Wox

Lange Voorhout 51 2514 EC Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Wox

Bijzondere gerechten op een historische plek

"Mooie bijzondere gerechten in een ontspannen omgeving" en "Het personeel loopt hard voor de gasten" zijn veel gehoorde uitspraken nadat gasten hier zijn gaan eten. Je kunt bij Wox lunchen, dineren of terecht voor een simpele borrel. Naast lekker eten - en wijn - kun je hier ook heerlijk kijken naar al het langslopend publiek op de Lange Voorhout in Den Haag. Geniet van je middag of avond in het hart van deze prachtige historische stad!

Voor uitgebreide versie van de menukaart en de wijnkaart kun je een kijkje op de website.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Wox

tram 1, 16. bus 24
  • : Betaald parkeren in de buurt, dichtsbijzijnde parkeergarages: Plein, Noordeinde, Malieveld

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Engels gesproken , Lift aanwezig , Terras , Wi-Fi
Coniglia H.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Wij waren nieuwsgierig naar Wox op het Lange Voorhout. We hadden eerder op de vorige locatie al kennis gemaakt met het concept van Wox. Daar is weinig aan veranderd, nog steeds is Wox een prim restaurant als je van gezellig samen tafelen houdt. Een goed gesprek combineren met een lekker hapje en vooral een goed glas wijn, dat kan uitstekend bij Wox. Tot een uur of half elf dan gaat de muziek hard en wordt Wox meer een kroeg.
Wat wij jammer vonden was dat ons de prijsopbouw voor "de Wandeling" onvoldoende was uitgelegd en wij dus bij het afrekenen zwaar verbaasd waren over de fikse rekening die we moesten betalen. Onze tip: zet dit concept met een kleine uitleg op de kaart, de andere prijzen per gerecht staan er ook op, dan kun je als klant uitrekenen wat het je ongeveer gaat kosten.
Wij hadden een hele aardige man die ons bediende. Die ruiterlijk toegaf dat het zijn fout was dat we een panna cotta kregen geserveerd i.p.v. het warme chocoladetaartje. Dat later overigens alsnog werd gebracht, werkelijk uit de kunst.
De kingcrab was heerlijk, maar wel heel weinig voor vier personen, beetje jammer ook dat ik er een hele balein uithaalde, niet erg smakelijk.
Andere toppers waren de zeebaars en de tartaar van tonijn, lekker grof gesneden.
Een leuke geste van de ober was om bij de hoofdgerechten aan ieder van ons een half glas wit en een half glas rood te serveren. Konden we zelf proeven dat het megamoeilijk is om een bijpassend glas te kiezen daar de smaken zo verschillend zijn van de diverse gerechten. Kortom het was een avontuurlijke wandeling op zaterdagavond bij Wox!
Tim N.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Ben er nog..
Frank Herreveld .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Onlangs voor de twee keer wezen lunchen, wat een heerlijk restaurant is dit, gezeten aan de ronde tafels naast de ingang was het goed toeven bij Wox. De terrine van tonijn was erg goed, fraaie entourage en hoog op smaak, daarna de king crab, zelden zo lekker gegeten, top! De wijnkaart is zeer uitgebreid en bevat een fraaie keus aan zowel wit als rood. Wij hebben gekozen voor de Meursault Genevrières van Bouzerau, erg fraai glas, heerlijke klassieke Meursault. De bediening is snel, deskundig en erg vriendelijk, klasse. Wij komen snel weer terug!
Harm G.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Fantastische ervaring, mooie gerechten op basis van suggesties van de kok. Heerlijk gegeten en zeer vriendelijke service.
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Comfortabel restaurant met een Oosters tintje. Wij deelden vier gerechten. De twee voorgerechten, een pikant gespijsde rauwe tonijn met sla en en langoustine op sla waren voortreffelijk. De stokjes om mee te eten zoals in Azië lagen klaar, maar dat zou toch een hele klus geworden zijn om daarmee fatsoenlijk te eten. Zeker de prima bereidde pasta met vongole, ook zeer goed gespijsd en van smaak. De sateh van heel mals rundvlees had zeker een originele pindasaus, maar was verder niet heel bijzonder van smaak. Zeker ook niet de daarbij geserveerde emping. Goed glas Pinot Grigio. Het geheel redelijk aan de hoge kant geprijsd. Zeer vriendelijke en efficiënte bediening.
Marloes V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Top zaak
Wijnand S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijk gegeten maar is wel wat aan de prijs. Vriendelijke bediening.
Maurice M.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
In één woord: fantastisch! Hartelijke ontvangst, gezellige bediening, goede ambiance en de 'wandeling door de keuken' met bijpassende wijnen was geweldig.
Karen D.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Top gegeten met een hele leuke en vlotte bediening en leuke muziek op de achtergrond.
Janbeste .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Eigentijds decor, supersuper vriendelijk en competent personeel.
creatieve keuken, mooie gerechten, avontuurlijk en spannend.
een grote aanrader !
Charlie96 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Hip restaurant met lekkere muziek!
verschillende gerechtjes namen wij en dat beviel uitstekend, vooral wagayu
De wijnen waren uitstekend pasten zeer goed.
leuke trendy avond uit
Bellaapollo .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Fantastisch gegeten afgelopen zaterdag. Eten heerlijk, service prima, echter één ding, na 8 uur wordt de muziek le luid. Je kunt elkaar bijna niet meer verstaan en dat doet behoorlijk afbreuk aan de avond. We ware met 4 personen en iedereen moet constant zeggen " Wat zeg je ? " als je met elkaar probeert te praten. Hier moeten ze iets aan doen.
Jeanette50 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Alles was heerlijk en de bediening was erg vriendelijk en goed.
Een puntje van kritiek.....de akoestiek en de harde muziek aan het einde van de avond.
Maar het heeft de pret niet bedorven.
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Onze eerste keer in dit restaurant en dat wordt een favoriet in Den Haag. Heerlijke kleine gerechten, mooie variatie van verse producten. We hebben heerlijk zitten smullen. Attente service. Prima!
Dickvansluis .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Voor het eerst gegeten. Heerlijke gerechten. De garnalen konden iets korter want ze waren iets stug maar zal incidenteel zijn.
Overige gerechten top. Mooie opbouw van smaak
Yvonbaas .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
wij hebben ons laten verrassen door de keuken met heerlijke gerechtjes, leuke ongedwongen sfeer. Blijft ons favoriete restaurant in den haag
Jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Wij hebben ons laten verrassen door de kok. Geweldige gerechten, o.a. witte tonijn, zeebaars, ossenhaas.
Een top restaurant
Martiana E.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Lekker eten, goede wijn en heel gezellig tafelen bij Wox in den haag. Tonijn tartaar met olijven mayonaise en tarbot filet zijn absolute aanraders. Service is top, tot snel!
Ilka .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Wij hebben gisteren gegeten bij Wox. Het valt nóóit tegen. De service is goed, de bediening vrolijk, vakkundig (ze weten wat er op je bord ligt in tegenstelling tot veel andere restaurants!) en meer dan oplettend. Als je glas leeg is zien ze dat en komen ze voordat je zelf hoeft te wuiven, heel fijn, je bent echt te gast.
De kreeftspiesjes zijn verrukkelijk, de ossenhaas met avocado boterzacht,mde Hollandse garnalen erg smaakvol. Het eten en de kruiden zijn vers en de bijzondere sauzen eet je nergens anders. Volgens mijn tafelheer is de wijn ook altijd goed.
Ik begrijp dan ook helemaal niets van wat de mensen hieronder schrijven.
Ze weten hier juist wat gastvrijheid betekent. En...die muziek....LEUK! Is altijd zo geweest op zaterdagavond. Als je een knabbeltje bij de wijn wil, en geen muziek, moet je ergens anders je vertier gaan zoeken. Genoeg keus, alleen het heerlijke eten van chef moet je dan wel missen. Wij komen terug, zoals we hier al jaren doen. Tot de volgende keer!

Ginelle V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Een heerlijk avondje uit gehad met mijn collega`s in een gezellige ambiance. De service was vriendelijk en efficient. De gerechten waren stuk voor stuk voortreffelijk. Vooral de dungesneden Tenderloin, King crab in curry en Gambas met caramel saus waren simply to die for. Beetje prijzig maar het is het zeker waard!