Yachtclub Colijnsplaat

Maandag t/m Donderdag Gesloten
Vrijdag t/m Zondag 12:00 - 23:00

Everj00 E.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
We zochten een restaurant waar je goed vis kon eten en nu, dat hebben we gevonden in Colijnsplaat, de Yachtclub met een vlotte en vriendelijk bediening.
Een echt club-restaurant, leuk ingericht met eenvoudig meubilair.
We hadden geluk....de vangst van de dag was heilbot...een vis die je niet elke week eet.
Op smaak gebracht met tomaat, kappertjes en overdekt met een mooie laag zeekraal.
Een ware traktatie !
Jammer was dat de frietjes ook gewoon frietjes waren en niet meer dan dat.
Een wat dikkere Vlaamse frites had ons meer aangestaan.
Vooraf hadden we overigens palingkroketten...weer eens iets anders dan de bekende garnalenkroketten...bijzonder !
De Chileense Chardonnay wijn ( 12% ) was eenvoudig, maar prima bij deze vis.
Ook de gratis fles met fris water getuigt van aandacht voor de klant zonder dat het meteen geld kost.
Het nagerecht ( aardbeien en warme bosvruchten ) was best lekker, maar waarom geen echte slagroom ?
Sven M.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Topkwaliteit visgerechten in een no-nonsense omgeving. Liging aan de jachthaven is erg leuk en het lijkt ons heerlijk om buiten op het terras te eten (het regende vandaag).
WouterKalkman .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
sinds een klein jaartje Kees Saarman het restaurant ( waar hij al vele jaren als kok werkte) heeft overgenomen en zijn no nonsense en pure ( vis) gerechten op tafel zet is het een feest om er te eten. gisteravond nog met wat vrienden, zijn mosselen, tongetjes ,oesters en andere schelpdieren zijn een aanrader voor iedereen die eens in een maritieme sfeer goed vis wil eten. lekker wijntje, prachtig uitzicht over de schelde en ook nog een vriendelijke rekening. jammer dat de iens redactie de zaak niet gewoon bij de naam noemt zoals hij er al jaren is "yachtclub" misschien is dit te veranderen !
gaat het proeven !
Dank je wel, wout, de naam is inmiddels gewijzigd
Prillevitz .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2012
Wellicht het best bewaarde geheim van Colijnsplaat,: de Yachtclub aan de jachthaven van Colijnsplaat .
Wat de de kok Kees Saaman en zijn brigade ook serveren : altijd goed !
De specialiteit van het huis : slibtongetjes : een echte aanrader.
Het uitzicht op de jachthaven en Oosterschelde is uniek.
Henrygreenway .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2012
al jaren (20) vermaak ik me met dit culinaire festijn aan de haven met fun uitzicht en bediening!! De familie van der Plasse kookt al jaren de zeeuwen de boom in