XIXO Gastrobar Haarlem

Kleine Houtstraat 31 2011 DE Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant XIXO Gastrobar Haarlem

De Vietnamese keuken maakt graag gebruik van kruiden, zoals mint, koriander, basilicum en citroengras. Deze kruiden zorgen in combinatie met vlees, vis of groente voor heerlijke smaaksensaties. Bij XIXO Gastrobar in Haarlem kun je zelf ervaren hoe rijk de Vietnamese culinaire tradities zijn. Ook vegetariërs kunnen hier hun hart ophalen. Laat je inspireren en ontdek nieuwe noedel- en rijstgerechten.

Meer informatie over restaurant XIXO Gastrobar Haarlem

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 17.00 - 22.00 uur
Stefanie L.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Op aanraden van een vriendin hier naartoe gegaan. Het was echt superlekker!!
Voorheen gingen wij altijd naar Miss Saigon in Amsterdam om vietnamees te eten, maar dat is nu verleden tijd. Heerlijk eten en zeer vriendelijk personeel! De toetjes waren ook heerlijk! Helemaal top! Dit is echt een aanrader!!!!!
Willifredo S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Super vers, alles vers, gastronomisch goed. Een aanrader voor ieder die echt Vietnamees wil eten.
Maarten M.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Tegenvaller. Meteen minpunten als een restaurant geen kraanwater wil serveren maar alleen Spa blauw. Dat is niet meer van deze tijd!
Wij hadden het dagmenu Saigon en dat was ok maar niet bbijzonder.weinig verassends. Terwijl Vietnamees zo lekker kan zijn.... Zou hier niet snel terugkomen...
Byanca C.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Fantastisch authentiek! Zeer vriendelijke service.
B W.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Heerlijk gegeten, smaakvolle gerechten zoals ik ze me herinnerde van mn vakantie destijds. Kleine gerechtjes geven mogelijkheid om veel te proeven. Po bo is en blijft een bijzonder lekker gerecht.
Gini J.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
We hebben heerlijk gegeten. Het restaurant is modern en schoon en fris. De bediening is uitermate zorgzaam en vriendelijk. Een echte aanrader!
Tuyet H.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Het eten waren heerlijk, alles worden vers gemaakt. De gastvrouw is zeer vriendelijk en behulpzaam.
Ze hebben veel meer gerechten op de menukaart staan dan op de website. We hadden bun rieu, pho bo, nem nuong, cha gio, goi cuon, banh xeo, com tom chien, goi du du besteld. Goi du du is zeer goed. Top!
Tina G.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Heerlijk gegeten met een prima en heel persoonlijke bediening. Topper!
S S.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Authentiek, vers, heerlijk vietnamees eten!! Nu 2x gegeten, volgende x weer iets anders van de kaart proberen.

Chinees eten is vrij machtig met overdadige sausen, maar bij XIXO / Vietnamees eten is het met verse kruiden en groente veel gezonder/lichter eten. Heerlijke vissaus, apart geserveerd. Als je lekker Vietnamees wil eten in Haarlem; XIXO!

Bediening ook erg vriendelijk. Interieur is wellicht aan een restyling toe, iets meer sfeer, maar zeker niet ongezellig ingericht!

Top adresje!
Michiel R.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Ik heb prima gegeten. Maar het wassen door de hoge score op Iets nieuwsgierig geworden. Deze verwachtingen worden helaas niet helemaal waargemaakt. Vissoep wassen prima van smaak. Ik vraag me af of de vis vers was. Hoofdgerecht garnalen met rijst was lekker maar voor mijn gevoel niet typisch Vietnamees. Porties zijn klein.
Anita O.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Een hartelijk ontvangst en goede uitleg van de mogelijkheid tot bestellen. Heerlijke gerechten, veel verse producten.
Cas W.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
restaurant okay, sommige gerechten prima sommige wat minder maar wel 1 grote teleurstelling. fles water 6 euro!!!!! belachelijk, dat rekenen ze niet eens bij een sterren restaurant, Voel me echt een beetje opgelicht, voor mij een reden om niet meer terug te komen. Erg jammer.
EngelOverDeTong ..
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Op een vrijdagavond gegeten bij Xixo. De bediening is zeer vriendelijk en behulpzaam en geeft goede adviezen. De ruimte is wat koel, niet heel sfeervol of knus ingericht en wel redelijk gehorig. De gerechten zijn lekker. Niet spectaculair, maar wel èrg lekker!

Vooraf eten we Cha Gio Ga (gefrituurde loempia's met kip), Ga Xa Nuong (spies met kip/lemon grass), Chao Tom (spies met garnalen/varkensvlees/suikerriet), Goi Cuon Ga (lenterol met kip) en Goi Cuon Trueng Thong (lenterol met varkensvlees en garnalen). Stuk voor stuk erg lekker, fijn gekruid en vers.

Als hoofdgerecht kiezen we voor Pho Thai (noedelsoep met rundvlees) en Com Thit Bo Kho (runderstoofvlees op rijst). De Pho Tai is wat gewoontjes, ook weinig verse groente erbij, maar het stoofvlees is heel bijzonder gekruid en erg lekker. Het dessert is voortreffelijk: een stapeltje van kleefrijst, groene bonen, kokos en aardbei.

Al met al een aangename Vietnamese verrassing in Haarlem.
Rosien L.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Lekker vers en licht. Tafeltjes erg dicht op elkaar maar prettig ingericht. Goede prijs kwaliteit verhouding. Bediening mist wat subtiliteit en na het voorgerecht geen schoon bestek.
Amaija R.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Aangenaam verrast. Verse ingrediënten gebruikt in de gerechten. Zeer smaakvol opgediend en combinaties met kruiden die je in andere keukens niet snel tegenkomt maar erg goed te combineren zijn. Het toetje met de kleefrijst is een aanrader.
Marjolein H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Heerlijk gegeten en zeer gastvrij ontvangen!
Kevin V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Gisteren ben ik hier voor al weer de vierde keer geweest. Dit keer waren we met drie personen, zodat we van alles wat konden bestellen. Dit restaurant heeft bij mij een hoge gun factor. De zeer vriendelijke, ambitieuze en hard werkende jonge eigenaar haalt alles uit de kast om zijn gasten de meest lekkere gerechten voor te schotelen en een leuke avond te bezorgen. Het meest aansprekende is nog wel zijn open houding voor de mening van zijn gasten. Hij heeft een bepaalde visie over hoe zijn restaurant te runnen, maar is niet te arrogant om daarin een andere richting te kiezen als de vraag daar naar is. Dat zie je terug in de kleine veranderingen die sinds de prille opening van het restaurant zijn doorgevoerd. De kaart is overzichtelijk met ruime keuze tussen voorgerechten en hoofdgerechten. Desserts wisselen per week en staan niet op de kaart. Een kleine toelichting op de menukaart zou echter geen overbodige luxe zijn. De Vietnamese cuisine is namelijk traditioneel gezien een keuken van vele wat kleinere hapjes die gezamenlijk worden gedeeld. Straal dat uit en geef dat mee aan je gasten. Hier geen standaard voor-, hoofd- en nagerecht. Hier ene keur aan tapas die allemaal het proberen waard zijn. Zet een proeverij op de kaart, een soort Chef's Choice. Laat je gasten proeven van al het lekkers dat de Vietnamese keuken te bieden heeft. Het zijn vaak op het oog eenvoudige gerechten, maar de combinatie van verse groenten, vlees en sauzen maken het een waar feest van smaken. Zelf ben ik groot fan van de papaja salade en de noedelsoepen. Geen halffabricaten, maar alles vers en zelf gemaakt. Ook de diverse gegrilde spiesen zijn verrukkelijk, alleen de porties zouden wat groter kunnen en de opmaak wat minder "Van der Valk". Straal meer authentiek Vietnamees uit, want dat is een beleving die je gasten willen. En zo zijn er misschien nog een paar verbeterpuntjes, maar niets om je druk over te maken. XiXo is voor mij telkens weer een zekerheid van lekker, authentiek en gastvrij Vietnamees eten. Ik kom zeker terug!
Alex B.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
De gele curry was heel lekker, met veel en hele zachte kip erin. De bediening was vriendelijk en netjes. We komen hier zeker nog een keer terug.
Jan T.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Vriendelijk restaurant met uitstekend gerechten. De wijnkaart is bescheiden, maar de door ons gekozen rode Italiaanse wijn was prima
Erik M.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijk authentiek Vietnamees eten!!