Woods

Haagweg 81 2321 Leiden Nederland Kaart

Over restaurant Woods

Eigentijdse plek

Echt een unieke locatie, deze oude droogloods aan de Oude Rijn. Naar de bedrijvigheid op het water kijken verveelt nooit. Zeker als je weet dat een team topkoks in de keuken ondertussen culinaire hoogstandjes bereidt die je van je sokken blazen. Of je nu zin hebt in een heerlijke lunch of een speciaal diner, hier ben je aan het juiste adres en kom je maar al te graag weer terug.

Meer informatie over restaurant Woods

• Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Ditty V. Gastronoom (17 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Met de iens/AH aktie hier gegeten. Heerlijk op t terras.
Het 5 gangen menu bestond uit 5 kleine hapjes, bv 1 ravioli, of 1 klein rolletjes schol. Allemaal goed van smaak, niet bijzonder en soms niet goed warm. Deze 5 hapjes zorgden er niet voor dat we met een voldaan gevoel t restaurant verlieten en gelukkig hadde we thuis nog een hapje staan wat we op konden eten...
Maar nog erger was dat er voor deze 5 hapjes 62,50 gevraagd werd!!!!!!!! En dat er nog apart betaald moest worden voor patatjes, want dat zat er niet bij!!!!!!!
Gekkenwerk: bij een sterrenrestaurant betaal je nog minder, krijg je amuses en brood en hoef je natuurlijk niets bij te betalen voor aardappels oid!!!!!
Kijk zo kan ik ook meedoen aan de AH aktie, tuurlijk betaalden we de helft, maar de rekening bedroeg meer dan 100 euro, de korting er al afgehaald natuurlijk. Gekkenwerk!!!!
En natuurlijk zit je hier lekker maar ons zien ze hier nooit meer terug.
Kevin E. Bourgondiër (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Vanavond hier gegeten met zijn drieën in 1 woord geweldig.Wat een fantastisch restaurant,mooie locatie, super vriendelijke bediening. En top gerechten. Echt een aanrader, iets hogere prijzen maar dat is logisch op zo een locatie en met zulke service. Ga zo door.
Admicu . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Heerlijk eten, zeer vriendelijke bediening en gastvrij. Gegeten aan het water.
Een top avond dus. Een echte aanrader voor een mooie avond.
I.vandenbergh . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Woods is een sfeervol restaurant op een pracht lokatie.
Heerlijk buiten gegeten op een warme zomeravond.
Bediening en variatie van het menu masken dit tot een aanrader.
Lambert21 . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Genoten van de lunch met de AH restaurant actie. Mooi voorgerecht van buikspek met fraaie omlijsting, de combinatie met appel ijs was zeer geslaagd. Vervolgens mooi stukje kabeljauw in een mooi saus. De twee gerechtjes combineerde goed met de Gruner Veltliner. Als afsluiting een dessert van brownie met ijs. Buiten gegeten op het terras aan de Rijn; veel beter kan het niet. Minpunt karafje water was niet te krijgen.
A.l.mooyaart . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Eten was erg goed en lekker. Ook heerlijk diner ondanks zwangerschaps dieet. Hele leuke bediening en prachtlocatie aan het water! Wij waren met de ah actie. Het menu is dan normaal 62.50. Nu dus ca. 30 euro pp voor 5 gangen menu.
Eefje V. Bourgondiër (2 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Heerlijk buiten op het terras gezeten en genoten!
De keuze om kleinere gerechten te serveren, waardoor je 5 gerechten eet, werkt heel goed. De bediening was voortreffelijk.
Marjaduif . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Met ah actie gegeten. Heerlijk buiten in de zon. Toen het fris werd kregen we een lekker dekentje. Onze Engelssprekende gaste werd keurig in die taal geholpen. Het menu bestond uit vijf gangen, allemaal heerlijk en mooi gepresenteerd. Een heerlijk avondje uit dus. Al met al waa de rekening hoger dan verwacht want we betaalden toch nog 31,50 pp aangezien de prijs van het menu kennelijk €63 bedroeg. Ook frietjes en brood moesten apart worden betaald. Dat maakte het etentje toch nog prijzig €200 met vier personen inclusief 2 flessen wijn, water, etc. Goedkoper dan normaal voor zo'n kwaliteit en vijf gangen. We zouden eigenlijk willen dat de informatie over de kosten van het menu vooraf bekend worden gemaakt op de ah website. Nogmaals: heel goed eten en ambiance !
Rogier-erika . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Eten en drinken van een zeer goed niveau Service/bediening prima, wetende dat de jongeren in opleiding zijn en gecoacht worden door een excellente gastheer.Met name buiten een meer dan mooie lokatie,binnen ietwat steriel en weinig sfeer
Iris D. Gastronoom (26 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Ambitieus mooi gelegen restaurant met een ruime gratis parkeerplaats. Vriendelijk en behulpzaam personeel maar het personeel in de keuken weet niet hoe het hoort bij toch een behoorlijk duur menu van € 62,50. In zowel tempo als gerechten. Sorry maar elders eet je met zijn 2-en voor het zelfde geld beter. De houten wijnkaart, leuk bedacht gezien de historie van het pand, was voor 1/3 doorgekrast waardoor de keuze zeer beperkt was. Het 1e gerecht was buikspek. Goed klaargemaakt en lekker, lof met een sausje als amuse hoeft voor mij niet te makkelijk! Toen bleef het wachten, wachten en nog eens wachten terwijl we vooraf hadden aangegeven snel te willen eten. 2e gerecht voor mijn partner was een klein stukje kabeljauw veel te gaar. Ik zou een ander stukje vis krijgen maar ik kreeg 5 stukje gnocchi met een paar paddenstoelen in een melig sausje. Op het 3e gerechtje, 2 stukjes niet gare en veel te dikke ravioli (ik kreeg er maar een) moesten we 3 kwartier wachten. Na een klacht kwam het 4e gerechtje wat sneller + lekkere friet. Geen tijd meer voor dessert, dit werd verrekend met de ibericoham die we bij gebrek aan een normale amuse vooraf zelf als amuse hadden besteld. Eens met vorige schrijvers. Te ambitieus, te duur, geen goede keuken, veel te langzaam en de zaak zat maar half vol. Geen herhaling dus.
Waverhage . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Het was een geweldige sfeer in een schitterde entourage op een heerlijke zomeravond. We konden tot ongeveer elf uur op het terras zitten. Het eten was verrassend en eigenlijk alles was heel lekker! De bediening was uitstekend. We hebben heel erg genoten van deze feestelijke avond. Het voldeed helemaal aan de verwachtingen.
Moesjniek . Gastronoom (13 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We vonden de wachttijden tussen de 5 gangen wel wat lang. Een keurige ober meldde dat er nogal wat gaste á la carte dineerden en dat zulks veel tijd vergt. We konden buiten aan het water plaatsnemen in een romantisch decor. De 5 gangen waren allemaal zeer krap bemeten en van enige harmonie was geen sprake: de smaakpapillen moesten van de hak op de tak springen. De bestelde frites kwamen eerst na het hoofdgerecht. Ze waren bovendien zwart gebakken! Het runderlende was erg taai: we hebben die teruggegeven. Als compensatie kregen we een glas wijn aangeboden. De fles water kwam open aan tafel: het is meer dan waarschijnlijk dat het kraanwater keurig is gekoeld. Desondanks kostte het water 7 euro. Een glas sauvignon blanc bleek niet aanwezig. De ober meldde dat Sauvignon uitsluitend rode wijn kent. Ik ben maar niet in discussie gegaan. Een glas Chansac D.C. (Herault) bleek 7,50 te kosten( fles 8 euro inkoop ....). In het algemeen mag gelden dat dit restaurant veel te hoge prijzen berekent. Het decor is schitterend en het parkeren is gratis. Het gratis voorafje bestond uit stukjes witlof in een Hema-dipsausje. Wie dit gerecht aan konijnen voedert, krijgt te maken met de dierenbescherming. Om in beeldspraak te blijven: de kooi is mooi, maar het vogeltje is ziek. Wij komen hier echt nooit meer terug.
Marja S. Bourgondiër (2 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
De locatie van het restaurant is fantastisch, aan het wa
ter. Het was een mooie avond waardoor we op het terras optimaal londen genieten van de mooie ligging.
De bediening was goed, vriendelijk en vlot.
Het eten was lekker, de porties hadden de juiste maten, de smaakcombinaties waren goed
Jammer dat de amuse, het broodje en de frites allemaal apart in rekening werden gebracht. Deze dignes horen er gewoon bij en door ze apart in rekening te brengen vind ik dat de gastvrijheid geschaad wordt en vind ik bedrag dat uiteindelijk op de rekening staat echt te hoog.
Marjan V. Bourgondiër (4 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Heerlijk diner ihkv de ah-restaurant actie. 5 gerechtjes, allemaal even lekker. Locatie is prachtig, helaas wel in de volle zon dus het was bloedheet op deze warme zomerse dag.
L.m.j.zonhoven . 1e beoordeling (1 recensie) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
De surprise van het AH-surprisemenu bleek achteraf een prijs van EUR 62,50 voor een 5-gangenmenu (beter, 5 kleine hapjes, per stuk EUR 12,50, wel uitstekende kwaliteit). Niet inbegrepen in de menuprijs 4 stukjes brood met Fleur-de-sel-boter a EUR 3,95 en twee zeer kleine porties frites a EUR 3,75 elk (samen EUR 7,50). Er was geen keuze voor een 3-gangenmenu tegen een dan veel meer gangbare prijs van tussen de EUR 35 en EUR 40, waarin gewoonlijk ook nog de broodjes zijn inbegrepen.
Bediening: er was te weinig personeel.
Decor: te weinig parasols tegen de brandende zon voor het eten op het terras.
Ik neem aan dat de meeste gebruikers van de AH-restaurantactie rekenen op een menuprijs van ongeveer EUR 40, niet EUR 62,50. Op deze wijze compenseert Woods zich voor het gratis 2e menu. Een ervaring niet vatbaar voor herhaling!
Paulette V. Fijnproever (7 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
In een pràchtige setting (ja, het was erg mooi en zonning weer), met een aller-vriendelijkste dame kregen we een heerlijke lunch geserveerd.
Helaas was het gerecht met de buikspek niet onze favouriet, maar zo heeft iedereen een 'eigen smaak/voorkeur', maar je smaakpupillen worden verrast!
Ga erheen en ervaar het zelf! Eet smakelijk!
Dick151 . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Prachtige entourage zeker met het mooie weer van gisteren. Gerechten zijn mooi opgemaakt. Smaak is goed, maar de combinatie van onderdelen in een gerecht zijn niet altijd voldoende op elkaar afgestemd. De smaak beleving was daarmee voldoende maar niet bovengemiddeld.
Evelieng . Fijnproever (8 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Leuke locatie, zeker met mooi weer. Maar binnen is ook stijlvol ingericht.
Heerlijk gegeten. Lunch waren kleine porties. Brood en frites waren nodig. Goede kwaliteit.
Familiekeijzer . Bourgondiër (2 recensies) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Een geweldige entourage ,jammer dat de rest slecht was.Een vijf gangen menu gemaakt door een kok die geen smaak heeft , dus niets combineerde.
Dat voor een prijs € 62,50 wat door AH gehalveerd was, desondanks heeft het restaurant er goed aan verdiend!! Donderdag bij de Moerbei in Warmond vijf gangen zelfde prijs , maar dan wel fantastisch!! Was er dan niets goed ? Ja het brood was erg goed en de wijn à raison van € 42,50. Jammer dat zo'n gelegenheid niet gebruikt wordt om nieuwe klanten te maken.