Yamazato (Hotel Okura Amsterdam)

Ferdinand Bolstraat 333 1072 LH Amsterdam Nederland Kaart
31-206787450

Over het restaurant Yamazato (Hotel Okura Amsterdam)

Japanse haute cuisine

Vier decennia geleden introduceerde het Okura voor het eerst een kookstijl in Europa waar nog maar weinig begrip voor was: de kostbare haute cuisine van Japan, kaiseki ryori. Geniet van deze verfijnde, authentieke Japanse keuken in een serene setting. De elegante Japanse serveersters in kimono maken het plaatje helemaal af en zorgen ervoor dat het jou aan niks ontbreekt. Voor heel even ben je in Japan.

Meer informatie over restaurant Yamazato (Hotel Okura Amsterdam)

• : Parkeerplaats & Valet parking

Dinsdag t/m zondag: 12:00 - 14:00 en 18:00 - 21:30

Jouw recensie over het restaurant Yamazato (Hotel Okura Amsterdam)

Inge B.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Lunch bij Yamazato. Een goedgevulde bentobox. Mooi uitgeserveerd. Wijnen uitstekende kwaliteit. Best leuk om weer eens Japanse sferen op te doen. Zeer voorkomende bediening. Maar verder niet heel bijzonder; zeker goed van kwaliteit, dat wel. Toilet, van het hotel was vies. ...er werd gezegd dat het druk was... geen 1 ster niveau.
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
We kozen zaterdagavond alle 4 voor het Kaiseki menu. Ontvangst is leuk in Japanse sfeer en amuses waren erg lekker. Toch konden we bij het menu niet plaatsen waar de Michelin ster precies vandaan komt? Geen hele verfijnde gerechten, wel vers en goed van smaak, maar wow-factor ontbreekt. Bovendien een sommelier die weinig van de wijn weet. Zelfs bij hoofdgerecht aangeeft dat we rustig moeten drinken zodat de wijn nog even op temperatuur kan komen. Dat was beter voor de smaak. De wijn-spijs combinatie hebben we niet ervaren zoals in andere Michelin sterren restaurants. De uiteindelijke prijs staat niet in verhouding tot de ervaring die we hebben gehad.
Ferry V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Na het lezen van de recensies hieronder absoluut niet teleurgesteld. Je waant je een avond in Japan. De bediening spreekt grotendeels engels maar dat geeft wel een bijzonder gevoel. Het welkom was hartelijk en vanaf het begin tot eind werden we als gasten behandeld.
Het eten? Ja uitstekend, super vers, mooi van smaak en zeker de combinatie met de begeleidende wijnen en sake maakten het bijzonder.
Alle aandacht en zorg wat ik schreef, het tempo lang precies goed voor een diner met meer dan 5 gangen.
al met al een herhaling waard!
Ferry K.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Een bijzondere avond vanaf het ontvangst tot vertrek. Je voelt je even in Japan. De dames in kimono die engels spreken tot het diner. Prachtige, superverse, gerechten. Niet alleen oog maar ook tongstrelend. Mooie subtiele smaken. de wijnen en sake zijn hier door de sommelier met zorg gekozen.
Al met al een avond om nar terug te verlangen.
New Y.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Heerlijk gegeten!
We hadden meerdere hoofdgerechten besteld en verschillende soorten sushi.
Heerlijke verse sushi die zich zeker onderscheidt van het overgrote aanbod in Nederland.
Ook een uitgebreide wijnkaart met prachtige wijnen en champagnes.
Ik heb hier nog maar 1 keer gegeten, maar kom hier zeker nog eens terug.
Wenxi H.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Ik ben hier geweest voor me verjaardag en we hadden de uitgebreide Kaiseki menu diner gekozen. Eten was goed maar niet geweldig. Ik heb bij betere authentieke japanse restaurants in Amsterdam gegeten waar je niet voor een sterrenprijs betaald. De bediening was wel erg attent en vriendelijk. Leuk voor de ervaring maar ik zal er niet zo snel weer heen gaan.
Jos K.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2017
Op 5-12-2017 lunch met mijn vrouw. De Bento lunchbox gekozen omdat we die lang geleden ook waardeerden. We werden niet teleurgesteld! De bediening was bijzonder vriendelijk, maar de de man die ons vooral bediende sprak heel erg slecht engels. Ik vind dat niet kunnen in zo’n internationaal restaurant
Rob P.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
3 oktober gereserveerd voor de lunch . Een vriendelijke wat zenuwachtig aandoende ontvangst .Mijn vrouw en ik wilde nu wel eens uit
Rob P.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
vervolg op mijn eerdere afgebroken review:mijn vrouw en ik wilde nu wel eens op sterren nivo Japans eten . Dus vol verwachting div sushi en sashimi besteld . Ik kan het kort houden , de bediening is leuk vriendelijk en de gerechten vergelijkbaar met de goede Japanse restaurants in onze woonplaats DenHaag ( wel all you can eat links laten liggen ) . Gewoon goed dus , maar dat is het dan ook . Tenslotte heerlijk ijs , en een middelmatige lauwe espresso voor 6 euro . Dit alles voor ruim 2 x de prijs ..... o ja , fantastische wijn ! en 12 euro parkeer geld , lekker gastvrij !
Rob H.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Recentelijk geluncht met familie bij Yamazato. Eerste indruk van het restaurant was goed, service was uitstekend maar de lunch viel tegen.

Binnenkomst in het Restaurant is zeer goed. Beleefd personeel dat alleen Engels en Japans spreekt. Je waant je haast in Japan door de inrichting. Veel hout met uitzicht op een mooie tuin. Voelt wel een beetje gedateerd maar misschien is dat ook wel zo bedoeld. De dames in de bediening zijn allemaal net gekleed als geisha. Zeer vriendelijk, heel beleefd. Je merkt wel dat hun engels niet altijd even goed is.

We begonnen met een heerlijk aperitief op basis van Sake. Smaakte prima! We kozen allemaal voor het seizoens menu als lunch. Na 5 gangen misten we duidelijk de wow-factor. Restaurant staat bekend om het Kaiseki principe. Maar navraag leert dat het lunch menu niets met Kaiseki van doen had. Dat zou alleen het diner zijn.
Lunch was qua smaken prima. Niets op aan te merken. De vis was allemaal supervers. Smaken zaten goed in elkaar. Maar nergens hadden we het idee dat dit een restaurant was met een michelin ster. Het dessert was echter wel een tegenvaller. Bolletje ijs, chocomousse en wat losse stukjes fruit en een koekje wat zo uit de supermarkt kon komen.

Ondanks de setting en het zeer vriendelijke personeel met een perfecte service, viel de lunch qua eten tegen. Misschien hadden we te hoge verwachtingen? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat we niet meer terug zullen keren om ook een keer het diner te proberen. Immers, als de lunch al een dergelijk gevoel teweeg brengt, waarom dit ook riskeren voor het diner?
Een ervaring rijker, maar niet voor herhaling vatbaar.
Pkh K.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Voor de tweede keer genoten van Yamazato, een van de restaurants in Hotel Okura. Het was weer een waar genoegen om hier te lunchen, deze keer met z’n vieren. We waanden ons weer even in Japan en hebben allemaal genoten van het seizoensmenu. Het eten werd gepresenteerd zoals in Japan; prachtig servies met heerlijk eten en mooie kleuren erop. Het smaakte allemaal vers, mals en bijzonder. De bediening maakt de ervaring dubbel zo leuk. Ze zijn stuk voor stuk enorm vriendelijk en ook goed in de bediening. De dame die ons over verschillende sake’s vertelde en liet proeven en Sota, waarmee we over Japan praatten vielen extra op. Het was een heerlijke zaterdagmiddag!
Fijnproevers_R_T .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Een aantal keer bij Yamazato gegeten de afgelopen jaren, nu maar eens een recensie. Zoals altijd is de ontvangst en begeleiding naar de tafel correct. We kozen voor het chef's menu van 115 euro, een menu van acht gangen. Mooi gepresenteerde gerechten met diverse smaakbelevingen. Excellente sashimi, soep met krab en gefrituurde poon. De miso in de kreeft helaas iets te sterk van smaak, verder uitstekend. We dronken de Zuid Afrikaanse huiswijnen, die zijn prima. Bediening is correct. Wij komen terug.
Wiebe W.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Mijn vriendin wilde weer eens een keer bij een restaurant met een ster eten, want dat heeft vaak toch iets meer finesse, en je wordt echt in de watten gelegd. Ik ga eerlijk zijn, als ik een proever van Michelin was geweest dan weet ik niet of ik het echt ster-waardig vond. Allereerst toen we binnen kwamen werden we (in een bijna leeg restaurant en ruim van te voren gereserveerd) naar echt de allerslechtste tafel van het huis geleid, daar hebben we iets van gezegd, toen mochten we gelukkig verplaatsen naar een tafel met uitzicht op de tuin. We zijn qua eten gegaan voor het uitgebreide menu met wijnarrangement, en dat was allemaal wel lekker, maar niet bijzonder, en de doorloopsnelheid lag soms te hoog en soms echt te laag, lastig was ook dat de Japanse meisjes die het eten komen brengen ernstig binnensmonds spraken en zeer onzeker overkwamen, waardoor je een soort van gevoel had te moeten compenseren in vriendelijkheid. Gelukkig was er ook een Nederlandse dame die dat heel kordaat doorbrak. Dus alles bij elkaar, we hebben een prima avond gehad, we hadden alleen op een top avond gehoopt... (en ik denk dat je dat voor die prijs ook mag verwachten).
Afra D.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Wat een teleurstelling. Ik was voorbereid op een wat gedateerde setting. Dat is op zich geen probleem. Maar van het eten had ik toch wel hoge verwachtingen. Gekozen voor het menu van 85 euro met sushi als hoofgerecht. Gang na gang een teleurstelling. Geen finesse, geen sprankel. Ik zou zelfs zo ver gaan om het saai te noemen. Ik heb in verschillende laden van de traditionele Japanse keuken mogen genieten, ik heb daarom niet de indruk dat het aan mijn verwachtingen lag maar eerder aan de uitvoering.
Een positieve noot: de service was uitstekend! Attent, vriendelijk en met veel attentie voor detail.
Marcels_mening ..
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Mooi ingericht, sereen, vriendelijke bediening.
De bediening is vreemd genoeg volledig in het Engels, voor ons geen probleem, maar we zijn in Nederland....
Het eten is zonder meer goed, de borden zijn plaatjes bij opdienen.
Maar is het de prijs waard? Ik vond de verhouding prijs/kwaliteit niet met elkaar in balans
R. S.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Yamazato is gelegen in Hotel Okura, met eigen parkeergelegenheid. Een groot voordeel in Amsterdam.
Ontvangst is zeer vriendelijk, we worden gauw naar onze tafels geleid. Het menu komt snel en we besluiten met vier personen het lunchmenu te gebruiken. De enige keuze betreft het hoofdgerecht: vlees of vis (in dit geval in beslag gebakken garnalen, geen tempura geloof ik).
Het voorgerecht van in een soort siroop gegaarde raap was echt heerlijk, samen met wat kruiden, paddestoeltjes, en andere kleine groenten. Prachtige structuur, zalige smaak.
Daarna wat sashimi. Alle vis buitengewoon zuiver van smaak, lang niet zo een mooi zacht stuk bluefin tonijn gehad (verantwoordelijk gevist neem ik aan) en ook de makreel was niet te versmaden.
Hoofdgerecht in mijn geval prachtig stuk beef, in repen gesneden, met een zoutzure saus (soja, en iets zoetigs) met een salade van flinterdunne reepjes sla, wortel, etc. Heel mooi vlees, mooi van garing.
Desert was lekker, maar staat me minder bij. Gewoon een goed slot van de lunch.
Erbij gedronken thee die steeds werd bijgegoten en een kruikje warme sake. Lekker.
Al met al een hele aangename ervaring, wat ook meermaals door onze zakelijke gasten werd bevestigd. We komen zeker terug...
Floor M.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Een geweldige beleving. Zeer vriendelijk personeel met een goede service: steeds op het juiste moment drinken bijschenken, niet te vaak vragen of alles naar wens was en meedenken met onze wensen. Sushi was heel vers en smaakvol, zo eet je dat niet vaak. Ook het Japanse dessert (sake en red soy bean ijs) was lekkerder dan het klonk. Inrichting is mooi maar daar kan wat mij betreft wel een frisse wind doorheen.
Geert S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Prachtig restaurant, licht gedateerd maar erg luxueus. De bediening was werkelijk perfect en attent. Het eten zo vers dat het bijna van je bord afloopt. De Michelin-ster meer dan waard!
John F.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Afgelopen zaterdag wezen dineren met 4 personen. Het was werkelijk fantastisch. Schitterende gerechten, smaakvol zeer decoratief. Bediening was uitermate correct en vriendelijk. de bijpassende wijnen waren aangenaam en paste prima bij de gerechten. We komen snel met ons team weer een keer dineren. Dank voor de service. JF Acta.
Klaasjan H.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Heerlijke lunch gehad; 5 gangen. De allerlekkerste sashimi van zeebaars ooit. Het toetje was ook super. Evenals de rest van de gerechten, niet veel maar verfijnd.
Ik vind voor zo'n mooie lunch 50 euro niet veel, dit compenseren ze middels de wijnen vanaf 10 euro per glas.