Xapoe

Weiersloop 1 9401 DZ Assen Nederland Kaart

Over restaurant Xapoe

De natuurlijk verantwoorde keuken

Xapoe is de perfecte plek om op een betaalbare manier kennis te maken met de Indonesische keuken. Naast dat iedere gast hier met open armen wordt ontvangen, is het eten ook nog eens natuurlijk verantwoord. Dit gastvrije eetcafé speelt in op onze steeds sneller veranderende samenleving en maakt uitsluitend gebruik van scharrelvlees en biologische producten. Zelfs de naam is hierop aangepast. Xapoe betekent letterlijk bezem en staat voor de reiniging van zowel je geest als je lichaam.

Meer informatie over restaurant Xapoe

• Af te huren , Catering
6,8
Annette B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Bij binnenkomst zag je gelijk dat er warme sfeer aangebracht is.Vernieuwend en gezellige sfeer. Hoewel iets te warm binnen. Alle tafels waren bezet,gelukkig hadden we gereserveerd. Ook was het mogelijk bij de reservering te vragen naar een gerecht zonder knoflook ,omdat ik daar niet tegen kan. De wachttijd was prima en de bediening is zeer vriendelijk. We waren met ons vieren en de gerechten werden mooi opgediend ,goed van themperatuur en zeer lekker. De makreel zonder knoflook had door de andere kruiden een goede indonesche smaak. Wij vinden het zeker aan er raden. En we komen terug. Dank je Charles
D V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Vrijdag 21 oktober 2016 weer heerlijk gegeten bij Xapoe met mijn kaartclub. Ontspannen sfeer, Goed gevulde borden met pure smaken,

Diana
Petra K.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Het eten was ok. De aankleding en inrichting laat te wensen over. Een kussentje op de harde stoelen, een leuk kleedje op de tafels.....dat doet al wonderen. Jammer. Personeel vriendelijk.
S.A. D.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Alles een acht. Heerlijk eten, met een goede smaak! Vriendelijke service en de entourage hoort zo bij Indisch eten. Een 8!
Vic M.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Udi’s 55ste verjaardag (Udi is mijn schoonzus) was reden voor onze familieclans om samen met Udi’s vrienden - een bonte gezelschap van zo’n 45 mensen uit alle windstreken van het land - afgelopen zondagmiddag in Assen neer te strijken in restaurant Xapoe aan de Weiersloop.

De ontvangst op deze tropische namiddag in dit kleine, knusse en in een sfeervolle Indonesische entourage ingericht restaurant was zoals het goed Indonesisch gastheerschap betaamt: hartelijk, gastvrij en warm met een spontaan en gezellig onderhoudende gastvrouw, die met iedereen een praatje maakte. Ook het bedienend personeel deed goed zijn best om het de gasten naar de zin te maken.
Ons werd een authentieke, uitgebreide en rijk gevarieerde rijsttafel voorgeschoteld waarvan je je smaakpapillen spontaan voelt dansen. Heerlijk! Art Cooking, Charles! Onze complimenten.

Het beeld van onze geslaagde Indonesische selamatan werd helemaal compleet met de plotselinge stortbui die enigszins verkoeling bracht (misschien toch ook een tip voor airco in het restaurant?). Kortom: Assen en omstreken boft en mag trots zijn met restaurant Xapoe en alle leuke culturele activiteiten die daar plaatsvinden. Wij bewaren hier fijne, smakelijke herinneringen aan en raden iedereen beslist aan om er eens te proeven van de gerechtenvariaties van de Indonesische keuken!
Ellen K.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Het voor- en hoofdgerecht was goed en lekker. We hadden echter een keuze gemaakt voor hetzelfde gerecht, echter deze was nog maar voor 1 persoon voorradig. Kan gebeuren, echter bij het nagerecht werd ook aangegeven dat het gekozen dessert op was. De keuze gemaakt voor een ander dessert: stokjes met vers fruit. Dit dessert viel tegen, omdat het alleen uit stukjes appel bestond. Misschien was het overige fruit ook op? Of is dit standaard appel op een stokje? Dan zou ik de omschrijving van dit gerecht op de menukaart aanpassen omdat de verwachting anders is dan alleen appel. Appel is overigens niet heel bijzonder voor een dessert, maar dat is persoonlijk. Verder vonden wij de twee restaurantmedewerkers jong en niet heel ervaren. Het bier sloeg dood in het te vette glas. Dit aangegeven, maar hier werd niets mee gedaan. Het tweede biertje sloeg ook dood in het nieuwe glas. De sfeer in het restaurant kan ook beter qua uitstraling. Misschien een achtergrondmuziekje erbij bijvoorbeeld.
Henk F.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
We zijn immer op zoek naar een goed Indisch of Indonesisch restaurant. Xapoe is zeker een kandidaat, maar dan zullen er nog wel een paar zaken moeten verbeteren. De inrichting van het restaurant is ongezellig en niet echt Oosters. Het lijkt wel een oude bedrijfskantine. Het eten is goed. Hoewel de hete vis niet echt heet was en zelfs een beetje flauw. Verder was de Soto ajam lekker en de Rendang en andere gerechtjes smaakten lekker.
Koen Floris G.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Al verscheidene keren heb ik Xapoe gegeten. Afgelopen dinsdag dus ook weer. Het eten was lekker. Vooral het hoofdgerecht: rijst met groenten en saté. Echter over de service was ik deze keer niet zo tevreden. Er liep maar één bediende in het restaurant. Daar door duurde het allemaal erg lang. In de loop van de avond zat er bijna niemand meer in het restaurant en dat maakt de sfeer niet echt aangenaam. Ik zal vast nog wel eens terug komen, maar dan wel in het weekend.
Harm H.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Eten was heerlijk, hebben menu 2 gegeten, bestaat uit voorgerecht, 2 vleeshoofdgerechten en een groentegerecht. Bediening was vriendelijk, 1 foutje, had geen slagroom bij het nagerecht besteld maar kreeg het toch. Restaurant heeft een gezellige uitstraling
Egge-Jan P.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Leuk Indonesisch eettentje in centrum Assen, simpel, maar gezellig. Selamat makan, dat is wat ik gedaan heb. Een nasi rames, met vooraf een lekkere soto betawi. Zeker de moeite van het onthouden waard, voor als je een keer in de Drentse hoofdstad bent.
Edith B.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
de bediening werd door jonge meiskes gedaan en dan zie je wel wat door de vingers, maar het was niet echt goed. 2 de keer drinken heeft zo lang geduurd, we waren al klaar en wilden al weg. Wel 3x gevraagd waar het bleef .
eten was niet bijzonder maar simpel.
het zitten op en verhoging hield ons zo bezig (als je de stoel 10 cm naar achteren schoof, kon je met stoel en al van de verhoging vallen.
Judithvolker .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Gezellige sfeer. Ruim van opzet. Vriendelijke en goede bediening, kok met humor. Eten was heel goed van smaak, ruime porties. Komen zeker terug om de rest van de kaart te proberen.
Oosterveen100 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
De Soto Ajam was lekker goede beet.
De Ikan boemboe bali voor de meesten misschien te pittig, voor mij heerlijk.
De gebakken groente met kokos lekker fris van smaak en ook een goede beet.
De smoor (rundvlees) vlees was zacht maar viel niet uit elkaar. Mag van mij iets meer zoeter bv met gula dwaja of ketjap manis.
De rijst mooie droge korrel, zoals rijst moet zijn.
De koffie met spekkoek ook goed.
Als geheel het zg AH menu, meer dan voldoende en lekker.
Kom nog eens terug
Berend
Zwiepiemiepi .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Wij vonden de smaken wel goed. Maar zowel de kip als rundvlees erg droog. De smoor en rendeng was zo taai dat we het niet weg konden krijgen. Terwijl wij daar juist zoveel positieve dingen over gehoord hadden. Misschien eenmalig foutje
Martino10 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Het eten is er prima. Vooral het kindermenu is er goed en ziet er mooi uit vinden mijn kinderen. Eens geen patat en een frikadel. De bediening was ook vriendelijk. Wij komen er zeker weer terug.
Lasvo .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Voor mensen die nog nooit Indonesisch hebben gegeten is het wel leuk om een keer uit te proberen. Ben je wel bekend met de Indonesische keuken dan valt het een beetje tegen. Beetje flauwe smaak, ik zou daarom waarschijnlijk niet terug gaan en het ook niet specifiek aanraden aan vrienden.
Joshartman .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Het eten was prima, maar er was ziekte onder het personeel, waardoor de bediening minder was. Het restaurant was/is eenvoudig qua inrichting. Maar uiteindelijk gaat het om het eten, en dat was goed.
Biancakicken .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
De gerechten waren zalig, ook al weet ik de namen er niet meer van. De rode wijn was de zachtste die ik tot nu toe mocht proeven, dus helemaal toppie.
Zonnige (leuke) serveerster :D
Pwind63 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
prima service en lekker eten! Eigen gemaakt sambal!
Ben benieuwd naar de nieuwe menu's als de kaart eens verandert.
Xapoe is ongedwongen en vriendelijk.
Broeklaan .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Ik had vis.Lekker.Ook het voorgerecht was goed.De wachttijden tussen de verschillende gangen was lang.Een personeelslid was bijzonder vriendelijk