Yagura Den Haag

Meer informatie over restaurant Yagura Den Haag

• Mastercard , Pin , Visa
Caroline .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
Yagura lekkere sushi! Ook aparte gerechte zoals gevulde mini paprika's met witvis.sushi's waren van een goede formaat, een goede verhouding tussen rijst en vis. De bediening is snel! Maar niet echt sympathiek (totaal niet spraakzaam)maar het kon ermee door aangezien ik het gezellig had met vrienden en genoot van het eten. Het restaurant is mooi rood/zwart.
Victor T.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2014
Een restaurant het beste sushi-restaurant van Nederland noemen is niet realistisch. Simpelweg omdat er zoveel zaken in deze sector bestaan en nog steeds ontstaan. Maar ik kan oprecht mededelen dat Yagura in ieder geval het beste sushi-restaurant is wat ikzelf bezocht heb. En het zijn er inmiddels heel wat. Het eten was voortreffelijk, zou niet weten wat daar nog aan moet worden verbeterd. De bediening is erg vriendelijk, werkt foutloos. De ambiance is ook goed: Yagura is gevestigd in een statig pand aan de Stadhouderslaan In Den Haag. We ontdekten bij toeval vanuit buslijn 24 tijdens de vakantie. We komen zeker terug bij een volgend bezoek aan Kijkduin!
LinaGeeve .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Prijs
Hier gegeten met een kortingsactie, 2e persoon halve prijs. Op Zondagavond betekent dat dus € 19,35 p.p. in plaats van € 25,80 euro Doordeweeks is het 2 euro goedkoper.
En voor dat geld krijg je kakelvers bereide hapjes, 2 ½ uur lang all you can taste! Tegen een meerprijs kan je ook sashimi krijgen en bijv. een St. Jacobsschelp voor + €2,50.
Glas water en frisdrank € 2,30, biertje € 2,70 en glas wijn € 3,60
Dat maakt dat wij hier met zijn viertjes uitstekend hebben gegeten voor nog geen € 116,-

Dim sums heerlijk! Alleen daarvoor kom ik al terug. Alle gerechten prima, m.u.v. iets met varkensvlees, dat was te droog. Geen Beef Terriyaki op de kaart maar de beef met gember e.d. was ook verrukkelijk.
De gevulde paprika is een aanrader. Lamskoteletjes voortreffelijk. Grote, gevarieerde kaart.
Garnalen in krokant sesamzaadjes gebakken wordt mijn favoriet..
1 Verbeterpuntje: dessert. Mijn favoriete zwarte sesam ijs smaakte naar gewoon vanille ijs. Bovendien is 1 bolletje p.p. wel wat krenterig, zeker in vergelijking met de grote overvloed die je zou kunnen nemen van 5 gangen en 5 gerechtjes p.p.

Bediening
De bediening is sympathiek, al spreekt 1 dame wel heel erg slecht Nederlands (ook aan de telefoon bij de reservering kreeg ik mijn naam niet goed doorgegeven).
Men gaat er wel vanuit, dat je al weet hoe het all-you-can-eat-systeem werkt.

Inrichting
De inrichting is een verbeterpunt voor de toekomst. Vroeger heeft Paul van Waarden hier mede genesteld, de inrichting die daarvan is overgebleven is te strak, te kil. Het is een oud schoolgebouw geweest, en de plafonds en ramen zijn daarom nog extreem hoog. Dat met een kille, overwegende witte inrichting behoeft wat warme aanpassingen, bijv. extra grote vrolijke lampen, meer warme schilderijen aan de muur. De witte bekleding van de stoeltjes in een vrolijker kleur laten spuiten e.d. Die stoelen zijn wel heel comfortabel voor een lange zit.
Het oude schoolplein is omgetoverd tot een terras. Daar gaan we bij warm weer ook nog een keer gebruik van maken.
De toiletten zijn beneden, alles nieuw en perfect. Er is een ruime lift voor de slecht lopenden.
Jp B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Op zondag 10 Augustus zijn wij hier voor ongeveer de zeven of achtste maal te gast geweest.

Wil niet zeggen dat wij "vaste klanten" zijn maar we proberen elke maand dit restaurant te bezoeken.
Helaas was het deze keer absoluut geen succes, en eerder een culinaire ramp te noemen.
Allereerst was het erg rumoerig, een aantal ouders met schreeuwende en over de bank (de bank bij de muur) rennende kinderen. Deze lieten zonder ingrijpen de kinderen de boel ongeveer afbreken.

Verder waren de sushi's exorbitant groot van formaat. Denk qua grootte aan een California Maki van het formaat kleine gehaktbal. Meer dan teveel rijst maar niet meer ingrediënten in de sushi, waardoor het vooral een grote hap rijst was met weinig smaak. Ook de Kappa Maki met komkommer was zo groot en dik dat het erg ongemakkelijk eten was.
Hier hebben wij ook de bediening op aangesproken. Deze zou het doorgeven maar uiteindelijk hebben wij door de boven proportionele sushi maar drie rondes besteld.

Ook kregen wij in tegenstelling tot vorige keren steeds dezelfde teriyaki saus over de warme gerechten. In het verleden werden over de diverse gerechten ook uiteenlopende (smaakvolle) sausjes geserveerd. Dit was nu helaas niet het geval.

Zelf zijn wij in de veronderstelling dat het aanbieden van bijvoorbeeld Groupon acties te maken heeft met het reusachtige sushifenomeen!

Over de bediening valt ook het een en ander aan te merken, vooral de communicatie lijkt weleens spaak te lopen vanwege het niet beheersen van de Nederlandse taal.
Overigens vind ik dit geen probleem, slechts een punt van verbetering.

Bij een aantal recensies lees ik dat men het decor soms te strak, koud en kil vindt.
Hier ben ik het persoonlijk niet mee eens maar uiteraard blijft dit ook een kwestie van voorkeuren.
Strak en koud past bij de Japanse cultuur, en dat andere restaurants een romantische en sfeervolle setting hebben is voornamelijk om de westerse consument tevreden te stellen.

Al met al was het deze keer niet bepaald een succes, zonde.

Hopelijk worden wij bij ons aankomende bezoek weer aangenaam verrast zodat ik met alle plezier een positievere recensie kan plaatsen op IENS.

Gina V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Van buitenaf ziet het restaurant er heel mooi uit, eenmaal binnen kan ik dit helaas niet zeggen. Het restaurant heeft een strak/zakelijk uiterlijk en heeft ook geen Japanse/romantische uitstraling zoals ik bij andere sushi restaurants gewend ben. De gerechten heb ik ook veel beter gehad, de miso soup waar ik nogal fan van ben had totaal geen smaak, ik moest hier zoveel soy souce bij doen voordat het eindelijk een klein beetje smaak kreeg. De sushi Rolls hadden een hele dikke plakkaat rijst eromheen, dit kwam over alsof het restaurant wil dat mensen snel vol zitten en dus minder bestellen? Dit was bij mij in ieder geval wel van toepassing. Personeel zag er ook niet professioneel uit en er werd veel vergeten.
Bianca C .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2014
Het restaurant is mooi qua interieur en aankleding. Buiten op terras is zitten ook een mogelijkheid. De bediening is vriendelijk en we werden vlot geholpen. Zou het kunnen zijn dat het komt doordat wij met de lunch kwamen? Als de rijst wat verser was geweest had ik het eten een 8 gegeven. In de nigiri's merkte ik dat de rijst niet helemaal was zoals deze hoort te zijn. Te droog en weinig smaak. In de maki's viel het mij niet op. Waarschijnlijk vanwege de inhoud wat kakelvers was. Ik vind het fijn dat de sushi's hier niet vol zaten met sarada en sausjes (sarada = salade geen verse vis) en dat vis ook echt vis is en geen dun lapje zoals bij een ander bekend AYC restaurant. Vernieuwend is het niet maar wel de moeite waard om eens ergens anders in een mooi restaurant te genieten van het blijvend all you can eat sushi concept. Leuk ook te combineren met een fietstocht of bezoek aan het Museon, gemeentemuseum etc.
Ray V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Ik heb hier nu twee keer gegeten en alvast een nieuwe groupon gekocht. De eerste keer via groupon en de tweede keer met de actie "tweede persoon voor de helft van de prijs". Het decor is vrij simpel, maar wel fris.

Het eten was veel beter dan menig ander sushi restaurant. De mensen die dan niet vinden zullen wel verdoofd zijn door alledaagse smaak versterkers.

De bediening was opzich goed, de vrouwen waren erg vriendelijk en beleefd. Echter liep er 1 jongen bij die denk ik beter voor een krantenwijk kiezen.

Al met al kan ik deze toko zeker adviseren!

grt Ray
celine B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2014
Bij dit sushi restaurant één van de beste ervaringen gehad wat betreft sushirestaurants! (Al zou dit wellicht komen omdat wij al om 17.00 uur hier waren en de tent nog vrijwel leeg was. Om 19.00 zat ie vol en was de service beduidend slechter).

Wij hebben hier heel lekker gegeten en de bediening was snel en vriendelijk.
Het eten was echt top en veel variatie/mogelijkheden. Naast sushi serveert dit restaurant ook Dim Sum! Het decor is ook prima, Yagura beschikt ook over een mooi terras.

Een tip voor het restaurant zou zijn om te zorgen dat de bediening net iets vlotter wordt en in wijken loopt, zodat elke tafel voldoende service kan genieten. Probeer ook regelmatig op de aanvulling van wasabi en gember te letten.

Mijn complimenten over de kaart en hoe goed de bestelde gerechten daadwerkelijk overeen komen met de plaatjes in het menu. Een suggestie zou zijn om de fried chicken ook daadwerkelijk 5 slices te laten zijn, en niet 15. Dat krijg je echt niet makkelijk op.
Shandy D.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2014
We hebben het nu 2x geprobeerd en beiden keren dezelfde ervaring... bar en bar slecht!

- je moet tig keer vragen om Wasabi, gember en soyasaus...
- wanneer het een keer niet vergeten wordt om wasabi en gember ook daadwerkelijk te brengen, krijg je een klein bolletje en 3 plakjes gember.... kun je gelijk weer paar keer om gaan vragen en hopen dat het komen brengen
- de eerste ronde kregen we na bijna een uur en na ruim 1,5 uur, werden de eerste gerechten van de 2e ronde pas geleverd
- continu verkeerde en niet alles geserveerd per ronde
- de sushi is op zich prima, maar er zijn betere 'all you can eats' voor sushi (en al helemaal qua service en organisatie!)

Kortom, voor ons geen Yagura meer, wel jammer... want het is op 3 minuten loopafstand van ons huis.
Marjan X.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Gisteravond hier gegeten met z'n tweeën (Groupon). Jammer genoeg vonden we de gekozen tijd niet zo fijn, daarom gebeld of we een uurtje eerder konden komen en dat mocht. Bij binnenkomst werd ons een tafel gewezen en onze jassen werden aangenomen. De dames waren erg vriendelijk. We bestelden drinken. Er werd verder niets verteld over hoe het met bestellen gaat, denk dat ze er vanuit gaan dat iedereen dat wel weet. Uitschieters van de hapjes vonden wij de spiesjes, 3 soorten, de pittige soep, de witvis, de krokante sushi's en het mangohapje, erg lekker. Minder vond ik de sushi's met paling, daar zat een taai stukje in wat niet op paling leek en ik vond de zwarte zeewier die er omheen zat erg taai. Verder allemaal erg goed en snel klaargemaakt. Het interieur ziet er mooi uit, ruim, in een prachtig gebouw. Goed bereikbaar met openbaar vervoer of auto. Een echte aanrader.
vUrki .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Samen met vriendin Roos prima gegeten hier, kan niet een gerecht noemen dat echt heel bijzonder was, maar het was zeker een dikke zeven waard. Kritieken worden blijkbaar ter harte genomen, want wij hebben echt niet hoeven wachten, het personeel was snel en vriendelijk, zo hebben we gezien hoe met alle geduld de kaart en het concept werd uitgelegd aan een stel dat er niet bekend mee was. Nog een tip voor de volgende gasten en voor een eventueel volgend bezoek van ons: als bordjes leeg zijn, neem dan niet ook de saus mee! Goed plekje in combi met een bezoek aan het theater 12 minuten lopen verder en parkeren is er gratis!
Shar T.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
De service was best goed. Tassen en jassen werden aangenomen en het personeel was snel in de bediening en bij het afruimen van de tafel. Lekker vlot. Gezien yagura in een statige wijk staat en het redelijk bekend is, had ik hoge verwachtingen. De service was uitstekend. De sushi zag er eigenlijk gewoon lelijk uit, vergeleken met die van andere sushi restaurants. Niet mooi in elkaar gezet. Maar de smaak van de sushi compenseerde dit zeker! De warme gerechten waren ook best ok. Net iets anders dan de doorsnee sushi restaurants, maar alsnog wel lekker. De openstaande deuren, de mogelijkheid om op het tuinterras te zitten, de mooie leren stoelen maken dat je goed zit. Het is niet een prachtjuweel van binnen, zoals je misschien verwacht door de statige buitenkant van het pand. Maar het is in ieder geval niet just basic qua decor. Tip: check goed je bonnetje. Ik had 2 ijstea green, per abuis hadden ze er 4 aangeslagen en manlief had die avond twee biertjes genuttigd, maar op het bonnetje stonden er ook nog eens een paar cocktails. Uiteraard hoefden we de cocktails en de teveel genoteerde ice tea green niet te betalen. Maar let dus op bij het afrekenen.
Willemijn T.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Vanmiddag hadden ik en mijn vriend zin in sushi. omdat we al vaak bij andere sushi tenten hadden gegeten wilde we eens wat anders proberen. We liepen door de gang en werden naar onze plek gewezen. er waren twee tafels bezet maar we moesten achter een tafel zitten waar andere mensen zaten. Het is daar niet mogelijk om achter iemand te zitten wegens het ruimte gebrek. Er zaten Franse mensen achter ons, die in het Engels niet fatsoenlijk te woord konden worden gestaan. Waarna de serveersters in het (gebrekkig) Nederlands de gerechten uit probeerde te leggen. Nadat we gingen zitten werd de menukaart meteen weggehaald met de mededeling dat het de diner kaart was. inplaats hiervan kregen we de lunchkaart waarop veel vleesgerechten , een van de favorieten , eendenborst , werden weggestreept. Vervolgens hadden we onze eerste ronde ingevuld toen de serveerster terug kwam met de mededeling dat de rijst op was en dat het een half uur zou duren voordat het klaar was. Toen uiteindelijk de sushi's kwamen was de avocado niet rijp en de rijst nog veel te warm. Het vlees leek meer uit de Chinese keuken te komen dan de Japanse keuken , heel vet. Vervolgens heeft mijn vriend een kwartier met een leeg glas aan tafel gezeten, dit terwijl naar mijn idee op de consumpties buiten het menu het meeste winst word gemaakt. Het restaurant zag er van buiten af heel mooi uit maar binnen was het erg rommelig en onsamenhangend. Terwijl we zaten te eten ging de mobiele telefoon van een van de serveersters meermaals af. En waren ze vaak niet in de ruimte aanwezig. Ik vond het wonderlijk dat we bij het ontbreken van de rijst in het restaurant ons geen drankje van de zaak of enig andere compensatie werd aangeboden. Nadat we klaar waren met eten hebben we zelf om een dessert gevraagd als compensatie, dit was geen probleem, maar toen mijn vriend graag een dame blanche van €2,50 wilde , was dit niet mogelijk, hij kon alleen kiezen uit de desserts die normaal bij een avondmenu inbegrepen zitten. We hebben uiteindelijk ieder twee bolletjes ijs gehad wat meermaals ingevroren was en als een soort cake uit elkaar brokkelde. Het afrekenen was ook nog een probleem , onze tafel werd leeggeruimd waarna we duidelijk maakte dat we geen koffie wilden maar de rekening liet meer dan 5 minutenHet afrekenen was ook nog een probleem , onze tafel werd leeggeruimd waarna we duidelijk maakte dat we geen koffie wilden. maar de rekening liet meer dan 5 minuten op zich wachten. Toen wij van onze tafel opstonden en richting de kassa liepen was het pas mogelijk af te rekenen. Waarop het nog eens 5 minuten duurde voordat onze pin betaling geslaagd was. Al het voorgaande vond plaats in een restaurant waar 8 mensen aan het eten waren. De bediening zelf wil ik het niet aanrekenen , maar degene die zulke incompetente mensen in zijn zaak laat staan moet zich volgens mij heel goed af gaan vragen waar hij mee bezig is. We hadden ons verheugd op een lekkere lunch maar dit is totaal niet waargemaakt. Mocht je een keer lekker Japans willen eten kun je dit restaurant beter overslaan.
Mil D.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
We hebben met een Groupon voucher hier op woensdagavond gegeten. De bediening was heel vlot en vriendelijk. De drankjes stonden al op tafel toen we net zaten en de eerste bestelling hadden we ook al binnen 10 minuten op tafel staan. De locatie, eerst een vestiging van een duurder Japans restaurant en later een duurder asian fusion restaurant, was goed. Niet massaal. De hapjes smaakten echt heerlijk. Alles kwam steeds erg snel en compleet. Beslist een aanrader voor deze buurt, waar nog niet zo'n soort restaurant is gevestigd.
Cvo87 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
Slechte (Chineze) bediening, er word veel vergeten en geen Nederlands of Engels gesproken.
Waar het bij Japanse AYCE restaurants altijd schoon is en het eten vers, heb ik er hier (Chineze AYCE) toch mijn twijfels over..
Ik vond het eten erg tegen vallen.
danielle91 .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
We hebben gisteren sushi gegeten in dit vrij nieuwe restaurant. Service was goed, serveersters waren erg beleefd en vriendelijk. We kregen alles wat we besteld hadden netjes op tijd en het was in het algemeen gewoon een heel erg fijne diner. Persoonlijk vond ik de krokante kip maki met mango saus erg lekker, zeker aan te raden!
Jennn .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2014
Gisteren heb ik hier met mijn vriend gegeten via een grouponbon. Het restaurant is klein maar sfeervol, ziet er allemaal netjes uit. We waren een uur te vroeg en konden toch alvast naar binnen, netjes. Voordat we rustig plaats konden nemen werd ons al gevraagd of we iets wilden drinken. Twee minuten later werd het weer gevraagd, door een ander. Het eten was prima, niet de lekkerste sushi die ik ooit heb gegeten maar wel prima te doen. Wat ik erg vervelend vond is dat ik tot 5 keer toe een gerecht kreeg wat ik niet had besteld, en dat iedere keer dat ik dit aangaf, mijn bestelkaart werd gecontroleerd om te kijken of ik het echt niet had aangevinkt. Dit vond ik niet netjes, de klant is toch koning en als ik aangeef iets niet besteld te hebben dan vind ik het niet prettig dat dit wordt gecontroleerd. Één keer kregen we een besteld gerecht juist niet, toen we dit aangaven werd wederom de bestelkaart gecontroleerd. Irritant! Telkens als je glas leeg was werd deze meegenomen maar er werd niet gevraagd of je nog iets wilde drinken. Toen ik later zelf maar om nog een drankje vroeg werd er een flesje cola op tafel gezet zonder glas. De bediening vroeg daarbij of ik er een glas bij wilde... dit lijkt me toch vrij logisch in een restaurant. Een beetje gek allemaal! Al met al, prima avondje uit maar op deze manier niet voor herhaling vatbaar.
Nikki V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2014
Vorige week kwamen wij hier eten met onze familie, het was erg gezellig, veel variatie in gerechten, zoals verschillende soorten sushi, dim Sum en verse sashimi kortom hier komen wij zeker terug.
Michael .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Prima gegeten sushi was erg lekker. Aantal nieuwe, lekkere smaken/gerechtjes gehad die we bij andere nog niet zijn tegengekomen. En desserts kun je hier ook onbeperkt van de kaart bestellen. Goed gegeten en zeker aan te bevelen
Jennifer84 .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Vorige week vrijdag gegeten (via Groupon) met een vriendinnetje. Wat mij meteen opviel is dat het qua geluid een erg prettige ruimte is, in tegenstelling tot veel andere all you can eat restaurants kwam dit niet over als een rumoerige 'vreetschuur'. Qua decor ook prima, gezelige ruimte met zicht op de tuin.
Het eten vond ik niet geweldig. Zeker niet vies, maar ik had het idee dat niet alles vers was.
De sashimi salade was niet echt mals en was erg koud (als of het uit de vriezer kwam). De grote domper voor mij was dat het zwarte sesam ijs (absoluut mijn favoriet!) totaal niet naar sesam smaakte, maar gewoon naar vanille.
Al met al viel het mij toch een klein beetje tegen.