Yamas

6,8
7,1
Manuela V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
vooraf gereserveerd, maar dat was eigenlijk niet nodig. Lekker buiten eten op het terras, bediening had meer oog voor gasten die vaker komen, er werd niet gevraagd of we wat wilde drinken en ook werd er niet verteld dat er verschillende mogelijkheden waren betreft het menu, jammer! Eten was veel en goed, maar de sfeer en bediening vond ik teleurstellend.
Freddiehuis .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Echt heerlijk gegeten we hadden mix gril ,maar hebben nog zoveel andere lekkere dingen voorbij zien komen dat we zeker nog een paar keer terug gaan. ze hebben er een paar nieuwe vasten klanten bij.
Ga zo door
Alex A.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Het eten was oke (de portie was wel goed, maar de vis was wel zout naar mijn idee). Helaas werd niet alles op de kaart gemaakt vanwege de drukte. Het nodigde niet uit tot lang dineren, mede door de chaos (die deels ook vanuit de gasten kwam moet ik eerlijk zeggen). De hoofdbediening sprak geen Nederlands en maakte het daardoor extra chaotisch, vaak werd er wat Grieks geroepen door de hele zaak heen. Sommigen vinden dit misschien gezellig en authentiek, maar het draagt wel bij aan de drukte. Vreemd genoeg waren de jongere bedienden (kok?) en kelnerin wel attent, die geheel ontbrak bij de echte ober.
J R.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Yamas zit al een tijdje op het Belfort en heeft al heel wat buren zien komen en gaan. Dat Yamas hier al zo lang zit komt omdat het hier gewoon goed en gezellig eten is. Verwacht geen haute cuisine, maar lekkere hapjes en ons inziens de beste pita gyros van heel Almere. En daarbij, authentiek Grieks! De bediening is zoals het hoort: vlot, vriendelijk en attent.
Wat ons betreft één van de beste adresjes op het Belfort.
Arnold V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Met een aantal vrienden hier (weer) heerlijk gegeten! Veel vlees, maar dat weet je bij de Griek. Het vlees is echter van uitstekende kwaliteit en heerlijk bereid. De bediening is altijd vriendelijk. Je kunt hier a la carte eten maar ook volgens het 'all you can eat' concept. Leuke locatie op het gezellige horeca plein van Almere: Belfort
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Eten is ok en het restaurant is kill. De service is echt heel slecht. Ik ga hier nooit meer heen.

Met andere personeel kom ik pas terug.
Hans F.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Een Grieks restaurantje op het Belfort (het nieuwe restaurantplein) waar je prima even "snel" kunt genieten van een hoofdgerechten en een kopje koffie. Het restaurant nodigt niet uit voor een avondje uit maar dat is ook niet altijd de bedoeling. Als je wilt kun je binnen een uur een heerlijk hoofdgerecht krijgen zodat je nog op tijd bent voor een bezoek aan de schouwburg of bioscoop.
Raymond & Marit .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Wij gaan graag naar Griekenland op vakantie en bij Yamas heb je altijd het gevoel even in Griekenland te zijn. Wij kiezen graag voor de Mezedes, van de kaart of als all-you-can-eat. Het maakt niet van welke kaart je kiest, de gerechten zijn altijd heerlijk en authentiek. De wijnen komen van een lokale importeur van Griekse wijn en ze zijn super! Ook fijn dat bijvoorbeeld de Moschofilero uitstekend combineert met de diverse gerechten. De bediening is vriendelijk, maar de laatste keer moesten we wel een paar keer herinneren voor het brood en het water. Verder altijd prima, we blijven terugkomen!
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Onder het motto we gaan in de Griekse sponser ing we gaan naar de Griek. Gelukkig was er nog een tafel vrij we hadden geluk. De bediening sprak helaas zeer gebrekkig Nederlands voor de horeca vind ik dit wel een pre maar goed. De wijn kwam daardoor Door een misverstand bijna bijeen jongen van 14 terecht. Eten helaas niet bijzonder veel vlakke smaken zonder positieve uitschieters... veel geschuif met tafels en hectiek misschien is dit het temperament maar wij vonden dit al met al geen aanrader.
Caja V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
We hebben gekozen voor de mezedes. Veel variatiemogelijkheden. Het eten was echt verrukkelijk.
Ik ga hier zeker terug komen dit is Grieks op en top!
John D.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Gebruik gemaakt van de tapaskaart. Alle gerechten die daar op stonden waren aanwezig. De service en bediening was goed te noemen. Men kreeg de bestelling goed en volledig uitgeserveerd. Alle gerechten waren voldoende warm men kon per gang net zoveel bestellen als men wilde. de spanapita was goed en smaakte ook goed. Kortom een aanrader voor wie van de tapas de kleine Griekse gerechten houdt.
Anjadepanja .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Wij hebben er gisteren gegeten, we kozen voor de mezes . De porties waren heel klein, n schaaltje met 1 garnaal, n stukje vis zo groot als je pink. Bij iedere bestelling werden er 1, 2 of 3 porties niet geleverd, en iedere keer als we naar de bestelling vroegen werd de helft vergeten. Een keer werden er 2 porties lever nageleverd die nog geen minuut op de bakplaat hadden gelegen, de buitenkant verkleurd maar verder koud en rauw. Bestel je rode wijn wordt er witte wijn geleverd in plakkend glas. De bediening is traag en ongeïnteresseerd en zo aan het eten te zien geldt dat ook voor de koks. Bah
Loes Louise D.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Wij hebben er afgelopen zaterdag gegeten. Het eten was echt niet lekker en half rauw. Bovendien was de bediening erg traag en kwam de helft van de bestelling niet aan van het All you can Eat concept. Echt geen aanrader en zeker geen waar voor je geld!
Arnold V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Wat hebben mijn dochter en ik hier heerlijk gegeten! Het was vrijdagavond en we hadden niet gereserveerd. Een hoop andere restaurants zaten al helemaal vol maar gelukkig had Yamas nog net een tafeltje voor twee. Het restaurant is niet groot, maar wel gezellig en heeft een aardige attente bediening. De wat oudere ober die ons hielp sprak een mengeling van Engels, Grieks en Nederlands waardoor we een beetje in vakantiestemming kwamen. Mijn dochter nam de Keftes-schotel en ik de Souflaki-speciaal. Qua drankjes: ice tea en palm bier. Onze bestelling werd geserveerd op 2 ruime borden en geheel in Griekse traditie zagen we meteen dat we niet van de honger zouden omkomen. Kwantiteit dus OK, nu de kwaliteit: daar kan ik kort over zijn: geweldig! Hier had iemand staan koken met verstand van zaken. De keftes waren heerlijk gekruid en niet droog. Mijn Souflaki met varkenshaas, schnitzel, kipfilet en giros was fantastisch. Al het vlees was heerlijk gekruid en precies goed gegaard. Alles was heerlijk mals en sappig gebleven. Wat een genot!
Onze buren hadden een menu met een grote selectie aan Mezedes, volgens het 'all you can eat' concept en zij waren ook onder de indruk van de kwaliteit. Ook aan de kassa hielden we een prettig gevoel; bescheiden prijzen voor zoveel lekkers. We komen hier terug!
W.S. W.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
We hebben hier gegeten na een tip van een kennis. Vanwege de gelegenheid en samenstelling van de groep hebben we gekozen voor all-you-can-eat concept.

Dit viel mij erg tegen. Het aantal keuzemogelijkheden is nog redelijk, maar er zijn verschillende zaken die mij niet goed bevielen.

Ten eerste is de bediening erg traag vergeleken bij andere restaurants met dit concept. Het aannemen van de bestelling is ernstig getemporiseerd en zodoende kun je maar een beperkt aantal keren bestellen. Dit doet in ieder geval sterk afbreuk aan de 'reclamepraat' op de menukaart. Die boodschap geeft het gevoel dat je bijna ongelimiteerd kunt genieten van heerlijke griekse hapjes. Natuurlijk moet je dit met een knipoog lezen, maar in de praktijk schiet het in mijn ogen echt te kort.

Op de kaart staan de afzonderlijke hapjes te mooi aangeprezen. Alle hapjes staan in meervoud weergegeven, en soms ook verkeerd. Zo stond er 'Kip Drumsticks' en dan krijg je een enkel kippenvleugeltje. Ok, het is niet onsmakelijk, maar ik krijg al bij de tweede ronde een knollen voor citroenen gevoel.

Tot slot worden we strak op tijd eraan herinnerd dat de tijd om is, en de laatste ronde is ingegaan. We zijn daar zowel mentaal als fysiek nog niet aan toe, maar goed, de bediening roept om af te rekenen.

Hoewel ik getrakteerd ben op deze maaltijd, vind ik het alsnog zonde van de goed bedoelde geste. Het is niet duur, maar je krijgt geen waar voor je geld. Persoonlijk geef ik liever meer uit dan een dergelijke teleurstelling te scoren. Dit overkomt me niet nog een keer, ik raad dit adres af.
MikeM1980 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Griekse tappas gegeten bij de beste Griek van Almere. De mezedes zijn geweldig, en de bijpassende wijnen zijn zeker een aanrader. De kwaliteit van het vlees is erg goed, vooral ossenhaas en lamskotoletten. Echt een geweldige Griekse avond gehad gisteren.
Jammie2015 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Lekker Grieks zoals we het graag eten. De bediening is correct, mag soms iets meer aandacht hebben voor een leeg glas, maar het eten maakt alles weer goed. Klein en gezellig restaurant in het centrum van Almere. Een aanwinst voor de diversiteit. Wat ook fijn is dat je dezelfde kwaliteit van eten ook thuis kan laten bezorgen, wat wil je nog meer?
Brunette .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Prima broodjes gyros! Helaas zijn veel onderdelen op de menukaart wel heel erg zoutig (met name de koude voor/bijgerechten). Ook de vriendelijkheid laat hier vaak te wensen over en de tafels zijn erg klein en kan het er erg koud zijn als je dichter bij de deur zit. Het is ok voor een snelle hap.
Patrick R.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Na een wat onhandig begin (we kozen voor de griekse mezedes maar kregen de 'gewone' kaart, moesten vervolgens 2 maal vragen om de andere kaart), werd het al snel goed gemaakt. Gastvrije bediening, die ondanks dat het terras vol zat vrij snel weer aan je tafel was wanneer de ronde hapjes op was, de gastheer die regelmatig even een rondje deed en hier en daar een praatje maakte en informeerde of alles naar wens was en bovenal; heerlijk eten!!! Wel kregen we 2 maal een ander gerecht dan we besteld hadden, maar ook die smaakten heerlijk. Volgende keer nemen we de kinderen mee, die waren nu thuis gebleven.
Romy Z.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Ik heb 2 keer eerder Grieks gegeten in een ander Grieks restaurant. Daar ben ik tot 2 keer aan toe ziek geweest.
Bij Yamas was dit gelukkig niet het geval. Super lekker gegeten. En alles smaakt vers. Met name de aardappeltjes met knoflook en lekkere salades.
We hebben gekozen voor tapas. Je betaald 1 prijs en dan kun je per ronde 3 keuzes maken.
Het personeel is vrolijk en de service is prima.
Het is niet een heel groot restaurant maar het ziet er wel erg hip en zeer netjes uit. Ook kun je zien hoe het eten wordt bereid
Kortom, zeer verrassend en een aanrader voor een gezellig Grieks avondje.