Wollerich

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
9,1
Pkh K.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Op een vrijdagavond bij Wollerich eten is een goed begin van het weekend! We hadden vooraf gekozen voor een vijf-gangenmenu en aan tafel kregen we het menu te zien. De borden zagen er weer prachtig opgemaakt uit! Het servies dat Wollerich heeft draagt daar zeker aan bij! De gerechten die me zijn bijgebleven zijn de amuse met coquille, de oestersoep bij het voorgerecht en de Australische wagyu als hoofdgerecht. Die waren heerlijk!

De bediening was prettig.

Wat ik jammer vond aan het vijf-gangenmenu is dat het bestond uit drie ‘normale’ gangen en twee desserts, namelijk de vierde gang kaas en de vijfde gang zoet. Ik had liever gezien dat het menu uit vier ‘normale’ gangen bestond en dat één gang gereserveerd was voor het dessert.

Een paar kritische noten / tips: Vertel bij een wijnarrangement niet alleen over de wijnen, maar leg uit waarom het bij het gerecht past. Laat degene die de rekening betaalt bepalen waar hij/zij afrekent. Ik vond het bijvoorbeeld niet nodig dat twee van de tafelgenoten het bedrag zouden kunnen horen. Door aan de tafel te laten afrekenen gebeurde dat wel en dat is onnodig.

Bedankt voor de prettige avond!
. P.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Uitstekend restaurant, zeer vriendelijk en voorkomend personeel. Een ruime zaak met een flinke zwarte brigade, opvallend fraai servies en een mooie inrichting.
Wij hadden een aanbiedingsmenu van 85 euro voor € 59, voorafgegaan door een aantal inventieve amuses. We vervingen het kaasdessert door een tussengang, en die was geweldig: coquille (geweldig bereid) met zachtzure witte saus en twee timbaaltjes met verschillende bereidingen van stoofvlees. Daarbij een cilindertje met groene asperge en andere zachte groentestructuren.
Het hoofdgerecht was ook geweldig: Wagyu-rund met een sojasausje en een ring met groentesaus, waarop bolletjes paksoi, kimchi, koriander en een shiitake. De klassieke toet op moderne wijze van peer en walnoot met aceto mocht er ook zijn.
Dit is echt een 'hoge' ster, beter dan de meeste. De gerechten zijn vrij ingewikkeld, maar harmonisch en fijnzinnig, en het wijnadvies (en de wijnkaart) was uitstekend. Ik kom graag terug als ik weer in de omgeving van Eindhoven ben.
Edith S.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Zaterdag 7 oktober gegeten bij de Wollerich. Zo ontzettend jammer! Het eten is uitmuntend. Van begin tot het eind, elke gang was gewoon goed. Dit zie je helaas zelfs bij sterrestaurants niet altijd. De bediening was vriendelijk en correct, gewoon niets op aan te merken. Alles om een nieuwe gast te verleiden om vaker naar je restaurant te komen of simpelweg een gast een goede avond te bezorgen, je vak. En toch…er was ook nog een gastvrouw en daar ging iets helemaal mis en dan ook tot het onbeschofte toe, mis. Dit is ook de reden dat ik, terwijl ik gisteren wel kort iets heb terug gegeven, maar eigenlijk gewoon te verbaasd was, vandaag een niet malse recensie schrijf. We kwamen vanuit Noord-Holland en wilden niet te laat komen, we waren dan ook te vroeg. De winkels waren al dicht en we besloten te kijken of we een klein half uurtje eerder dan de reservering binnen mochten, een kop koffie drinken bijvoorbeeld. De gastvrouw kwam ons vragend tegemoet. Ik legde uit dat we te vroeg waren, maar.. Het is nog geen zes uur gaf ze aan. Dat wisten we, vandaar de uitleg. De koks zijn nog aan het eten zei ze. Zullen we later dan terug komen vroeg ik? We mochten binnen. Mijn wederhelft gaf aan dat hij zijn jasje bij zich wilde houden. “Gaat u soms de hele avond met uw jas aan zitten?”. “Nee, ik wil het gewoon graag bij me houden”. Gefronste wenkbrauwen.. Aan tafel gaven we aan dat de een bij het hoofdgerecht een glas cava en de ander een glas witte wijn wilde drinken. Er bleek van beide een alcoholvrije variant die we mochten proeven zei een serveerster. Bij het hoofdgerecht kwam de gastvrouw schenken “Stil of bubbles?”. Ik gaf aan dat we eerst een beetje mochten proeven. “Ja, stil of bubbles?” sneed het ongeduldig. Ik besloot toch een gewone witte wijn te nemen. Even later kwam ze met een geopende fles, klaar om te schenken. Ik had er een op de kaart gezien, als dat mag, gaf ik aan. Zucht..” welke?”. De Italiaanse pinot grigio volgde. Hij smaakt wat sherry-achtig en ik vermoed dat hij te lang open stond, maar besloot al niets meer te zeggen (mijn conto..). Tussendoor liep de gastvrouw met zevenmijlspassen door het restaurant, het zou allemaal zoveel zachter kunnen.
Aan het eind wilden we met de rekening betalen via pin. We stonden op en wachtten netjes aan de zijkant om de mensen niet te storen door tussen de tafels te lopen. Een ober kwam ons helpen. Hij vergiste zich echter en liep in de richting van de jassen. We moeten nog betalen gaf ik aan en hij reageerde direct. De gastvrouw was ons echter al achterna gesneld en snauwde: “misschien moest u nog betalen?!”. Het was echt ongelooflijk. Ik probeerde nog wat uit te leggen.. “het is gebruikelijk dat u aan de tafel blijft zitten, wij komen met het apparaat naar u, maar kennelijk heeft u zoveel haast”. We betalen. “U moet nog ver terug? Ach het is ook nog zo vroeg…”
Veel tekst, ik weet het. Ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat dit mogelijk is, ben nog verbaasd van zoveel onbeschoftheid in een zo goed restaurant. Mijn avond en geld is weg, we doen dit niet wekelijks. En voor jullie: het zou in alles zoveel zachter kunnen en dan hebben jullie een perfecte gelegenheid.
TY 5.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Voor de tweede keer heerlijk gegeten bij Wollerich met een vijfgangen prestigemenu. Ook dit keer was de samenstelling en de verzorging van het menu uitstekend geregeld evenals de bijpassende wijnen.
Vriendelijke, gastvrije en vakkundige bediening die tijd nam voor de toelichting op de gerechten en de wijnen. Een mooie culinaire avond; wederom een echte aanrader.
jopio65 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Na een jaar weer eens naar Wollerich gezien de eerste ervaringen. de avond was top!! Prachtige gerechtjes en amuses; broodje had iets zachter gemogen en voor plat water zou men niets moeten rekenen, de gerechtjes waren mooi op smaak een streling voor de tong en het oog.
Met een mooi wijnarragement kregen wij een fantastisch 5 gang diner.
1 op toast gebakken sardine met frisse smaken van tomaat, appel augurk en limoen
2 scholfilet a la plancha, jus van lamsoren waarbij doperwt en gerookte paling
3 wagyu rinderfilet, geserveerd met bosui en koriander paksoi, shii-takes, kimchi en jus van
soja
4 Bleu de regalis met witte chocolade dit was heerlijk, vruchtentoast en gelei van port
5 Delice van frambozen, kers en blauwe bes dit was helemaal geweldig.

Voor ons is dit het beste sterrenrestaurant in de regio en ik heb in alle gegeten!!
Rémy H.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Deze avond gaat de boeken in als slechtste avond ooit bij een restaurant met Michelin ster. Het begon met amuses die kracht en spanning misten, maar goed: dat is een kwestie van smaak. De gastvrouw komt vervolgens een andere amuse brengen en zonder te introduceren wat we gaan eten vertrekt ze weer. De jonge hulp die het bordje komt ophalen weet niet wat we hebben gegeten, omdat hij net terug is van vakantie. Op dit niveau verwacht ik dit niet. Vervolgens bestellen we a la carte; op het moment dat ik mijn keuzes wil doorgeven geeft ze aan dat het gewenste voorgerecht niet mogelijk is, omdat een deel van het gerecht tegen viel... Tja. Men maakt vervolgens iets anders, daarvoor wel een pluspunt. Alle hoofdgerechten komen met ganzenlever, ik vind dit vreselijk. Nu maak ik een fout: ik dacht laat ik niet vervelend zijn en ik laat die lever wel liggen. Ik had zin in zeetong, sowieso vond ik de combinatie wat vreemd. Mijn partner krijgt langoustine en tot mijn verbazing herken ik spaghetti uit pakje erbij. Op de wijn moet telkens worden gewacht. Nadat we het hoofdgerecht krijgen blijkt de lever over de tong te liggen, de smaak is er in getrokken. Omdat ik dit als mijn fout erken eet ik de garnituur wel op en laat de tong liggen. De gastvrouw biedt aan een nieuw stukje tong te laten maken, dit waardeer ik wel. Ergerend aan de vreselijke achtergrondmuziek laten we een dessert zitten en gaan zo snel mogelijk weer naar huis. De kleine fooi die ik achter laat beschouw ik als een dank naar de gastvrouw en als leergeld. Hier nooit meer.
W66 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Een prachtige zomeravond op een heerlijk terras in een overweldigende groene tuin. Een hoge haag schermt de omliggende winkels met hun schreeuwende reclames (vrijwel geheel) af.
We eten via Dining with the stars, 5 gangen. Met de van tevoren aangegeven vegetarische variant konden ze even goed uit de voeten als met de vlees/vis variant.
We eten en drinken werkelijk fantastisch. Zelfs de gewaagde regionale wijn smaakte ronduit goed. We kunnen geen verbeterpunten vinden dus een 10 is dik verdiend wat ons betreft.
De bediening is vriendelijk en attent, hebben kennis van zaken en weten ieder gerecht goed te introduceren. Ze houden de glazen in de gaten en stralen uit dat niets hun te veel is. Bij 2 van de 3 serveerders proef je iets van een standaard riedeltje, vandaar een 9. Maar wat hebben wij ons in de watten gelegd gevoeld. Een adresje om in de gaten te houden en we komen zeker nog eens terug.
Rafaël M.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Ontvangst in een statig oud pand met passend interieur. Mogelijkheid bestond om aperitief te gebruiken op een mooi terras, maar was helaas net iets te koud voor.
Eenmaal binnen plaatsgenomen gestart met een glas champagne en een aantal mooie amuses. Vervolgens gebruik gemaakt van een 5-gangen diner wat zo goed smaakte dat we besloten uit te breiden met één a la carte gerecht, namelijk paté van ganzenlever met gelakte gerookte paling en zilverui. heerlijk!!! Afsluiter met welgeteld 2 desserts waarvan 1 hele aangenaam verrassende met blauwe kaas en witte chocolade. Alle gangen voorzien van een mooi wijn-arrangement. We hebben een mooie avond gehad. Aanrader!
Manon B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Is afgelopen zomer dat we hier hebben gegeten en zo lang heb ik er over gedacht wat voor recensie ik nou zou schrijven. Maar lees inmiddels dat een paar andere gasten een zelfde soort ervaring hebben.
Op het eten niets aan te merken, dat is super!
Maar inderdaad de bediening is toch een ander verhaal.
Een korte uitleg over de wijnen, maar op dit niveau verwacht je toch meer informatie over de smaakcombinatie. En zeker niet dat de Franse namen in het Nederlands worden uitgesproken, Corbieres als -bier-. Vragen over het eten en zeker over de koffie werden niet gewaardeerd, terwijl wij gewoon nieuwsgierig waren.
Dus ondanks dat het eten heerlijk was, heb ik er toch niet een heel fijn gevoel aan overhouden. Helaas
EdenSus .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Met 4 personen genoten van een voortreffelijke lunch en zo mogelijk nog voortreffelijkere gastvrouw. Waar kom je nog tegen, dat probleemloos 4 x van zitplaats op het terras gewisseld kan worden als gevolg van hinderlijk zonlicht. En waar kom je nog tegen, dat de gastvrouw onmiddellijk in actie komt als zij ziet, dat één van de tafelgenoten even onwel wordt en er voor zorgt, dat een niet op de kaart aanwezig gerecht wordt geserveerd, dat bij een van streek zijnde maag beter te verteren is? Zo'n professioneel opererende gastvrouw hebben we nog niet eerder meegemaakt. De gerechten en de wijnen waren overigens (ook voor de andere tafelgenoten) meer dan uitstekend; zowel qua smaak als presentatie.
Ferdian S.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Zojuist terug van een avond Wollerich. Mijn moeder werd 69 en hoewel ze heel vaak uit eten gaat worden er weinig sterren aangedaan door haar. Leuk om eens te gaan. Mijn broer en ega waren er bij om het feest compleet te maken.
Aangekomen werden we hartelijk ontvangen door de gastvrouw. Deze was in mijn ogen op bedienend vlak te ster van de avond. Bijzonder kundig.
Gekozen voor een champagne vooraf welke kort werd toegelicht. Heerlijke bubbel vol van smaak met veel fruit. Heerlijke lustopwekker.
Er bleek op dat moment ook dining with the stars gaande te zijn waardoor er in eerste instantie werd verondersteld dat we daarvoor kwamen. Hoewel ik bij een dining with the stars toch altijd wat huiverend ben voor de doorgaans veilige keuzes besloten we toch hiervoor te kiezen na een korte toelichting van de gastvrouw. Aangegeven dat ik niet van kaas hield.
Mama, is niet zon grote eter, dus gekozen voor haar 2 gerechten a la carte en voor de rest het menu. Dit was geen probleem ondanks dat menus enkel per tafel geserveerd werden.
Vooral begonnen met een drietal heerlijke amuses, begeleid door heerlijk brood met toebehoren. Vooral de basilicum olie sprong eruit, geweldige smaak en dito reuk.
Eerste gang werd een sardientje met broodkorst en begeleiding sardine heeft een typische smaak welke nog steeds goed naar voren kwam door de keuze van subtiele garnituren. Mooie balans van zuur, zoet en bite. Werd begeleid door een heerlijke witte wijn welke de ziltige smaak van de sarine niet verloren liet gaan. Dit wil nog weleens gebeuren bij oa chardonnay en riesling.
Mama had langoustines uit de oven geserveerd met een knoflookschuim. Subliem, de verfijne smaak van de langoustines bleef uitstekend bewaard en het knoflookschuim ondersteunde het gerecht prachtig. Een chardonnay vulde de creamy smaak goed aan. Was iets gelagerd ook.
Tussengerecht was een scholfilet, erg lekker cuisson perfect. Met courgette beriedingen. Daarbij de chardonnay en het vettige gelagerde was mooie combi.
Als hoofd werd erv voor moeders een wagyu-black angus combi geserveerd waarbij de waguy natuurlijk op sublieme wijze aanwezig was. Een oostenrijkse spatburgunder met heerlijke volle tonen maakte het feest compleet.
Als pre dessert kwam er voor de kaasliefhebbers een blauwkaas gepaint met witte choco, ik als niet kaasliefhebber een cassis presentatie met lyches. Een moscat was een veilige doch weinig spannende keuze maar ging uiteraard perfect.
Sloten af met een dessert van mango en chocolade bereidingen, prima dessertwijn erbij die de zuren van de mango goed wist aan te vullen met een verfijnde zoetigheid.
Heel de avond hebben we een gevarieerde mix van bedienend personeel gezien, de jonge garde was deels wat onervaren, er werd een drankje vergeten voor de niet arrangements deelnemer en ook de uitleg van de sommelier was correct, doch klonk bij wijlen iets te vlak. Op hoogste punt van de avond merkte je dat ihj het druk had. Er werd wel constant wijn en water correct bijgeschonken dus er werd wel degelijk opgelet was mijn algemene indruk.
Wel hadden we bij het koffieservies gevraagd om een extra bonbonnetje, daar reageerde een van de jonge jongens heel vaag op. Werd volgens mij ook niet helemaal begrepen de boodschap van onze kant.
De gastvrouw vond ik zelf uitermate correct, een nitty gritty foutje bij het koffieservies ( ze wist niet wie de espresso had, (niet bij haar opgenomen, maar door de jonge garde vergeten door te geven waarschijnlijk ) is het enige putje wat ik zou kunnen zeggen maar dan ben ik echt aan het muggeziften.
Maar goed ik bezoek regelmatig sterrententen dus dan let je wel op dit soort kleine dingen.
5 zoetigheden bij het dessert werden op verzoek met de lekkerste nog aangevuld door haar wat ze met plezier deed en ook een onhandig omgestoten glas door mij werd zeer vakkundig opgelost.
Al met al kan ik concluderen dat ik een uiterste geslaagde avond hebt gehad bij het team van Wollerich. Mooie bereidingen, een kundige en zeer vriendelijke gastvrouw en een lekkere rustige setting. De ietwat onervarenheid van de jonge bedienende brigade was slecht minimaal te merken en deed voor mij geen echtafbreuk aan het eindoordeel.
Voor mij een reden om over een tijdje eens terug te komen zelfs, want dat gevoel hield ik wel over aan het einde van de avond.

Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Heerlijk gegeten tijdens Dining woth the stars.
Een verrassend vijfgangenmenu met heerlijke amuses (de bouillion was verrukkelijk!!)
Manlief eet geen vis en ik moet zeggen dat ik soms jaloers was op zijn gerechten.
Hoogtepunten voor mij, het hoofdgerecht, en het kaasgerecht, verrassend geserveerd met witte chocolade. De wijn/spiscombi's waren bij alle getechten zeer goed gekozen.
Helaas viel de koffie na het diner erg tege, een slappe bittere decaf cappucino voor mij en een bittere slappe doppio voor manlief.
C.G. N.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Nu eens op zoek naar iets buiten Eindhoven om te genieten. Mooi oud gebouw (met schoon, maar dito sanitair) met tuin in het centrum van St. Oedenrode. Correcte ontvangst door jonge bediening. De muziek is wat gedateerd. Dat correcte en oplettende blijft de rest van de avond zo, ook als de gastvrouw ten tonele verschijnt. De sommelier is jong en lijkt naarmate het drukker wordt wat meer gestresst en heeft net tijd om de wijnen van het arrangement toe te lichten, maar meer ook niet, want dan vliegen zijn ogen naar de lege glazen aan een andere tafel. Hij straalt nog niet de rust uit die m.i. gewenst is, ook bij drukte.
Gestart met een lichte cava met een aantal smaakvolle amuses. We besluiten tot een 6 gangen menu. Het tafelwater voor 4 euro pp wordt rijkelijk bijgeschonken, evenals het overheerlijke brood waarbij o.a. basilicumolie. Gestart wordt met een smaakvol ensemble van sjalotten, parmezaan en ansjovis. Hierna gevolgd door een combinatie van kreeft, suikeromhulsel, sjalot en zilverui mayonaise. Erg smaakvol. Op de gril gegaarde schol smaakt oke, maar de knalverse doperwtjes en volvette paling stalen de show. De volgende gang past zich aan aan het seizoen, asperge met coquille met botersaus en verwerkingen van smaakvol, doch naar onze smaak wat te zout, stoofvlees in een krokantje en bonbon. De rode pinot noir uit Nieuw Zeeland paste hierbij prima. Het hoofdgerecht was sublieme Wagyu met krokantjes van o.a. courgette en meerdere bereidingen van o.a. kimchi erbij. Wijnspijscombinatie ook hier prima. Het eerste dessert met hibiscus, suikerwerk en philadelphiaijs was bijzonder. Mijn partner koos hierna voor een kaasplankje met meerdere bijzondere kaasjes onder andere uit Achel, de fruitmoes hierbij was niet heel bijdragend. Het zoete dessert was een heerlijke combinatie van soms ietwat zure mango en kokos met 1 bewerking van kokos en chocolade. Afgesloten werd met een theeservies met 5 heerlijkheden. Al met al een fijne avond, maar voor een warme sterwaardige beleving hoeven wij niet perse terug.
Chateaubriand .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Een hele goede avond gehad bij Wollerich; een groot menu genomen met bijpassende wijnen wat bijzonder goed heeft uitgepakt. Leuke wijn-spijs combinaties met bijzonder verrassende uitschieters. Prettige en correcte bediening. Hier gaan we zeker vaker terugkomen. Merci!
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Het gaat erg goed met team Wollerich. Onlangs pakte de jonge kok Koen van den Hurk de eerste prijs voor jonge koks “het zilveren koksmes”. Dit had tot gevolg (via een weddenschap) dat het keukenteam mee moest gaan strijden voor de hoogst haalbare prijs op nationaal niveau “de Gouden koksmuts” . Deze werd ondanks het hele sterke veld binnengehaald, complimenten hoor. Het hield nog niet op want de jongste telg van de zwarte brigade Thomy Kleijngeld won, de Hennessy Gastvrijheidsprijs 2016 voor jong bedieningstalent. De hoogste tijd dus om weer eens op herhaling te gaan.

Het weer was zomers, helaas op het terras net iets teveel wind. Hierdoor binnen neergestreken waar de airco voor een aangenaam klimaat zorgde. Als aperitief een Sauvignon, die verder niet werd toegelicht, die goed beviel. Een vijftal hapjes, die er allemaal pico bello verzorgd uitzagen met heerlijke smakencombinaties brachten ons in prima stemming.

De eerste wijn werd op keurige wijze door Joey Hendriks gepresenteerd, die inmiddels zijn vinoloog opleiding, op een haar na, heeft afgerond. De witte Barredero 2014 van Bodegas Contreras Ruiz Vina, mooi aroma met tonen van citrusfruit, in de mond aangenaam fris met rijke afdronk. Op het bord twee bereidingen van langoustine keurig gepresenteerd en strak afgewerkt met bloemetjes en kruidenblaadjes. Langzaam gegaarde en afgeschroeide langoustinestaart, geweldig mooi op smaak. En bonbonnetjes van langoustine gevuld met een tartaar van langoustine. In het garnituur mooie frisse toetsjes en delicate smaakjes waarmee ruim voldoende kon worden afgewisseld. De wijn sloot naadloos aan, mijn favoriete ronde van de middag.
We gaan door met de Torrontes Reserva 2013 van Terrazas, de ietsje uitbundiger en frisser is dan zijn voorganger. Op het bord een bruin gebakken coquille met pompoen structuren en Shi-take aan tafel afgewerkt met een licht pikant pompoensausje. Een mooie combinatie.

De speciale wijn van twee bezoeken terug, was ook weer geselecteerd en werd geschonken in een even zo speciaal glas zonder voet. De rode droge Aleatico Passito van het huis D´Alesio met een geparfumeerd aroma waarin een duidelijke rozen toets, in de mond verfijnd met rozen op de voorgrond en een fluweel zachte afdronk, heerlijk. Op het zwarte bord een stukje op de huid gebakken zeebaars met ernaast morieljes overgoten met een heerlijke saus die voor de aansluiting naar de wijn zorgde. Verder asperge structuren en stukjes mais. Prima bereidingen en een originele smakencombinatie die door de wijn betoverd werd, wow.

Voor het pièce was een Italiaanse Eugenea 2009 uit Barbera d'Asti geselecteerd. Mooi aroma, vol met toetsen van kersenconfiture en vanille, elegant in de mond met een zachte afdronk, heerlijk. Uit de keuken twee bereidingen van de regionaal gevangen (gekweekte) eend. Twee stukken van de eendenborst en het haasje, ernaast asperge en geelwortel structuren. Verder en een stukje la ratte aardappel en het geheel werd aan tafel afgewerkt met een geweldig lekkere sjalottensaus. Inmiddels voor ons bekende smaken met uitstekende bereidingen, genieten weer.

Ook naast het pre dessert een slokje wijn, de Bacchus auslese Kapellenberg 2014 van Meiser. Een bonbonnetje met tonen van rijpe appel en mango en een heerlijke zoetzuur balans. In een cocktailglas structuren van komkommer yoghurt en hibiscus afgewerkt met bloemetjes. Een lekkere opfrisser met aangename textuur.

De dessertwijn was een Moscatel de Setubal met in de neus tonen van muskaat en rozijnen, in de mond rond en een licht stroperige afdronk. Op het bord een keurige presentatie met structuren van mango en kokos, chocolade structuurtjes en frisse gelei van dragon, die het gerecht een verrassende twist gaf. Mooie smaken waarbij de wijn keurig aansloot.

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een vijftal lekkere friandises met hier en daar uitbundige smaakjes.

Bediening was uitstekend verzorgd, Meriam Wollerich wederom in topvorm met keurige uitgebreide presentaties van de gerechten met oog voor detail, met als rechterhand Joey Hendriks die naar de sommeliers functie aan het groeien is ondersteund door twee jonge mannen.

Prijs-kwaliteitsverhouding was uitstekend, de groupon aanbieding was €55,- voor zes gangen, huiswijn €6,-, wijnarrangement €40,-, en koffiearrangement €6,50.

Het was weer een heerlijke middag en een aanrader voor de levensgenieter, fijnproever en wijnliefhebber. Bedankt.
Ad D.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Tsja, hoe moet ik deze cijfers nog toelichten? Heerlijke amuses en alles maar dan ook werkelijk alles wat geserveerd werd (6-gangen), was een ware smaakbeleving! Niet van dat vlakke maar uitgesproken smaken, geen enkel gerecht dat tegenviel, alles van hetzelfde zeer hoge niveau.
Ik heb inmiddels in meerdere sterrenrestaurants gedineerd, maar Wollerich staat bij mij met stip op 1!
NellieL .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Gegeten met een groupon bon. Prima prijs-kwaliteit verhouding. Het menu was degelijk en goed bereid, zoals je mag verwachten in dit soort restaurants. Geen echte uitschieters waar ons hart net een beetje sneller van ging kloppen. De bediening is een beetje afstandelijk en deels onervaren. Wat ik wel meer dan uitstekend in de service vond was dat een van mijn tafelgenoten een vervangend hoofdgerecht kreeg omdat ze geen ree lustte, terwijl ze dit niet vooraf had gemeld! De entourage is prachtig en in de basis sfeervol. Maar als je op een donderdagavond met maar 8 mensen binnen zit mist het toch net de gezelligheid en ambiance die een wat voller restaurant wel heeft. Daardoor werden de gerechten ook vrij snel na elkaar geserveerd.
Na een aantal heerlijke amuses startte het menu voor 2 van mijn tafelgenoten met bereidingen van makreel en voor mij en een andere tafelgenoot met filet van rund met garnituren. Lekker maar niet heel verrassend en jammer dat hier (maar ook bij andere restaurants) dit het makkelijke alternatief is als er iets is in het vaste menu dat je liever niet eet. Volgende gang coquille met pompoen. Gevolgd door een snoekbaars met diverse heerlijke garnituren, mijn favoriet van de avond. Het hoofdgerecht goed bereide eendenborst met diverse garnituren. Als afsluiting nog 2 heerlijke frisse desserts. De koffie met enkele zoete lekkernijen was goed, maar ook stevig aan de prijs! Ook hier wel netjes dat er voor degene die geen koffie bestelde toch ook lekkers geserveerd werd. Het waterarrangement klopte wel qua prijs en dat gold ook voor de wijnen.
Boykort O.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
We hebben genoten van 6 heerlijke gangen.

Wollerich heeft een fijne ambiance in een statige villa. Het eten is erg lekker en komt in verrassende combinaties. De pompoensoep met coquille en de bereidingen van eend sprongen er voor ons uit.

De service is niet flauw en geregeld werd er extra wijn bij geschonken, ondanks de absoluut niet pittige rekening, een aanrader voor eenieder dus!
2 vd 6 gangen dessert is wellicht wel wat veel, 1 vind ik meestal wel voldoende, het smaakte er niet minder om. ;)

Punt van aandacht: bediening kan iets beter op elkaar ingesteld zijn, bijv. we vroegen om extra brood maar even later haalde een ander juist de bordjes weg. Men is erg vriendelijk en weet dat dan ook allemaal goed te maken. We komen graag eens terug.
Jacques D.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Gerard Wollerich won met zijn brigade de Gouden Koksmuts 2016. Voor ons reden om dit winnende menu te gaan proeven. Aldus op vrijdag 5 februari met 6 personen naar Sint Oedenrode..! Na de verrukkelijke amuses het eerste gerecht van Langoustines… wat een feest. Daarna Noordzeetong maar bereid zoals we dat eigenlijk ook graag thuis zouden willen kunnen.
De perfect krokant gebakken zwezerik als hoofdgerecht met als afsluiter het chocolade dessert met accenten van sinaasappel en ananas. Daarbij een mooi Portugese witte droge wijn met veel Vermentino en een Malbec als rode begeleider. Een topavond voor € 610,= met 6 personen, wat wil je in een Michelin ster(ren) restaurant nog meer. Wat is dat toch met het verschil tussen een Franse ster en een Nederlandse ster….? Menig twee en zelfs driesterren restaurant in Frankrijk zou willen dat ze het niveau van Wollerich in Frankrijk konden aanbieden. Hoe vaak is het daar een flinke tegenvaller….? Gerard Wollerich zou in Frankrijk met twee vingers in de neus twee sterren verdienen en zelfs in Nederland zouden de huidige tweesterren chefs een voorbeeld aan hem kunnen nemen. Wat een techniek en wat een mooie combinaties. Chapeau…!
GWielen .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Wij hebben afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij Wollerich. Bij binnenkomst werden wij hartelijk ontvangen door de gastvrouw. Na het wijzen van onze plaatsen werden wij getrakteerd op diverse amuses welke telkens van hoog niveau waren.
Wij kozen voor de route van de kaart welke uit 5 gangen bestond met bijpassende wijnen. De wijnen werden kundig uitgelegd door de sommolier.
Wij hebben reeds eerder gegeten bij Wollerich en ook nu waren wij erg tevreden en hebben genoten van een geweldige avond.
Bedankt!