WT Urban Kitchen 10e

Heuveloord 25 3523 CK Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant WT Urban Kitchen 10e

Wat een locatie en wat een uitzicht vanaf de watertoren Utrecht! Dit unieke stuk industrieel erfgoed hebben we omgetoverd tot een zaak waar we trots op zijn.

Kwaliteit en comfort in een vernieuwende losse sfeer. Wij willen graag kwaliteit bieden, mooie wijnen, lekker eten en goede service, voor een fijne prijs.

Op deze 10e verdieping zit u in het nieuwe glazen paviljoen op de watertoren met een panoramisch uitzicht. We heten u graag welkom in de watertoren op Rotsoord Utrecht.

Meer informatie over restaurant WT Urban Kitchen 10e

Jouw recensie over het restaurant WT Urban Kitchen 10e

René S.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
zeer attente bediening. gerechten zijn creatief en op onderdelen onverwacht. het uitzicht en de ambiance zijn echt bijzonder. een aanrader!
Imre T.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Super mooie locatie, echt indrukwekkend. Kwaliteit van de gerechten is wisselend, van topkwaliteit tot matig. De bediening maakte helaas geen indruk.
Arjan M.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2018
Ik werd verrast met een etentje in de Watertoren. Eerder hadden wij al bij Fico gegeten, nu dus iets meer de lucht in. Het was een zeer warme dag en toen we met de lift op de 9e etage aankwamen werden we hartelijk ontvangen in een zeer warme ruimte waar ook de open keuken is en je al een idee kreeg hoe hier met liefde gerechten worden bereid.
Via de trap naar de 10e etage waar je eerst even blijft staan voor het enorme panorama (bijna rondom). De sfeer is erg losjes, de bediening vlot, vriendelijk en kundig. We kregen een uitgebreide uitleg van het menu (4/5/6 gangen, paar keuzes). Elk gerecht was een plaatje en werd door de bediening toegelicht (soms zelfs een tipje van de bereiding). De bijpassende wijnen waren erg goed. Maar toch dat uitzicht... een paar keer stonden wij op om op het 'balkon' te genieten van het uitzicht en de zonsondergang. De avond was een beleving en zeker voor herhaling vatbaar. (Prijs acceptabel)
Rozemarijn D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Wat en geweldige avond. Buiten begonnen maar toen het frisser werd kregen wij een tafel binnen op de 10e verdieping. Geweldig eten, heerlijke wijn, super bediening en een fantastisch uitzicht! Wij komen zeker terug!
C. D.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Vanwege een verjaardag aten we op zaterdag 20 april bij Urban Kitchen. De reservering was al van september 2017. Het was prachtig weer en de locatie, 10e verdieping, is mooi met een geweldig uitzicht.
De bediening was wisselend, 1 mannelijke ober was vrolijk en enthousiast, 1 van zijn collega's was duidelijk ergens geirriteerd over en uitte dat ook. Hij keek stuurs en deed kortaf naar iedereen. 1 vrouwelijke ober kwam tot 3x toe met de verkeerde gerechten bij de verkeerde tafel.
Het eten was goed en werd fantastisch mooi gepresenteerd maar helaas waren het te kleine porties. Na afloop gingen we niet met een voldaan gevoel weg.
De tafeltjes staan (te) dicht op elkaar waardoor de bediening zich een weg overal tussendoor moet wurmen. Bovendien is het erg vol en onrustig met ook klanten die van het uitzicht komen genieten of die twijfelen of ze een tafel op de 9e of 10e verdieping kiezen. Dat maakt het te rumoerig.
Onze opmerking over de te kleine porties werd afgedaan met: 'de grootte van de porties stemmen we af op een 4, 5, danwel 6 gangen menu en wellicht is dat bij u fout gegaan' en daarmee was de kous af. En werden we uitgeleide gedaan. Jammer.
Ook vanwege de lange wachttijd niet direct een reden om nogmaals voor Urban Kitchen te kiezen.
WVB60 .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Afgelopen maandag gereserveerd en op de eerste zomerse dag op de 10e kunnen eten. Schuifpui open. De reserveringen op de 9e etage konden buiten op de omloop eten. Gerant en bediening ok! Mooi 4-gangendiner met voor bijv. Keuze tussen rund en kabeljauw en als hoofdgerecht griet of kalf. Italiaans kaasplankje van taleggio tot barolo toe. top! De wijnen. De viognier uit de Langedoc en de pinot noir uit de Pfalz gekozen. Allebei erg goed. Porties zijn aan de kleine kant. Prijs/ kwaliteit goed. Wel aan de rand van " waar voor je geld ".
Desjaan N.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2018
Erg lang moeten wachten op eerste gerecht en service matig. Locatie top, eten wisselend. Je gaat voor de plek, asavonds met uitzicht echt uniek en verfijnde eten ook heerlijk.
Frank J.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Super tent op waar je heerlijk kan eten, met kennis van wijn en goede service. prachtige locatie die uniek in Utrecht is, zeer mooi!
Els V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2018
Vergeleken met eerdere keren, viel het menu culinair gezien tegen. In een vier-gangen lunchmenu twee keer vis gebakken op de huid geserveerd. Daarnaast waren de gepresenteerde smaakcombinaties niet spannend. Verder liet het eten bij elke gang helaas te lang op zich wachten. De bediening was goed.
Zelf had ik een veganistisch menu, waarbij de keuken totaal zou afwijken van het menu. Dit bleek alleen bij het hoofdgerecht het geval te zijn. De andere gangen was vergelijkbaar met het gewone menu, maar dan zonder het hoofdbestanddeel (vis of soepje) en vervangen door een stukje extra pompoen oid. Het formaat van de porties is al niet ruim, maar de vegan porties was duidelijk nog minder vullend. Uit armoede heb ik meteen bij thuiskomst nog gegeten, omdat ik honger had. Dat zou voor deze prijs van een 4-gangen lunch absoluut niet mogen. Voor ons voorlopig even geen WT Urban Kitchen meer.
Esther M.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Heerlijke, kleine gerechtjes met mooi bijpassend wijnarrangement.
Helaas wel een aantal keer lege glazen (daar werd ook niet zo op gelet). En had van tevoren een flesje champagne besteld welke helaas niet klaarstond of werd gepresenteerd. Dat was wat jammer.
Verder heerlijke avond met lekker eten, goede wijnen en fantastisch uitzicht.
Gudrun V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
Wat een afknapper! 3 maanden geleden gereserveerd met de melding : graag rustig tafeltje, huwelijksverjaardag. Kregen we een tafeltje helemaal achteraf, tegen de bar aangeklemd, voortdurend een heen en weer geloop van bediening naast ons. Mijn partner keek op een muur en op vuil servies. Gejaagde bediening, uitleg werd vlug afgehaspeld, glazen werden op de tafel gesmeten...
Mensen zitten veel te dicht tegen elkaar aangepropt waardoor mede door de slechte akoestiek heel veel rumoer is.
Uitzicht formidabel, eten écht lekker.
Al met al een grote teleurstelling
Paul L.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Op deze unieke locatie hebben we genoten van een 6-gangen diner. De gangen waren perfect op elkaar afgestemd en werden door mooie wijnen begeleid. De sfeer is gezellig en informeel. Twee nadelen: door het ronde glas van de bovenste verdieping moest ik even wennen aan de weerspiegelingen en het grootste nadeel is dat we 5 maanden van te voren moesten reserveren. Maar het was het wachten absoluut waard.
Jan Willem D.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Prachtige locatie en spectaculair uitzicht! Bijzonder mooi en sfeervol ingericht. Portie grootte viel heel erg tegen. Bij thuiskomst nog een kleine maaltijd gemaakt want we waren bij lange na niet verzadigd. Bediening keurig doch enigszins afstandelijk. Voor de prijs die je betaald verwacht ik méér eten, niet voor herhaling vatbaar.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2018
Veel gehoord en wisselende berichten gelezen over dit restaurant. We gingen met enige reserve naar dit restaurant. Bij aankomst op de 10e verdieping waren wij meteen inde greep van het uitzicht en de knusheid. Wij hadden 4x het 5-gangenmenu. Elk gerecht was even smaakvol en mooi opgemaakt. De tijd tussen de gangen was prima en aangenaam. De bediening was zeer gastvrij en uiterst vriendelijk. Door deze combinatie hadden wij een heel prettige avond.
Alberic P.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Uitzicht en Eten was goed, de service allerminst. Meer dan 1,5 uur moeten wachten op de 2e gang (bestelling was niet doorgegeven aan de keuken). Vervolgens kregen we iets wat we niet besteld hadden. Toen we vroegen of de volgende twee gangen dan wel binnen een uur geserveerd konden worden (ivm oppas) kregen we de opmerking dat we dat aan het begin van de avond hadden moeten doorgeven.
M V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Heerlijk restaurant met heerlijke gerechten. Genoten van een mooie avond.
De enige tip die ik zou geven is wel om iemand bij de uitgang van de lift op de 9e verdieping te zetten zodra iemand naar boven komt, zodat je weet waar je heen moet en je jas aanneemt.
Stephanie C.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
Erg lekker eten en prachtig uitzicht over Utrecht. Jammer van de langere wachttijd, maakt het iets minder toegankelijk. Voor de rest, absoluut een aanrader!
Marloes M.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Uitstekende gangen met dito wijnen. Vriendelijke en kundige bediening en dat in een sfeervolle ambiance met uniek uitzicht! Wij komen zeker nog eens terug.
Khanh L.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
We zaten op de bovenste verdieping en hadden een top uitzicht rondom over Utrecht. We werden verwend met heerlijke gangen. Alleen had van ons iets vaker de bediening langs mogen komen om met een suggestie voor een wijn bij het gerecht te komen. Nou hadden we toch wat dorst aan het eind van het diner.
We komen nog wel een keer terug voor de lunch hoor.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Urban Kitchen Watertoren is een fantastisch restaurant. Heerlijk eten, prachtige wijnen en super vriendelijk en attent personeel. En dit allemaal bij een prima prijs-kwaliteit verhouding. Weer een super avond gehad. Eén van de beste restaurants van Utrecht, en dat blijkt helaas aan de wachtlijst die er bestaat voor reserveringen in het weekend.