Wox

Lange Voorhout 51 2514 EC Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Wox

Bijzondere gerechten op een historische plek

"Mooie bijzondere gerechten in een ontspannen omgeving" en "Het personeel loopt hard voor de gasten" zijn veel gehoorde uitspraken nadat gasten hier zijn gaan eten. Je kunt bij Wox lunchen, dineren of terecht voor een simpele borrel. Naast lekker eten - en wijn - kun je hier ook heerlijk kijken naar al het langslopend publiek op de Lange Voorhout in Den Haag. Geniet van je middag of avond in het hart van deze prachtige historische stad!

Voor uitgebreide versie van de menukaart en de wijnkaart kun je een kijkje op de website.

Glas champagne

• Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Top
Irma Q.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Elke keer weer verrassend lekker. Eten voor een prima prijs, maar goede wijn is duur. Voordeel: parkeergarage voor de deur.
MAVM M.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Voor de eerste keer bij Wox en de verwachtingen waren hoog gespannen. Prima ontvangst, drankje en keuze maken. De eerste gang van Tartaar van tonijn met olijvenmayonaise uitstekend, de tartaar van zalm met wasabi mocht wat spannender maar nog altijd goed. Vervolgens kregen we de satay van rundvlees en die viel tegen. Het vlees was af en toe nog helemaal rauw, ook van buiten. Ook het bijbehorende glas wijn werd niet meer aangeboden. Bij de laatste gang die goed maar ook niet erg spannend was, de ribeye met kruidendip moesten we ook om een glas wijn vragen. De bediening was vriendelijk maar de de service een aandacht ging naar beneden naarmate het drukker werd en ook de wachttijd werd langer. Ik zal niet snel nogmaals gaan.
Rob P.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
De ontvangst was hartelijk !
Vooraf oesters met een komkommersaus lekker maar erg zoet . Het 2e gerecht bestond uit 4 Coquilles met daarover heen waterkers ?? ,helaas niks bijzonders , vervolgens voorgesneden mals vlees met een heerlijke smaak , maar wel met harde stukken erin die we moesten uitspugen. Toch maar nagerechten besteld , gezouten caramel ijs en inderdaad bremzout en een chocolade taartje , dit bleek een klein cake taartje te zijn , bijna zeker van Hanos o.i.d . De espresso was redelijk goed . Tenslotte , je moet er van houden om de menukaart bij kaarslicht te lezen wat overigens bijna onmogelijk was , maar de acoustiek daar moet echt iets
aan gedaan worden , wat een klere herrie .... en bijna onmogelijk om met elkaar te praten , jammer Wox aan de ontvangst en bediening heeft het niet gelegen , maar 150 euro
voor deze voorstelling vind ik wel wat veel ....
Guido D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Wox is voor mij nog steeds top 3. Dichtbij en altijd heerlijke gerechten. Ambiance belangrijk in combi met lekker eten en wijnen. Ik kom graag weer langs. Soms idee prijzen ietswat afgerond naar boven terwijl naar beneden meer animo zal vergaren. Desalniettemin ik kom er zeer graag. Jammer dat een late lunch soms gewoon niet mogelijk is. 'We zijn dicht'. (15:02). Incident wellicht, maar toch.
Jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Prima smakelijke gerechten. Echter, 200.- voor een 2 gangen lunch met 3 personen is wel erg overdriven
Edwin O.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Top locatie zeker met de nieuwe parkeer garage voor de deur !!
Heerlijk eten top service en altijd feestje na 23 uur . Thx
Emiel B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Erg lekker! Vriendelijke bediening. Is wel wat rumoerig dus als je daar niet van houdt, bij deze.
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Opvallend is de bijzonder vriendelijke bediening. Charmant, ongedwongen en er zijn wanneer nodig. De sfeer is relaxed, de muziek levert er ook een positieve bijdrage aan. We hebben met z'n tweeën vier gerechten gekozen, de King Crab, gegrilde zeebaars, gebakken kalfslende en de lamshaas. Allemaal heerlijke gerechten die met een perfecte timing werden geserveerd. De witte- en rode huiswijn pasten er heel goed bij. Het grand desert maakte de avond compleet. De prijs was alleszins redelijk. Dank aan de kok en de bediening voor de gezellige avond.
A B.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Op Kerstavond heerlijk gegeten in fijne sfeer. Mooi pand in hartje Den Haag, smaakvolle inrichting en prettige deskundige bediening. Voor vier gerechtjes die voor twee personen ruim voldoende zijn, een knapperig broodje met hummus, een paar glazen huiswijn (lekker!) en twee espresso's rekenden we bijna 150 euro af.
S.A. V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Beneden was een borrel, vandaar dat we boven zaten. Daar vond ik de inrichting niet van het (prijs) niveau van het eten.
Het eten is goed, alleen wel aan de prijs.
Anke B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Het eten was weer fantastisch!!
Coniglia H.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Wij waren nieuwsgierig naar Wox op het Lange Voorhout. We hadden eerder op de vorige locatie al kennis gemaakt met het concept van Wox. Daar is weinig aan veranderd, nog steeds is Wox een prim restaurant als je van gezellig samen tafelen houdt. Een goed gesprek combineren met een lekker hapje en vooral een goed glas wijn, dat kan uitstekend bij Wox. Tot een uur of half elf dan gaat de muziek hard en wordt Wox meer een kroeg.
Wat wij jammer vonden was dat ons de prijsopbouw voor "de Wandeling" onvoldoende was uitgelegd en wij dus bij het afrekenen zwaar verbaasd waren over de fikse rekening die we moesten betalen. Onze tip: zet dit concept met een kleine uitleg op de kaart, de andere prijzen per gerecht staan er ook op, dan kun je als klant uitrekenen wat het je ongeveer gaat kosten.
Wij hadden een hele aardige man die ons bediende. Die ruiterlijk toegaf dat het zijn fout was dat we een panna cotta kregen geserveerd i.p.v. het warme chocoladetaartje. Dat later overigens alsnog werd gebracht, werkelijk uit de kunst.
De kingcrab was heerlijk, maar wel heel weinig voor vier personen, beetje jammer ook dat ik er een hele balein uithaalde, niet erg smakelijk.
Andere toppers waren de zeebaars en de tartaar van tonijn, lekker grof gesneden.
Een leuke geste van de ober was om bij de hoofdgerechten aan ieder van ons een half glas wit en een half glas rood te serveren. Konden we zelf proeven dat het megamoeilijk is om een bijpassend glas te kiezen daar de smaken zo verschillend zijn van de diverse gerechten. Kortom het was een avontuurlijke wandeling op zaterdagavond bij Wox!
Tim N.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Ben er nog..
Harm G.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Fantastische ervaring, mooie gerechten op basis van suggesties van de kok. Heerlijk gegeten en zeer vriendelijke service.
Frank Herreveld .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Onlangs voor de twee keer wezen lunchen, wat een heerlijk restaurant is dit, gezeten aan de ronde tafels naast de ingang was het goed toeven bij Wox. De terrine van tonijn was erg goed, fraaie entourage en hoog op smaak, daarna de king crab, zelden zo lekker gegeten, top! De wijnkaart is zeer uitgebreid en bevat een fraaie keus aan zowel wit als rood. Wij hebben gekozen voor de Meursault Genevrières van Bouzerau, erg fraai glas, heerlijke klassieke Meursault. De bediening is snel, deskundig en erg vriendelijk, klasse. Wij komen snel weer terug!
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Comfortabel restaurant met een Oosters tintje. Wij deelden vier gerechten. De twee voorgerechten, een pikant gespijsde rauwe tonijn met sla en en langoustine op sla waren voortreffelijk. De stokjes om mee te eten zoals in Azië lagen klaar, maar dat zou toch een hele klus geworden zijn om daarmee fatsoenlijk te eten. Zeker de prima bereidde pasta met vongole, ook zeer goed gespijsd en van smaak. De sateh van heel mals rundvlees had zeker een originele pindasaus, maar was verder niet heel bijzonder van smaak. Zeker ook niet de daarbij geserveerde emping. Goed glas Pinot Grigio. Het geheel redelijk aan de hoge kant geprijsd. Zeer vriendelijke en efficiënte bediening.
Marloes V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Top zaak
wijnand S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijk gegeten maar is wel wat aan de prijs. Vriendelijke bediening.