Wonder's Eten & Drinken

Markt 17 1741 BS Schagen Nederland Kaart

Over restaurant Wonder's Eten & Drinken

Klassiekers in een klassiek pand

The world of Wonders: Gevestigd in een monumentaal pand uit de 19e eeuw gebouwd. Daar passen de klassiekers van de kaart uitstekend bij. De uitgebreide kaart bevat verder verschillende soepen, vlees- of visgerechten, pizza, salades en kindermenu's. Naast de reguliere avonden kun je er terecht voor een High Tea of (iets later op de dag) een High Wine!

Meer informatie over restaurant Wonder's Eten & Drinken

- High Tea 10:30 - 16:00

6,2
6,7
Erg duur
Lang
Jules B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Dit restaurant op een prachtig plekje aan de Markt van Schagen ziet er veelbelovend uit, met een mooi terras en een gezellige inrichting.

Het eten stelt echter teleur, de specialiteit van de dag eend op twee wijzes was taai, en de gegrilde zal, was volledig overdone en droog. Het niveau komt niet boven de gemiddelde lunchroom uit, tewijl de kaart en het prijsniveau anders doen verwachten... en voor een lunchroom zijn de porties bovendien erg klein.

Al met al was het eten een teleurstelling, geen aanrader voor iets anders dan een kopje koffie of een bokbiertje met een portie frituursnacks..
Fiona V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Buiten op terras gezeten en salade geitenkaas besteld. Was lekker, maar niet heel bijzonder; geitenkaas was niet even in de oven geweest, maar gewoon koud en wat weinig dressing over de salade. Bediening was ok, niet super vriendelijk. Wel lekkere plaats om buiten te zitten met comfortabele stoelen.
Melle S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Nadat we ons voorgerecht besteld hadden duurden het een aardige tijd tot we deze kregen, na nog langer te wachten kwam eindelijk ons hoofdgerecht. Het was weinig en het was taai en van de cashewnoten die erin zouden zitten heb ik er weinig gezien. Niet echt het geld waard dus... Het toetje hebben we ergens anders gehaald want dat zou ook nog heel lang duren. Het personeel deed aardig maar de glazen werden desondanks niet van onze tafel opgeruimt.
Jose K.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Ik ga altijd met veel plezier eten bij Wonders, dus ik ging met twee vriendinnen eten bij Wonders. Wij bestelden een etagère voor 3 personen 66 euro. Bovenop lagen warme gerechtjes, 6 garnaaltjes, 4 spare ribs botjes, 4 hele kleine saté en drie kleine kroketjes. In een koffiekopje een soepje. Onderop lagen 4 schoteltjes met carpaccio, ham, tomaten en zalm. Hier kan niet veel verkeerd gaan samen met een paar halve broodjes en tortilla chips was dat het diner. Ruim onder de maat v.w.b. inhoud,en hoeveelheid. Echt niet in verhouding tot de prijs. Dit zullen wij niet nog eens bestellen!!!!!
Jan Willem B.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Gisterenavond op een prachtige zondag plaatsgenomen op het terras voor een hapje met een aantal mensen. Wonders is een prachtige zaak, zowel binnen als buiten. Aantal keer gekozen voor de "Mac Wonders" en een maaltijdsalade met gamba's. Vooral de burgers waren ronduit vrij basic, wel een mooie presentatie. Ook de salade was ietwat fantasieloos, zeker niet slecht.. maar het kan gewoon beter mijn inziens. Meisje in de bediening hielp ons heel prima. Als de kwaliteit van het eten wat omhoog geschroefd wordt, is dit een hele leuke zaak.
Anna04 .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Op het terras was de gasbrander leeg, deze werd ondanks verzoek niet gevuld en het werd kouder. De banken aan de achterkant zitten niet comfortabel.
Wij bestelden een etagère voor 2 personen € 43,--. Bovenop lagen warme gerechtjes, 4 garnalen, 3 spare ribs botjes, 4 hele kleine vieze saté in een sherryglas en 2 mini loempia met een smakeloze inhoud. Onderop lagen 4 schoteltjes met carpaccio, ham, tomaten en zalm. Hier kan niet veel verkeerd gaan samen met 4 sneetjes brood en tortilla chips was dat het diner. Ruim onder de maat v.w.b. inhoud, smaak en hoeveelheid.
Lianneberkhout .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Ons verjaardagskado aan elkaar; een 'alles mag Maandag' bij Wonders in Schagen. En wat hebben we ervan genoten. Lekker gezeten, geborreld en gegeten. Vooral de voor ons samengestelde 'hapjes plank'; zoooo divers, heerlijk! Echt, complimenten aN de keuken!!! Bediening lekker vlot, mooie ambiance, kortom: wij weten al wat wij elkaar weer gaan geven voor onze volgende bday :-)
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Op zondag een high tea gehad met een groep van ruim 50 personen. Ontvangst was vriendelijk, er hing een gezellige sfeer. Nadat iedereen binnen was, werd heet water uitgeschonken, waarin je zelf een zakje naar smaak mocht hangen. Ruim nadat de thee was genuttigd, werden de broodjes en dergelijke uitgeserveerd. Niet aan tafel op een etagere maar op planken op een aparte tafel. Meer in de stijl van een koud buffet dus. Een van de bedienden deed een onverstaanbare poging om uit te leggen wat de bedoeling was. Op de vraag om dat even bij iedere tafel te doen, werd niet gereageerd.
Wel werd aan tafel een spinaziesoepje uitgeserveerd, dat overigens prima smaakte. Tijdens het nuttigen van het buffet werd ook gevraagd of er koffieliefhebbers waren. Niet iedereen houdt van thee, dus...
Groot was de verrassing en verontwaardiging toen bij betalen bleek dat dit niet bij de prijs was inbegrepen. 3 kannen koffie, prijs ruim 37 euro per stuk...waarom was dit ons niet verteld? Uiteindelijk is Wonders ons "tegemoet" gekomen door 2 kannen te rekenen. Al met al hebben we hier toch een rare smaak aan over gehouden (de koffie was ook niet echt lekker).

Timrijkers .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
"Snelle hap" gedaan ivm bezoek bioscoop. Vroeger vaak bij Wonders gegeten omdat prijs/kwaliteit goed in balans was. Nu merk je dat ze bezuinigen op bediening door jonge parttimers aan te nemen die hun vak niet verstaan. Het lijkt alsof ze de boel wellicht willen verkopen en dus op papier goed willen draaien door zo min mogelijk kosten te maken?

Bij binnenkomst werd er niet gegroet en hebben we zelf maar een tafel uitgekozen. Bij serveren van drinken is er 3 keer gemorst en hebben we de tafel moeten schoonmaken, uiteraard met een servet. Stukje aandacht bij het schenken van drank is het minste wat je mag verwachten.

Voorgerecht overgeslagen en meteen voor de kipsate gegaan. Kip was droog, pindasaus was oke. Maar de friet was het lekkerst....

We hadden er wat van kunnen zeggen maar aangezien er niemand werkte die "gezag" uitstraalde, of enigszins leek op een enthousiaste medewerker hebben we er niets van gezegd. Serveerster keek wel raar op toen we geen fooi gaven,

Kortom, qua prijs mag je wel wat verwachten. Als je 17 Euro betaald voor een kipsate mag die best overheerlijk zijn. En stop eens met goedkope krachten die geen horeca-hart hebben. Ik ben van mening dat de gasten best wat meer willen betalen voor een fijne bediening. Maak er anders een snackbar van en bied je gasten geen tafel aan..
Edith W.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Na een lekker voorgerecht (soep van de dag en nacho's) werd ons na 1 uur wachten verteld dat de communicatie met de keuken mis was gegaan en dat ze nu met SPOED voor ons bezig waren. Nog eens een half uur later kwam ons eten pas. De grote gamba's die volgens de kaart gepeld zouden zijn kwamen in hun jasje, de falafel was hard gebakken, sommige balletjes tegen zwart aan, de mosselen en chorizo worstjes in de Paella waren taai, kortom geen succes. er werd excuus aangeboden voor het lange wachten en een kopje koffie van de zaak. Na de klachten over de maaltijd, al tijdens het eten gedaan, werd alleen andermaal excuus aangeboden, verder geen enkele compensatie. Voor ons geen Wonders meer!!
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Geen zin om te koken dus dan maar hapje buiten de deur eten. We wouden snel en simpel eten dus voor ons op de markt gaan we dan snel naar wonders (bij gebrek aan beter) We werden goed ontvangen, we ging lekker zitten en kregen snel de menu kaart.

Vooraf namen we kreeftenbisque deze was te ver ingekookt waardoor die te hoog op smaak was en na een paar happen niet echt lekker meer was. Als piece hadden we ossenhaas puntjes en de mac wonders. De ossenhaas puntjes waren erg lekker en de salsa die erbij zat was super lekkker. De mac wonders was vrij simpel en verwacht wel iets meer van een hamburger in een restaurant. al met al redelijk goed gegeten voor betaalbare prijs!
Wianne .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2015
het terras zag er gezellig uit en de eerdere recensies waren redelijk, dus besloten wij hier 's avonds te gaan eten. Het viel een beetje tegen. Het eten was niet slecht, maar ook niet geweldig, acceptabel zullen we maar zeggen. De bediening was nogal bedroevend. Het bedienend personeel leek niet echt gemotiveerd, maar was verder wel aardig. Het tempo van de keuken was pas echt bedroevend. Het leek wel of er eerst nog boodschappen moesten worden gedaan en waarna nog de bereiding moest plaats vinden! Aan de andere gasten op het terras merkten we dat die het wachten ook regelmatig moe waren. We zouden dit restaurant niet zo snel aanraden aan vrienden, dan zijn er gelukkig nog meer restaurants in Schagen.
Kim_schagen .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Al vaak gegeten bij Wonder's in Schagen. Wij zijn erg te spreken over de prijs-kwaliteitsverhouding. De bediening is vlot en vriendelijk en het eten heerlijk. De vegetarische gerechten zijn soms iets minder op smaak. Zeker een aanrader als je betaalbaar uit eten wilt.
Vincent P.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Geluncht op het terras bij Wonders. Het eten was lekker, de locatie is leuk (aan de Markt in Schagen), alleen de wachttijd van 55 minuten voor twee standaard lunchgerechten was ronduit slecht, temeer omdat de bediening hier erg laconiek mee om ging: een sorry kon er niet eens vanaf. Voor ons een "wonderslijke" ervaring; de volgende keer nuttigen wij ergens anders aan de Markt een lunch.
Dradreese .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
Voor moederdag toch maar eens hier gaan eten, grote teleurstelling voor moeder!
Starters komen veel te laat, kaasfondue niet heet maar lauw, broodplankje druipt de olie van het brood af. Spareribs meer hompen vet met botje met saus erover dan smaakvol gemarineerd. Schaaltjes mayonaise, bbq saus, aioli en kruiden boter zeer weinig smaak en uitgedroogde randjes (waarschijnlijk vanochtend rustig bij de lunch geweest dus vroege mise en place? Bakje sla was volledig afgedekt met parmezaanse kaas, helaas waarschijnlijk al 12 uur geleden waardoor het totaal vergeven en niet lekker fris was.
Personeel verder prima, wel vreemd dat zo'n restaurant met sponsoring op de kleding moet lopen van 2 andere bedrijven!
Ik daag de eigenaren graag uit om zelf eens 1,5 uur op die stoeltjes te gaan zitten aan wiebelende tafels.
Syl R.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2013
Helaas was onze etentje met 8 personen ook geen succes. Nadat we ons eerste drankje hadden besteld duurde het vrij lang voordat we deze kregen. 10 minuten daarna kregen we de menukaart te zien. Het eten was niet slecht, maar niet alle gerechten waren compleet. Het personeel probeerde dit met een smoes recht te praten, meerdere malen. De friet kwam pas toen de borden alweer bijna leeg waren. In een nagerecht hadden we daarom geen zin meer.
Christel D.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2013
We hadden niet gereserveerd voor de high tea maar het kon wel. We kregen eerst lekker een pot thee en binnen een half uur, drie kwartier kregen we een plateau met verschillende cupcakes, soep, zoete broodjes, fruit, chocola en nog meer. Was echt top! De high tea is een aanrader..
MartenRie .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2013
Bediening gastvrij en vriendelijk. Verrassingsmenu gehad met goede eendenborst en bout als hoofdgerecht. Als starter een gamba op ananas en puree van zoete aardappel. Voorgerecht: een rundertartaar met champignons verpakt in runderspek. Heel lekker. Goede wijnen. Jammer dat muziek later harder werd gezet.
Irene V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2013
Met 2 personen hier gegeten. Helaas een slechte ervaring. Bediening aardige jonge meiden, maar niet snel en wsch zonder enige ervaring. De bestelde witte huiswijn was bar slecht te noemen. Daarop een duurdere wijn besteld en de huiswijn weg laten halen. Er werd alleen gezegd: "andere mensen vinden hem wel vaak lekker, hoor".
Hoofdgerecht werd zonder de bijbehorende frites neergezet, die kwamen pas nadat de vis op was. Ander hoofdgerecht was zo goed als koud (kabeljauw lag lauw in een diep schaaltje met werkelijk ijskoude gazpacho en nam onmiddellijk dezelfde temperatuur aan). Vreemd om het zo op te dienen. Alles was vrij flauw van smaak. Jammer, want ontzettend leuke plek, met mooi terras aan het plein..., maar wij komen hier niet meer terug.
Marlot .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2013
Goede ambiance, en een heerlijk terras! Een minpunt is dat de tafeltjes erg dicht op elkaar staan, dus er weinig privacy is. Er is een ruime keuze aan eten en drinken te vinden op de menu kaart.
De wijnen zijn aan de hoge kant geprijst. De (Witte) huiswijn is geen aanrader. Het eten is prima, niet bijzonder maar gewoon lekker. Er is ook regelmatig een daghap voor 8-9 euro, prima voor z'n geld. Een aanrader voor casual dining en gezelligheid.