Wurst & Schnitzelhaus

Prinsengracht 474HS 1017 KG Amsterdam Nederland Kaart
31-207371592

Over het restaurant Wurst & Schnitzelhaus

Wurst & Schnitzelhaus in Amsterdam, beter bekend als ‘WuSH’, is gelegen in het centrum van de stad. Het is het eerste Duitse eethuis in Amsterdam en bevindt zich op een mooie locatie op de Prinsengracht. Het is dé ideale plek om je buik vol te eten met heerlijke Duitse gerechten.

WuSH serveert onder andere een authentieke Currywurst, Schnitzel, Bratwurst en niet te vergeten; Duits bier! Weissbier, Radler en Warsteiner zijn bij WuSH te verkrijgen, maar ook Almdudler en Apfelschorle, om de Duitse beleving compleet te maken!

Het Wurst & Schnitzelhaus in Amsterdam is ook de perfecte locatie voor een avondje uit met een grotere groep, aangezien de keuken de capaciteit heeft om 10-12 personen tegelijk te bedienen.

Geniet van de Duitse gemütlichkeit en reserveer een tafel bij WuSH in Amsterdam!

Meer informatie over restaurant Wurst & Schnitzelhaus

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi
9,1

Jouw recensie over het restaurant Wurst & Schnitzelhaus

H.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2018
Geweldige avond, heel lekker gegeten.Waren met 8 man en wat dan fijn is allemaal tegelijk ons eten geserveert kregen.
Personeel erg vriendelijk.
Komen zeker terug. wij bedanken u hartelijk groetjes Nineke Hanzen
Stefan J.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
God mad. God stemning og store øl
O.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
prima prijs kwaliteit verhouding geweldig en grote porties. Bediening zeer goed alom een aanrader. Ik kan dit restaurant aanbevelen en prima locatie in de binnenstad
J R.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Al heel lang wilde ik hier een keer naar toe en uiteindelijk bleek het een goede keus. We kozen ervoor om binnen te gaan zitten terwijl het buiten ook goed toeven is. Vreemd genoeg was er alleen maar een Engelstalige menukaart beschikbaar, een Duitse leek ons meer toepasselijk maar goed. We kozen voor zowel worst als schnitzel, per slot van rekening DE specialiteit en beiden waren perfect. De Wiener schnitzel knapperig van buiten en heerlijk mals van binnen, de curry worst prima van smaak met lekkere warme currysaus. Sauerkraut erbij en een heerlijk witbiertje, al met al prima gegeten en ook nog eens uitstekend bediend.
S.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Leuke locatie in Amsterdam.
De schnitzel met hollandaise saus en kaas was heerlijk, ik ga er zeker nog eens uit eten!
Echt een aanrader
maarten M.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Lekkere schnitzel, prima Duits bier, goede bediening, goed geprijsd. Het tempo van de bestelling kan wel wat omhoog. Al met al een restaurant om vaker te bezoeken.
O.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Zeer attent personeel, niet overdreven "gemaakt" hoffelijk maar echt vriendelijk. Bediening is prettig, niet opdringerig maar wel attent. Drank en maaltijden komen in een goed tempo door. Ik eet al 40 jaar wiener schnitzel zonder opsmuk ...... dit is de 2e keer in m'n leven dat ik een andere neem, de schnitzel hawai ...... geweldig lekker, niet een platgeslagen stuk vlees maar een schnitzel die uit twee delen bestaat, wel verbonden maar blijkbaar ergens uit een stuk van het varken wat z'n normale textuur behoudt. Echt voortreffelijk. Gauw weer een keer eten daar ! (nee ik ben geen bekende, wordt niet gesponsord :) )
Erik K.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Goed eten voor een goede prijs. De Schnitzel vond ik een beetje flauw, maar dit is beter dan te zout of te pittig en op te lossen door het zelf toe te voegen. De curryworst was wel zeer smakelijk.
Betty V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2018
fijne zaak. Perfecte bediening. Prima eten. Van mij had de menukeuze iets uitgebreider gemogen.
Prima plek aan de gracht.
Guild V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2018
Precies wat je wil als je denkt aan schnitzel of worst. Simpel maar met hoge kwaliteit en versheid. Er valt gewoon geen slecht commentaar te geven. De inrichting kan wel iets gezelliger is mijn mening.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Lekkere schnitzels en worsten. Eenvoudig maar van zeer goede kwaliteit. We komen hier graag. Helemaal duitse sferen in dit restaurant.
Lazour T.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Ga hier regelmatig met vrienden eten en elke keer is het super lekker, voor mij is het een schnitzelparadijs en dat is ook mijn bijnaam voor dit restaurant
René M.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
De bediening maakte wat fouten met het opnemen van de bestelling. En dat terwijl het niet druk was op dat moment. Werd wel netjes gecorrigeerd. Het eten was prima in orde, net als bij de voorgaande keren.
Brouwerijdekomkommer .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Wat een top tent. Goed eten voor een nette prijs. Doen als je gewoon trek hebt in een simpele schnitzel en/of worst. Voor dit geld kan je niet naar Duitsland rijden. Nog geen Duits nivo maar een favoriet van ons
Miriam T.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Goed eten, portie was groot genoeg, vriendelijke bediening, inrichting een beetje kaal, de slee in het hoekje mag best wat opgeleukt worden bijvoorbeeld...
Daphnea .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
We hebben hier érg lekker gegeten. Ik 'gewone' schnitzel, mijn tafelgenoot had er een Wurst bij.
Echt heerlijk.
Aardappelkroketten erbij en als extra sauerkraut genomen, omdat t hoort :-)
De sla die erbij werd geleverd was verrassend lekker, ik had meer een kleffe mayonaisehap verwacht.
Erg aardige bediening ook. Het duurde ietsje lang om de aandacht te trekken om een extra drankje te bestellen.
Daphnea .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Echt heerlijk.
Aardappelkroketten erbij en als extra sauerkraut genomen, omdat t hoort :-)
John M.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
een nieuwe zaak aan de noordzijde van het centraal station. Voor iets nieuws redelijk gezellig ingericht met grote ramen met uitzicht over het IJ en totaal geen geluid van de straat.
Ja, schnitzels natuurlijk, wat anders. Kun je er iets aan verprutsen? nee, hier dus ook niet.
Een schnitzel met ei en één met alleen citroen. Bij geleverde friet prima, de aardappel plakjes kwamen van de bakplaat. Smaak was goed, typisch Duits met spekjes maar erg slap dus dat ging niet geheel goed.
Voor een zaak die nog maar een week open is, niets mis mee. Wel een hoog frituur gehalte maar dat weet je.
Het is nog te weinig Duits.
Lazour T.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Het eten was voortreffelijk, en het personeel erg vriendelijk.
Wie een echte schnitzel wilt zal hier niet teleurgesteld worden.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Het “Wurst und Schnitzelhaus” heeft sinds kort ook en restaurant op het Centraal Station in Amsterdam. Op de website adverteert het restaurant met de slogan dat men bij hun van de echte Duitse keuken kan genieten. Dat belooft dus nogal wat. Het restaurant gedeelte oogt modern, met uiteraard en Duits tintje. Het is niet druk, maar helaas wordt de gast al bij binnenkomst niet gezien, laat staan kort begroet. Het personeel heeft duidelijk geen ervaring. Twee medewerkers zijn druk bezig om een tafel op te ruimen, ondanks dat er nauwelijks gasten in het restaurant zijn en ik als nieuwe gast net gearriveerd ben. Het lijkt me dus handig dat het personeel geïnstrueerd wordt, dat dit soort werkzaamheden slechts door een iemand in tijden van rust uitgevoerd kunnen worden.

5 lange en ongemakkelijke minuten later ontdekt en binnenkomend personeelslid eindelijk dat en nieuwe gast binnen is. Ook deze medewerker heeft duidelijk geen horeca ervaring. Ik bestel en Spezi, en mix van sinas en cola en het Jägerschnitzel met aardappelsalade. Enkele ogenblikken later verteld de medewerker, dat er geen Fanta is en er dus geen Spezi gemixt kan worden. Dit voelt niet goed denk ik. Dan maar en Apfelschorle uit blik. Het duurt niet lang en mijn hoofdmaaltijd wordt op tafel gezet. Je kunt meteen zien dat niets aan deze schotel zelf gemaakt is. De veel te zure aardappelsalade komt gewoon uit een emmer. De saus uit en pak en de Schnitzel uit de frituur. Blasphemie voor de echte kenner en liefhebber. Aan de panade kun je duidelijk zien, dat deze Schnitzel uit en fabriek komt en gewoon in de frituur gegooid wordt. Zo jammer, omdat dit werkelijk niets met de Duitse keuken te maken heeft.

Mocht het restaurant interesse hebben, ik kom graag en keer persoonlijk langs om te vertellen wat echt anders moet. Bovendien heb ik en opleiding als kok gevolgd met de specialiteit “Gutbürgerliche Deutsche Küche”. In Duitsland! Mijn email adres is bij Iens bekend.