Wurst & Schnitzelhaus

Prinsengracht 474HS 1017 KG Amsterdam Nederland Kaart
31-207371592

Meer informatie over restaurant Wurst & Schnitzelhaus

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
6,9
7,1
7,2
John M.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
een nieuwe zaak aan de noordzijde van het centraal station. Voor iets nieuws redelijk gezellig ingericht met grote ramen met uitzicht over het IJ en totaal geen geluid van de straat.
Ja, schnitzels natuurlijk, wat anders. Kun je er iets aan verprutsen? nee, hier dus ook niet.
Een schnitzel met ei en één met alleen citroen. Bij geleverde friet prima, de aardappel plakjes kwamen van de bakplaat. Smaak was goed, typisch Duits met spekjes maar erg slap dus dat ging niet geheel goed.
Voor een zaak die nog maar een week open is, niets mis mee. Wel een hoog frituur gehalte maar dat weet je.
Het is nog te weinig Duits.
Lazour T.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Het eten was voortreffelijk, en het personeel erg vriendelijk.
Wie een echte schnitzel wilt zal hier niet teleurgesteld worden.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Het “Wurst und Schnitzelhaus” heeft sinds kort ook en restaurant op het Centraal Station in Amsterdam. Op de website adverteert het restaurant met de slogan dat men bij hun van de echte Duitse keuken kan genieten. Dat belooft dus nogal wat. Het restaurant gedeelte oogt modern, met uiteraard en Duits tintje. Het is niet druk, maar helaas wordt de gast al bij binnenkomst niet gezien, laat staan kort begroet. Het personeel heeft duidelijk geen ervaring. Twee medewerkers zijn druk bezig om een tafel op te ruimen, ondanks dat er nauwelijks gasten in het restaurant zijn en ik als nieuwe gast net gearriveerd ben. Het lijkt me dus handig dat het personeel geïnstrueerd wordt, dat dit soort werkzaamheden slechts door een iemand in tijden van rust uitgevoerd kunnen worden.

5 lange en ongemakkelijke minuten later ontdekt en binnenkomend personeelslid eindelijk dat en nieuwe gast binnen is. Ook deze medewerker heeft duidelijk geen horeca ervaring. Ik bestel en Spezi, en mix van sinas en cola en het Jägerschnitzel met aardappelsalade. Enkele ogenblikken later verteld de medewerker, dat er geen Fanta is en er dus geen Spezi gemixt kan worden. Dit voelt niet goed denk ik. Dan maar en Apfelschorle uit blik. Het duurt niet lang en mijn hoofdmaaltijd wordt op tafel gezet. Je kunt meteen zien dat niets aan deze schotel zelf gemaakt is. De veel te zure aardappelsalade komt gewoon uit een emmer. De saus uit en pak en de Schnitzel uit de frituur. Blasphemie voor de echte kenner en liefhebber. Aan de panade kun je duidelijk zien, dat deze Schnitzel uit en fabriek komt en gewoon in de frituur gegooid wordt. Zo jammer, omdat dit werkelijk niets met de Duitse keuken te maken heeft.

Mocht het restaurant interesse hebben, ik kom graag en keer persoonlijk langs om te vertellen wat echt anders moet. Bovendien heb ik en opleiding als kok gevolgd met de specialiteit “Gutbürgerliche Deutsche Küche”. In Duitsland! Mijn email adres is bij Iens bekend.
Trustableman .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Het is al eerder genoemd: dit is geen 'restaurant' maar helaas een snackbar tot noe toe gezien de echte duitse food cultuur. Helaas stellen zich de eigenaren nog steeds heel koppig op ten opzichte van serieuse, persoonlijke en goed onderbouwde voorstellen voor verbeteringen:
- bedienpersoneel voor de tafels zijn echt passief, spreken sowieso geen duits, kennen niet eens de termen van hun minimale duitse menue-card. Er zit geen drive, geen tempo, geen Gründlichkeit und Pünktlichkeit, zij zijn lekker met zichzelf bezig.
- hun dutchie manier van afrekenen gaat dan ook niet op het duits per persoon maar steeds dutchie-like per tafel ook zit je bij het een of andere event met een groep van mensen samen welke je nog nooit tevoren gezien hebt. En dan ontstaan discussies, de laatste van de tafel is de pineut.
- chaos ook achter de bar, alles duurt ontzettend lang voor eenvoudig bestellingen. Er wordt heerlijk over alles en nog wat en met iedereen wat gebabbelt maar de bestellingen blijven liggen.
- het menue is dan ook niet echt typiesch duits, al de standaard patat porties erbij, vreeslijk. Het is helaas snackbar food.
- hun aandacht zit nu blijkbaar ook nog bij hun nieuwe tweede duitse snackbar in Central Station zonder dat hun serieuse problemen in de Prinsengracht überhaupt aangepakt zijn: kwaliteit, service level, afrekenen met bon en per persoon en niet dutchie-like per tafel, geen tempo, geen drive en meerdere talen bij het bedienpersoneel en niet alleen Engels.
B B.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Wat fijn dat er een restaurant in Amsterdam is met duitse specialiteiten. We hebben hier met 2 personen gegeten. Na dat wij welkom waren geheten kregen wij de kaart en de vraag wat wij wilden drinken. Gevraagd wat de soep van de dag was. Dit was champignon. En ik had geluk er was nog 1 kop. Aangezien wij om 17.30 uur aan tafel zaten is het wel vreemd dar nog soep is voor 1 gast, Mijn tafelheer had haxe deze moet je 1 dag van te voren bestellen. Jammer dat je dit niet a la carte kan kiezen. Op de website staat aangegeven dat zij op deze manier een heerlijk stuk vlees kunnen bereiden. Helaas was het teleurstellend de smaak is goed maar het haalt het als dit besteld bij onze oosterburen. Ik had de curryworst. Deze was erg lekker. Het formaat van de portie's is goed hierdoor ontstaat er een goede prijs kwaliteit verhouding. Nogmaals eten? Ja maar dan alleen voor de worst
Vincent P.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Op zoek naar een Duitse eetgelegenheid kwamen wij uit bij WuSH. Het idee is in ieder geval leuk, een worst- en schnitzelhuis. Vooraf Flammkuchen genomen. En als hoofdgerecht een combinatie van schnitzel en een worst. Het hoofdgerecht kwam na enige tijd wachten. Het leek erop dat de bediening en keuken nog moest wennen aan een gevuld restaurant. Het lange wachten werd gecompenseerd door een drankje van het huis. De Holzfällerschnitzel smaakte goed, maar de curryworst was zowaar een aangename verrassing. De saus smaakte erg lekker, anders dan de reguliere saus die je bij een Curryworst verwacht (normaliter ketchup met kerry is).

Entourage is leuk, maar niet typisch Duits. Ga er zeker nog een keer naartoe, hoewel het aanbod niet representatief is voor de Duitse keuken, is dit een mooi begin.
Zadok J.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Ik kwam er toen de zaak net een maand open was en moest even een schnitzeltje proberen in deze nieuwe tent. Niet slecht maar ook niet enorm bijzonder. Het was erg rustig en had dus snel mijn bestelling geplaatst en ontvangen. Sfeer was goed, bier is prima, het eten mag naar mijn smaak wat meer duits, maar ik snap het concept wel. Dit is echt een plek voor toeristen die een goedkope snelle hap willen zonder ingewikkelde dingen. Om dit nu een restaurant te noemen vindt ik overdreven dit is meer een eetcafé (gastropub).

Toch moet je er een keer heen om een currywurst of schnitzel te happen, Amsterdam is nou eenmaal heel erg toeristisch geworden de laatste 20 jaar en wordt steeds drukker, haal er je voordeel uit zou ik zeggen.

Guten Appetit

P.s. Ik kom zelf bijna 2 keer per jaar in duitsland voor de laatste 10 jaar vanwege familie. Wat vooral veel gegeten wordt is döner kebab... lol.
Player .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Na lang wachten kregen collega's eindelijk een voorgerecht. Vegetarische voorgerechten waren er helaas niet. Hoewel we aangaven per vier personen een voorgerecht te willen, kreeg we per twee personen een schotel. Ons verzoek om deze schotels deels weg te nemen, werd niet gehonoreerd. Als vegetariër moest ik een paar paar aan de bel trekken, anders had ik nooit eten gekregen. Tweeënhalf uur wachten is wel erg lang. De kwaliteit van het eten was minder dan bij een gemiddelde snackbar en zeker vetter.
Buxtehude .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Ja, lekker goedkoop, maar het geheel biedt toch maar een zeer zwakke afspiegeling van de echt Duitse keuken. Wat worsten en wat schnitzels, dat is het wel. En de Duitse keuken biedt zoveel meer! Eisbein, Saumagen, Spätzle etc. etc. Je kunt het hier helaas niet krijgen.. de kwaliteit van het gebodene is goed, maar weinig verrassend en vet..... de sfeer is wel leuk , maar heeft iets gemaakts.

De prijs /kwaliteitsverhouding is best wel ok.

Maar ik snak naar een echt Duits restaurantin Amsterdam
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Een zeer aantrekkelijk restaurant zeker qua prijs prestatie verhouding. Helemaal op de Duitse keuken gebaseerd ook qua bier en wijn. Hebben prima gegeten van 3 verschillende schnitzels, 1 x braadworst en als bijlage hadden we zowel de frites, sauerkraut als aardappelsalade. Waren absoluut zeer voldaan. Een plek om zeker terug te komen. De bediening (internationaal georiënteerd), maar ook prima Nederlands sprekend met een bijbehorend Duits accent, zeer goed voor dit restaurant.
Femke_en_Jos .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Wat hebben ze hier een heerlijke frietjes! Leuke kaart met herkenbare Duitse specialiteiten. Schitzel was qua omvang ook Duits. Vriendelijke bediening.
Petrus B.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
vieze dunne gefrituurde schnitzel met paprika patatjes en een paar slablaadjes erbij, niet de moeite waard.

locatie is erg druk, deze is meer geschikt om een glas bier te drinken en de grachten te bekijken.
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Per toeval in deze zaak beland, maar als fans van de Duitse keuken toch met hooggespannen verwachtingen gaan zitten.

Natuurlijk kun je wat toeristische trekjes verwachten met dit concept en op deze locatie, maar personeel dat geen woord Nederlands spreekt is voor mij al een slechte binnenkomer. Helaas werd het njet gecompenseerd door service. Een lees glas werd meegenomen zonder een nieuwe bestelling op te nemen, lege borden bleven een kwartier staan en personeel deed zijn/haar best vooral niet aanspreekbaar te zijn.

Het eten was gelukkig beter. Ik ging zelf voor de Holland schnitzel. Heerlijke combinatie, goed stuk vlees, prime krokante frites en een simpele maar frisse salade. Echt top en een fli je portie. Helaas had mijn vriendin een veel minder goed stuk vlees, erg taai.
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Grappig restaurant in de buurt...eigenlijk altijd straal voorbij gelopen omdat het midden tussen de coffeeshops zit. En we dachten dat het een toeristenfuikje was ;)
Toch maar een keer proberen dachten we.
Bediening was erg vriendelijk. Geen probleem om een karafje kraanwater te krijgen.
Wijn was onverwacht goed! Een lichtrode gekoelde Spatburgunder, top!
Het is hier inderdaad verder alleen worst e/o schnitzels...in allerlei variaties.
We hadden een schnitzel met hollandaisesaus, die uiteraard niet zelfgemaakt was.
Maar dat kan dan ook niet voor zulke prijzen. Schnitzel was overigens niets op aan te merken.
Sla en patat was ook prima. Best leuk om een keer te doen.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Toch wel een leuke aanwinst voor Amsterdam, een Duits restaurant. Begonnen met een heerlijke Erdinger Weissbier. Daarna een schnitzel naturel met een currywurst en daarbij Bratkartoffeln met spekjes. Prima van smaak en voor € 16,50 zeker niet duur. Ook de Dornfelder rode wijn beviel me wel. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Hier ga ik vaker naar toe.
Kwatswief .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
heerlijk gegeten met een groep van 10 personen, ongedwongen sfeer gezellige bediening en heerlijke snitzels en friet. komen zeker nog eens terug!
Gemma .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Met zijn 5-en prima gegeten. Mooi formaat schnitzel, knapperig korstje, sla heerlijk aangemaakt, lekkere frietjes. En dat voor een leuke prijs. Kortom een aanrader. Minpuntje: misten een sluis bij de deur, nu iedere keer een vlaag kou zodra de deur opengaat. Een ander minpuntje: de akoestiek, misschien stof tegen het plafond bevestigen, nu kun je elkaar amper verstaan. Jammer
Kor B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
Super gegeten,we hadden best trek! Goed bier ook.Porties zuurkool en frites konden kleiner,je kunt immers altijd bijdragen,nu bleef er over.Zeer aan te bevelen!
Wierd B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
Als vriendengroep na een Sinatra fanclub dag hoopten we op weer een kerstmarkt in Amsterdam. Nu dat niet doorging zochten we naar een alternatief en die hebben we gevonden. Gisteravond heerlijk gegeten in dit restaurant. Zeer vriendelijke bediening en kozen allen voor het worst en schnitzel combinatie gerecht met verschillende Side dishes. Goed biertje erbij en hebben genoten. Prima prijs kwaliteit verhouding dus kan iedereen aanraden hier ook eens binnen te lopen.
Don Kornelus Jr .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
Met vriendengroep buikje vol gegeten. Zeer vriendelijke bediening heerlijk no nonsens food met een lekker biertje erbij.Zeker aan te raden voor een goede stapavond want dan heb je een hele goede ondergrond.Ik kom zeker nog een keer terug.