Woods

Haagweg 81 2321 Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Woods

Eigentijdse plek

Echt een unieke locatie, deze oude droogloods aan de Oude Rijn. Naar de bedrijvigheid op het water kijken verveelt nooit. Zeker als je weet dat een team topkoks in de keuken ondertussen culinaire hoogstandjes bereidt die je van je sokken blazen. Of je nu zin hebt in een heerlijke lunch of een speciaal diner, hier ben je aan het juiste adres en kom je maar al te graag weer terug.

Meer informatie over restaurant Woods

Gerda V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
De kwaliteit van het eten, de ontvangst en service en de wijnen: alles was prima. M.n. Frank verdient een pluim voor de wijze waarop hij heeft geprobeerd onze vrienden uit het zonlicht en de gasten op het terras in de zon te houden! Geweldig!
L V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Wij hebben veel complimenten voor de kwaliteit van het 5-gangen diner, de ambiance van het restaurant en de vriendelijkheid van het personeel.
Elke K.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
De meeste onderdelen kan ik niet beoordelen, omdat we niet eens aan eten zijn toegekomen. We kregen meegedeeld dat we alleen het vier-gangen chefs menu konden krijgen omdat we met “minimaal 6” waren (of “met 5 of meer” ze wisten zelf ook niet precies waar de grens lag). Vreemd dat we dat niet wisten, want normaal wordt dat erbij gezegd als gaat reserveren, maar misschien dat het er dan aan lag dat we via seatme.nl hadden gereserveerd (graag verwijs ik jullie naar de website waar bij ‘bookings’ niet eens een telefoonnummer staat, alleen een link naar seatme.nl).
Twee personen in ons zes personen tellende gezelschap, wilden maar 2 gangen, één omdat ze niet zo lang kon blijven en één omdat ze gewoon niet zo’n grote eter was, maar het ‘concept’ is dat je vanaf 6 (of 5) personen alleen die chefs menu kan krijgen, omdat de keuken het anders niet aan kan, dat is overigens op de meeste plaatsen zo (niet bij het restaurant waar we later die avond op het laatste moment gewoon konden aanschuiven en alle 6 konden bestellen wat we wilden). We hebben voorgesteld om 4 chef menu’s te nemen en twee personen a la carte te laten bestellen, maar dat paste echt niet in het concept. Het enige dat ze nog konden bieden is een drie-gangen menu voor de twee personen die twee gangen wilden en dan zouden we er voor kunnen kiezen om er maar 2 op te eten! Toen kondigde de ober aan dat hij zich zou terugtrekken, zodat wij discreet konden overleggen of we nog wel wilden blijven. Dat was dus wel duidelijk. Er moet wel nog gezegd worden dat toen we bij vertrek de rekening vroegen voor de fles water die we al op hadden, we deze helemaal voor niets hebben gekregen.
Overigens misschien ook relevant in dit hele verhaal is dat de toko deze maandag avond nog bijna helemaal leeg was. Toegegeven het was nog maar kwart over 6 en ze verwachtten wel nog ‘redelijk wat mensen’, maar een keuken die op ‘redelijk wat mensen’ is voorbereid had de eerste gangen van onze tafel al kunnen wegwerken voordat deze stormloop zou beginnen.
Linny S.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Heerlijk eten en erg aardige ober!
Arnold D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
...de ontvangst, het eten, de sfeer. Het was allemaal erg goed. We hebben een erg fijne avond gehad bij Woods.
Anouska V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Heerlijk gegeten, maar de porties zijn echt veels te klein
Diane R.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Heerlijk gegeten! Eindelijk weer eens een restaurant waar het personeel de etiquette kent en toepast en kennis heeft van wat ze opdienen en inschenken! Hele fijne en smaakvolle avond gehad.
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Heerlijk genoten van ons vijfgangen Social Deal verrassingsmenu. Prima ontvangst en bediening. Met dieetwensen werd keurig rekening gehouden. Op alle gangen was niets aan te merken. Redelijke porties en goed van smaak. Hoewel het restaurant vol zat, was er weinig wachttijd tussen de gerechten. De witte huiswijn Cote de Mas (Sauvignon) combineerde goed bij het eten. Wel jammer, gelet op de prijs van de fles huiswijn (€29), dat daarbij geen kraanwater wordt geserveerd. Dus maar een fles Spa rood genomen (€7). De avond afgesloten met een koffie, waarbij een chocolade bonbon werd geserveerd.
milan V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Prima eten, gezellig aan het water. Je kan zelfs je bootje aanmeren.
Aanrader als je in Leiden bent om wat te eten/drinken.
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Lekkere plek zo aan het water! Echt heerlijk gegeten, prachtige smaakcombinaties. Met name een van de mannen uit de bediening, de wat oudere heer als ik het even zo mag zeggen, verstond zijn vak erg goed. Goede aanbevelingen, vrolijke noot, netjes: helemaal goed. Dat maakt de kleine minpuntjes van buiten een vieze asbak ontvangen en ongevraagd water bijschenken door een collega goed.
Als je een goede maaltijd met een glas wijn wilt nuttigen dan is het wellicht wat aan de prijzige kant maar de smaken zijn wel wat waard!
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Via de ah-actie bij dit restaurant gekomen. Prijs kwaliteit verhouding slecht. Het eten was erg zout. De hoeveelheid was veel te weinig. Zo'n mooie lokatie en dan zo'n slecht eten! We zijn diep teleurgesteld.
janstu .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Gebruik gemaakt van AH actie, dat is in dit restaurant een soort vijf gangen proeverij. Beviel erg goed.
Voor mijn vrouw, die geen liefhebber van vis is, werden in plaats daarvan een paar vegetarische gangen geserveerd, terwijl ik wel van de vis zat te smikkelen. Perfect geregeld. Het was druk op vrijdagavond, Woods is erg populair op het ogenblik, we hebben er dus wel even gezeten. Dat is echter geen straf op deze mooi plek aan de Rijn (eigen parkeergelegenheid, zeldzaam in Leiden)
Lisette W.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Genoten van een heerlijk 5 gangen diner. Erg fijn dat ik geen seconde hoefde na te denken over mijn allergieën. Heerlijke wijnen geadviseerd gekregen bij de gerechten.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Mooie proeverij van vijf gerechten. Patanegra en een oetsertje bij het aperitief, genieten. Viergangen wijnarangement was goed, maar mag iets meer spannend en verrassend zijn. Ik rijd twee a drie keer per jaar van Alkmaar naar Leiden om met relaties te eten bij Woods. Bij mooi weer op het terras is helemaal fantastisch. Afgelopen donderdag weer genoten van de gastvrijheid. Wat mij betreft een aanrader. Frank, dank voor je fantastische verzorging. Ik kom terug. JmB
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Mooie gerechten, en ook erg lekker
Maar dat mag wel voor de prijs natuurlijk
Gelukkig ook een broodje genomen vooraf, maar al met al wel heerlijk gegeten.
Een aanbevelen waard.....
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Een mooie en makkelijk te bereiken plek in Leiden. We hebben heerlijk gegeten, de hoeveelheid van de 5 gangen was precies goed. Goed en vriendelijk personeel. Een aanrader!
MKenLK .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
heerlijk gegeten, wel onduidelijkheid over het menu wat wel op de site staat maar niet op de kaart en ook niet wordt vertelt. Verder prima, verrassende combinaties, mooie opmaak van borden. Mooie locatie!
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Lekker eten. Driegangenmenu genomen, surprise menu.
Woods heeft een prachtige locatie, maar de prijzen voor het eten zijn en blijven aan de hoge kant...
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Woods ligt aan het water, een top locatie! De prijzen zijn wat aan de hoge kant. Zeker een goede locatie als je wat te vieren hebt
Ronette R.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
high tea gedaan van een kadotje voucher. service was super en high tea was erg smakelijk!
wij gaan zeker nog eens terug!