Over het restaurant WT Urban Kitchen

Dineren in een watertoren bij WT Urban Kitchen

WT Urban Kitchen is gevestigd in de enorm ontwikkelde wijk Rotsoord, aan de rand van het centrum. WT staat voor de watertoren, het restaurant is dan ook bovenin het monumentale pand gevestigd. Verspreid over 3 niveaus kan er gedineerd en op sommige dagen ook geluncht worden.

Meer informatie over restaurant WT Urban Kitchen

Op slechts een paar honderd meter ligt NS-station Vaartsche Rijn.
  • : Betaald parkeren in de buurt. Er kan ook gebruik gemaakt worden van de parkeergarage Vaartsche Rijn op de Baden-Powellweg 103. Voor deze parkeergarage hebben wij uitrijkaarten voor €5,- per stuk.

Maandag t/m woensdag vanaf 17:30 uur.
Donderdag t/m zondag vanaf 12:00 uur.

Jouw recensie over het restaurant WT Urban Kitchen

Eric J.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
Lekker gegeten maar had iets hogere verwachtingen van de keuken. Het eten was goed maar niet verrassend. Het uitzicht is natuurlijk wel geweldig.
Jantine L.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
Ik heb hier afgelopen week voor de 4e keer gegeten, maar de laatste keer was de service een stuk minder dan we gewend waren. Het eten was prima, maar de bediening niet erg scherp en ook niet iedereen even enthousiast. Het nagerecht duurde lang, en bij de koffie werden nog lepeltjes ingedekt, maar er kwam geen gerechtje meer... (was het te laat voor zei de jongen, beetje gek) Het theezakje lag er al 15 minuten voordat de thee kwam. En toen we onze jassen weer terug kregen ontbrak de helft en waren er jassen van andere mensen bij.
Jammer, voor de volgende keer kies ik een ander restaurant in Utrecht.
BaFo .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
We konden een reservering van een collega over nemen. Zodoende konden we redelijk spontaan bij WT Urban Kitchen gaan eten. Normaal gesproken moet je maanden van te voren reserveren voor een plek op de 10e verdieping. Nu ik er ben geweest begrijp ik het wel. Het uitzicht is echt geweldig en er is simpelweg niet heel veel ruimte.

Naast het geweldige uitzicht was de bediening ook erg goed: attent, niet opdringerig en goed geïnformeerd over het eten en de wijnen. Dat brengt me op een volgend positief punt: de wijnen. Erg goed en passend bij de gerechten. Dan het eten: ik had er meer van verwacht. Elk gerecht was smaakvol en goed bereid, maar we werden niet verrast door de smaken. Het was gewoon goed. Op zich niets mis mee, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je maanden vooraf hebt moeten reserveren dit teleurstellend kan zijn.
Marian D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Heerlijke avond gehad. Topwijnen! Vriendelijk personeel, goede uitleg.
En natuurlijk prachtig uitzicht!

Menu viel wat tegen, mag spannender qua smaak. Nu beetje vlak bij eerste 3 gangen. Uit verhouding ook; veel avocado, veel bloemkool, maar dan een snufje haring. Dit kan spannender!
Hoofdgerecht was top! Evenals kaasplankje!
Prima avond, maar de verwachtingen waren hoger vooraf.
Lauwelie V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Vorige week hier gegeten op de 10e verdieping. Echt fantastisch. Het eten is heerlijk, de bediening is heel netjes en let goed op, en het uitzicht maakt het helemaal af. Goede prijs kwaliteit verhouding. Ik word er blij van en kom hier zeker nog eens!
Ebony D.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
We hebben een hele fijne avond gehad. Uitermate vriendelijk en deskundig personeel. De gerechten lagen als kunststukjes op het bord. Het eten was uitzonderlijk lekker. Alleen maar lof. De vrijdagen en zaterdagen zijn i.v.m. de grote belangstelling moeilijk te boeken. Op de maandagavond kun je het beste terecht.
Bram V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Wauw, wat was dit een prachtige avond! Mijn vriend en ik vierden ons 2 jarig samen zijn! En wat een verrassende avond! We begonnen met een mooi glas cava. De kaart werd toegelicht, elk gerecht werd even doorgenomen, dit was fijn, zo weet je wat je ongeveer te kiezen hebt. Wij gingen voor het 5 gangen diner omdat wij niks wilde missen :)

De eerste gang was voor mij de zeebaars en voor mijn vriend de geitenkaas, prachtige combi' s en mooie smaken!

Het 1e tussengerecht was voor ons beide de dun gesneden eendenborst, bijzonder, maar onwijs lekker!

Het 2e tussengerecht was de sukade, dit gerecht kwam iets anders opgediend dan ik had verwacht, maar ook dit was heerlijk!

Het hoofdgerecht hadden wij beide gekozen voor het lam, door de verschillende bereidingen nodigd dit je uit om elke hap van het vlees te genieten, dat hebben wij zeker gedaan!

Tussendoor koos ik nog voor een kaasplank met een mooie opbouw aan smaken! Hier heb ik ook onwijs van genoten!

Na de kaas gingen wij genieten van het dessert, iets waar ik stiekem al de hele avond naar uit keek :) karamel met chocolade! Ook bij dit gerecht merkte je de passie en de creativiteit die is gebruikt bij het bedenken van dit gerecht! Heerlijk! Grote complimenten voor de keuken! zij bleven zo rustig en relaxt terwijl er toch aardig wat bonnen voor gerechten door werden gestuurd!
Jullie zijn echte professionele en getalenteerde koks!

Ook de bediening verdiend een schouderklop(je), want wat kunnen zij met zoveel passie vertellen over wat zij serveren. Elk gerecht wisten zij toe te lichten, maar ook de wijn wisten zij met alle kennis te vertellen!

Toen wij na het dessert vroegen of de mogelijkheid er was om weer naar de 9e etage te gaan voor de koffie was dat geen probleem. Na het hoofdgerecht mochten wij naar de 10e etage, dit was erg leuk, maar wij vonden toch de 9e etage onze voorkeur hebben!

Wij hebben onwijs genoten! Heerlijke gerechten met prachtige wijnen! Bedankt toppers! Dit was een prachtige avond voor ons 2 jaar samen zijn :)
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Heerlijk gegeten, goed bediend en een super locatie! Wat een uitzicht!
Enige kleine nadeel in mijn ogen was de akoestiek boven, als het vol zit, kan het er wat luidruchtig zijn.
GV L.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Heerlijk gegeten, prachtig uitzicht. Beetje krapjes op de tafel en stoeltjes en redelijk rumoerig. Meer voor het uitzicht dan de keuken. Niet echt vol op smaak maar prima te doen.
Aanrader door het uitzicht (was overigens een prachtige helder avond. Als het regent is het zonde)
Stanley O.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Heerlijk gegeten, veel waar voor je geld. Prachtig uitzicht. Fijne bediening. Veel keuzevrijheid uit menu. Wordt ongetwijfeld duurder en misschien wel ster waardig. Top!
Marjo D.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Voor de eerste maal WT Urban bezocht. Via de lift naar de 9de verdieping. Op ons verzoek werd een verrassings diner samengesteld. Heerlijke gerechten werden voorgeschoteld. mooie pallets en een enorme diversiteit aan geuren en smaken. Wat werden wij verwend. Echt een avond uit in gezellige lokatie met vriendelijke attente bediening. Goede uitleg omtrent de gerechten en (onze keus : alcoholvrije ) witte wijnen. Omdat later op de avond een tafeltje vrij kwam op de 10de verdieping genoten we van een prachtig verlicht Utrecht en een verrukkelijk dessert. Een aanrader!
(Reservering gewenst. de bovenverdieping restaurant met een omloop buiten is geliefd door het geweldige uitzicht over Utrecht)
Michiel M.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Uitstekende lunch gehad met naast het mooie uitzicht ook nog heerlijk eten. Bediening weet wat ze serveren en hebben bij alles een smaakverhaal ipv alleen een ingrediënten verhaal.
Lin-lin .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Wat een fantastisch uitzicht! Dat uitzicht maakt WT zo bijzonder. Het geeft het restaurant een on-Utrechtse allure. Het eten bij WT is goed, maar niet uitstekend. Maar in zo'n ambiance is dat een detail, we hebben prima gegeten. Het restaurant heeft 2 verdiepingen waarvan alleen de bovenste uitzicht heeft. De sfeer is goed, prettig, informeel. Het personeel is vriendelijk en deskundig. Wij hebben een heerlijke avond gehad. Wel ruim op tijd reserveren, zeker voor het weekend. Beneden in de watertoren zit een café / wijnbar, heel leuk om daar eerst te borrelen. Met mooi weer kun je op het terras aan het water zitten. Wij gaan zeker nog eens terug.
Emma S.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Half jaar geleden moeten reserveren voor een vrijdagavond-diner op de 10e verdieping. Hoge verwachtingen. En wat een prachtig plekje. We kozen voor het 4-gangen menu met bijpassend bob-arrangement (halve glazen wijn, ideaal). Mannelijke ober was erg vriendelijk en wist veel te vertellen; zowel over de gerechten als over de wijnen. Deed echt zijn best ons een topavond te geven. De vrouwelijke bediening die rondliep was daarentegen erg kortaf en ongemakkelijk (gooide bijna de amuse op onze tafel). Eten was subliem. Met name het super malse maar toch knapperige Iberico varken. Prijs-kwaliteit was dan ook erg goed. De urban uitstraling zorgde ervoor dat het totaal geen stijve bedoeling werd. Wel vonden wij dat de tafeltjes erg dicht op elkaar stonden; gesprekken van onze buren konden wij letterlijk volgen. Ook jammer dat er bij weggaan niemand meer was om gedag te zeggen/jassen aan te geven. Dit sloot de avond toch wat vreemd af. Verder alleen maar lof; wij komen snel terug!
Sylvia U.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Voor de tweede keer bij WT Urban en wederom zeer goed. Hoge kwaliteit hoogstaande gerechten welke duidelijk met passie, verse ingrediënten en veel creativiteit bereid zijn tegen een goede prijs. Goede en prettige bediening met verstand van zaken. Hier eten is een beleving en niet gewoon een diner. Mooi uitzicht, mooie locatie.
Wij komen graag nog een keer terug.
C R.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Schitterend plekje met geweldig uitzicht over Utrecht. Eten is kwalitatief zeer goed. Kleine kaart, weinig keuze dus, maar dat betekent wel dat alles heerlijk vers is. Goede combinaties van smaken maken elk gerecht bijzonder.
Zeker een aanrader dit restaurant want wij hebben heerlijk gegeten!!
CvdBerg .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Wat een geweldig restaurant is dit! Zeer vakkundige bediening; en uitstekende wijnen die (voor de bob of als je verschillende wijnen wil uitproberen) ook per half glas geschonken worden. Wij hadden een viergangenmenu en hebben van elk afzonderlijk gerechtje genoten. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding,
Jammer dat je zo lang van te voren moet reserveren.
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Ik heb hier onlangs op zaterdag geluncht met 5 vriendinnen. Erg lekker gegeten, fijne sfeer, geweldige locatie. Over het bijpassende wijnarrangement waren we minder enthousiast, vooral de dessertwijn viel tegen. Het was al met al best een prijzige lunch: €75 p.p voor 3 gangenlunch, wijnarrangement, kaasplankje en koffie, toch kom ik hier graag nog eens.
Sheelagh A.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Voor de tweede keer genoten van de driegangenlunch op zaterdag. De eerste keer was ieder gerecht geweldig en ik kon dan ook niet wachten om hier weer te mogen eten. Helaas vond ik het allemaal net niet fantastisch deze tweede keer. De bediening was goed, de wijnen lekker en de ambiance leuk en feestelijk, maar als ik 75 euro betaal voor een lunch wil ik liever iets meer weggeblazen worden. Volgende keer graag weer iets net zo lekker als de vorige keer (burrata, kabeljauw en chocolade/kersen), de ceviche van roodbaars, bavette en merengue taartje waren allemaal mwa.
MarBram M.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Op 5 januari heb ik hier met mijn zoon en zijn vriendin (als verjaardagscadeau gegeten) vanwege de goede recensie viel de keus op dit restaurant. Het uitzicht is echt fantastisch! Een mooie plek. We gingen voor het 4 gangen diner. De kaart was verrassend en we lieten ons leiden door de uitleg van de ober. De amuse was lekker dat beloofde wat! Mijn voorgerecht van rundvlees was niet onaardig van smaak, helaas zaten er erg veel zeentjes in de flinterdunne plakjes waardoor het lastig snijden was. Het vegetarische hoofdgerecht klonk veel belovend, de bloemkool zou roomachtig van binnen zijn met een krokante buiten kant. Toen hij geserveerd werd kwam de ober ook nog met een truffel die hij terplekke over het gerecht raspte. Benieuwd naar hoe truffel smaakte nam ik een flintertje en nog een. Ik proefde echter niets/ smaakloos. ( mijn zoon had dezelfde ervaring) De bloemkool was niet veel anders als thuis. Geen krokant laagje niet romig van binnen. De groene aspergers waren lekker van smaak. Het toetje ... was teleurstellend. Een hard schaaltje waar je met je mes niet doorkwam, gevuld met een bijna vloeibare echt 'te' zure eiwitachtige vulling vergezeld van melig zacht pandan ijs. De kaas was niet echt mijn smaak. We hebben wel heel gezellig getafeld maar voor het eten kom ik niet terug.