Yamazato (Hotel Okura Amsterdam)

Ferdinand Bolstraat 333 1072 LH Amsterdam Nederland Kaart
31-206787450

Over het restaurant Yamazato (Hotel Okura Amsterdam)

Japanse haute cuisine

Vier decennia geleden introduceerde het Okura voor het eerst een kookstijl in Europa waar nog maar weinig begrip voor was: de kostbare haute cuisine van Japan, kaiseki ryori. Geniet van deze verfijnde, authentieke Japanse keuken in een serene setting. De elegante Japanse serveersters in kimono maken het plaatje helemaal af en zorgen ervoor dat het jou aan niks ontbreekt. Voor heel even ben je in Japan.

Meer informatie over restaurant Yamazato (Hotel Okura Amsterdam)

• : Parkeerplaats & Valet parking

Dinsdag t/m zondag: 12:00 - 14:00 en 18:00 - 21:30

Fijnproevers_R_T .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Een aantal keer bij Yamazato gegeten de afgelopen jaren, nu maar eens een recensie. Zoals altijd is de ontvangst en begeleiding naar de tafel correct. We kozen voor het chef's menu van 115 euro, een menu van acht gangen. Mooi gepresenteerde gerechten met diverse smaakbelevingen. Excellente sashimi, soep met krab en gefrituurde poon. De miso in de kreeft helaas iets te sterk van smaak, verder uitstekend. We dronken de Zuid Afrikaanse huiswijnen, die zijn prima. Bediening is correct. Wij komen terug.
Wiebe W.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Mijn vriendin wilde weer eens een keer bij een restaurant met een ster eten, want dat heeft vaak toch iets meer finesse, en je wordt echt in de watten gelegd. Ik ga eerlijk zijn, als ik een proever van Michelin was geweest dan weet ik niet of ik het echt ster-waardig vond. Allereerst toen we binnen kwamen werden we (in een bijna leeg restaurant en ruim van te voren gereserveerd) naar echt de allerslechtste tafel van het huis geleid, daar hebben we iets van gezegd, toen mochten we gelukkig verplaatsen naar een tafel met uitzicht op de tuin. We zijn qua eten gegaan voor het uitgebreide menu met wijnarrangement, en dat was allemaal wel lekker, maar niet bijzonder, en de doorloopsnelheid lag soms te hoog en soms echt te laag, lastig was ook dat de Japanse meisjes die het eten komen brengen ernstig binnensmonds spraken en zeer onzeker overkwamen, waardoor je een soort van gevoel had te moeten compenseren in vriendelijkheid. Gelukkig was er ook een Nederlandse dame die dat heel kordaat doorbrak. Dus alles bij elkaar, we hebben een prima avond gehad, we hadden alleen op een top avond gehoopt... (en ik denk dat je dat voor die prijs ook mag verwachten).
Afra D.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Wat een teleurstelling. Ik was voorbereid op een wat gedateerde setting. Dat is op zich geen probleem. Maar van het eten had ik toch wel hoge verwachtingen. Gekozen voor het menu van 85 euro met sushi als hoofgerecht. Gang na gang een teleurstelling. Geen finesse, geen sprankel. Ik zou zelfs zo ver gaan om het saai te noemen. Ik heb in verschillende laden van de traditionele Japanse keuken mogen genieten, ik heb daarom niet de indruk dat het aan mijn verwachtingen lag maar eerder aan de uitvoering.
Een positieve noot: de service was uitstekend! Attent, vriendelijk en met veel attentie voor detail.
Marcels_mening ..
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Mooi ingericht, sereen, vriendelijke bediening.
De bediening is vreemd genoeg volledig in het Engels, voor ons geen probleem, maar we zijn in Nederland....
Het eten is zonder meer goed, de borden zijn plaatjes bij opdienen.
Maar is het de prijs waard? Ik vond de verhouding prijs/kwaliteit niet met elkaar in balans
R. S.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Yamazato is gelegen in Hotel Okura, met eigen parkeergelegenheid. Een groot voordeel in Amsterdam.
Ontvangst is zeer vriendelijk, we worden gauw naar onze tafels geleid. Het menu komt snel en we besluiten met vier personen het lunchmenu te gebruiken. De enige keuze betreft het hoofdgerecht: vlees of vis (in dit geval in beslag gebakken garnalen, geen tempura geloof ik).
Het voorgerecht van in een soort siroop gegaarde raap was echt heerlijk, samen met wat kruiden, paddestoeltjes, en andere kleine groenten. Prachtige structuur, zalige smaak.
Daarna wat sashimi. Alle vis buitengewoon zuiver van smaak, lang niet zo een mooi zacht stuk bluefin tonijn gehad (verantwoordelijk gevist neem ik aan) en ook de makreel was niet te versmaden.
Hoofdgerecht in mijn geval prachtig stuk beef, in repen gesneden, met een zoutzure saus (soja, en iets zoetigs) met een salade van flinterdunne reepjes sla, wortel, etc. Heel mooi vlees, mooi van garing.
Desert was lekker, maar staat me minder bij. Gewoon een goed slot van de lunch.
Erbij gedronken thee die steeds werd bijgegoten en een kruikje warme sake. Lekker.
Al met al een hele aangename ervaring, wat ook meermaals door onze zakelijke gasten werd bevestigd. We komen zeker terug...
Floor M.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Een geweldige beleving. Zeer vriendelijk personeel met een goede service: steeds op het juiste moment drinken bijschenken, niet te vaak vragen of alles naar wens was en meedenken met onze wensen. Sushi was heel vers en smaakvol, zo eet je dat niet vaak. Ook het Japanse dessert (sake en red soy bean ijs) was lekkerder dan het klonk. Inrichting is mooi maar daar kan wat mij betreft wel een frisse wind doorheen.
Geert S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Prachtig restaurant, licht gedateerd maar erg luxueus. De bediening was werkelijk perfect en attent. Het eten zo vers dat het bijna van je bord afloopt. De Michelin-ster meer dan waard!
John F.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Afgelopen zaterdag wezen dineren met 4 personen. Het was werkelijk fantastisch. Schitterende gerechten, smaakvol zeer decoratief. Bediening was uitermate correct en vriendelijk. de bijpassende wijnen waren aangenaam en paste prima bij de gerechten. We komen snel met ons team weer een keer dineren. Dank voor de service. JF Acta.
Klaasjan H.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Heerlijke lunch gehad; 5 gangen. De allerlekkerste sashimi van zeebaars ooit. Het toetje was ook super. Evenals de rest van de gerechten, niet veel maar verfijnd.
Ik vind voor zo'n mooie lunch 50 euro niet veel, dit compenseren ze middels de wijnen vanaf 10 euro per glas.
Roos71 .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Wij hebben het seizoensmenu tijdens de lunch gegeten. Alle gerechten zagen er prachtig uit en smaakte heel puur. De bediening was erg vriendelijk. Het is niet goedkoop, maar wij gaan er zeker nog een keer eten.
Mike B.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Hotel Okura heeft 3 top restaurants waaronder Yamazato! Wij hebben hier met z'n drieën heerlijk genoten van de seizoensmenu. Eten wordt uiteraard met veel zorg bereid, heerlijke ingrediënten uit Japan. Timing tussen de gerechten wordt perfect gemanaged door de bediening. Er is wat mij betreft geen andere Japanner die traditioneel beter doet dan Yamazato.
Inge L.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Gisteren voor een lunch van sushi bij Yamazato geweest. Onze verwachtingen waren erg hoog, gezien wij gek zijn op sushi, maar ook al vaker in andere restaurants met een ster hadden gegeten. Helaas vonden mijn partner en ik het beide niet goed. De sushi was vers bereid, maar smakeloos. Er zat geen wasabi bij, geen sesamzaadjes, geen smaakversterkers, niets. Puur witte rijst met vis en avocado. €70 voor deze luxe lunch viel dus erg tegen.

Wij hadden om 13.30 de reservering en kregen pas na 45 min ons eten. Geen voorafje, niets.

Wij gaan hier niet meer voor sushi naartoe, wellicht voor een van de andere gerechten, dit zag er namelijk erg mooi uit.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij Yamazato en een hele leuke avond gehad. We werden heel gastvrij ontvangen, het personeel is heel respectvol en netjes.

Beide hebben we gekozen voor een menu, ik voor Tori Kaiseki (met ossenhaas als hoofdgerecht) en mijn vriendin voor Kaze Kaiseki (met een sushi selectie als hoofdgerecht). De gerechten waren verrassend (zoals de gefrituurde haring met haringeitjes eromheen) en lekker. Vooral de ossenhaas vond ik echt heerlijk, krokant korstje met een heerlijke saus. Ik ben niet gegaan voor de upgrade voor Wagyu, maar ik kan me niet voorstellen dat het nog beter kan dan dit.

Bij het eten hebben we één wijn gedronken, waarbij de ober heel goed oplette op (bijna) lege glazen, erg netjes. Tijdens een van de gerechten ook saké erbij gedronken, waarbij de manager een goede suggestie had gedaan die goed bij ons eten paste en ook nog eens niet duur was (20 euro voor een saké karafje).

Tijdens de avond had ik aan de ober verteld dat ik hier voor mijn verjaardag ging eten, waarna men bij het toetje (begeleid door een tiental zingende Japanners) een krokantje kreeg met in chocolade “Happy Birthday” erop, heel attent. Gedurende de avond ook heel plezierig bediend door onze ober (en zijn stagiair die meeliep). Het decor was erg mooi, we hadden een tafeltje aan het raam met uitzicht op de Koi-vijver. Al met al heerlijk gegeten en een fantastische avond gehad!
Possel .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Heerlijke sushi! Weinig woorden aan vuil te maken, ga hier eten! De bediening was erg goed en het eten was perfect. Het decor is niet bepaald mijn smaak, desalniettemin een 9-
Nancy G.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
We hadden hoge verwachtingen natuurlijk bij deze restaurant. We zijn uitgenodigd door een 'vaste" Japanse klant bekend bij het restaurant, en Japanse eten is echt voor ons een favoriet dus we hadden ook verwacht dat dit een onvergetelijk etentje zou zijn. Eigenlijk waren we toch een beetje teleurgesteld. Sommige gerechten waren gewoon niet zo interessant, vooral de "Tori Tatsuta Age" (gefrituurde kip stukjes). De tempura en sashimi waren prima maar niet zo bijzonder. Er waren wel wat heerlijke gerechten bij, vooral de Tofu Kinoko Ankake (Deep-fried Tofu with mushroom sauce). Misschien als we hadden wat andere gerechten besteld.... Helaas voor ons was het niet wat we hadden verwacht. Dat is het gevaar van een Michelin ster restaurant. Ondanks hun ster staat Yamazato niet hoog op de lijst bij Iens (van Japanse restaurants in Amsterdam), en daar ben ik mee eens. Als je een indruk wilt maken op een klant of vriend/vrienden is het absoluut een aanrader - sfeer is prachtig, met uitzicht over een prachtig kooi vijver - maar voor mij wil ik liever volgende naar een van de veel andere top Japanse restaurants in Amsterdam. Dat vind ik erg jammer om te zeggen - misschien mag ik nog een keer naar Yamazato en kan ik dan een veel betere recensie schrijven........
Marjolein S.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Voor een diner neergestreken in restaurant Yamazoto. Zeer vriendelijk ontvangst. We kregen een mooie plek aan het raam met uitzicht op de mooi aangelegde tuin en vijver. Het aperitief was erg lekker. Onze gastvrouw Saskia wist ons uitstekend te adviseren in zowel het te kiezen menu als in de wijnen. Top dat ze zelfs even nagegaan is of het uitgebreide menu aan te passen was vanwege 1 x geen vis. Op aanraden een ander en voortreffelijk menu genomen met wagyu. Deze keer was de wagyu aan de vette kant (vorige keer bij Sazanka was dat niet zo). Ondanks dat smaakte de wagyu overheerlijk. Het menu is zorgvuldig samengesteld en alle smaken passen perfect bij elkaar. Nog verrast met een leuk, op mijn verjaardag aangepast, dessert voorzien van een vrolijke "Happy Birthday" van het aanwezige personeel en overige gasten. Yamazoto is een absolute aanrader. Ze hebben nuet voor niets een Michelin ster.
Patrick G.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Gisteren op onze trouwdag gaan eten. Hoge verwachtingen uiteraard en deze zijn volledig waargemaakt. Je staps een andere wereld binnen, om precies te zijn de Japanse. Het seizoensmenu genomen en het bleek een prachtige reis met tal van mooie smaken, eerstrklas verse producten en met zorg en van de hand van een kunstenaar samengeesteld en gepresenteerd. Bediening was geweldig, geen detail ontging hen. Kortom, een belevenis
rogiervandergiesen .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
IK ben altijd zeer gecharmeerd van yamazato als japanner mooie creatieve gerechten met uitzonderlijke goed kwaliteit vis en heerlijke originele gerechten. Ook de sake wijnen op de wijnkaart zijn ontzettend goed. leuke avond uit
Merlijn H.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Het lukt Yamazato elke keer weer te verrassen. Niet dat ze zo enorm innoveren waar het gaat om smaken of combinaties, maar de perfectie waarmee Japanse smaken op tafel worden gezet. Het is gewoon echt heel goed.

We kozen beide het menu Kaiseki Kaze met Nigiri- Met Nigiri-sushi als hoofdgerecht.

De hoofdprijs ging deze avond naar de “Tempura” en het hoofdgerecht “Nigiri-sushi” met Misosoep. Allemaal zo vers, mooi, perfect en met klasse geserveerd. Echt heel goed.

Ook de service bij Yamazato was weer geweldig. Je merkt nauwelijks dat je wordt bediend, maar er staat altijd iemand aan tafel wanneer je een vraag hebt of wat anders nodig.

Yamazato is een feestje!
Matsuza .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Ik heb hier met mijn Japanse collega's een menu bestaande uit meerdere gangen gegeten. Okura is natuurlijk een erg chique, al hoewel ietwat ouderwets aanvoelende gelegenheid. Het eten was natuurlijk van topkwaliteit, de service uiterst professioneel en oplettend.