Xanthi

Service7,8/10
Decor7,1/10
Hannie B. 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Vriendelijk ontvangen in dit knusse informele restaurant waar duidelijk veel vaste klanten komen, gezien de hartelijke begroeting van bezoekers. Voor dit restaurant gekozen omdat er voor de deur geparkeerd kan worden. Dit ivm met het slecht ter been zijn van iemand van ons gezelschap. Geen spijt van de keuze! Het voorgerecht van gemengde zeeprodukten en het hoofdgerecht van diverse vissoorten is een aanrader! De tongfilet was voortreffelijk, evenals de kalfsschotel en de Xanthi schotel. Wij komen hier zeker terug!
Fay-Linn . Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Gisteren voor het eerst daar gegeten.
En zeker niet voor het laatst......
Klein maar fijn en zeer schoon restaurant.......
Een groots onthaal door de obers en niets was hun teveel deze avond......
Ook de kok deed zijn best en bracht ons overheerlijk gereed gemaakte gerechten.
Als surprise omdat wij onze trouwdag daar vierde kregen we een nagerecht door de chefkok gereed gemaakt en waarbij het aa en oee geroep van de andere gasten en ons zelf door het restaurant schalde zo mooi en zo lekker incl vuur en vlam.....Top avond gehad en zeer goed verzorgt......Klein min puntje Kaart vind ik wel wat aan de onoverzichtelijke kant die mag gerust wat kleiner. K on van de bomen het bos op een gegeven moment niet meer zien van al de gerechten........Staf van het restaurant weet vaak minder meer is......
Bertkruis . Bourgondiër (4 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Na de vakantieperiode toch maar weer eens binnen gestapt bij Xanthi. Een allerhartelijkst welkom bij binnenkomst. De kwaliteit van het eten is uitstekend, de bediening niet minder. Nadeel vind ik soms de (te) uitgebreide kaart. Gezien de vele keuzemogelijkheden is het soms lastig kiezen. Een kaart kan ook wel eens té uitgebreid zijn.
Dit maal gekozen voor een voorgerecht Pikilia: een combinatie van warme en koude voorgerechten. Uiterst leuk geserveerd: aan beide uiteinden een soort salade (1 ervan is gemaakt van aubergine, de andere is een soort boeren groentesalade. Als warme voorgerechten worden keftedaki (soort gehakt in tomatensaus, Dolmadakia (gevulde druivenbladeren) en 2 kaasgerechten geserveerd. Persoonlijk vind ik de auberginesalade wat minder, maar dat is persoonlijke smaak.
Als hoofdgerecht dit maal gekozen voor Ossehaas met zalm... een bijzondere en zeer smakelijke combinatie en een aanrader. De Griekse yoghurt met banaan was de welkome afsluiter. Kortom, een hele goede en prettige avond in een uitstekende sfeer met heerlijk eten. De kans op andermaal een bezoek aan Xanthi in de toekomst is best groot.
Wauseling . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Bij binnenkomst worden wij altijd heel vriendelijk en gastvrij onthaald. Zowel voorgerechten, hoofdgerechten als desserts worden zorgvuldig en vers bereidt.
Bediening is vriendelijk en niks is te veel.

Wij komen al jaren met heel veel plezier hier eten en blijven voorlopig nog heel graag komen.

Het decor geeft je echt het gevoel alsof je in Griekenland zit en zeker met het gezellige Griekse achtergrond muziekje.

Ga zo door Xanthi!

Mieke V. 1e beoordeling (1 recensie) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Ons bezoek van 28 juni 2014, was voorlopig het laatste bezoek wat wij aan Xanthi hebben gebracht. Zowel de sfeer als de opmaak van de gerechten is heel erg achteruit gegaan. ook de prijs kwaliteit verhouding laat voor ons te wensen over. Jaren kwamen wij regelmatig bij Xanthi eten maar dit keer waren wij helemaal beduusd van de achteruitgang. De zaak was maar een derde gevuld en dat voor de zondagavond, dit in tegenstelling tot vorig jaar nog toen je echt ruim van te voren moest reserveren. Jammer heel jammer.
Goofy1234 . Fijnproever (9 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2015
Eten was lekker. Vers bereid en met zorg opgediend. Niks op aan te merken.
Bediening voor vaste gasten zeker leuk. Als je er voor de eerste keer komt word je begroet maar verder geen praatje of wat dan ook. Heel erg jammer want zo maak je er geen nieuwe vaste gasten bij.
Voor mijn gevoel staan de tafels, in dit kleine zaakje, net te dicht bij elkaar.
Leendert M. Gastronoom (35 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Vanwege een verjaardag met 12 personen in Xanthi aan tafel. Het restaurant is helaas wat krap bemeten waardoor alles wel krap op elkaar zit. Het restaurant is vanavond in twee shifts volledig vol geboekt. Het €25,- voor drie gangen feestaanbod (13 jarig bestaan) zal daaraan vast ook bij dragen. Maar volgens mij is de enig echte reden dat je hier super gastvrij wordt onthaald door een bekwaam team dat als doel heeft de gasten een heerlijk maal voor te zetten. Ons gezelschap had bij elkaar een aardige dwarsdoorsnede van de kaart. Alle gerechten waren met zorg opgemaakt en smaakte even zo goed. Het was verbazend om te zien hoe ondanks de drukte de bediening oplettend en vriendelijk een ieder onthaalde. Team van Xanthi van harte gefeliciteerd met jullie jubileum daar komen zo zeker nog 13 jaar boven op.
Mcvb . Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2013
Gisteren hebben wij hier voor het eerst gegeten. Wat een gastvrijheid! Voor onze zoon van 9 mnd was de tafel al gedekt, met kinderstoel. Dan voel je je welkom met je kleine! De gastvrijheid was super, dat maak je niet vaak meer mee! Voor een woensdag was het behoorlijk druk vonden wij, maar dat is altijd zo vertelden ze ons. Het eten was lekker, voldoende. Voor de verjaardag van mijn man waren er zelfs "sterretjes" op het dessert gezet en werd er gezongen, heel leuk. We hebben een leuke avond gehad en gaan zeker veel vaker!
Sjaak Onderwater . Fijnproever (9 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2013
Van buiten is het een onopvallend restaurant. Eenmaal binnen blijkt de zaak, ook op een dinsdagavond, bijna vol. En dat komt niet alleen door de gastvrije en uiterst vriendelijke ontvangst. De gastheer verteld dat je in het weekend moet reserveren omdat de zaak dan altijd helemaal vol is. Ondanks het grote aantal gasten is er volop aandacht voor alle klanten.
Het eten is uitstekend. Ik heb de afgelopen maanden regelmatig ergens gegeten en vond dan de tijd niet om een recensie in te sturen. Vandaag ben ik direct na thuiskomst achter de computer gekropen om mijn ervaringen op internet te delen.
De bediening is deskundig, attent en uiterst vriendelijk. De gerechten zijn net 1 of 2 euro duurder dan elders maar daarvoor krijg je dan ook waar voor je geld. Wij hebben hier met 4 personen verschillende gerechten gegeten en iedereen vond het buitengewoon lekker. Het vlees is van uitmuntende kwaliteit en heerlijk bereid. Zelfs de garnering is smakelijk. Hier is duidelijk aandacht voor de kwaliteit.
Volgens de gastheer komen er veel vaste klanten. Hij kan mij daar ook toe gaan rekenen. Een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, perfecte service en fantastisch lekker eten. Ik kom hier zeker terug.
Hans_H . Gastronoom (20 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2013
Leuk restaurant in de buurt met een zeer uitgebreide menukaart. De Griekse gerechten zijn van goede kwaliteit en de bediening is zeer vriendelijk. Vooraf reserveren wel nodig, want het restaurant was op de zaterdagavond helemaal vol. Doordat het restaurant niet zo groot is staan de tafels wel wat (te) dicht bij elkaar allemaal. Daardoor is het voor de bediening wel wat behelpen. Aan onze tafel ging het daardoor maar liefst twee keer mis en liet de ober het een en ander vallen, liet zich daardoor overigens niet uit het veld slaan. Verder is er niets op aan te merken en kan ik het restaurant van harte aanbevelen. Na afloop niet alleen de rekening maar ook een heerlijke likeur van het huis.
Marnix W. Gastronoom (36 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2013
Een Griek die meer is dan de buurt Griek of buurt Chinees. Goede service, eerlijk eten, goed vlees van de grill en gastvrijheid. Dat is Xanthi. Verwacht geen spannende gerechten maar wel eerlijke gerechten en een zeer gastvrije bediening die meedenkt. Ook zeer kindvriendelijk. Gerechten worden zonder meer aangepast naar de wensen van de (kleine) gasten. Snel is de bediening ook zonder vervelend te worden. We hebben bij een aantal topzaken gegeten maar die kunnen nog een puntje zuigen aan de manier waarop gasten ontvangen, behandeld en uitgezwaait worden. Xanthi heeft echt een plek in ons hart veroverd en dat gebeurd niet snel. Hulde voor Xanthi, de eigenaren en medewerkers. Een hele fijne zaak waar het eten altijd eenvoudig, goed en voldoende is. Heerlijk onbezorgt eten. Top!
Arend V. Gastronoom (21 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2012
Recent voor de eerste keer gegegeten met drie personen. Het decor was een beetje oubollig, maar het eten was smakelijk en de porties tamelijk groot. De keuken was soepel; gerechten konden naar wens worden aangepast. De aanbevolen rosé was erg lekker en de bediening buitengewoon vriendelijk. Kortom, in de categorie buurtrestaurant een welkome afwisseling op de standaard Chinees en Italiaan. Een plek om terug te komen.