Worst Wijncafe

Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 01:00

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras
Droz V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Heerlijke verschillende gerechtjes (wildzwijnworst, kippenworst, enz.), veel met vlees / worst, maar niet uitsluitend. Geserveerd met de bedoeling ze te delen met je tafelgenoten. Iets hogere tafels met (bar)krukken. Gezellige informele drukte. Leuke ober, die de tijd neemt.
Sigrid V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
De eerste keer bij Worst.. Het is alsof je een keuken van vrienden binnenstapt, wat een warme open sfeer. Kleine maar heerlijke kaart. De rilette als start was verrukkelijk. Daarna twee worstjes, met name de lam was favoriet. En bij elk gerecht bijpassende groentes. Wijnen zijn aan de prijs maar het meer dan waard. Als afsluiter de overheerlijke chocoladetaart van Marius. Enige minpuntje, de bediening, de beste man had zijn dag niet. Dat had toch n beetje invloed op ons enthousiasme.
Charlotte L.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Geweldig concept! Zeer informeel eetcafe, waar serieus wordt gekookt en nog serieuzere wijnen worden geschonken. De kaart is simpel, maar het eten heerlijk, origineel en zeer betaalbaar. Ondanks dat het worst heet en er ook heerlijke worsten op het menu staan, is er ook veel keus uit zelfstandige groente gerechten. De wijnen zijn prijziger, maar daar krijg je ook echt kwaliteit voor. Voor het eerst in mijn leven at ik flageoletten (speciaal soort bonen, klaargemaakt in de oven met o.a. parmezaan en broodkruim), heerlijk! Daarnaast Bruschetta met caponata en burrata en tuinbonen met ansjovis en parmezaan. Allemaal heerlijk. Heerlijke wijnen, die je zonder probleem mag proeven voordat je een keuze maakt. De jonge bediening weet goed wat er op de kaart staat, is geduldig, opgewekt en duidelijk heel enthousiast over waar ze werkt. Zowel binnen als buiten is Worst sfeervol ingericht. Voor borrelen, relaxed eten, met jazz muziek op achtergrond en in heerlijk rustig, maar wel echt Amsterdams buurtje. Echt genieten!
Maaike K.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Na enthousiaste verhalen besloten hier te eten. De inrichting is informeel, sfeervol en past bij het concept. De aufschnitt was erg lekker. De worsten zelf waren prima, maar het blijven toch worsten. Kennelijk ben ik niet zo'n liefhebber.....
Lyan V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Eindhalte lijn 3. Je komt er niet toevallig voorbij. Maar ze zitten op een leuk plekje in Amsterdam. Je voelt de passie voor hun producten. Hele aparte, maar vooral vers.

Heerlijke worsten gegeten van: kreeft, wild zwijn, bloedworst en een 'bijna' worst van varkenspoot, die was echt geweldig.

Als het druk is zit je bij elkaar aan de bar of aan de lange tafel.

Gastvrij en gezellig.

Mangare_p .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Gelokt door de vaak lovende woorden en het hoge rapportcijfer: op naar Worst Wijncafé, niet ver van de houthaven in Amsterdam. Ik moet eerlijk zeggen: we waren niet echt heel speciaal onder de indruk. Dat je de hele avond op een kruk moet zitten dat weet je van te voren, dus daar moet je niet over piepen. Maar ik heb wel eens op beter zittende krukken gezeten. Hoe dan ook: de aufschnitt is lekker om mee te beginnen bij een wijntje (pittige prijzen). Daarna beiden een worst. Ik vond de kreeftenworst eigenlijk best smakeloos. Gelukkig zaten er lekkere worteltjes bij. De bloedworst van mijn tafelgenoot was ook best OK maar om daar nou 14 euro voor te betalen.... best prijzig hoor voor zo'n beetje en een bord vol appels. En om er dan nog één te bestellen.....nou nee. Bediening OK en waarschijnlijk voor Amsterdamse begrippen super vriendelijk.... ;)
Na anderhalf uur hadden we eigenlijk wel genoeg. Ik had me er echt meer van voorgesteld.
(lekkere cappuccino trouwens....)
Labeldop V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
ja......echt heel erg leuke middag gehad.
We waren hier met vrienden voor de lunch rond 14.30 uur en we gingen 18.00 uur weer weg.
Dat zegt denk ik genoeg. Lekker eten, lekkere wijnen met goede adviezen.
Bediening ook top. Gelukkig zaten we voor in de zaak aan de koperen tafel en daar zit je ook
het leukst. We komen snel eens terug. Wanneer je amandeltaart ziet staan op de bar: NEMEN ...Top !
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Prima worsten en groentegerechten gegeten, o.i. de kreeftenworst en de boudin noir nog specialer dan de rest van de worsten. De linzenschotel viel ook erg in de smaak, de witte worst iets minder. Met z'n vieren heel vriendelijk geholpen en geadviseerd, de krukken blijven niet mijn favoriete manier om te zitten, zou liever dan toch een rugleuning hebben ( voor 50-plussers best vermoeiend om een hele avond o peen kruk te hangen ). Door de kwaliteit van het eten en de service: aanrader!
Hannah25 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Zojuist voor het eerst geluncht in dit fijne, gezellige tentje. We waanden ons is Frankrijk. Wat een feest! Wij komen zeker terug.
VVW .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Aanrader voor een ietwat brakke ochtend en eigenlijk kun je er prima de hele dag blijven hangen tot je weer klaar bent voor je eerste wijntje. De gerechten zijn ruim en goed op smaak. En op de kaart staat voor ieder wat wils.
Sarah S.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015

We kwamen voor de wijnen, maar eigenlijk was er niet heel veel keus op de kaart. De syrah/grenache blend klonk lekker op papier, maar was het helaas niet. Winnaar was de Rioja. Had het leuk gevonden als er een Valpolicella op de kaart had gestaan of een bijzondere Primitivo of Malbec. Cremant was goed, maar 'not blown away'.

Dan het eten: dat sprong er wel uit! We namen de iberico ham met heerlijke druiven, aparte kreeftenworst en 5 verschillende lekkere kazen. Hadden nog wel trek. Desondanks circa EUR 90,- kwijt.

Tip: zorg dat je een plek asn de bar bij de kok bemachtigd. Dat is echt het hart van de zaak. Wij zaten in een kamertje wat achteraf, wat prima is als je goed wilt bij praten, maar het voelde alsof we '2e rang' zaten. Bediening vergat ons af en toe.
Lieneke B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Ruime keuze in allerelei "kleine" gerechten wij hebben heerlijk, merendeel vegetarisch gegeten, klinkt gek in een worst "bistro" maar er staan heerlijke vegetarische gerechten op de kaart. Ransdorper feta, heerlijk en uit de buurt! Brandade, piperade, linzen, de chutney (bij de paté) allemaal even lekker. Ruime keuze in heerlijke wijnen, de witte Touraine is een aanrader.
Vriendelijke, alerte bediening en alles wat we echt niet op konden eten werd met veel plezier mooi ingepakt in kartonnen doosjes en in een papieren tas meegegeven.
Voldoende lunch voor een thuisblijver. Erg aangenaam prettig aandoende lokatie maar mede doordat wij in het eerste gedeelte waar de keuken is zaten. Heel klein beetje jammer dat je aan een hoge tafel zit., dat hou je geen uren vol. Deze was gelukkig niet helemaal bezet zodat de mede tafel gebruikers en wij nog wat privacy hadden.
Mirjam S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Wat een leuke gezellige plek. Het was wel fijn dat we in het eerste gedeelte konden zitten. Het is er niet zo groot maar er staat een prachtige droogkast en een heel gezellige bar waar je eventueel ook aan kunt eten. Bediening heel aardig en attent. De porties waren veel groter dan verwacht maar gelukkig was het mogelijk om de rest mee naar huis te nemen in doggybags.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
In beschaafde zaken mag je tijdens het eten op een stoel zitten, maar hier moet dat op een barkruk. Hoewel er meerdere restaurants zijn waar je op zulke grote kinderstoelen moet zitten is het niet minder onvergeeflijk, in tegendeel; meer klanten zouden moeten protesteren en zitcomfort moeten eisen. Voor de rest zou ik het interieur een 9 willen geven, onder andere omdat je vlak bij de kok mag zitten terwijl hij je worsten aan het bakken is, leuk om te zien. Het idee om een kreeftenworst en een ossenstaartworst te maken is briljant, ze smaken ook heel lekker, maar de vraag die zich vervolgens opdringt is of worst de beste vorm is om de smaken van respectievelijk kreeft en ossenstaart tot hun recht te laten komen? Het antwoord is nee en daarom toch geen 9, hoewel je er heerlijk kan eten. De bediening straalde uit dat het niet erg was dat je daar als klant kwam zitten maar dat je hun vooral met rust moest laten. Hoewel het er erg rustig was deed iedereen of hij/zij het enorm druk had en het was vrijwel onmogelijk contact te maken. Op deze manier voel je je als klant bepaald niet welkom. Gelukkig zijn er genoeg andere zaken in de buurt waar je weldadig welkom wordt geheten, ik denk dat ik volgende keren daar maar naar toe ga.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Leuke zaak prima ook voor lunch. Goede gevulde bouillabaisse, prima bordje met verschillende huisgemaakte worst en de video komt met een salade met gegrilde paprika. Super leuke wijnkaart, relaxte en aardige bediening. Hier zou je elke dag wel willen lunchen!
Tycho H.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Gisteravond bij Worst Wijncafe een fantastische avond gehad. Vanaf het moment dat je naar binnen loopt word je omringt door een huiskamergevoel en connectie met het eten. Aanrader: ga aan de bar zitten! Tijdens ons bezoek hebben we van meerdere koks uitleg gekregen over het eten. Bij Worst kun je eenpersoons gerechtjes bestellen, die je uiteraard heel goed kunt delen. De gerechten waren stuk voor stuk speciaal en met passie bereid. Erg lekker! Daarnaast krijgt je een stap-voor-stap te zien hoe je eten wordt bereid. De bediening van Worst is uitmuntend te noemen. Het was heel duidelijk dat deze mensen passie hebben voor het werk en de producten waarmee ze werken. Als je een romantische avond wilt, of gewoon lekker wilt eten met vrienden, ga dan absoluut naar Worst Wijncafe!
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Gisteravond hebben wij ons goed vermaakt bij Wijnbar Worst. Beginnend met 2 biertjes bekeken we de kaart. Genoeg keuze, ook veel groente! We begonnen met de rilette en de 'lobster sausage' onder genot van een chenin blanc. Beide heerlijk. De kreeftenworst is zeker een aanrader! Daarna genoten wij van de Weibwurst met bloemkoolcreme (die overigens heerlijk is) en de schapenkaas met tomaat en basilicum. De schapenkaas was erg flauw en viel ons aldus tegen. Om af te sluiten kozen wij voor het dessert van de dag en de salamiworst. Het dessert van de dag was super! Ondanks ik niet van desserts heb ik deze gepocheerde nectarines met amandelcaramel en creme fraiche heerlijk opgepeuzeld. Zeker een bezoekje waard!
Myriam S.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Pied de porc precies zoals die hoort: supermals van binnen, krokant van buiten. Voor mij een tikkeltje te zout, maar met de garnituur erbij net goed. Et Riesling druivensap omdat ik geen alcohol drink. Rijke chocolade salami als dessert was ook smullen.
Jan-Willem W.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Afgelopen vrijdag lekker gegeten op het terras bij Worst. Perfecte plek als je zin hebt in een relaxte sfeer en een proeverij van kleinere gerechten. De Aufschnitt in combinatie met een biertje, bv een Mama of Mannenliefde van Oedipus, is een aanrader!
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Geweldig geluncht vandaag! De klassieke Aufschnitt is met zorg uitgekozen, en een heerlijk voorgerechtje met de cider van Kerné. De huisgemaakte rillettes was smeltend zacht en subtiel. Daarna een voorbeeldige pied de cochon (ontbeende, gestoofde en daarna gegrilde varkenspoot) met passend garnituur van sperziebonen en koolsalade. Warme worst van ossenstaart met tomaat, ook subliem. Ik had alle wijnen wel willen proeven, maar op aanraden van mijn disgenoot, vinoloog, gekozen voor een carignan blanc. Eveneens geweldig! Dit kleine adresje is echt tranentrekkend goed. Zo simpel ogenschijnlijk, maar zo briljant! Dit is mijn tweede recensie voor dit adres, en het zou me niet verbazen als er ooit nog een derde recensie komt. Iedereen moet dit weten, en eigenlijk ook niet, want dan wordt t te druk en kan ik er niet meer spontaan terecht. Top!