XO

Dinsdag t/m Zaterdag 11:00 - 22:00
Zondag Gesloten

Annemieke H.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Op een vrijdagavond was het restaurant maar halfvol wat ten koste gaat van een gezellige sfeer. Wellicht door de minimalistische inrichting was in de hoek links achter bij de keuken de akoestiek zeer matig. Het concept is leuk en een 3-gangenmenu voor 24,50 een mooie prijs zeker voor de mooi uitziende gerechtjes. Lekker Indisch stoofvlees. Maar het concept ook lastig want de gerechten zijn vast allemaal lekker maar passen niet zo goed bij elkaar. We misten een karafje water op tafel.
Jaap E.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
We waren altijd al gewend onze menu's uit te wisselen zodat we van twee walletjes konden eten en proeven, maar met het samsam-menu konden we wat dit betreft helemaal ons hart ophalen: we hebben er (lett.) van genoten! Waar we ook van hebben genoten is het knappe concept: in Puur zat je wel erg dicht op elkaar, dat hebben ze opgelost door diverse 2-persoonstafeltjes apart te zetten, waarvan de vierkante vorm vraagt om langwerpige opdien-schaaltjes die daar precies op passen - en dit vraagt dan weer om die samsam-formule, en de schaal met gebakken aardappelen - hoe krijg je ze zo lekker in deze tijd van het jaar? - en de frisse salade passen er weer naadloos tussen in. Het moet een plezier zijn om in zo'n setting te bedienen, en dat plezier straalde dan ook van de jeugdige bediening af, wat de eetlust ook bepaald bevordert. Wat ook een pluim verdient is dat de tegenwoordig vaak veel te dominante knoflook er niet uit springt, zelfs niet uit de vadouvan-mayonaise en -saus en uit de rendang (draadjesvlees). Het obligate schaaltje fabrieksmayonaise had er van ons niet bij gehoeven want dat viel wel erg weg tegen de heerlijke huisgemaakte mayonaises (die helaas wel erg mondjesmaat werden opgediend). Als enige kleine kritische kanttekening; met name de biefstuk had wel iets warmer mogen zijn en/of opgediend op een verwarmd schaaltje. De open wijnen waren ook ongewoon goed gekozen: de rode uit Chili en de witte Chardonnay uit Frankrijk. Gezien de kwantiteit van het gebodene, bijna teveel van het goede, was een karafje water ook wel welkom geweest en die had er ook nog net tussen gepast...Nou ja, en dat allemaal voor zo weinig geld (of zou dat ook bij de slimme formule horen - om zo studenten aan te trekken?). Kortom: een aanwinst voor de Folkingestraat en voor Groningen.
jeu

Marit D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Leuke entourage en sfeer. Mijn lunchpartner had een broodje stoof maar de stoof zelf was lauw tot koud. Beetje jammer maar verder wel goed van smaak. Ik had de burger, die was goed gebakken en erg lekker gekruid. De bediening is vlot en vriendelijk, daar valt niets op aan te merken. De dinerkaart ziet er ook goed uit dus die moet ik binnenkort ook nog proberen.
Anique .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Goede sfeer, leuke aankleding en vriendelijk personeel. Het SamSam-concept is erg leuk, zo kun je als gast veel van de kaart proeven. Vers, bijzonder smaakvol eten. De aardappeltjes en salade bij het hoofdgerecht zijn prima, maar wat ons betreft overbodig. De gerechten kunnen uitstekend op zichzelf staan. Prijs-kwaliteitverhouding is extreem goed!
Robertw .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Bij XO kun je i.p.v. 1 hoofdgerecht ook 2 halve bestellen, geweldig idee, ik heb altijd al moeite met kiezen, vis of vegetarisch, nu kan ik beide nemen. Ook voor voorgerechten kan dit. Het smaakt prima, en ik heb zelden zulk MOOI opgemaakt eten gezien, een lust voor het oog.
Een pre is ook dat ze bij het dessert een lepeltje EN een vorkje geven, iets waar ik al zo vaak bij anderen op gewezen heb, hoe vaak zie je niet iemand met lepel-of-vorkje en een vinger zich behelpen....
Hilko M.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Lekker gegeten, leuk concept (sam-sam) en erg attente en vriendelijke bediening. 7 sterren voor het eten vanwege de nogal magere porties..
Noor W.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Hier geluncht met zijn tweeën op een zaterdagmiddag. We hadden de steaksandwich en de sandwich met lam en tonijn. Allebei boven verwachting lekker! We kunnen ons alleen maar voorstellen hoe lekker de dinergerechten hier zullen zijn..
Ekdoml .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
We waren al een tijdje niet meer geweest maar we hebben de nieuwe winterkaart / wintermenu 3 gangen 24,50 euro p.p. uitgeprobeerd dit was ook weer heerlijk en nog keuze ook doordat je deze ook sam sam kan eten!!! Een zeer leuk en goed restaurant. En waar de kwaliteit van de gerechten ook voor de prijs van 24,50 erg goed is.
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Pfieuw, dat was genieten bij XO! Samen met een vriendin gekozen voor dit restaurant, en daar zijn we heel blij mee! We beginnen met het knoflookkaaspotje: overheerlijke zachte knoflooksmaak, beetje pit, lekker vers brood. Een kleintje kaasfondue. Dan SAM-SAMmen we wat af... ieder 2 voorgerechtjes, ieder twee hoofdgerechtjes. En dan zijn we helemaal vol en kan er nog net koffie in. Ik geniet bij het voorgerecht van een heerlijk bietengerechtje met geitenkaas en een zalm 'op zijn Japans', maar vriendin doet het beter: de bitterballen met garnalen en de baklava van geitenkaas zijn subliem! Alle gerechten hebben unieke smaakcombinaties: zacht hard, zoet, zuur, scherp het is allemaal even lekker. Het enige wat we op een gegeven moment gaan herkennen zijn de rode bietjes (saus, koud gesneden, een gelei van, ...). Bij het hoofdgerecht geniet ik van risotto en een sappig sukadelapje en vriendin van een zacht stukje buikspek en zalm. Nu ben ik helemaal tevreden, al vult de risotto geweldig. Wat een smullerij bij XO! We vinden het raar dat het niet drukker is. Dit pareltje in de Folkingestraat is duidelijk nog niet door iedereen ontdekt!
Cindy P.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Leuke tent in de Folkingestraat, hartje centrum in Groningen. Heerlijk geluncht laatst met 5 vrienden. De meesten gingen voor de club sandwich die er erg goed uitzag, mijn keuze was een steak sandwich. Die was heel erg lekker, met een malse steak op turks brood en met heerlijke rode ui en piccalily. Bediening was vriendelijk en correct. Sfeer wordt steeds beter, ze zijn net open en doen duidelijk iets met de kritieken over de sfeer. Binnenkort maar eens dineren.
Jan O.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Lekker en goed eten. Leuk concept dat samsam, het kiezen uit twee gerechten.
Prima en gezellige bediening. Leuk nieuw restaurant .
Lhappy1984 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Gisteravond hier gegeten. Ik kan niks anders zeggen dan voortreffelijk! Verassende combinatie van smaken. Mooi concept waarbij je meerdere gerechten kunt kiezen.
Lekkere wijn, alles klopte eten, wijn goed koud, bediening perfect.
Kortom wij komen hier zeker terug!
Renske Z.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Heerlijk gegeten. Fijn concept dat SamSam, mijn biefstuk (perfect gebakken) en portobello pasten ook nog eens heel goed bij elkaar. Het voorgerecht met geitenkaas vond ik te zoet. De carpaccio was heerlijk. Toetje ook van genoten, vooral het chocoladetaartje. Het decor is allemaal nog erg nieuw. Het mag wel wat gezelliger; wat minder steriel.
Femmy H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Heb nu meerdere malen bij XO gegeten.
Het samsam concept is erg leuk, voor als je niet kunt kiezen. Het is dan mogelijk om van 2 gerechten de helft te bestellen.
Het voorgerecht met coquille en garnalen is niet te versmaden en van de hoofdgerechten is de filet mignon een topper en ook de schelvis met een saus van erwten en munt is zeer verrassend. Daarbij nog de heerlijke wijnen, voor mij de sauvignon blanc en negroamaro.
De bediening was snel en correct. U begrijpt; ik kom hier zeker terug!
Marrit S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Een gezellige, sfeervolle plek in 1 van de mooiste straatjes van Groningen. De lunch was heerlijk, out of the box en op een verrassende wijze geserveerd. Ook voor een borrel ben je bij XO aan het juiste adres. De bediening heeft een uitstekende kennis van de verschillende wijnen en kunnen je hier perfect in adviseren. Aanwinst voor de stad!
Marte87 .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Heel leuk en sfeervol! Het diner was heerlijk en de bediening is erg behulpzaam. Met het Samsam-concept, waardoor je van twee gerechten kunt genieten, is het maken van een keuze van de menukaart voor een twijfelkont als ik veel gemakkelijker. Echt een aanrader voor de lunch, een lekkere borrel (met knoflook-kaaspannetje) of diner!