Yagura Den Haag

Meer informatie over restaurant Yagura Den Haag

• Mastercard , Pin , Visa
Mil D.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Heerlijk gegeten met Grouponbon met 4 personen. Het was erg druk deze vrijdagavond en alle tafels waren bezet tot de voorkant aan toe, maar alles ging snel. We hoefden maar één keer om een niet geleverd gerecht gevraagd.
Eten was erg lekker. De handrolls bijvoorbeeld hadden heel dunne knapperige velletjes.
Beslist een aanrader.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2015
via groupon hier terechtgekomen en ik ben het niet eens met de meeste recencies die hiervoor zijn geschreven.
Wij waren met 5 personen en wij vonden het eten helemaal heerlijk. Alles wat wij bestelden was even lekker en ook de service was prima. Vriendelijk en vlot.
Ik vind de inrichting ook prima, en het is er ondanks volle bezetiing, niet echt druk, qua akoestiek.
Gerard W.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
Gisteren via Groupon bij Yagura gegeten, en ik moet zeggen het oogt rommelig met links en rechts vieze vaat . Maar bediening is verder correct en snel . Vooral de sushi is erg goed , lekkere advocado en zalm , rest van de gerechtjes ( sterk Chinese inslag) zijn middelmatig . Maar we gingen voor de sushi en die was top.
10005943 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
Afgelopen donderdag voor de zesde keer gaan eten bij Yagura Stadhouderslaan. En mijn hemel, wat gaat de kwaliteit achteruit en naar mijn idee dit alles door de onbeperkt eten actie van Groupon. Het begon al dat ik alleen online kon reserveren om 20:00 uur. Geen probleem, misschien zat het restaurant vol. Bij aankomst waren er nog zeker acht tafels leeg. Toen ik en mijn partner aan ronde drie wilde beginnen kwam er een serveerster naar ons toe en vroeg ons of we nog gebruik wilde maken van de laatste ronde. Om een lang verhaal kort te maken; het restaurant sluit om 22:00 uur. Waarom zij mij dan in hemelsnaam laten reserveren om 20:00 uur, terwijl zij de formule "2,5 uur onbeperkt genieten" hanteren is mij een raadsel.
Daarnaast stond er nieuw (voor mij althans onbekend) personeel in de keuken. Dit resulteerde in het feit dat er bij elke ronde werkelijk één tot twee gerechten ontbraken.
Afsluitend wil ik mij nog eens richten op de porties van de gerechten. Sinds de komst van goedkoop eten met Groupon zijn de porties derhalve verminderd. Zo staan er op de kaart drie stuks sushi, je krijgt er twee en bij een kip- en of garnalenspies twee stuks afgebeeld, waar je er maar één krijgt. Rekening houdend met dit kun je maar beter bij een wat 'duurdere' sushi en grill eten met vaste prijs waar ze de kwaliteit en porties in ieder geval garanderen en staan waarvoor ze staan.
Hilde V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Ik heb al meerdere keren gegeten in Yagura en het bevalt nog prima. All you can eat formule, heerlijke sushi, lekkere vis, lekkere groente... mmmmm allemaal lekker. Ik hoorde wat negatieve berichten van vrienden maar ik heb geen kritiek. Het decor is wat gezelliger geworden. Yagura zit in een prachtig pand tegenover het Gemeente museum in Den Haag. Veel kersenbloesem dus veel roze in het interieur, prima hoor. Veel niet Nederlands of slecht Nederlands sprekende mensen in de bediening, ook prima, hoort erbij ;-) Ik kom hier echt voor het eten. We waren vroeg en dat was te merken. De koks hadden er zin in. Kleine porties maar onbeperkt bestellen dat was prettig. Hierdoor konden we van alles proberen. Ja, als ik deze recensie schrijf krijg ik gelijk weer trek..... ik kom hier zeer zeker terug. Hou er rekening mee. Dit is geen Japanner waar je van de plaat eet. Dit is echt een all you can eat principe. Veel voor weinig. Heerlijk! :-)
group0nfreak .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Met een groupon "all you can eat" sushi gegeten. Het is niet de lekkerste Japanner in Den Haag maar met deze prijzen toch de moeite waard.

Als er weer een groupon actie is komen we hier zeker terug.

Tip: reserveer ver van tevoren, anders zijn er alleen heel vroeg nog plaatsen beschikbaar.
LinaGeeve G.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Voor een tweede keer gegeten. Nog nooit zulke lekkere lamskoteletten gegeten.
Alleen viel me op, dat de porties "kleiner" zijn geworden. I.p.v. twee per bestelling, kregen we er nu maar 1 lamskoteletje. ook met Sushi 's is het aantal per bestelling minder geworden. Dat geeft niks, want je kan toch onbeperkt eten, en de sushi is echt heerlijk en genoeg keuzes.
Ook toen wij twee gevulde paprika's bestelden, werd die gehalveerd. Geeft niks, maar als je er op rekent, en het plaatje doet je wat anders vermoeden, dan kost je dat punten.

De garnalen met beslag kunnen ietwat zouter, garnalen met sesamzaad zijn helaas nooit aan tafel gebracht. Maar het was ontzettend druk, ze liepen zich rot.

Omdat het wel wat tocht (voordeur staat open) heb ik van plaats verwisseld met mijn eetpartner, die er erg veel last van had. Decor kan echt verbeterd worden.

vr gr Lina Geeve
Carla T.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
We hebben hier met twee personen met een Groupon bon gegeten. We zijn netjes ontvangen en zijn meteen naar een tafeltje gebracht. Aanbod aan variatie op de menukaart was goed. Het eten was ook erg lekker. Fijn was ook dat de bediening snel was en het niet lang duurde voordat de volgende ronde aan gerechtjes er waren. Het hele restaurant oogde erg schoon en de sfeer was ook goed. Ik heb ervan genoten en vindt dit restaurant top.
Caroline .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
Yagura lekkere sushi! Ook aparte gerechte zoals gevulde mini paprika's met witvis.sushi's waren van een goede formaat, een goede verhouding tussen rijst en vis. De bediening is snel! Maar niet echt sympathiek (totaal niet spraakzaam)maar het kon ermee door aangezien ik het gezellig had met vrienden en genoot van het eten. Het restaurant is mooi rood/zwart.
LinaGeeve G.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Prijs
Hier gegeten met een kortingsactie, 2e persoon halve prijs. Op Zondagavond betekent dat dus € 19,35 p.p. in plaats van € 25,80 euro Doordeweeks is het 2 euro goedkoper.
En voor dat geld krijg je kakelvers bereide hapjes, 2 ½ uur lang all you can taste! Tegen een meerprijs kan je ook sashimi krijgen en bijv. een St. Jacobsschelp voor + €2,50.
Glas water en frisdrank € 2,30, biertje € 2,70 en glas wijn € 3,60
Dat maakt dat wij hier met zijn viertjes uitstekend hebben gegeten voor nog geen € 116,-

Dim sums heerlijk! Alleen daarvoor kom ik al terug. Alle gerechten prima, m.u.v. iets met varkensvlees, dat was te droog. Geen Beef Terriyaki op de kaart maar de beef met gember e.d. was ook verrukkelijk.
De gevulde paprika is een aanrader. Lamskoteletjes voortreffelijk. Grote, gevarieerde kaart.
Garnalen in krokant sesamzaadjes gebakken wordt mijn favoriet..
1 Verbeterpuntje: dessert. Mijn favoriete zwarte sesam ijs smaakte naar gewoon vanille ijs. Bovendien is 1 bolletje p.p. wel wat krenterig, zeker in vergelijking met de grote overvloed die je zou kunnen nemen van 5 gangen en 5 gerechtjes p.p.

Bediening
De bediening is sympathiek, al spreekt 1 dame wel heel erg slecht Nederlands (ook aan de telefoon bij de reservering kreeg ik mijn naam niet goed doorgegeven).
Men gaat er wel vanuit, dat je al weet hoe het all-you-can-eat-systeem werkt.

Inrichting
De inrichting is een verbeterpunt voor de toekomst. Vroeger heeft Paul van Waarden hier mede genesteld, de inrichting die daarvan is overgebleven is te strak, te kil. Het is een oud schoolgebouw geweest, en de plafonds en ramen zijn daarom nog extreem hoog. Dat met een kille, overwegende witte inrichting behoeft wat warme aanpassingen, bijv. extra grote vrolijke lampen, meer warme schilderijen aan de muur. De witte bekleding van de stoeltjes in een vrolijker kleur laten spuiten e.d. Die stoelen zijn wel heel comfortabel voor een lange zit.
Het oude schoolplein is omgetoverd tot een terras. Daar gaan we bij warm weer ook nog een keer gebruik van maken.
De toiletten zijn beneden, alles nieuw en perfect. Er is een ruime lift voor de slecht lopenden.
Jp B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Op zondag 10 Augustus zijn wij hier voor ongeveer de zeven of achtste maal te gast geweest.

Wil niet zeggen dat wij "vaste klanten" zijn maar we proberen elke maand dit restaurant te bezoeken.
Helaas was het deze keer absoluut geen succes, en eerder een culinaire ramp te noemen.
Allereerst was het erg rumoerig, een aantal ouders met schreeuwende en over de bank (de bank bij de muur) rennende kinderen. Deze lieten zonder ingrijpen de kinderen de boel ongeveer afbreken.

Verder waren de sushi's exorbitant groot van formaat. Denk qua grootte aan een California Maki van het formaat kleine gehaktbal. Meer dan teveel rijst maar niet meer ingrediënten in de sushi, waardoor het vooral een grote hap rijst was met weinig smaak. Ook de Kappa Maki met komkommer was zo groot en dik dat het erg ongemakkelijk eten was.
Hier hebben wij ook de bediening op aangesproken. Deze zou het doorgeven maar uiteindelijk hebben wij door de boven proportionele sushi maar drie rondes besteld.

Ook kregen wij in tegenstelling tot vorige keren steeds dezelfde teriyaki saus over de warme gerechten. In het verleden werden over de diverse gerechten ook uiteenlopende (smaakvolle) sausjes geserveerd. Dit was nu helaas niet het geval.

Zelf zijn wij in de veronderstelling dat het aanbieden van bijvoorbeeld Groupon acties te maken heeft met het reusachtige sushifenomeen!

Over de bediening valt ook het een en ander aan te merken, vooral de communicatie lijkt weleens spaak te lopen vanwege het niet beheersen van de Nederlandse taal.
Overigens vind ik dit geen probleem, slechts een punt van verbetering.

Bij een aantal recensies lees ik dat men het decor soms te strak, koud en kil vindt.
Hier ben ik het persoonlijk niet mee eens maar uiteraard blijft dit ook een kwestie van voorkeuren.
Strak en koud past bij de Japanse cultuur, en dat andere restaurants een romantische en sfeervolle setting hebben is voornamelijk om de westerse consument tevreden te stellen.

Al met al was het deze keer niet bepaald een succes, zonde.

Hopelijk worden wij bij ons aankomende bezoek weer aangenaam verrast zodat ik met alle plezier een positievere recensie kan plaatsen op IENS.

Gina V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Van buitenaf ziet het restaurant er heel mooi uit, eenmaal binnen kan ik dit helaas niet zeggen. Het restaurant heeft een strak/zakelijk uiterlijk en heeft ook geen Japanse/romantische uitstraling zoals ik bij andere sushi restaurants gewend ben. De gerechten heb ik ook veel beter gehad, de miso soup waar ik nogal fan van ben had totaal geen smaak, ik moest hier zoveel soy souce bij doen voordat het eindelijk een klein beetje smaak kreeg. De sushi Rolls hadden een hele dikke plakkaat rijst eromheen, dit kwam over alsof het restaurant wil dat mensen snel vol zitten en dus minder bestellen? Dit was bij mij in ieder geval wel van toepassing. Personeel zag er ook niet professioneel uit en er werd veel vergeten.
Bianca C .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2014
Het restaurant is mooi qua interieur en aankleding. Buiten op terras is zitten ook een mogelijkheid. De bediening is vriendelijk en we werden vlot geholpen. Zou het kunnen zijn dat het komt doordat wij met de lunch kwamen? Als de rijst wat verser was geweest had ik het eten een 8 gegeven. In de nigiri's merkte ik dat de rijst niet helemaal was zoals deze hoort te zijn. Te droog en weinig smaak. In de maki's viel het mij niet op. Waarschijnlijk vanwege de inhoud wat kakelvers was. Ik vind het fijn dat de sushi's hier niet vol zaten met sarada en sausjes (sarada = salade geen verse vis) en dat vis ook echt vis is en geen dun lapje zoals bij een ander bekend AYC restaurant. Vernieuwend is het niet maar wel de moeite waard om eens ergens anders in een mooi restaurant te genieten van het blijvend all you can eat sushi concept. Leuk ook te combineren met een fietstocht of bezoek aan het Museon, gemeentemuseum etc.
Ray V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Ik heb hier nu twee keer gegeten en alvast een nieuwe groupon gekocht. De eerste keer via groupon en de tweede keer met de actie "tweede persoon voor de helft van de prijs". Het decor is vrij simpel, maar wel fris.

Het eten was veel beter dan menig ander sushi restaurant. De mensen die dan niet vinden zullen wel verdoofd zijn door alledaagse smaak versterkers.

De bediening was opzich goed, de vrouwen waren erg vriendelijk en beleefd. Echter liep er 1 jongen bij die denk ik beter voor een krantenwijk kiezen.

Al met al kan ik deze toko zeker adviseren!

grt Ray
celine B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2014
Bij dit sushi restaurant één van de beste ervaringen gehad wat betreft sushirestaurants! (Al zou dit wellicht komen omdat wij al om 17.00 uur hier waren en de tent nog vrijwel leeg was. Om 19.00 zat ie vol en was de service beduidend slechter).

Wij hebben hier heel lekker gegeten en de bediening was snel en vriendelijk.
Het eten was echt top en veel variatie/mogelijkheden. Naast sushi serveert dit restaurant ook Dim Sum! Het decor is ook prima, Yagura beschikt ook over een mooi terras.

Een tip voor het restaurant zou zijn om te zorgen dat de bediening net iets vlotter wordt en in wijken loopt, zodat elke tafel voldoende service kan genieten. Probeer ook regelmatig op de aanvulling van wasabi en gember te letten.

Mijn complimenten over de kaart en hoe goed de bestelde gerechten daadwerkelijk overeen komen met de plaatjes in het menu. Een suggestie zou zijn om de fried chicken ook daadwerkelijk 5 slices te laten zijn, en niet 15. Dat krijg je echt niet makkelijk op.
Shandy D.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2014
We hebben het nu 2x geprobeerd en beiden keren dezelfde ervaring... bar en bar slecht!

- je moet tig keer vragen om Wasabi, gember en soyasaus...
- wanneer het een keer niet vergeten wordt om wasabi en gember ook daadwerkelijk te brengen, krijg je een klein bolletje en 3 plakjes gember.... kun je gelijk weer paar keer om gaan vragen en hopen dat het komen brengen
- de eerste ronde kregen we na bijna een uur en na ruim 1,5 uur, werden de eerste gerechten van de 2e ronde pas geleverd
- continu verkeerde en niet alles geserveerd per ronde
- de sushi is op zich prima, maar er zijn betere 'all you can eats' voor sushi (en al helemaal qua service en organisatie!)

Kortom, voor ons geen Yagura meer, wel jammer... want het is op 3 minuten loopafstand van ons huis.
Marjan Z.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Gisteravond hier gegeten met z'n tweeën (Groupon). Jammer genoeg vonden we de gekozen tijd niet zo fijn, daarom gebeld of we een uurtje eerder konden komen en dat mocht. Bij binnenkomst werd ons een tafel gewezen en onze jassen werden aangenomen. De dames waren erg vriendelijk. We bestelden drinken. Er werd verder niets verteld over hoe het met bestellen gaat, denk dat ze er vanuit gaan dat iedereen dat wel weet. Uitschieters van de hapjes vonden wij de spiesjes, 3 soorten, de pittige soep, de witvis, de krokante sushi's en het mangohapje, erg lekker. Minder vond ik de sushi's met paling, daar zat een taai stukje in wat niet op paling leek en ik vond de zwarte zeewier die er omheen zat erg taai. Verder allemaal erg goed en snel klaargemaakt. Het interieur ziet er mooi uit, ruim, in een prachtig gebouw. Goed bereikbaar met openbaar vervoer of auto. Een echte aanrader.
vUrki .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Samen met vriendin Roos prima gegeten hier, kan niet een gerecht noemen dat echt heel bijzonder was, maar het was zeker een dikke zeven waard. Kritieken worden blijkbaar ter harte genomen, want wij hebben echt niet hoeven wachten, het personeel was snel en vriendelijk, zo hebben we gezien hoe met alle geduld de kaart en het concept werd uitgelegd aan een stel dat er niet bekend mee was. Nog een tip voor de volgende gasten en voor een eventueel volgend bezoek van ons: als bordjes leeg zijn, neem dan niet ook de saus mee! Goed plekje in combi met een bezoek aan het theater 12 minuten lopen verder en parkeren is er gratis!
Shar T.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
De service was best goed. Tassen en jassen werden aangenomen en het personeel was snel in de bediening en bij het afruimen van de tafel. Lekker vlot. Gezien yagura in een statige wijk staat en het redelijk bekend is, had ik hoge verwachtingen. De service was uitstekend. De sushi zag er eigenlijk gewoon lelijk uit, vergeleken met die van andere sushi restaurants. Niet mooi in elkaar gezet. Maar de smaak van de sushi compenseerde dit zeker! De warme gerechten waren ook best ok. Net iets anders dan de doorsnee sushi restaurants, maar alsnog wel lekker. De openstaande deuren, de mogelijkheid om op het tuinterras te zitten, de mooie leren stoelen maken dat je goed zit. Het is niet een prachtjuweel van binnen, zoals je misschien verwacht door de statige buitenkant van het pand. Maar het is in ieder geval niet just basic qua decor. Tip: check goed je bonnetje. Ik had 2 ijstea green, per abuis hadden ze er 4 aangeslagen en manlief had die avond twee biertjes genuttigd, maar op het bonnetje stonden er ook nog eens een paar cocktails. Uiteraard hoefden we de cocktails en de teveel genoteerde ice tea green niet te betalen. Maar let dus op bij het afrekenen.
Mil D.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
We hebben met een Groupon voucher hier op woensdagavond gegeten. De bediening was heel vlot en vriendelijk. De drankjes stonden al op tafel toen we net zaten en de eerste bestelling hadden we ook al binnen 10 minuten op tafel staan. De locatie, eerst een vestiging van een duurder Japans restaurant en later een duurder asian fusion restaurant, was goed. Niet massaal. De hapjes smaakten echt heerlijk. Alles kwam steeds erg snel en compleet. Beslist een aanrader voor deze buurt, waar nog niet zo'n soort restaurant is gevestigd.