Wolfslaar Restaurant

Wolfslaardreef 100 4834 SP Breda Nederland Kaart

Over het restaurant Wolfslaar Restaurant

Eten op hoog niveau

Gelegen in een oud koetshuis op Landgoed Wolfslaar. Het met een Michelinster bekroonde restaurant staat bekend om het gebruik van regionale inlvoeden en wijnen van zeer hoog niveau, waarbij chef Maarten Camps streeft naar perfectie. De onberispelijke bediening maakt het culinaire plaatje helemaal af.

Meer informatie over restaurant Wolfslaar Restaurant

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Marianne K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Op 11 april hebben mijn man en ik in dit geweldige restaurant geluncht. Een heerlijke manier om een leuke middag te beginnen. Omdat we iets te vroeg waren, eerst in de prachtige omgeving gewandeld. De ontvangst in het restaurant was zeer vriendelijk, de aankleding van het restaurant helemaal onze stijl. We kozen voor een verrassingsmenu met een bijpassend wijnarrangement. 10 euro voor een glas wijn vonden we wel pittig, maar het paste perfect bij de gerechten. De gerechtjes waren stuk voor stuk prachtig om te zien en alle ingrediënten waren op elkaar afgestemd en op de juiste wijze bereid. Een aanrader! We komen zeker nog eens terug.
Arnaud D.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Enige tijd voor mijn verjaardag kreeg ik een mailtje van Wolfslaar met een speciale menu-aanbieding in verband met mijn verjaardag. Een leuk idee om iemand om deze manier uit te nodigen en voor ons een goede reden om weer eens bij dit restaurant langs te gaan, dus togen wij (ik, vrouwlief & 12-jarige dochter) weer naar het landgoed Wolfslaar.
We werden vriendelijk en correct ontvangen op en op een iets informelere/persoonlijkere wijze dan in het verleden. Deze zeer plezierige toon/sfeer werd de hele avond voorgezet.
Als aperitief bestelden wij de champagne en onze dochter 2 oesters. Hierbij krijgen we gelijk een 2-tal amuses geserveerd om de smaak papillen los te maken: 2 ware smaakexplosies.
Vervolgens kregen we een wat uitgebreidere amuse gepresenteerd welke o.a. bestond uit bloedworst met rode kool. Zowel mijn vrouw als dochter welke normaal gruwelen bij het idee (en de smaak van) bloedworst hebben het met smaak gegeten. Heerlijk gekruid. Toen we hier een opmerking over maakten naar de bediening kregen we gelijk ook nog wat uitleg over hoe ze hem zelf maken en dat er tegenwoordig minder bloed en meer specerijen in worden gebruikt waardoor het allemaal iets plezieriger voor de tong is.
Als voorgerecht kregen we vervolgens een tartaar van snoek, voor de dames met een gamba en voor mij met een gefrituurde, gezouten sardine: Een onverwacht en zeer smakelijk gerecht. Ik heb mijn tafelgenoten een stukje van de sardine laten proeven en die vonden het stiekem jammer zelf deze te moeten missen. Verder zaten hier diverse bereidingen van bloemkool bij.
Hierna kregen we een op de huid gebakken rode zeebaars filet met geschaafde truffel en truffelschuim en diverse bereidingen van pastinaak. Ook dit gerecht was een ware streling voor de tong.
Het 2e hoofdgerecht bestond uit Grainfed Rund (klinkt natuurlijk iets duurder dan graangevoerde koe) op 2 manieren bereidt: Een langzaam gegaarde versie heerlijk en nog lekkerder: De kort ge-BBQ-de versie welke zo mals als boter was. Heerlijke saus, lekkere boerenkool en vooral niet te vergeten: De compote van ui gegaard in bier. Zalig... Bij dit gerecht hebben we naast het tafelwater ook een wijn laten aanrukken: Een lekkere rode wijn uit Sicilië, maar de details zijn me ontschoten. Lekker fruitig en sloot prima aan bij het gerecht.
Hierna kregen we een selectie kazen uit België & Nederland, waarbij de brie van geitenkaas uit Luik en de schimmelkaas van Bastiaansen uit Molenschot zeer positieve uitschieters waren. Dit aangevuld met een "The Tawney" van Grahams. Hier hebben we gelijk een flesje van gehaald de volgende dag.
We kregen een soort "solid" versie van een spoon als tussen-gerechtje. Lekker om even de tong te resetten en in de mood te brengen voor het dessert: "De schone van Boskoop", oftewel een dessert met goudrenet ;-) Dit met bereidingen van karnemelk en dennennaalden uit het Bredase Mastbos. Heerlijke zachte zoet/zure smaken om het diner mee af te sluiten.
Inmiddels hebben we in heel wat restaurants gegeten, maar vanavond viel alles gewoon compleet op zijn plek. Alles klopte (behalve de rekening, maar dat wordt nog gecorrigeerd). Het eten was verrukkelijk, de bediening gewoon perfect (beste zwarte brigade die we hier in al die jaren gezien hebben) Dat aangevuld met de schitterende locatie. Kortom.. weer voor herhaling vatbaar...
M. V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
We hebben weer genoten van een verrassend menu. Vooral de fazant was overheerlijk.
Jammer dat de reservering via Iens niet was doorgekomen. Gelukkig was het rustig en was het geen probleem dat wij niet "gereserveerd" hadden.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Hoewel ik de kwaliteit van de gerechten, service en sfeer waardeer met een 'goed' blijft toch een gevoel van teleurstelling hangen. Tijdens de lunch werden we nauwelijks verrast en vonden we zelfs dat de brigades hier en daar wat steken lieten vallen. Graag maak ik een uitzondering voor het heerlijke nagerecht (Nashi peer) en het mooi complementerende wijnarrangement.
jeroboam .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
We hebben hier een genoten met een smakelijke, vegetarische lunch in de tuin. Hoewel bijzonder geslaagd, hoop ik een volgende keer toch op wat meer fantasie en variatie van smaak. Juist ook gezien het type restaurant dat Wolfslaar is.

Voor de sommelier niks dan lof, ze was even kundig als vriendelijk. De wijnen waren duidelijk met zorg uitgekozen.

Een minpunt: bij een dergelijk restaurant verwacht je geen keukenpersoneel dat buiten staat te roken. Nicotine op de vingers en met zorg bereide gerechten gaan niet samen, al is het maar voor de beleving.
Pkh K.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Wat ben ik verrast door dit etentje! De eerste keer dat ik hier heb gegeten was ik niet enthousiast, waardoor dat beeld is blijven hangen. Deze avond is dat goed gemaakt. En gelukkig maar, want we waren nu met een grote groep. Waar ik de vorige keer in het 5-gangenmenu absoluut vis en/of schelp- en schaaldieren miste, was dat nu in het 6-gangenmenu het onderwerp van de eerste drie gangen! Alleen de langoustine vond ik wat melig, maar dat mocht de pret niet drukken. Wat is me het meest bijgebleven? De coquilles met de soja kaviaar en de spinazie waren fantastisch! Zo ook het hoofdgerecht van eend met pastinaak. De perencornetto bij het dessert was heerlijk en erg creatief. We hebben heerlijk gegeten!

Qua service moesten we een keer lang wachten op een gang (wat qua timing extra ongelukkig uitkwam, omdat een aantal een 4-gangenmenu hadden en daardoor nog langer moesten wachten) en af en toe op het bijschenken van het water, maar voor de rest was dit prima.
Stefan W.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Dit is en blijft één van mijn favorieten in Zuid Nederland. keer op keer worden hier topprestaties geleverd met een uitmuntende en gastvrije service. De gerechten zijn prima in balans en de wijnkaart is indrukwekkend. Als mijn budget weer een sterrenrestaurant toelaat ga ik hier het liefste heen.
Hans-Marion .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Blijft een restaurant op een uitstekende locatie met een grootse ambiance waar in een prima en stijlvolle sfeer een menu van grote klasse wordt geserveerd. Het etiquette wordt er geleidelijk wat minder strak gehanteerd. Blijft een topper in de Bredase regio. Gaan er met enige regelmaat terugkeren.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
We wonen nu al 5 jaar, weleens door de ramen gekeken tijdens een wandeling in de prachtige natuur daar, maar i.v.m. de prijsstelling nooit hier gegeten. Ik vind sterrenrestaurants te prijzig en ambitieus voor een avondje uit, maar mijn vrouw zou dat graag weleens willen meemaken. We hadden iets te gedenken samen met mijn broer en schoonzus, die hier overigens wel al twee keer waren geweest, maar dolgraag weer wilden, en "Heerlijk" bleek een goede aansporing. Gisterenavond kwam er echter twee uur voor aanvang een kink in de kabel door een spoedopname in het ziekenhuis van een familielid, zodat de planning in de soep liep. Dit gemeld via mail aan het restaurant, dat meteen terugbelde om te vragen of ze konden meedenken om het op te lossen c.q. een andere keer aanboden. Gelukkig hoefde dat niet en hadden we verlaat toch ons diner, dat van grote klasse was. Het dinermenu in het kader van "Heerlijk" bevatte bij voor- en hoofdgerechten veel visgerechten, waar ik geen fan van ben, dus voor mij minder keus, maar ook dit werd opgelost. Persoonlijk ben ik meer een fan van de bekende Franse keuken, maar mijn tafelgenoten waren diep on der de indruk van de fraai ogende en heerlijke gerechten. Al met al een aanrader voor wie in een sterrenrestaurant wil eten.
Ro C.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
We hebben zaterdagavond met drie personen gegeten. We zijn wat teleurgesteld. We verwachten meer service van een restaurant met een ster.
Het eten is lekker. Decor is wel goed verzorgd.

We kiezen voor het vier gangen menu. En geven aan dat we 1 gang willen vervangen door wat anders uit een ander menu. We krijgen te horen dat dit wel kan en dat we dan wel extra betalen. Helaas! Het zou wel mooie extra service zijn als ze dit ons wel hadden aangeboden zonder extra kosten. Gemiste kans.

Verder geen extra aandacht van de bediening, wat je wel verwacht van een 1 ster restaurant.
Algemeen gevoel is dat het niet waard voor wat je betaald.
davidkoetsveld .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Wolfslaar is nog steeds het beste restaurant van Breda. De gastheer is attent en de sommelier is zeer kundig. Ik heb me altijd laten verrassen door de aanbevelingen van de chef en nog nooit a la carte gegeten. Je weet dat Wolfslaar een constant hoog niveau behaald en streeft naar perfectie. Wil je een heerlijke avond uit, dan is Wolfslaar van harte aan te bevelen.
Carola1975 P.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Wolfslaar, dat zal een belevenis worden! Opgetogen dat we bij dit restaurant van naam gingen dineren, kon een lichte teleurstelling misschien niet uitblijven. Het eten is werkelijk fantastisch, de bediening professioneel, vriendelijk en toch ook niet te zakelijk. Wat mij echter toch wel tegenviel, is sfeer. Naar mijn mening is Wolfslaar geen intiem, fijn, 'gezellig' restaurant. Wij hadden misschien ook wel de pech dat we (met z'n 2-en) aan een tafel zaten die nog het meest weg had van een vergadertafel voor 10 personen. Het ontbrak aan sfeervolle verlichting. Als je puur voor een ultieme smaakbelevis komt, ben je hier zeer zeker op het juiste adres. Als je een sfeervolle avond uit wilt, zijn er een aantal goede alternatieve in Breda. Wij betaalden voor een zes-gangen-menu inclusief wijnarrangement 300 euro voor 2 personen. Dat vond ik de avond zelf niet waard.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Gewoon top; eten, service en omgeving prachtig.
Kok bereidde op verzoek mijn favoriete hoofdgerecht(welke niet op de kaart stond), het was mijn verjaardag.
Pkh K.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
De reservering ging wat moeizaam, maar uiteindelijk was dat netjes hersteld en hebben we een reservering gemaakt voor deze woensdagavond. We kregen een 5-gangenverrassingsmenu. Het restaurant vonden we erg modern en mooi. Het eten smaakte allemaal goed en werd netjes gepresenteerd. De eerste drie gangen waren allemaal vleesgerechten en we vonden het jammer dat daar niets van vis en/of schelp- en schaaldieren bij zat. We waren ook minder tevreden over de laatste twee gangen. Dit waren allebei desserts. Bij een 5-gangenmenu hadden wij vier gangen ‘hartig’ verwacht en niet drie plus twee desserts. Op het einde van de avond hadden we dit aangegeven en de reden dat zij hiervoor kozen was dat het geheel anders te zwaar zou worden (door het vlees bij de eerdere gangen). Dit vonden we vreemd, aangezien het oorspronkelijke menu kaas zou bevatten wat toch best zwaar is. Omdat we vooraf hadden aangegeven niet van kaas te houden hadden we van de keuken een creatievere oplossing verwacht dan een extra mangodessert (wat trouwens ook zwaar was), bijvoorbeeld één van de vleesgerechten te vervangen door een lichter visgerecht en dan een ‘hartige’ vierde gang.

De bediening was gewoon prima, maar kan beter. Tafels met een natte doek schoonmaken en het raam van de keuken met sop schoonmaken terwijl er nog volop gegeten wordt in het restaurant vonden we niet zo prettig om te zien.

We hebben lekker gegeten, maar niet op sterrenniveau en we zijn niet extra in de watten gelegd zoals beloofd bij de bevestiging van de reservering.
peggyvandenheuvel .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Gisterenavond een drie gangen menu gegeten en er was geen enkel gerecht of tussengerecht wat niet lekker was. Ik ben bijvoorbeeld normaal gesproken geen fan van asperges, maar die van gisteren waren dusdanig bereid dat zelfs ik deze lekker vondt!
De bediening was heel vriendelijk en de wijnkeuze was voortreffelijk.
We gaan binnenkort nog een een bezoekje wagen.
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Met vrienden gegeten na een bezoek aan Art Breda en gekozen voor een 3-gangen menu met bijbehorend wijn arrangement. De borden met gerechten waren prachtig opgemaakt. Het eten zelf viel wat tegen, de smaken in de gerechten waren wat vlak en kwamen niet tot zijn recht. Het serveren van het hoofdgerecht duurde uitzonderlijk lang. Na een opmerking onzerzijds kwam pas de opmerking dat de keuken iets onderbezet was, waardoor het wat langer duurde. Beter was geweest als het bedienend personeel dit op eigen initiatief had aangegeven. De bediening was kundig en attent. Het brengen van de rekening duurde eveneens wat lang doordat de dames onderling eerst stonden te keuvelen.
De ambiance was zeer plezierig en de inrichting van het restaurant was smaakvol.
Wij hadden iets meer verwacht van een sterren restaurant, al met al voor ons geen reden om hier nogmaals te gaan dineren.
MeisjeNijmegen .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Eerlijk gezegd waren wij wat teleurgesteld. We hadden meer verwacht van een restaurant met een ster.
Het eten was grotendeels wel lekker. We kozen voor het driegangenverrassingsmenu en kregen eerst coquilles, toen zeebrasem, en toen mango. We vonden het jammer dat dit menu niet meer uitgebalanceerd was: geen vlees, en de eerste twee gerechten verschilden niet genoeg van elkaar. Ze waren wel lekker, maar niet uitmuntend. Verder vonden we het jammer dat we het mangodessert kregen: dat stond ook op de kaart als standaarddessert in het 'normale' menu. We vonden dit niet lekker: het was erg zoet, zo zoet dat je niets meer proefde. De havermout erin deed ons aan het ontbijt denken. De wijn die we erbij kregen was ook wat standaard: een asti. Ook bij de koffie werden ontzettend zoete chocolaatjes geserveerd.
De bediening was in het begin te snel met de gerechten, en serveerden ook als een van ons op het toilet was. De uitleg was ook wel erg snel. Later, toen het drukker werd, ging het echt te traag: we hebben zeker op de koffie lang zitten wachten, zo lang dat we eigenlijk liever naar huis wilden.
Jammer!
René D.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
hier gegeten met de restaurant week het menu uitgebreid van 3 naar 5 gangen en daar hadden we geen spijt van, het was een lust voor het oog en een streling voor de tong met daarbij het bijpassend wijnarrangement. we hebben een top avond gehad.
HelenG .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Wow wat een prachtige lokatie met een fijn ontvangst. We hebben heerlijk genoten van lekkere smaakcombinaties. Ook voor vegetariers passen ze menu perfect aan, echt top!! Sommelier was een vriendelijke dame die met passie vertelde over de wijnen. Genoten van de avond. Qua decor mooi, kroonluchter prachtig maar dat behang wel heel druk.. Over smaak valt niet te twisten. Wij komen zeker terug in dit mooie restaurant!!
RoccoDeSommelier .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Wat ons betreft het beste restaurant van Breda. Geweldige locatie, aan de rand van het Ulvenhoutse bos in een klassiek pand. Van binnen heel fraai gerestaureerd waardoor er een moderne maar toch klassieke sfeer ontstaat. Wij hadden het 7-gangen verrassingsmenu, dit was verrukkelijk. Ik eet geen vlees, wel vis. De vissen waren zeer verrassend, niets was 'gewoon'. Gerechten waren zonder al teveel poespas bereid, wat recht deed aan de smaken. Wijnen pasten perfect. De bedoeling was Brabants gezellig, maar toch erg professioneel en op juiste afstand. Wij komen zeker terug!