Xanthi

Stad en Landschap 31 2923 BK Krimpen aan den IJssel Nederland Kaart

Over het restaurant Xanthi

Restaurant Xanthi verwijst naar een prachtige, Griekse stad die aan de voet van de bergen ligt. De lokale bevolking maakt er avonds graag een wandeling door de straten. Bij restaurant Xanthi beleef je diezelfde ontspannen sfeer. Door de warme ontvangst voel je je direct thuis. De uitgebreide kaart is vat de Griekse culinaire tradities op een zeer smakelijke wijze samen. Alsof dat nog niet genoeg is, waan je je dankzij de traditioneel Griekse entourage echt even op vakantie.

Meer informatie over restaurant Xanthi

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 17:00 - 22:00

9,3

Jouw recensie over het restaurant Xanthi

Peter V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Heerlijk eten en een gemoedelijke sfeer , zeer vriendelijk personeel
Tamara M.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Wij hebben bij Xanti goed gegeten in een prettige, traditionele sfeer! De bediening is beleefd en galant. Klant is koning en dat zie je niet zo vaak meer.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
knus gezellig restaurant niet te groot , ontvangst erg hartelijk , tussendoor netjes vragen of het smaakt houden de gasten goed bij , zeker voor herhaling vatbaar
Dirk O.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
hier kan je prima eten, voor een uitstekende prijs kwaliteit verhouding. verwacht geen culinair wonder, maar gewoon meer dan goed (8) voor besheiden prijs
Leny V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
heerlijk gegeten
Roos B.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Geweldig lekker gegeten bij een hele gastvrije familie! We gaan zeker nog een keer!
Aletta V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Ze hebben het een ander veranderd. De kaart. Warm hout plank ipv borden, wat wij niet geslaagd vonden. We misten de rijst en de Griekse salade standaard bij de bestelling.De griekse salade had wortel erbij?, niet meer doen.
En het smaakte anders. (nieuwe kok?) Het was niet meer zoals anders.
Ellen O.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Heerlijk eten en vriendelijke bediening. Was n geslaagde avond.
annette V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Vriendelijke ontvangst, gezellig personeel en heerlijk gegeten.
De keuze was reuze, op het menu staan veel gerechten die we nog wel eens willen uitproberen.
Kortom: voor herhaling vatbaar.
Aletta V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Fantastisch! combinatie's zijn altijd te bestellen.Top. Heerlijk eten. 2 persoons- toetje met zijn 4 en geen probleem!
Hier voel je je thuis komen en welkom.
Rudolphia D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk gegeten in een gezellige sfeer!
Joli V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Fantastisch eten voor een nette prijs.
Gezellig grieks ingericht en goede service.
T3ss@ H.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Goed en gezellig gegeten. Ruime keuze op de kaart!
Voordeelmenu voor drie gangen met vrije keuze van de kaart was 23 euro!
Jeroen L.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Gezellig uit eten geweest met ons gezin bij het plaatselijke Griekse restaurant. Vanaf aankomst voel je je welkom door de vriendelijke, informele bediening. Of je nu vaste klant bent of voor het eerst komt, iedereen wordt met een hartelijke glimlach en een hand ontvangen.
Eenmaal aan tafel kan je een keuze maken uit de zéér uitgebreide kaart of kiezen voor het (aantrekkelijk geprijsde) keuzemenu.
Het eten wordt goed bereid en smaakt voortreffelijk. Van voorgerecht tot dessert hebben we heerlijk gegeten. Bij de rekening ook nog een lekker glaasje Griekse likeur maakt de avond compleet.
Hannie B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Vriendelijk ontvangen in dit knusse informele restaurant waar duidelijk veel vaste klanten komen, gezien de hartelijke begroeting van bezoekers. Voor dit restaurant gekozen omdat er voor de deur geparkeerd kan worden. Dit ivm met het slecht ter been zijn van iemand van ons gezelschap. Geen spijt van de keuze! Het voorgerecht van gemengde zeeprodukten en het hoofdgerecht van diverse vissoorten is een aanrader! De tongfilet was voortreffelijk, evenals de kalfsschotel en de Xanthi schotel. Wij komen hier zeker terug!
Fay-Linn .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Gisteren voor het eerst daar gegeten.
En zeker niet voor het laatst......
Klein maar fijn en zeer schoon restaurant.......
Een groots onthaal door de obers en niets was hun teveel deze avond......
Ook de kok deed zijn best en bracht ons overheerlijk gereed gemaakte gerechten.
Als surprise omdat wij onze trouwdag daar vierde kregen we een nagerecht door de chefkok gereed gemaakt en waarbij het aa en oee geroep van de andere gasten en ons zelf door het restaurant schalde zo mooi en zo lekker incl vuur en vlam.....Top avond gehad en zeer goed verzorgt......Klein min puntje Kaart vind ik wel wat aan de onoverzichtelijke kant die mag gerust wat kleiner. K on van de bomen het bos op een gegeven moment niet meer zien van al de gerechten........Staf van het restaurant weet vaak minder meer is......
bertkruis .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Na de vakantieperiode toch maar weer eens binnen gestapt bij Xanthi. Een allerhartelijkst welkom bij binnenkomst. De kwaliteit van het eten is uitstekend, de bediening niet minder. Nadeel vind ik soms de (te) uitgebreide kaart. Gezien de vele keuzemogelijkheden is het soms lastig kiezen. Een kaart kan ook wel eens té uitgebreid zijn.
Dit maal gekozen voor een voorgerecht Pikilia: een combinatie van warme en koude voorgerechten. Uiterst leuk geserveerd: aan beide uiteinden een soort salade (1 ervan is gemaakt van aubergine, de andere is een soort boeren groentesalade. Als warme voorgerechten worden keftedaki (soort gehakt in tomatensaus, Dolmadakia (gevulde druivenbladeren) en 2 kaasgerechten geserveerd. Persoonlijk vind ik de auberginesalade wat minder, maar dat is persoonlijke smaak.
Als hoofdgerecht dit maal gekozen voor Ossehaas met zalm... een bijzondere en zeer smakelijke combinatie en een aanrader. De Griekse yoghurt met banaan was de welkome afsluiter. Kortom, een hele goede en prettige avond in een uitstekende sfeer met heerlijk eten. De kans op andermaal een bezoek aan Xanthi in de toekomst is best groot.
wauseling .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Bij binnenkomst worden wij altijd heel vriendelijk en gastvrij onthaald. Zowel voorgerechten, hoofdgerechten als desserts worden zorgvuldig en vers bereidt.
Bediening is vriendelijk en niks is te veel.

Wij komen al jaren met heel veel plezier hier eten en blijven voorlopig nog heel graag komen.

Het decor geeft je echt het gevoel alsof je in Griekenland zit en zeker met het gezellige Griekse achtergrond muziekje.

Ga zo door Xanthi!

Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Ons bezoek van 28 juni 2014, was voorlopig het laatste bezoek wat wij aan Xanthi hebben gebracht. Zowel de sfeer als de opmaak van de gerechten is heel erg achteruit gegaan. ook de prijs kwaliteit verhouding laat voor ons te wensen over. Jaren kwamen wij regelmatig bij Xanthi eten maar dit keer waren wij helemaal beduusd van de achteruitgang. De zaak was maar een derde gevuld en dat voor de zondagavond, dit in tegenstelling tot vorig jaar nog toen je echt ruim van te voren moest reserveren. Jammer heel jammer.
goofy1234 .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2015
Eten was lekker. Vers bereid en met zorg opgediend. Niks op aan te merken.
Bediening voor vaste gasten zeker leuk. Als je er voor de eerste keer komt word je begroet maar verder geen praatje of wat dan ook. Heel erg jammer want zo maak je er geen nieuwe vaste gasten bij.
Voor mijn gevoel staan de tafels, in dit kleine zaakje, net te dicht bij elkaar.