tori Kaiseki (met ossenhaas als hoofdgerecht) en mijn vriendin voor Kaze Kaiseki (met een sushi selectie als hoofdgerecht). De gerechten waren verrassend (zoals de gefrituurde haring met haringeitjes eromheen) en lekker. Vooral de ossenhaas vond ik echt heerlijk, krokant korstje met een heerlijke saus. Ik ben niet gegaan voor de upgrade voor Wagyu, maar ik kan me niet voorstellen dat het nog beter kan dan dit.

Bij het eten hebben we één wijn gedronken, waarbij de ober heel goed oplette op (bijna) lege glazen, erg netjes. Tijdens een van de gerechten ook saké erbij gedronken, waarbij de manager een goede suggestie had gedaan die goed bij ons eten paste en ook nog eens niet duur was (20 euro voor een saké karafje).

Tijdens de avond had ik aan de ober verteld dat ik hier voor mijn verjaardag ging eten, waarna men bij het toetje (begeleid door een tiental zingende Japanners) een krokantje kreeg met in chocolade “Happy Birthday” erop, heel attent. Gedurende de avond ook heel plezierig bediend door onze ober (en zijn stagiair die meeliep). Het decor was erg mooi, we hadden een tafeltje aan het raam met uitzicht op de Koi-vijver. Al met al heerlijk gegeten en een fantastische avond gehad!
Possel .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Heerlijke sushi! Weinig woorden aan vuil te maken, ga hier eten! De bediening was erg goed en het eten was perfect. Het decor is niet bepaald mijn smaak, desalniettemin een 9-
Nancy G.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
We hadden hoge verwachtingen natuurlijk bij deze restaurant. We zijn uitgenodigd door een 'vaste" Japanse klant bekend bij het restaurant, en Japanse eten is echt voor ons een favoriet dus we hadden ook verwacht dat dit een onvergetelijk etentje zou zijn. Eigenlijk waren we toch een beetje teleurgesteld. Sommige gerechten waren gewoon niet zo interessant, vooral de "Tori Tatsuta Age" (gefrituurde kip stukjes). De tempura en sashimi waren prima maar niet zo bijzonder. Er waren wel wat heerlijke gerechten bij, vooral de Tofu Kinoko Ankake (Deep-fried Tofu with mushroom sauce). Misschien als we hadden wat andere gerechten besteld.... Helaas voor ons was het niet wat we hadden verwacht. Dat is het gevaar van een Michelin ster restaurant. Ondanks hun ster staat Yamazato niet hoog op de lijst bij Iens (van Japanse restaurants in Amsterdam), en daar ben ik mee eens. Als je een indruk wilt maken op een klant of vriend/vrienden is het absoluut een aanrader - sfeer is prachtig, met uitzicht over een prachtig kooi vijver - maar voor mij wil ik liever volgende naar een van de veel andere top Japanse restaurants in Amsterdam. Dat vind ik erg jammer om te zeggen - misschien mag ik nog een keer naar Yamazato en kan ik dan een veel betere recensie schrijven........
Marjolein S.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Voor een diner neergestreken in restaurant Yamazoto. Zeer vriendelijk ontvangst. We kregen een mooie plek aan het raam met uitzicht op de mooi aangelegde tuin en vijver. Het aperitief was erg lekker. Onze gastvrouw Saskia wist ons uitstekend te adviseren in zowel het te kiezen menu als in de wijnen. Top dat ze zelfs even nagegaan is of het uitgebreide menu aan te passen was vanwege 1 x geen vis. Op aanraden een ander en voortreffelijk menu genomen met wagyu. Deze keer was de wagyu aan de vette kant (vorige keer bij Sazanka was dat niet zo). Ondanks dat smaakte de wagyu overheerlijk. Het menu is zorgvuldig samengesteld en alle smaken passen perfect bij elkaar. Nog verrast met een leuk, op mijn verjaardag aangepast, dessert voorzien van een vrolijke "Happy Birthday" van het aanwezige personeel en overige gasten. Yamazoto is een absolute aanrader. Ze hebben nuet voor niets een Michelin ster.
Patrick G.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Gisteren op onze trouwdag gaan eten. Hoge verwachtingen uiteraard en deze zijn volledig waargemaakt. Je staps een andere wereld binnen, om precies te zijn de Japanse. Het seizoensmenu genomen en het bleek een prachtige reis met tal van mooie smaken, eerstrklas verse producten en met zorg en van de hand van een kunstenaar samengeesteld en gepresenteerd. Bediening was geweldig, geen detail ontging hen. Kortom, een belevenis
Rogiervandergiesen .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
IK ben altijd zeer gecharmeerd van yamazato als japanner mooie creatieve gerechten met uitzonderlijke goed kwaliteit vis en heerlijke originele gerechten. Ook de sake wijnen op de wijnkaart zijn ontzettend goed. leuke avond uit
Merlijn H.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Het lukt Yamazato elke keer weer te verrassen. Niet dat ze zo enorm innoveren waar het gaat om smaken of combinaties, maar de perfectie waarmee Japanse smaken op tafel worden gezet. Het is gewoon echt heel goed.

We kozen beide het menu Kaiseki Kaze met Nigiri- Met Nigiri-sushi als hoofdgerecht.

De hoofdprijs ging deze avond naar de “Tempura” en het hoofdgerecht “Nigiri-sushi” met Misosoep. Allemaal zo vers, mooi, perfect en met klasse geserveerd. Echt heel goed.

Ook de service bij Yamazato was weer geweldig. Je merkt nauwelijks dat je wordt bediend, maar er staat altijd iemand aan tafel wanneer je een vraag hebt of wat anders nodig.

Yamazato is een feestje!
Matsuza .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Ik heb hier met mijn Japanse collega's een menu bestaande uit meerdere gangen gegeten. Okura is natuurlijk een erg chique, al hoewel ietwat ouderwets aanvoelende gelegenheid. Het eten was natuurlijk van topkwaliteit, de service uiterst professioneel en oplettend.
Vanbinsbergen .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Wat een feest is het elke keer weer om hier te eten. Beginnen met wat sashimi van Toro Bluefin tonijn en daarna het menu. Heerlijke sake's erbij om het weg te spoelen. Top Top Top!!!
M B.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Wij hebben onlangs heerlijk geluncht in Yamazato. Op één persoon na hebben we het lunchmenu besteld en we vonden alles ervan lekker. Eén persoon heeft een à la carte hoofdgerecht besteld en was ook erg tevreden. We hebben er wat sushi bij besteld en die was echt heel erg goed. De temperatuur, de smaak van de rijst, de hoeveelheid, kortom alles...die deed mij denken aan de sushi die ik met mijn Japanse vrienden in Japan en elders steeds heb gegeten. De service was vriendelijk, maar m.i. wel iets te formeel, te afstandelijk. Het had wat vriendelijker mogen zijn. Bij het schenken van de wijn werd er naast het glas gemorst en dat heb ik zelf van tafel moeten vegen; dat verbaasde ons. Het decor is niet echt gezellig, doet nogal saai aan. Misschien zouden ze dat iets kunnen opvrolijken? Als je daar gaat eten is het zaak om aan het raam te zitten, dat zijn de betere plaatsen. De wijn is er echt te duur; ik geloof dat we bijna 10 Euro hebben betaald voor een 'gewoon' glas witte wijn. Al met al een plezierige lunch in een goed restaurant met goede bediening, maar wel voor een (te?) hoge prijs. Over een poosje gaan we er weer eens kijken, als ze het menu hebben veranderd (dat gebeurt eens per 2 maanden, is ons verteld).
Renée R.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Dit is nog eens echt Japans eten! Al het eten was vers, authentiek en prachtig gepresenteerd. We hebben genoten van heerlijke seizoensgerechten, die goed op smaak waren. Service was zeer vriendelijk en deskundig. Decor was wat sober. Als je ook van de Japanse tuin wilt kunnen genieten, reserveer dan een tafel aan het raam en zorg dat je gaat eten als het nog licht is.
Dieuwke D.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
We aten het fantastische seizoensmenu van maart en dronken een heerlijke Pouilly-Fuissé. We startten met tsukidashi, allemaal lekkers maar de gestoomde paling met zoete rijstcake (sakura-mushi) was van deze hapjes vooraf de topper. Daarna volgden achtereenvolgens heldere vissoep met clamcake, fantastische sashimi, en yakimono. De yakimono (gemarineerde en gegrilde kabeljauw met sakedroesem) vonden wij beiden het lekkerste gerecht uit het menu. Prachtige gemarineerde kabeljauw met een soort schuim van sake, wat een combinatie! De kabeljauw werd gevolgd door agemono (gefrituurde garnaal, zeeduivel en cocquille), ook dit gerecht was nog lekkerder dan verwacht. Geen standaard tempurabeslag, maar verse vis in diverse soorten “beslag” en prachtig gepresenteerd. Vervolgens aten we heerlijke gegrilde ossenhaas, niets op aan te merken maar ook niet heel bijzonder. En voordat het toetje kwam volgde nog een laatste hartig gerecht, chirashi-sushi (viskuit en groenten op sushirijst met misosoep). Het was geen enkel probleem de viskuit waar ik geen liefhebber van ben te vervangen voor andere sashimi. We sloten af met onder andere japans groenetheeijs en rijstcake. Het was een bijzondere ervaring!
Bas R.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Wat een verrassing zeg! Ik had er al veel van gehoord maar Yamazato heeft alle verwachtingen waargemaakt. Eindelijk een restaurant waar je gewoon zit te genieten van alles Mooie kleine gerechtjes en geweldige bijpassende wijnen. Dit restaurant is echt een belevenis!

Enaksekali .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Eindelijk de mogelijkheid gehad om te eten bij de nummer 1 op mijn bucket list. Dat is een ervaring geworden die ik niet had willen missen.
We kozen voor het Tori-menu, omdat een van ons nou eenmaal een waarlijke carnivoor is.
We begonnen met een heerlijke amuse (tsukidashi), bestaande uit een groentemengseltje en een vis-"cake" met heerlijke dipjes, gevolgd door de owan, een verrukkelijke heldere visbouillon.
De tsukuri (sashimi) was "to die for" en niet alleen maar omdat de bordjes zo prachtig waren opgemaakt. Qua smaak waren het kunstwerken.
Bij de voorgaande gerechten hadden we weer voor de viognier gekozen, net als bij Sazanka, en dat was weer een winner!
Bij het volgende gerecht, de tempura, raadde de supervisor ons echter een Zuid-Afrikaanse chardonnay aan. Wat droger en iets steniger dan de viognier, maar perfect in balans met de lichte vettigheid van de zeer goede tempura (garnalen, groenten en vis).

En toen was het tijd voor de Wafu-steak. We besloten dat deze keer het dak eraf mocht, en gingen voor het Wagyu-vlees. Heel erg lekker, perfect bereid, maar ik zou er een volgende keer geen toeslag van 45 euro (per 100 gram) voor over hebben.
Wat wijn betreft hadden we eigenlijk weer de rioja in gedachten, maar men haalde ons over de Barossa Valley Shiraz te proberen. En je mag ook rustig van te voren proeven: vind je het niks, dan is er ook niets aan de hand en kies je wat anders. Maar het bleek een gouden greep te zijn, geen seconde spijt gehad.
Erbij lekkere maar niet heel bijzondere miso-soep en perfect gestoomde witte rijst.

Het "Mizukashi"-dessert heb ik gelaten voor wat het was, er zit tenslotte een einde aan mijn culinaire incasseringsvermogen. Maar nu weet ik dus wel dat er heerlijke koffie geschonken wordt.
Mijn tafelgenoot viel echter bijna van zijn stoel van het nagerecht, zo lekker!

De service: we zijn de hele avond ongelooflijk in de watten gelegd door de supervisor, Yuiko Inoue, en haar assistente, die iedere wens van ons gezicht aflazen en daarnaast regelmatig informeerden of het tempo naar genoegen was. Tussen tempura en hoofdgerecht hebben we een kwartier pauze ingelast, waar men zich keurig aan hield. Even bijkomen.

Ook de rest van de 'zwarte', maar in werkelijkheid in prachtig gekleurde kimono's gestoken brigade was vrolijk en attent, zonder in uitbundigheid te vervallen. De 'zwarte' heren (in westers donker pak) zijn nogal plechtig, maar ook oplettend en alert.

Het decor: keurig, maar het zou leuk zijn als de tuin iets meer uitgelicht zou worden in het donker. Een klein beetje maar, hij is veel te mooi om zo in het duister te verdwijnen.

Mrs. Inoue, arigato gozaimasu for giving us an unforgettable evening!
Dennis0705 .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Bij Yamazato het vaste menu gegeten. Het begon verrassend en goed maar werd gaandeweg minder. Hoofdgerecht was matig en niet sterwaardig. Service en wijnen waren goed.