Yamazato (Hotel Okura Amsterdam)

Ferdinand Bolstraat 333 1072 LH Amsterdam Nederland Kaart
31-206787450

Over het restaurant Yamazato (Hotel Okura Amsterdam)

Japanse haute cuisine

Vier decennia geleden introduceerde het Okura voor het eerst een kookstijl in Europa waar nog maar weinig begrip voor was: de kostbare haute cuisine van Japan, kaiseki ryori. Geniet van deze verfijnde, authentieke Japanse keuken in een serene setting. De elegante Japanse serveersters in kimono maken het plaatje helemaal af en zorgen ervoor dat het jou aan niks ontbreekt. Voor heel even ben je in Japan.

Meer informatie over restaurant Yamazato (Hotel Okura Amsterdam)

Tram 12: Cornelis Troostplein
  • : Parkeerplaats & Valet parking

Dagelijks van 18.00 tot 21.30 uur voor diner
Op zaterdag en zondag is Yamazato geopend voor lunch van 12.00 tot 14.00 uur

Jouw recensie over het restaurant Yamazato (Hotel Okura Amsterdam)

Marga P.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Prima gegeten in dit restaurant, de bediening was fantastisch, inrichting wat simpel, sfeer wel goed. Prijs/kwaliteit verhouding was wel uit balans, het eten had niet echt een 'wow' factor, maar was zeker heerlijk! Er draaide geen muziek op de achtergrond, was niet heel storend, maar het viel wel op.
Rudolf V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2018
De ster van dit restaurant is echt hoog nodig aan revisie toe. Ronduit vies en echt schandalig duur eten (ik zit niet te wachten op aardappel-tempura) en we moesten veel te lang op het nagerecht wachten. Vergane glorie, ver voorbij de houdbaarheidsdatum. Weg met die ster!
Paul N.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Unieke, Japanse sfeer. Zeer ingetogen en op het saaie af. Het eten is echt goed en het seizoensmenu een aanrader. Wij zagen af van het wijarrangement maar konden prima tot een keuze komen door de vele per glas beschikbare wijnen. Afrekenen viel niet echt mee maar dat was vooraf bekend.
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Bij binnenkomst waan je je direct in een Japanse omgeving; Japanse tafelsetting, mooie Japanse tuin, rustige muziek. Opvallend zijn natuurlijk ook de dames in de bediening in Japanse kleding, door wie je heerlijk verwend wordt tijdens de avond. Alsof je even op een minivakantie bent. Er is veel keuze in verschillende soorten menu’s of a la carte, wij kozen het chefs menu. Heerlijke reis door de Japanse keuken. Daarnaast kun je kiezen tussen bijpassende wijnen of sake. Minpunt van de bediening, ik vermoed de sommelier. Hij vond het “vreemd” dat ik koos voor wijn omdat ik niet van sake hield, dat zou ik echt moeten proeven. Mijn man wilde wel sake en toen gaf hij aan bij sommige gerechten liever wijn te schenken. Daarnaast was het geen optie om halve glazen te schenken (Bob arrangement), ook niet na overleg dat het dan 6-8 glazen zouden worden. Dan moest ik “maar een glas of een paar glazen overslaan”. Ik vond dit, zeker in vergelijk met andere Michelin sterren restaurants, opmerkelijk en niet klant gericht. Ik vind dat dit eigenlijk een optie moet zijn in een restaurant.
Pkh K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Een beetje late recensie, maar de middag bij Yamazato zit nog goed in m'n hoofd. Deze keer een lunch met een gezelschap van 10 man! De bediening was zoals altijd heel netjes en de vriendelijk ober Sota die we 2 keer geleden ook hadden was er ook en dat maakte het extra leuk. We gingen allemaal voor het seizoensmenu en dit waren stuk voor stuk weer kleine schilderijtjes. De octopus in het voorgerecht en de inktvis in de tweede gang waren heerlijk. De sashimi was zoals altijd super. Het lijkt wel alsof je de tonijn in Nederland nergens anders zo kan krijgen! Wederom was de middag bij Yamazato heerlijk!
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
De ontvangst is super, de manager brengt ons naar de tafel en schuift onze stoelen aan. We nemen plaats aan het raam met uitzicht op de Japanse tuin (had gevraagd per mail of we hier konden zitten). De serveersters zijn Japans en dragen kimono's inclusief houten schoentjes. Je moet goed je best doen om ze goed te verstaan maar dat is tegelijk ook de charme en maakt de beleving wat authentieker. De dress code is casual chic, ik ben blij dat ik voor de gelegenheid een jurk heb aangetrokken, de mensen om ons heen hebben zich voor de gelegenheid uitgedost. We kiezen het kaiseki menu. Stuk voor stuk krijgen we de meest prachtige kunstwerkjes geserveerd. St. Jakobsschelp en sushi van griet en zalm, taro, aubergine, garnaal met een heerlijke sesamsaus. Vissoep met clam cake, sashimi, zwarte kabeljauw, ossenhaas misosoep met gestoomde rijst en het uitgebreide dessert verspreid over een 8-tal gangen. We drinken daarbij de nodige sake, waaronder een sake die in een houten kistje wordt geschonken. Erg bijzonder. Een heerlijke en vooral bijzondere avond, niet goedkoop maar zeker een ervaring.
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Lunch bij Yamazato. Een goedgevulde bentobox. Mooi uitgeserveerd. Wijnen uitstekende kwaliteit. Best leuk om weer eens Japanse sferen op te doen. Zeer voorkomende bediening. Maar verder niet heel bijzonder; zeker goed van kwaliteit, dat wel. Toilet, van het hotel was vies. ...er werd gezegd dat het druk was... geen 1 ster niveau.
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
We kozen zaterdagavond alle 4 voor het Kaiseki menu. Ontvangst is leuk in Japanse sfeer en amuses waren erg lekker. Toch konden we bij het menu niet plaatsen waar de Michelin ster precies vandaan komt? Geen hele verfijnde gerechten, wel vers en goed van smaak, maar wow-factor ontbreekt. Bovendien een sommelier die weinig van de wijn weet. Zelfs bij hoofdgerecht aangeeft dat we rustig moeten drinken zodat de wijn nog even op temperatuur kan komen. Dat was beter voor de smaak. De wijn-spijs combinatie hebben we niet ervaren zoals in andere Michelin sterren restaurants. De uiteindelijke prijs staat niet in verhouding tot de ervaring die we hebben gehad.
Ferry K.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Een bijzondere avond vanaf het ontvangst tot vertrek. Je voelt je even in Japan. De dames in kimono die engels spreken tot het diner. Prachtige, superverse, gerechten. Niet alleen oog maar ook tongstrelend. Mooie subtiele smaken. de wijnen en sake zijn hier door de sommelier met zorg gekozen.
Al met al een avond om nar terug te verlangen.
Ferry V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Na het lezen van de recensies hieronder absoluut niet teleurgesteld. Je waant je een avond in Japan. De bediening spreekt grotendeels engels maar dat geeft wel een bijzonder gevoel. Het welkom was hartelijk en vanaf het begin tot eind werden we als gasten behandeld.
Het eten? Ja uitstekend, super vers, mooi van smaak en zeker de combinatie met de begeleidende wijnen en sake maakten het bijzonder.
Alle aandacht en zorg wat ik schreef, het tempo lang precies goed voor een diner met meer dan 5 gangen.
al met al een herhaling waard!
New Y.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Heerlijk gegeten!
We hadden meerdere hoofdgerechten besteld en verschillende soorten sushi.
Heerlijke verse sushi die zich zeker onderscheidt van het overgrote aanbod in Nederland.
Ook een uitgebreide wijnkaart met prachtige wijnen en champagnes.
Ik heb hier nog maar 1 keer gegeten, maar kom hier zeker nog eens terug.
Wenxi H.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Ik ben hier geweest voor me verjaardag en we hadden de uitgebreide Kaiseki menu diner gekozen. Eten was goed maar niet geweldig. Ik heb bij betere authentieke japanse restaurants in Amsterdam gegeten waar je niet voor een sterrenprijs betaald. De bediening was wel erg attent en vriendelijk. Leuk voor de ervaring maar ik zal er niet zo snel weer heen gaan.
Jos K.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2017
Op 5-12-2017 lunch met mijn vrouw. De Bento lunchbox gekozen omdat we die lang geleden ook waardeerden. We werden niet teleurgesteld! De bediening was bijzonder vriendelijk, maar de de man die ons vooral bediende sprak heel erg slecht engels. Ik vind dat niet kunnen in zo’n internationaal restaurant
Rob P.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
3 oktober gereserveerd voor de lunch . Een vriendelijke wat zenuwachtig aandoende ontvangst .Mijn vrouw en ik wilde nu wel eens uit
Rob P.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
vervolg op mijn eerdere afgebroken review:mijn vrouw en ik wilde nu wel eens op sterren nivo Japans eten . Dus vol verwachting div sushi en sashimi besteld . Ik kan het kort houden , de bediening is leuk vriendelijk en de gerechten vergelijkbaar met de goede Japanse restaurants in onze woonplaats DenHaag ( wel all you can eat links laten liggen ) . Gewoon goed dus , maar dat is het dan ook . Tenslotte heerlijk ijs , en een middelmatige lauwe espresso voor 6 euro . Dit alles voor ruim 2 x de prijs ..... o ja , fantastische wijn ! en 12 euro parkeer geld , lekker gastvrij !
Rob H.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Recentelijk geluncht met familie bij Yamazato. Eerste indruk van het restaurant was goed, service was uitstekend maar de lunch viel tegen.

Binnenkomst in het Restaurant is zeer goed. Beleefd personeel dat alleen Engels en Japans spreekt. Je waant je haast in Japan door de inrichting. Veel hout met uitzicht op een mooie tuin. Voelt wel een beetje gedateerd maar misschien is dat ook wel zo bedoeld. De dames in de bediening zijn allemaal net gekleed als geisha. Zeer vriendelijk, heel beleefd. Je merkt wel dat hun engels niet altijd even goed is.

We begonnen met een heerlijk aperitief op basis van Sake. Smaakte prima! We kozen allemaal voor het seizoens menu als lunch. Na 5 gangen misten we duidelijk de wow-factor. Restaurant staat bekend om het Kaiseki principe. Maar navraag leert dat het lunch menu niets met Kaiseki van doen had. Dat zou alleen het diner zijn.
Lunch was qua smaken prima. Niets op aan te merken. De vis was allemaal supervers. Smaken zaten goed in elkaar. Maar nergens hadden we het idee dat dit een restaurant was met een michelin ster. Het dessert was echter wel een tegenvaller. Bolletje ijs, chocomousse en wat losse stukjes fruit en een koekje wat zo uit de supermarkt kon komen.

Ondanks de setting en het zeer vriendelijke personeel met een perfecte service, viel de lunch qua eten tegen. Misschien hadden we te hoge verwachtingen? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat we niet meer terug zullen keren om ook een keer het diner te proberen. Immers, als de lunch al een dergelijk gevoel teweeg brengt, waarom dit ook riskeren voor het diner?
Een ervaring rijker, maar niet voor herhaling vatbaar.
Pkh K.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Voor de tweede keer genoten van Yamazato, een van de restaurants in Hotel Okura. Het was weer een waar genoegen om hier te lunchen, deze keer met z’n vieren. We waanden ons weer even in Japan en hebben allemaal genoten van het seizoensmenu. Het eten werd gepresenteerd zoals in Japan; prachtig servies met heerlijk eten en mooie kleuren erop. Het smaakte allemaal vers, mals en bijzonder. De bediening maakt de ervaring dubbel zo leuk. Ze zijn stuk voor stuk enorm vriendelijk en ook goed in de bediening. De dame die ons over verschillende sake’s vertelde en liet proeven en Sota, waarmee we over Japan praatten vielen extra op. Het was een heerlijke zaterdagmiddag!
Ruud G.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Een aantal keer bij Yamazato gegeten de afgelopen jaren, nu maar eens een recensie. Zoals altijd is de ontvangst en begeleiding naar de tafel correct. We kozen voor het chef's menu van 115 euro, een menu van acht gangen. Mooi gepresenteerde gerechten met diverse smaakbelevingen. Excellente sashimi, soep met krab en gefrituurde poon. De miso in de kreeft helaas iets te sterk van smaak, verder uitstekend. We dronken de Zuid Afrikaanse huiswijnen, die zijn prima. Bediening is correct. Wij komen terug.
Wiebe W.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Mijn vriendin wilde weer eens een keer bij een restaurant met een ster eten, want dat heeft vaak toch iets meer finesse, en je wordt echt in de watten gelegd. Ik ga eerlijk zijn, als ik een proever van Michelin was geweest dan weet ik niet of ik het echt ster-waardig vond. Allereerst toen we binnen kwamen werden we (in een bijna leeg restaurant en ruim van te voren gereserveerd) naar echt de allerslechtste tafel van het huis geleid, daar hebben we iets van gezegd, toen mochten we gelukkig verplaatsen naar een tafel met uitzicht op de tuin. We zijn qua eten gegaan voor het uitgebreide menu met wijnarrangement, en dat was allemaal wel lekker, maar niet bijzonder, en de doorloopsnelheid lag soms te hoog en soms echt te laag, lastig was ook dat de Japanse meisjes die het eten komen brengen ernstig binnensmonds spraken en zeer onzeker overkwamen, waardoor je een soort van gevoel had te moeten compenseren in vriendelijkheid. Gelukkig was er ook een Nederlandse dame die dat heel kordaat doorbrak. Dus alles bij elkaar, we hebben een prima avond gehad, we hadden alleen op een top avond gehoopt... (en ik denk dat je dat voor die prijs ook mag verwachten).
Afra D.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Wat een teleurstelling. Ik was voorbereid op een wat gedateerde setting. Dat is op zich geen probleem. Maar van het eten had ik toch wel hoge verwachtingen. Gekozen voor het menu van 85 euro met sushi als hoofgerecht. Gang na gang een teleurstelling. Geen finesse, geen sprankel. Ik zou zelfs zo ver gaan om het saai te noemen. Ik heb in verschillende laden van de traditionele Japanse keuken mogen genieten, ik heb daarom niet de indruk dat het aan mijn verwachtingen lag maar eerder aan de uitvoering.
Een positieve noot: de service was uitstekend! Attent, vriendelijk en met veel attentie voor detail.