Yam Thai

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Marko V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Gisteravond wederom dit restaurant bezocht. Onze vrienden hebben ons nu ruim 2 jaar geleden met Yam Thai laten kennismaken en sindsdien hebben we daar nu meer dan 10 keer gegeten. Nu we aardig wat gerechten van de kaart hebben geprobeerd kunnen we stellen dat je bij dit restaurant wordt blootgesteld aan de diversiteit van kruiden die de Thaise keuken rijk is. Van de licht zilte zeewiersoep en de romige kokossoep, tot de Yam Thai mix als vooraf, alles is vers en bijzonder smaakvol. Standaard komt er ook altijd de Yam Kai salade bij ons op tafel. Een pittige salade waarin talrijke krokante stukjes kipfilet verwerkt zijn en een lekker kruidige dressing het geheel afmaakt. Deze salade zou rustig ook voor een hoofdgerecht kunnen doorgaan, zo veel bevat het bord. De hoofdgerechten laten je veelal kiezen tussen welke soort vlees, vis of gevogelte je erin verwerkt wil zien. Ook staan er gerechten tussen waarbij je kunt kiezen uit tahoe. Er is op de kaart onderscheid gemaakt tussen curry's en gewokte hoofdgerechten waarbij je meteen kunt beoordelen of het een erg pittig, medium of mild gekruid gerecht betreft. Beide soorten gerechten zijn royaal in portie te noemen en enorm lekker. Naar keuze kan de witte rijst vervangen worden door gebakken rijst, maar dat kost dan in verhouding weer veel n.l. 3 euro. Tot onze spijt is het er nog nooit van gekomen om een nagerecht te nemen. Dit komt eenvoudigweg doordat we dusdanig vol zitten dat er weinig meer in onze buik bij kan. Een kopje koffie is vaak hetgeen waarmee we eindigen. Al met al een prima restaurant met vriendelijke bediening en eigenaar. We zullen hier absoluut in de toekomst nog vele malen terugkeren.
Joseph H.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Na meerdere keren succesvolle afhaal eindelijk eens een keer wezen eten daar. Voorgerecht met 8 hapjes voor 2 super lekker. Alleen jammer dat uit de frituur komt. Hoofdgerecht zeebaars met groenten, ananas en zoet zure saus. De gehele zeebaars is gefrituurd op bord geserveerd. Hoeveelheid vis was evenveel als 2 vissticks. Voor 18,50 2 vissticks in saus best duur. Mn tafelgenoot had een mild pittige noodles met kip besteld en was zeer pittig; maar geen enkele rode peper te bekennen: Een zeer zware tegenvaller
Dekos .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Al enkele keren hier gegeten en altijd met veel plezier. We zaten lekker op het terras dat zeer gezellig aandoet met veel kaarsjes en leuke gekleurde stoelen We namen de zeebaars met tamarindesaus en vooraf de mix van verschillende hapjes. Alles was werkelijk verrukkelijk, vooral de zeebaars die lekker krokant gebakken was en de tamarindesaus die er goed bij past. Heerlijk samen met een Thais biertje en zeer attente en aardige bediening maakte dit alles tot een zeer geslaagde avond. Yam Thai tot snel!!!
Andre R.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Yam Thai is voor mij en mijn collega's sinds kort dé uitvalbasis als wij 's avonds moeten werken.
Onze bestellingen voor gemiddeld 8 personen worden lekker vers bereid , vervolgens per persoon apart in een tasje verpakt met onze namen erop welke dan in een warmte isolerende box bij elkaar worden gestopt zodat alles lekker warm blijft.
We krijgen waar voor ons geld : Ruime porties voor een schappelijke prijs en ondanks de grote drukte meestal binnen 30-45 minuten.
Natuurlijk blijft er voor de échte ThaiCuisine kenner altijd wel wat te wensen over , zoals kleefrijst bij bepaalde gerechten maar ach dat is te vergeven.
De smaken zijn zoals bij nagenoeg alle Thaise Restaurants ietwat aangepast naar onze Westerse Cultuur ( kan ook niet anders ) maar als je geen kenner bent merk je dat niet. Vraag je echter om een authentieke gerecht dan waan je je echt ergens op het platte land in Thailand.
Yam Thai is een klein eenvoudig maar gezellig ingericht zaakje , met een klein terras waar je zondermeer heen kunt gaan om vakantieherinneringen op te halen .
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Met z'n vieren hier op een woensdag gegeten, het was goed dat we hadden gereserveerd want het restaurant zat helemaal vol. Het restaurant is gezellig ingericht met een prachtige lamp aan het hoge plafond, leuke gekleurde tafels en stoelen, echt thais bestek en service, kortom de sfeer van een eethuisje in Bangkok. Het eten is werkelijk subliem, we hadden vooraf de viskoekjes en loempia's en de visfilet in tamarinde saus wat allemaal voortreffelijk smaakte. Daarna besteld we 4 verschillende gerechten; 2 curry's en 2 wokgerechten, sommige met een heel pepertje en sommige met een half of zonder. Alles smaakte voortreffelijk, precies de juiste pittigheid en geen "verhollandste" smaken. Nagerecht was gebakken banaan met vanilleijs en de mango met kleefrijst ook allemaal even lekker. Bediening had het erg druk maar bleven aardig en behulpzaam. Naar onze mening één van de beste Thaise restaurants van Rotterdam!
May E.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Ik heb inmiddels al een aantal keren met veel plezier bij Yam Thai gegeten. Heerlijke Thaise ingredienten en smaken gecombineerd. Een mooi eethuisje met een leuke terras. De Thaise bediening is heel vriendelijk en dat maakte het eten tot een groot plezier!

Renee W.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2014
al een paar keer gegeten en iedere keer wat anders of een curry of de wok schotels maar allemaal even lekker en heerlijk basic zonder allemaal extra toevoegingen, gewoon hoe de smaak van vlees en groente moet zijn. aardige en snelle bediening en bij mooi weer gezellig buiten.
Michel H.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Afgelopen zaterdag gegeten bij Yam Thai. We werden vriendelijk ontvangen en omdat men het tweejarig bestaand vierde stond er een Thais bandje. We hadden nog niet direct honger dus hebben eerst even buiten van de muziek en een Thais biertje genoten. Eenmaal aan tafel direct voor het hoofdgerecht zonder voorafjes gegaan. We bestelden de "chef's special" wat een gebakken zeebaars met tamarind betrof, daarnaast een krapow (basilicum) met garnalan en kip in oestersaus. Alles smaakte perfect met grote porties vis/vlees en veel verse groenten. De service was ook prima en het op het decor, hoewel relatief basic, was ook niets aan te merken. Ik kom zeker terug.
Michel B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Omdat wij vrijdag voor een wat langere periode naar Thailand afreizen, hebben we met 10 personen gegeten. En hoe....? In één woord TOP ! Vooraf een mix van pikante kippenvleugels op Thaise wijze, viskoekjes en mini loempia's. Als hoofdgerecht hadden sommigen green curry met kip en zelf had ik red curry met beef. gestoomde rijst en gebakken rijst, mijn vrouw een heerlijk Thais roerbakgerecht op basis van oestersaus, verse groenten en kip. wij hebben echt geweldig gegeten en je proeft dezelfde verfijnde smaken als in het land zelf. Wat bij veel Thaise restaurants in Nederland zeker niet altijd zo is. Als extra menu om zomaar van te pakken hadden we ook nog een traditionele massaman besteld met rijst en deze was goed dik van saus en ook perfect van smaak. Kortom een goed en vooral sfeervol restaurant en een toffe eigenaar en zijn vrouw staat zelf in de keuken. Top en een absolute aanrader voor de echte liefhebber !
Proeverijrotterdam .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2014
Vorige week voor het eerst een maaltijd rijst afgehaald hier. Een beetje huiverig door de negatieve recensies die hier stonden. Maar ik heb nog nooit zulke heerlijke rijst op! Ik bestelde de rijst met rozijnen en ananas en een portie loempia's. Beide waren ontzettend goed en lekker! Mijn rijst werd ter plekke gebakken, dus geen magnetron. Wat ze wel doen, maar dat doen heel veel restaurants, is veel basisgerechten overdag al voorbereiden en dat opwarmen in de magnetron. Daar is niks ergs aan... het gerecht is dan alsnog vers bereid, maar al eerder die dag.

Er werkte toen ik er was 1 man die Nederlands sprak.

Conclusie: tot nu toe een heerlijke en goede ervaring met dit Thaise restaurant!
Manny010 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2014
Dat ik het decor het hoogst score geef, zegt eigenlijk al genoeg over deze Thai! Bij binnenkomst wordt je niet eens gegroet, misschien ben je een gedag niet waardig als je afhaalt. We hebben er een groene curry en een phad thai afgehaald. Tot mijn grote verbazing werd de groene curry alleen opgewarmd in de magnetron. Een Thai staat in het algemeen voor vers eten dat snel gemaakt kan worden. Vraag ik waarom de groene curry niet vers gemaakt wordt (ze hebben een open keuken, dus je kan mee kijken), krijg ik als antwoord in het Engels. Only with shrimps is fresh made, next time better. Waarop mijn antwoord next time I go to another Thai. De phad thai was super flauw, gelukkig had ik thuis nog wat pepers. Dit is gelijk ook de laatste keer dat ik hier nog wat in de toekomst afhaal of kom eten.
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2014
Jammer! Dit restaurant was bij opening fantastisch maar met de tijd is de kwaliteit erg achteruit gegaan. Onze laatste bestelling was weer teleurstellend. Rode curry saus is waterig en heeft weinig kip. Bij noedels en ei weinig groenten en notabene rauwe brocoli (hoort deze groente uberhaupt in de Thaise keuken thuis??). Bij afhaal worden de porties steeds kleiner. Rijst lijkt oud. Gerechten worden opgewarmd in de magnetron dus als je thuis bent, is je eten inmiddels koud. Is de vroegere kok vervangen vragen wij ons inmiddels af. We hebben het nog een kans gegeven maar we merken geen verbetering. Dit was echt de laatste keer. Prijs/kwaliteit verhouding is beneden maat. 22 euro weggegooid.
F-D .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2014
Nette zaak. Beneden is het restaurantgedeelte en boven de afhaal. Open keuken met drie Thaise dames die het eten bereiden. Alles ziet er netjes en schoon uit. Als voorgerecht de viskoekjes en de mix van garnalen en inktvis. Viskoekjes zijn ok, de inktvis is wat taai en smaakloos, de pittige sambalsaus maakt het een beetje goed.

Als hoofdgerecht een rode en Groene curry, beide goed en lekker pittig. Ook een Phad Thai, die erg tegenvalt, de noedels zijn taai en de smaak is wat vlak.

Al met al redelijk gegeten, sommige dingen goed, andere dingen verdienen iets meer aandacht
Albert G.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2014
Na de sluiting in december vorig jaar, weer eens bij Yam Thai gegeten. Vorige keer zonder pepertje, nu met een halfje op de menukaart. Wat overigens een vondst is die navolging verdient. Het is leuk opgeknapt en nog leuker hetzefde gebleven. Opgefrist, het wordt lente. Deze keer een half pepertje, Guaw Kai, wantansoep, prima, Kaeng Phanaeng, curry, ook een half pepertje. Ook prima.
En zeer betaalbaar, de pinautomaat deed het. Voorkomend bediend.
Kortom, wij komen terug.
Proever818181 .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2014
Hier gegeten met 4 personen, zijn helaas diep teleurgesteld. Wij hadden alleen de Green curry genomen. Echter behoudens de saus vrijwel geen groente. Wij hadden de eigenaar hierop aangesproken, maar het enige wat hij kon doen is zijn schouders ophalen.
Albert G.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2013
Vanavond diner bij YamThai. Gezellig druk, hoewel wat lawaaiige gezelschappen. Uitstekende Wok -gerechten prima bediening. Jammer dat het pin-apparaat niet werkte en dat het trapje naar boven wat stijl is.
Beste Albert15,

Excuses voor de storing van ons pinapparaat, we beseffen ons dat dat die avond voor ongemak heeft gezorgd.

We zijn de gehele maand December gesloten wegens een verbouwing aan de keuken. We hopen u in het nieuwe jaar weer terug te zien!

AM010 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2013
Heerlijk Thais eten, vriendelijke bediening, goede kwaliteit-prijs verhouding, mooie gerechten, gezellig druk. We komen zeker nog een keer terug na de verbouwing, want daardoor wordt dit restaurantje vast nog iets comfortabeler en sfeervoller. Let op de hele maand december is Yam Thai dus door de verbouwing gesloten.
Beste AM010, bedankt voor de positieve reactie! We hopen jullie na de verbouwing weer snel terug te zien!

Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2013
Aanwinst voor Rotterdam! De curry's zijn goed op smaak, met veel groenten en royale hoeveelheden. Vooral de klassieke Phanaeng curry was heerlijk, smaakte echt zoals in Thailand. Verse ingrediënten! Het restaurant heeft een zeer hoog plafond en de kachels konden het helaas niet goed warm krijgen, dus helaas was het wel een beetje frisjes. Prima adresje voor kwalitatief goed Thais eten en ook perfect om af te halen. Ga hier zeker terugkomen om nog meer gerechten te proberen!
Beste Proever67938,

Bedankt voor uw positieve recensie! In de maand december zijn we gesloten wegens een verbouwing aan de keuken. We hopen jullie in januari weer terug te zien!

Libel1 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2013
Leuke zaak met een leuke indeling en schappelijke prijzen. Op de begane grond het restaurantdeel; de trap op en je staat voor de afhaalbalie en het deel waar alle Thais georiënteerde maaltijden worden vervaardigd. Alle tafels bezet. De kaart geeft een indicatie met hele en halve pepers over de pittigheid van de gerechten. Bij gebrek aan een referentiekader kom je er bij het opdienen pas achter hoe pittig ofwel ‘heet’ een gerecht is. Enfin: de noedelsoep , op de kaart voorzien van een halve peper blijkt wel heel erg heet. Bij de gewokte hoofdgerechten is het simpel om de lombok er uit te vissen. Dan nog blijkt de maaltijd heel pittig. Vaste bezoekers weten dat je gewoon kan verzoeken of de kok de pepers in alle gevallen weglaat. De bediening is opgewekt en service gericht. Dit neemt niet weg dat die een behoorlijke steek laat vallen door niet te wijzen op het krijtbord met daggerechten, dat niet vanuit elke tafel is te zien. De zeebaars die daarop prijkt staat niet op de kaart, maar was zeker een goede optie geweest met een blik op een ander tafeltje waar deze vis ligt uitgeserveerd. Een volgende maal zeker weer van de partij, maar met een verzoek om de pepers thuis te laten.
Beste Libel1,

Bedankt voor uw recensie. U kunt altijd aangeven hoe pittig u een gerecht wilt hebben, er staan ook gerechten zonder pepers op onze kaart. We hopen u in Januari, na onze verbouwing weer terug te zien!

May E.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2013
Paar keer bij Yam thai geweest ,meestal later wij de chef iets lekkers klaar maken ,de curry vonden wij meestal te zoet ,en de gefrituurde vis is altijd heerlijk en knapperig ,de soep is soms ook heerlijk,maar soms ook te zout.En de gastheer is heel vriendelijk.
Beste sinsam001, bedankt voor uw recensie over Yam Thai. We hopen u, na de verbouwing van onze keuken, in januari weer terug te zien.

met vriendelijke groet,

Yam Thai