WT Urban Cafe & Kitchen

Heuveloord 25A 3523 CK Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant WT Urban Cafe & Kitchen

Dineren in een watertoren

Dit is de beste nieuwkomer van Utrecht. WT Urban Café & Kitchen is, zoals de naam al zegt, niet alleen een leuk café om te borrelen, maar ook een heerlijk restaurant. WT staat voor de watertoren, het restaurant is dan ook bovenin een unieke spot in het Zuiden van de stad. Geniet van een heerlijk glas wijn of 1 van de 40 speciaalbieren met een prachtig uitzicht op de Vaartsche Rijn.

Meer informatie over restaurant WT Urban Cafe & Kitchen

Maandag t/m Donderdag vanaf 16:00
Vrijdag t/m Zondag vanaf 12:00

9,4
Christine S.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
1 November hier heerlijk gegeten op de 10e verdieping; leuke entourage, uniek voor Utrecht. We kregen een amuse van t huis, zeer attent, die overigens goed & intens van smaak was. Vervolgens de harder & rund als voorgerecht, beiden prima . Voorts, de beiden zeer malse en smakelijke, rund & eend als hoofdgerecht met als afsluiting dessert van pure chocolade. Allen intens van smaak en mooi gedecoreerd....Enige klein minpuntje was dat de borden per gang net ietsje te laat kwamen en t erg vol was op de 10e verdieping..Ik zou zeker 2 tafeltjes weghalen
Anna K.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Afgelopen dinsdagavond gegeten bij de WT Urban. 10e verdieping was helaas vol, maar we hadden een leuke plek op de 9e direct aan de open keuken. We hadden gehoord dat eten soms kon tegen vallen en dat je hier met name voor de ambiance moest komen, maar dat was bij ons niet het geval. We hebben heerlijk gegeten en hadden het 5-gangen menu gehad met Livar voorgerecht en Ceviche van Harder (gang 1), kreeft met kreeftenbisque (gang 2, absolute favoriet), bavette en kabeljauw (gang 3), toetje en kazen. Wijnarrangement erbij, wijnen waren bijzonder en lekker en goed geprijsd. Menu ook zeer goede prijs kwaliteit verhouding en personeel is heel vriendelijk en vrij kundig voor zulke jongen mensen. Een aanrader en een aanwinst voor de stad.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Prachtige locatie. Mooi eten. Goede wijn. Fijne bediening. Het Livar voorgerecht was mooi, zowel qua opmaak als smaak. Het rund als hoofdgerecht uitstekend. De kaas als nagerecht was goed en verassend. Klasse.
Heleen V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Heerlijk gegeten op de 10e verdieping! Bij binnenkomst was het nog redelijk rustig. Ze gaven ons (vriend en ik) lekker de tijd om even rond te kijken op het balkon met ons drankje. We hebben gekozen voor het 5-gangen menu en hebben er een goede witte wijn bij gedronken. Ondanks de drukte kwamen de gerechten redelijk vlot (maar niet te vlot, wat prima is als je 5 gangen eet!) door. Alle gerechten zijn super mooi opgemaakt en bij iedere hap wordt je weer verrast. Heel veel smaak per gerecht! Aangezien het buiten iets frisjes was, was het balkon niet vol. Het nagerecht hebben we daarom buiten opgegeten. Het was heerlijk en met het uitzicht over een verlicht Utrecht helemaal top!

De bediening was vlot, vriendelijk en kundig, maar vond ze zo nu en dan wel iets te nonchalant in uitstraling. 1 jongen liep in een beetje slonzig blousje en zat de hele tijd zijn haar achter zijn oren te strijken terwijl hij mensen aan tafel stond te helpen (z'n haar te kort geknipt?). Dat stond absoluut niet netjes. Ook de leren schorten die de dames droegen waren erg groot, zonde! Ik begrijp dat het restaurant ook een hippe uitstraling wilt hebben, maar vond het wat dat betreft vooral wat slonzig overkomen. Maar goed, dat zijn kleine dingen. Al met al hebben we echt een heerlijke avond gehad, zeker voor herhaling vatbaar!
Roel V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Heerlijke lunch met spectaculair uitzicht over Utrecht. Gezellig klein restaurant op de bovenste verdieping van de watertoren. Burrata vooraf, kabeljauw als hoofd en 80% pure chocolade na, lekker!
Annabelle Z.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Het eten was goddelijk. Het voorgerecht oogte als een klein kunstwerk. Prachtig opgemaakt en smaakte heerlijk. Zo-veel smaken op één bordje. Ook de andere gangen waren zalig. Een stukje hemel met elk hapje. De bediening was vriendelijk en wist goed wat zij uitserveerden. Super lekker gegeten dus!
Tpmschraven .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
9e rustiger dan de 10e. Het lukte niet om op 10e verdieping (prachtig uitzicht) te reserveren, dus dan maar de 9e. Bij binnenkomst even teleurgesteld want donker en nauwelijks uitzicht (kleine raampjes). Achteraf waren we er heel blij mee want op de 10e is de akoestiek te druk. Kortom je kan beter op de 9e eten (lekker rustig eigen plekje) en dan af en toe even naar 10e lopen voor uitzicht. Alle gerechten voor- hoofd- en nagerecht waren heel lekker en goed verzorgd met goede combinatie van smaken en met heerlijke wijnen erbij. Ook goede uitleg en service en heel aardig dat men spontaan aanbood het dessert op 10e te nuttigen. Zodoende konden we vergelijken. Kortom, Urban Kitchen biedt meer dan bijzondere locatie en uitzicht en maakt kwaliteit keuken waar.
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Gisteravond met mijn vriend op de tiende verdieping gegeten. Een paar maanden geleden gereserveerd dus we hadden zeker wat verwachtingen. Het eerste drankje hebben we buiten gedaan om van het prachtige uitzicht te genieten. Vervolgens gekozen voor vijf gangen inclusief bijpassende wijnen.

Eigenlijk waren alle gerechten fantastisch. Als voorgerecht had ik de hamachi met ponzu en de livar schenkel met zilverui. Ook het hoofdgerecht van heilbot en het dessert van bloedsinaasappel met mango en cake was heerlijk. Af en toe gevraagd om een paar minuten tussen het uitserveren van de gerechten.

Bediening is heel erg vriendelijk en het leuke is dat ze lekker zichzelf zijn. Er ging even iets fout in de volgorde van het uitserveren maar ze doen heel erg hun best en maken een leuk persoonlijk praatje. De menu prijzen zijn heel scherp geprijsd maar met bijpassende wijnen waren we al snel 160 euro kwijt.

We hebben heel erg genoten, bedankt iedereen voor de heerlijke avond!
Anwang .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Wat een adembenemende plek, zo op de tiende verdieping van de watertoren. En wat een aanwinst voor de stad. Het eten was voortreffelijk. Het bladerdeegtaartje met vijg en biet was lekker aards en fris. De burrata was heerlijk, zeker met de gezouten citroen erop. Ik was een klein beetje teleurgesteld door het lam, hij was een beetje droog als je hem zonder saus at. Het toetje met rabarber maakte dat gelukkig weer helemaal goed. En qua prijs/kwaliteit (100 euro voor 2 pers. 4-gangen met speciaalbier) was het goed te doen. De bediening is erg aardig en attent, maar soms klinkt het geratel van wat er voor me staat een beetje mechanisch.
Het enige jammere is dat je 2-3 maanden van tevoren moet reserveren.
Kevinvschie .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Voordat je bij WT kunt dineren moet je eerst zorgen dat je twee tot drie maanden van tevoren gereserveerd hebt. Dát is het enige nadeel aan dit restaurant. Dat ben je echter snel vergeten zodra je op de 10e verdieping bent. De eerste indruk is namelijk perfect, een vrijwel 360 graden uitzicht op Utrecht en dat is werkelijk schitterend. Ook het interieur is met zorg ingericht. Verder heb je gedurende de avond (tussen gangen) ook de mogelijkheid om over het buitenterras te lopen bovenop de watertoren om van het uitzicht te genieten.

Ik heb uitsluitend vegetarisch gegeten op de avond en het is niet makkelijk om vegetarische gerechten fantastisch te maken, maar dat waren ze zeker wel (de burrata is een aanrader!). Er is ook voldoende keus op de kaart voor niet-vegetarische gerechten en ook die waren (volgens mijn tafelgenoot) uitstekend. De wijnkaart is nog uitgebreider en gevarieerder.

Verder was de bediening uitstekend. Het personeel weet duidelijk wat er geserveerd wordt en hoe het eten bereid wordt. Suggesties voor wijnen worden gedaan en het was geen probleem om meerdere wijnen te proeven voordat er een keuze gemaakt moest worden. De bediening was alert en we hebben onzes inziens nergens op hoeven wachten; er zat ook voldoende tijd tussen de gangen om het eten wat te laten zakken en rustig te kunnen praten.
Lienepien_1984 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Voor het uitzicht moet je wel ruim op tijd reserveren op de 10e verdieping, de 9e heeft enkel kleine ramen. Het eten is goed bereid en heeft een zeer scherpe prijs / kwaliteit verhouding. Bediening was wel wat rommelig. De kaart bevat alleen de namen van ingrediënten en niet hoe het bereid is, voor mij als zwangere is dat laatste wel van belang. Daar moest ik zelf om vragen in plaats van dat de bediening hierin advies gaf. Ook waren ze de helft van de amuses vergeten. Maar desalniettemin een aanrader, met name ook om het spectaculaire uitzicht over Utrecht.
JohnBoyWatson .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heerlijke originele gerechten in leuke omgeving. 9e etage (10e was al lang van te voren volgeboekt) is o.k. maar uitzicht is wel minder (kleine raampjes). Nagerecht konden we op de 10e gebruiken.
Omgeving is 's avonds wel wat uitgestorven, wij hebben de auto wat verder weggezet.
Bediening doet het keurig met uitgebreide uitleg.
Evi J.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Zondagmiddag heb ik op de tiende verdieping geluncht. Het uitzicht is prachtig, een van de mooiste plekken om te eten.
Het eten was erg lekker, met name het voorgerecht was voortreffelijk.
Bediening deed wat ze moesten doen maar niet meer dan dat. Vroegen bijvoorbeeld niet of je nog wat wilde drinken als ze je glas weg haalde, ratelde ongeinteresseerd het eten op dat op je bord lag en we moesten toen onze port werd geserveerd nog erg lang op het kaasplankje wachten. Als ze wat meer hadden geglimlacht was de lunch perfect geweest.
NickyvanOosterhout88 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Wauw. WT Kitchen. Niet voor niets maanden vooruit volgeboekt. Wat een uitzicht! Wat uniek om over heel de stad uit te kunnen kijken. Maar de WT is meer dan alleen een prachtdecor. Ontzettend goede bediening; vriendelijk en kundig, goed wijnadvies en precies op de juiste momenten aan tafel. Gerechten zijn goed op smaak en stuk voor stuk plaatjes! De rekening is netjes voor wat je krijgt. WT is een avond uit plus. Ik zou willen dat ik daar elke week kon zitten!
Pietersma .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Voor de tweede maal mogen genieten op de tiende verdieping van de watertoren. De vorige keer was het donker en het uitzicht met licht is nog indrukwekkender.
Het is dan ook erg leuk om tussen de gerechten door te genieten van een drankje op het buiten gedeelte.
Eten en service was voortreffelijk, niets tekort gekomen. Perfecte garingen, verassende smaken van de garnituur en heerlijke wijnen. Ik kijk nu al uit naar de volgende keer!
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij de Watertoren, dit was onze 3e keer. Vooraf had ik een heerlijk 'taartje' van frambozen met vijgen, bieten en klaverzuring deze geef ik een 9. Daarna een burrata met tomaat basalmico gezouten citroen en basilicum die heerlijk was klaargemaakt een 8. Het hoofdgerecht was heilbot op een bedje van aardappel met ansjovis, snijbonen en tomaat. Dit gerecht vond ik te veel naar 'vis' smaken door de ansjovis (vermoed ik) een 7. Na had ik rabarber met kwark citroencrumble, dit was smaakvol alleen was de rabarber nog wel wat hard een 7
Al met al een heerlijke avond met goede rode wijn Negre de Negre van Alfredo Arribas, top uitzicht/locatie en vriendelijke kundige bediening
JWCM .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Hier ga je heen voor het uitzicht en dan moet je er op tijd bij zijn ook, maand van tevoren op zijn minst. Eten is ook goed hoor, kwaliteit die je verwacht in een dergelijke tent, niet iets om nog weken over na te praten. Dat kan over dat uitzicht dan weer wel.
Loes K.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
We hadden al maanden geleden een tafel op de 9e verdieping gereserveerd (de 10e was voor ons vieren qua reservering onbereikbaar), maar omdat het mooi weer was konden we starten op het terras van de 10e verdieping. Wat een uitzicht! Onze tafel op de 9e verdieping bleef gereserveerd, dus toen het na het hoofdgerecht buiten te fris werd konden we binnen verder eten. Die 9e verdieping is overigens heel gezellig, met tafels rondom de keuken en bij iedere tafel een klein raam, met toch veel uitzicht.
We begonnen met een prima cava, waarbij brood met beurre noisette werd geserveerd, en serranoham. Een mooie start. Voorgerecht hamachi was heerlijk, evenals het tussengerecht (eend) en nagerecht (peer, kwark). Hoofdgerecht lam met gremolata vond ik minder, de smaken in dit gerecht vond ik niet zo goed bij elkaar passen.
Vriendelijke bediening.
Mooi detail: stoelen zijn van Pastoe, de meubelfabriek die tot voor kort naast de watertoren gevestigd was.
Eten in dit restaurant is een echte belevenis.
Amélie K.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Eten was lekker maar niet bijzonder. Wel mooi geserveerd. Leuk dat de bediening echt geïnformeerd en opgeleid is. Ze weten wat ze serveren en waarom. Uitzicht is adembenemend, ook op de 9e verdieping. Jammer dat het altijd weken vooruit volgeboekt is.
Geert-Jan M.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Gisteren, 14 juni gegeten op de 10e etage. Entourage in één woord fantastisch. Ontvangst zeer spontaan, tafel aan het raam helemaal top. Keuze uit 3,4 of 5 gangen met bijpassende wijnen. Heerlijke, verrassende gerechten. Hebben ons uitstekend vermaakt. Gaan zeker nog een keer terug.