Yagura

7,2
6,8
SLS08 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Een hele vriendelijke welkom door een jongeman. Het restaurant bevindt zich een verdieping hoger. Hij kwam speciaal naar beneden om ons te verwelkomen.
Qua assortiment vergeleken met andere AYCE sushitenten, verschilt deze niet heel veel. Er zijn wat andere gerechtjes. De sushi is lekker en op prima formaat, zodat het lekker in je mond past. Het rijst is kleiner dan het vis, waardoor het veel beter is!
Martin R.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Op de tweede dag van het nieuwe jaar ben ik samen met mijn partner naar het Japanse restaurant Yagura gegaan. Gevestigd in een voormalig schoolgebouw in het Statenkwartier. De formule is zoals in zovele restaurants "all you can eat". We verwachten geen verrassingen, want we gaan vaker op deze manier (Japans) eten. Ik reserveer twee dagen van te voren en ik verzoek om een tafel aan het raam. Dit verzoek kan niet volmondig worden in gewilligd want "het kan druk zijn". Vreemd antwoord: daarom reserveer ik toch. Desondanks kregen we na binnenkomst een tafel aan het raam. Het restaurant was matig bezet. Meteen na binnenkomst werd ons gezegd dat de drankprijzen op de kaart niet meer klopten. Niemand kon ons vertellen wat de juiste prijzen waren. Op mijn vraag of de prijzen verlaagd waren, werd vriendelijk gelachen. Ach ja.
Het eten was goed bereid; geen uitschieters; geen missers. Zoals verwacht geen verassingen. De bestellingen werden vlot afgehandeld. Lege glazen werden opgemerkt.
Na drie bestelrondes wilden we afsluiten met een dessert. De keuze was helaas beperkt, maar opmerkelijker was dat op de kaart stond vermeld dat je slechts één bolletjes ijs per persoon mocht bestellen. De reden is mij een raadsel. De formule beslaat echter vijf bestelrondes dus ik vroeg aan de bediening of we meteen twee bolletjes mochten, maar dat was niet mogelijk. Nadat we bij "ronde" vijf opnieuw ijs hadden besteld, kwam de manager(?) ons hoogstpersoonlijk vertellen dat dat niet mogelijk was. Uiteraard mochten we wél opnieuw vijf gerechten bestellen van de kaart, maar geen IJS. De discussie die we hierover voerden leidde tot niets. De reeds bestelde fruitsalade werd in het geheel niet meer aan tafel gebracht.
Na het afrekenen hebben we gezegd dat wij hier wegens gebrek aan service nooit meer zullen terugkomen. En geloof het of niet, we werden bij het verlaten van het restaurant door dezelfde, maar nu tierende manager (?) naar buiten achtervolgd.

PS
Er hangen nog gordijnen met het logo van het hiervoor gevestigde restaurant.
Carol01 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Afgelopen vrijdag bij Yagura ( via Groupon) op Stadhouderslaan 76R in Den Haag gegeten.
Wij waren positief verrast bij dit "all you can eat" restaurant. De kwaliteit van de sushi, soep en warme gerechtjes was bijzonder goed!! Vers en met zorg opgediend. De lekkerste sushi die ik in Nederland heb gegeten. Het personeel en de service was bijzonder vriendelijk en goed. Hun persoonlijke benadering zorgde ervoor dat wij ons zeer welkom voelde. Het restaurant zit op een prachtige locatie, straalt een rust en fijne sfeer uit. Ruime ( gratis) parkeergelegenheid. Wij komen hier zeer zeker terug.
Group0nfreak .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Voor de tweede keer in korte tijd met een groupon bij Yagura gegeten.

Wat leuk is, is dat er tegenwoordig naast de all you can eat mogelijkheid ook een buffet met seafood is gekomen. Niet alleen verse vis zoals haring, zalm en tonijn maar ook oesters mosselen en kreeft!

Het eten was lekker, kijkend naar het budget was het een super aanbieding.

We komen terug!
Diana F.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Vandaag gegeten bij Yagura. Snap echt niks van de slechte recensies. Het was echt goed. Bediening erg vriendelijk en snel en het eten was prima van smaak. Ik wilde eerste niet gaan vanwege de slechte recensies maar ben blij dat ik het toch een kans heb gegeven.
Cobyspeel .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Gisteren hier prima gegeten. Gewoon een allyoucaneat restaurant zoals er zovele zijn.
Leuke bediening, verse sushi. Er waren maar 5 tafeltjes bezet want de grouponners konden maar uit 2 tijden kiezen 17.00 of 19.00 uur. Voor ons was 17.00 uur prima want onze kleinzoon van 2 jaar ging mee. Ik kan mij niet vinden in de slechte recenties wat betreft het eten.
Kelsey F.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Helaas zat ons favoriete sushi restaurant vol en moesten we uitwijken naar Yagura. Dit was de tweede en ook definitief te laatste keer. We hebben in totaal 4x om een drankje moeten vragen. De drankjes werden wel aangeslagen maar niet afgeleverd op onze tafel. het duurde soms wel 40 min. voordat onze gerechten op tafel stonden. De saus was omgevallen over de tempura, gerechten waren lauw en de sushi was taai (smaakte oud). Excuus was: mensen bestellen zoveel sushi. De dame achter de bar zag tot ook haar ergernis dat ik aan het einde van de avond nog steeds mij kop thee niet had ontvangen en kwam hem stampvoetend brengen. Helaas op zo'n manier dat de hete thee voor de helft over de tafel ging. We konden vanaf onze positie zien dat het personeel het duidelijk niet bij kon benen. Wij hebben net de 3de ronde gehaald (van de 5). Maar uiteindelijk kregen we wel de volledige rekening voorgeschoteld.
Draakje1990 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Yagura ligt mooi gelegen tegenover het circustheater en vlakbij het Casino en de bioscoop.
Entree is een beetje donker maar wel in japanse sferen. Eenmaal boven een tafeltje aan het raam met goed zicht naar buiten. Beneden verdieping ziet er veel sfeervoller uit dan de bovenverdieping met een raar barretje in een hoek. We konden maar twee rondes op, eten was prima, geen uitblinkers (ook in de bediening niet) maar gewoon lekker. Voor een snelle goede japanse hap is dit een goede locatie met mooit uitzicht.
Gaby F.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Onlangs gegeten bij Yagura Scheveningen. Wij zijn al een keer of 7 geweest en wij herkennen de negatieve reacties helemaal niet. Vriendelijke en oplettende bediening. Eten was echt vers. Ook zalm en tonijn. Crispy Maki en Tori Maki echt zalig. De zeewierhandrol werd lauwwarm geserveerd want heerlijk was. Wij hebben één gerechtje niet gekregen maar ach dat kan gebeuren. En je kan het zo opnieuw bestellen. Drankprijzen zijn normaal zeker niet hoog voor Scheveningen. Je kan er gezellig zitten. Wij komen zeker nog een keer terug.
Burbe .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2015
Prachtig restaurant rondom mooi uitzicht. Prima eten ( onbeperkt ) Service vriendelijk maar vergeetachtig ( hebben nooit het bestek gehad waarom was gevraagd dus waren verplicht met stokjes te eten ) Komen zeker terug.
Anne P.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Oh oh oh Yagura... Wat een teleurstelling!
Een jaar geleden aten wij hier ook en hebben we een fijne avond gehad met goede sushi, maar afgelopen donderdag was werkelijk zwaar onder de maat.
Ik had geboekt voor 5 uur (kon alleen nog op groupon) en gevraagd of het een uurtje later kon.
Na veel wachten etc.. bleek dit met moeite wel te kunnen.
Toen wij aankwamen zat er één tafel met mensen!
Mijn wijn kon je echt niet meer fris noemen, de sauvignon was gewoon hartstikke zuur..
De sushi was duidelijk gemaakt van restjes van de avond er voor; taai, kip etc was gewoon lauw koud in plaats van warm zoals wij gewend zijn.
Het zeewier was opgedroogd en oud, en de rijst een grote plakkerige bonk...
De gebakken zalm die ik los had
besteld zat in een vreselijk vettig sausje en heb ik na 1 hap maar laten staan.
Advocado was kei en keihard (gewoon nog niet rijp dus) en de zalm smaakte in de sushi ook niet al te vers.
Verder is de bediening er ook niet op voor uit gegaan.., wat een stuk chagrijn!!!
Hoewel wij altijd royaal met fooien zijn hebben we dat dit keer niet gedaan.

Nee, yagura scheveningen is geen succes meer.
Geen aanrader, wij komen hier niet meer terug.
Ilse G.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2015
Een mooie locatie en een fijne plek om te zijn. Vriendelijke, oplettende en erg (bijna te) snelle bediening. Maar: allemachtig, wat viel het eten tegen! Nagenoeg alles smaakte hetzelfde, niets had een uitgesproken smaak. Veel gerechten leken Chinese smaakinvloeden te hebben. En bovendien moesten we op de tonijn echt kauwen, welke variant we ook probeerden. Erg jammer, maar wij komen niet nog een keer.
Petra A.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Gerechten kwamen bijna binnen 5 minutenna bestelling... het smaakte alsof het niet erg vers gerold was..rijst koud en smaakloos en al vrij droog/hard.
dimsum gefrituurd en hard ipv gestoomd . Salades met Veel majo wat ik niet vaak mee heb gemaakt bij zeewier salade.
gebouw mooi maar beneden bij ingang stinkt het. Roken voor de ingang natuurlijk maar ook natte muffe lucht.
Bediening vriendelijk
Wilma J.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2015
Vanavond lekker gegeten bij Yagura met een groupon met 2 personen. 5 ronden met max. 5 gerechtjes per persoon per ronde. Grote keuze, allemaal goed van smaak, niet te koud opgediend, maar vooral de warme gerechtjes kleine porties. Wel voldoende, en met veel saus erover heen opgediend. Service uitstekend, niet te opdringerig en drankprijzen van een normaal, voor Scheveningen zelfs goed niveau. Goede ervaring.
Ikkelies .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
Met een groupon bij dit restaurant terecht gekomen. Van buiten ziet het er erg mooi uit. Ook van binnen is de sfeer goed. Helaas was het restaurant alleen bijna leeg toen we aankwamen. Er waren misschien 4 tafel bezet en dit is ook niet meer geworden gedurende de avond. Het ging meteen al mis met de drankjes. Ik kreeg het verkeerde drankje en het duurde erg lang voordat je juiste op tafel stond.
De sushi zag er op het eerste oog erg smakelijk uit. Helaas was het wat taai en smakeloos alsof het er al een tijdje lag. Nu ben ik zelf alleen maar all you can eat sushi gewend maar deze was toch echt niet lekker.
Alleen de gerookte paling rol was goed op smaak en niet droog. Ook vonden wij de salades en groentes lekker. Maar de warme vlees en vis gerechte hadden weinig smaak en zaten dik in het deeg. De toetjes waren wel lekker van smaak. Kortom hier komen wij niet terug wat we toch erg jammer vinden omdat de buitenkant en de kaart wel veelbelovend was.
Sarah_d79 .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2014
Op oudjaarsdag bij Yagura gegeten met een gezelschap van 10 personen. Vantevoren bij de telefonische reservering heb ik nog gevraagd tot hoe laat het restaurant was geopend op oudjaarsavond. Het antwoord was tot 21.00 uur. Omdat we ook niet te laat wilden eten, hebben we om 18.00 uur gereserveerd. Bij binnenkomst viel op dat er maar enkele tafels waren bezet en dat voor oudjaar. Het eten was standaard. Het was niet slecht, maar sprong er ook niet echt boven andere soortgelijke restaurants uit.
Om 19.40 uur kwam de eigenaresse melden dat we de laatste ronde eten konden bestellen. De keuken zou om 20.00 sluiten. Op onze verbaasde reactie dat aan de telefoon was gezegd dat het restaurant tot 21.00 uur open zou zijn, reageerde ze dat het niet waar was. Op onze volgende opmerking dat we anders wel een uur eerder hadden gereserveerd, kwam helemaal geen reactie behalve "de keuken sluit om 20.00 uur".
Wat schetste helemaal onze verbazing: om ong. 19.45 uur kwam een groep van 6 personen en 2 aparte koppels binnen en ze werden naar een tafel geleid. Op onze vraag of de keuken toch langer open zou blijven, zei de kelner ja. De eigenaar kwam echter vertellen dat voor ons de keuken om 20.00 uur sluit. Op onze vraag waarom de andere mensen wel konden eten, werd gezegd: "dat zijn speciale mensen". Wij vroegen aan hem: "zijn wij dan niet speciaal?" Geen antwoord!
Normaal gesproken schrijf ik geen recensies bij restaurantbezoeken, omdat de positieve en negatieve ervaringen over het algemeen elkaar in balans houden. Alleen de handelwijze van dit restaurant is zo slecht dat ik dit niet naast me neer kon leggen. Kortom een zeer teleurstellende eetervaring wat betreft service en omgang met klanten bij dit restaurant.
Xbambi .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Ik ben hier afgelopen zondag gaan eten met mijn vriend via Groupon. Mooie locatie, vanaf buiten ziet het er chique uit, al vond ik dat aan de binnenkant wel wat tegenvallen.
Het eten was niet vies. De sushi was alleen niet vers en het vlees was niet altijd goed warm. Maar voor de prijs van Groupon was het te doen.
De bediening was vriendelijk. Maar het was niet echt goede service. Ik had tofu besteld, maar die heb ik niet gekregen. Zelfs niet nadat ik het nog een keer aangegeven heb bij de bediening.

Conclusie, zo met een Groupon was het leuk voor een keertje.. Maar ik ga er niet nog een keer terug.
PlukdeDag1980 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Op aanraden van een vriendin zijn we hier 3 weken geleden met een groepje vrienden gaan eten. Vooraf zagen we op Facebook dat Yagura een kortingsactie had, dus hier tijdens de telefonische reservering melding van gemaakt. Gevraagd of er nog verdere voorwaarden waren, maar volgens de (gebrekkig Nederlands sprekende) dame was alles in orde.

Van buiten ziet het restaurant er prima uit. De lokatie is ook prima en na het eten kan je zo de boulevard van Scheveningen op. Het interieur van het restaurant vonden we smoezelig. Een vies, doorlopen, rood tapijt over de trap naar boven, vooral veel zwarte kleuren (vloer en muren) en plakkende menukaarten. De begane grond (waar ook de toiletten zijn) heeft een nog aparter interieur, maar deze ruimte werd niet gebruikt.

We kwamen rond 18:30 aan en voor de zaterdagavond vond ik het restaurant vrij leeg. Aangeschoven werd er gevraagd of we de 'likes' konden laten zien voor de FB kortingsactie. 'Likes'? Hier is niets over verteld tijdens de reservering. Flinke ruis dus tussen de gebrekkig Nederlands sprekende gastvrouw en mij tijdens de reservering. Iedereen moest eerst via zijn smartphone Yagura een 'like' geven op FB, dit laten controleren door het personeel, want anders ging de korting niet door. Ik vond het een gênante vertoning, maar mijn tafelgenoten vonden het geen probleem en dus kregen we uiteindelijk toch onze korting.

De menukaart was niet heel bijzonder. Veel dezelfde gerechten die je bij alle AYCE gerechten aantreft. En doordat er veel Chinese gerechten op de kaart staan (verschillende dim sum, kroepoek, etc.) heb je direct door dat je weer bij een Chinees sushi restaurant zit.
(Er is volgens mij geen enkel AYCE sushi restaurant dat wordt gerund door echte Japanners, al deze ketens hebben Chinese eigenaren. En geef ze eens ongelijk; 50 verschillende kleine sushi's bereiden is makkelijker en meer winstgevend, dan 150 Chinese specialiteiten bereiden voor een dumpprijs die de Hollander er voor wil betalen).
Maar goed, de kwaliteit van de sushi was ok. Niet slechter, maar zeker ook niet beter dan de verschillende AYCE sushi tenten in de regio Haaglanden.

Dan de bediening, waar zal ik eens beginnen.. We vonden het lang duren voordat we de gerechten kregen. Zeker toen het later iets drukker werd qua bezetting, was het te merken dat de keuken de druk niet goed aan kon. Tevens liet het bedienend personeel op dat moment ook flinke steken vallen; lege glazen werden niet meer opgehaald en als je een nieuw drankje had besteld (waar je zelf om moest vragen), dan werd het nieuwe drankje naast het oude glas gezet en liep de bediening haastig verder zonder het lege glas mee te nemen. Ook het ophalen van de lege bordjes en houten plankjes waar de sushi op lag, kwam stil te liggen. Eén bediende maakte het zelfs zo bont om nieuwe bordjes met sushi te stapelen op de oude, vieze bordjes!!! Wij waren met stomheid geslagen! Waarom haalde hij niet eerst de lege bordjes/plankjes weg om ruimte te maken voor de nieuwe gerechtjes? Een simpelweg absurde actie wat deze jongen absoluut incapabel maakt om in de horeca te werken. En dan denk je dat het om een éénmalige actie gaat van deze jongen, maar een ronde later wilde hij wéér de nieuwe bordjes met gerechtjes op de oude, vieze bordjes plaatsen!! Dit hebben we voorkomen, door beleefd doch dringend(!) te vragen om eerst de oude lege bordjes mee te nemen.

Na precies 2,5 uur (bijna op de minuut nauwkeurig) werd verteld dat onze tijd er op zat en dat we nog een bolletje ijs konden bestellen. Er werd overigens niet moeilijk gedaan bij het verzoek om een extra bolletje ijs. Het ijs konden we rustig opeten en onze tafel werd niet nog een 2e keer verkocht die avond.

Al met al vonden wij het een teleurstellende ervaring. De kwaliteit is ongeveer hetzelfde als bij de concurrentie (en die is ondertussen flink in Den Haag) en de service van het personeel was beneden alle peil. De kans op herhaling achten wij nihil, ondanks dat we Yagura 'leuk' vinden, volgens FB.
Marjan X.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Hier gegeten met een Grouponbon. Het personeel was vriendelijk. Ze maken niet echt contact maar dat is vrij normaal in dit soort restaurants. Het eten werd snel gebracht. Ik vond het allemaal echt lekker en veel keus. Spiesjes, sushi, soep, nasi, teveel om op te noemen. Mijn kroepoek was goed gebakken, wel een beetje veel, 4 grote stukken, je moet alles opeten. De wijn was ook goed en niet te duur. Ik kreeg er een glas kraanwater bij. Het interieur is gezellig met rode lampions. We hebben erg genoten. We mochten 2,5 uur blijven zitten, is lang genoeg om 25 hapjes te bestellen.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
De sfeer en aankleding waren niet gezellig. De bediening liep erbij alsof ze er totaal geen zin in hadden en het eten was matig. Kort om, dit bezoekje blijft eenmalig en hier gaan we nooit meer terug.
Erg zonde want de locatie is geweldig maar wordt niet goed benut.