Wolfslaar Restaurant

Wolfslaardreef 100 4834 SP Breda Nederland Kaart

Over restaurant Wolfslaar Restaurant

Eten op hoog niveau

Gelegen in een oud koetshuis op Landgoed Wolfslaar. Het met een Michelinster bekroonde restaurant staat bekend om het gebruik van regionale inlvoeden en wijnen van zeer hoog niveau, waarbij chef Maarten Camps streeft naar perfectie. De onberispelijke bediening maakt het culinaire plaatje helemaal af.

Meer informatie over restaurant Wolfslaar Restaurant

• Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Hans-Marion . Gastronoom (31 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Blijft een restaurant op een uitstekende locatie met een grootse ambiance waar in een prima en stijlvolle sfeer een menu van grote klasse wordt geserveerd. Het etiquette wordt er geleidelijk wat minder strak gehanteerd. Blijft een topper in de Bredase regio. Gaan er met enige regelmaat terugkeren.
Erik B. Gastronoom (106 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
We wonen nu al 5 jaar, weleens door de ramen gekeken tijdens een wandeling in de prachtige natuur daar, maar i.v.m. de prijsstelling nooit hier gegeten. Ik vind sterrenrestaurants te prijzig en ambitieus voor een avondje uit, maar mijn vrouw zou dat graag weleens willen meemaken. We hadden iets te gedenken samen met mijn broer en schoonzus, die hier overigens wel al twee keer waren geweest, maar dolgraag weer wilden, en "Heerlijk" bleek een goede aansporing. Gisterenavond kwam er echter twee uur voor aanvang een kink in de kabel door een spoedopname in het ziekenhuis van een familielid, zodat de planning in de soep liep. Dit gemeld via mail aan het restaurant, dat meteen terugbelde om te vragen of ze konden meedenken om het op te lossen c.q. een andere keer aanboden. Gelukkig hoefde dat niet en hadden we verlaat toch ons diner, dat van grote klasse was. Het dinermenu in het kader van "Heerlijk" bevatte bij voor- en hoofdgerechten veel visgerechten, waar ik geen fan van ben, dus voor mij minder keus, maar ook dit werd opgelost. Persoonlijk ben ik meer een fan van de bekende Franse keuken, maar mijn tafelgenoten waren diep on der de indruk van de fraai ogende en heerlijke gerechten. Al met al een aanrader voor wie in een sterrenrestaurant wil eten.
Jolanda H. Gastronoom (62 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Rolstoeltoegankelijk. Men schenkt gratis kraanwater.

Hier genoten van de eerste Wolfslaar Restaurant Week, welke wat mij betreft niet vaak genoeg kan worden vervolgd.
Na de overheerlijke amuses, begonnen met het 1e gerechtje, harder met tomaat. Uiterst smaakvol en de bijpassende Duitse wijn versterkte dit nog.
Als 2e gerecht kregen we Oosterse kabeljauw, waar ik eerst wat huiverig voor was, omdat ik niet zo van het Oosterse eten ben. Maar wat een smakelijke verrassing.
Vervolgens snoepten we van een boterzacht stukje eend met cantharel. Als afsluiting rood fruit met magnoliablad, waarbij je dus echt een vleugje van de bloem proeft en ruikt. Heerlijke afsluiting.

De vriendelijke bediening icm het zorgvuldig en smaakvol bereidde eten, maakt het elke keer weer een feestje om hier te zijn.
Bedankt en tot de volgende keer.
Ro C. Gastronoom (38 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
We hebben zaterdagavond met drie personen gegeten. We zijn wat teleurgesteld. We verwachten meer service van een restaurant met een ster.
Het eten is lekker. Decor is wel goed verzorgd.

We kiezen voor het vier gangen menu. En geven aan dat we 1 gang willen vervangen door wat anders uit een ander menu. We krijgen te horen dat dit wel kan en dat we dan wel extra betalen. Helaas! Het zou wel mooie extra service zijn als ze dit ons wel hadden aangeboden zonder extra kosten. Gemiste kans.

Verder geen extra aandacht van de bediening, wat je wel verwacht van een 1 ster restaurant.
Algemeen gevoel is dat het niet waard voor wat je betaald.
Carola1975 . Gastronoom (11 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Wolfslaar, dat zal een belevenis worden! Opgetogen dat we bij dit restaurant van naam gingen dineren, kon een lichte teleurstelling misschien niet uitblijven. Het eten is werkelijk fantastisch, de bediening professioneel, vriendelijk en toch ook niet te zakelijk. Wat mij echter toch wel tegenviel, is sfeer. Naar mijn mening is Wolfslaar geen intiem, fijn, 'gezellig' restaurant. Wij hadden misschien ook wel de pech dat we (met z'n 2-en) aan een tafel zaten die nog het meest weg had van een vergadertafel voor 10 personen. Het ontbrak aan sfeervolle verlichting. Als je puur voor een ultieme smaakbelevis komt, ben je hier zeer zeker op het juiste adres. Als je een sfeervolle avond uit wilt, zijn er een aantal goede alternatieve in Breda. Wij betaalden voor een zes-gangen-menu inclusief wijnarrangement 300 euro voor 2 personen. Dat vond ik de avond zelf niet waard.
Mark V. Fijnproever (8 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Gewoon top; eten, service en omgeving prachtig.
Kok bereidde op verzoek mijn favoriete hoofdgerecht(welke niet op de kaart stond), het was mijn verjaardag.
Pki . Gastronoom (41 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
De reservering ging wat moeizaam, maar uiteindelijk was dat netjes hersteld en hebben we een reservering gemaakt voor deze woensdagavond. We kregen een 5-gangenverrassingsmenu. Het restaurant vonden we erg modern en mooi. Het eten smaakte allemaal goed en werd netjes gepresenteerd. De eerste drie gangen waren allemaal vleesgerechten en we vonden het jammer dat daar niets van vis en/of schelp- en schaaldieren bij zat. We waren ook minder tevreden over de laatste twee gangen. Dit waren allebei desserts. Bij een 5-gangenmenu hadden wij vier gangen ‘hartig’ verwacht en niet drie plus twee desserts. Op het einde van de avond hadden we dit aangegeven en de reden dat zij hiervoor kozen was dat het geheel anders te zwaar zou worden (door het vlees bij de eerdere gangen). Dit vonden we vreemd, aangezien het oorspronkelijke menu kaas zou bevatten wat toch best zwaar is. Omdat we vooraf hadden aangegeven niet van kaas te houden hadden we van de keuken een creatievere oplossing verwacht dan een extra mangodessert (wat trouwens ook zwaar was), bijvoorbeeld één van de vleesgerechten te vervangen door een lichter visgerecht en dan een ‘hartige’ vierde gang.

De bediening was gewoon prima, maar kan beter. Tafels met een natte doek schoonmaken en het raam van de keuken met sop schoonmaken terwijl er nog volop gegeten wordt in het restaurant vonden we niet zo prettig om te zien.

We hebben lekker gegeten, maar niet op sterrenniveau en we zijn niet extra in de watten gelegd zoals beloofd bij de bevestiging van de reservering.
Peggyvandenheuvel . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Gisterenavond een drie gangen menu gegeten en er was geen enkel gerecht of tussengerecht wat niet lekker was. Ik ben bijvoorbeeld normaal gesproken geen fan van asperges, maar die van gisteren waren dusdanig bereid dat zelfs ik deze lekker vondt!
De bediening was heel vriendelijk en de wijnkeuze was voortreffelijk.
We gaan binnenkort nog een een bezoekje wagen.
Hans B. Gastronoom (16 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Met vrienden gegeten na een bezoek aan Art Breda en gekozen voor een 3-gangen menu met bijbehorend wijn arrangement. De borden met gerechten waren prachtig opgemaakt. Het eten zelf viel wat tegen, de smaken in de gerechten waren wat vlak en kwamen niet tot zijn recht. Het serveren van het hoofdgerecht duurde uitzonderlijk lang. Na een opmerking onzerzijds kwam pas de opmerking dat de keuken iets onderbezet was, waardoor het wat langer duurde. Beter was geweest als het bedienend personeel dit op eigen initiatief had aangegeven. De bediening was kundig en attent. Het brengen van de rekening duurde eveneens wat lang doordat de dames onderling eerst stonden te keuvelen.
De ambiance was zeer plezierig en de inrichting van het restaurant was smaakvol.
Wij hadden iets meer verwacht van een sterren restaurant, al met al voor ons geen reden om hier nogmaals te gaan dineren.
MeisjeNijmegen . Gastronoom (35 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Eerlijk gezegd waren wij wat teleurgesteld. We hadden meer verwacht van een restaurant met een ster.
Het eten was grotendeels wel lekker. We kozen voor het driegangenverrassingsmenu en kregen eerst coquilles, toen zeebrasem, en toen mango. We vonden het jammer dat dit menu niet meer uitgebalanceerd was: geen vlees, en de eerste twee gerechten verschilden niet genoeg van elkaar. Ze waren wel lekker, maar niet uitmuntend. Verder vonden we het jammer dat we het mangodessert kregen: dat stond ook op de kaart als standaarddessert in het 'normale' menu. We vonden dit niet lekker: het was erg zoet, zo zoet dat je niets meer proefde. De havermout erin deed ons aan het ontbijt denken. De wijn die we erbij kregen was ook wat standaard: een asti. Ook bij de koffie werden ontzettend zoete chocolaatjes geserveerd.
De bediening was in het begin te snel met de gerechten, en serveerden ook als een van ons op het toilet was. De uitleg was ook wel erg snel. Later, toen het drukker werd, ging het echt te traag: we hebben zeker op de koffie lang zitten wachten, zo lang dat we eigenlijk liever naar huis wilden.
Jammer!
HelenG . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Wow wat een prachtige lokatie met een fijn ontvangst. We hebben heerlijk genoten van lekkere smaakcombinaties. Ook voor vegetariers passen ze menu perfect aan, echt top!! Sommelier was een vriendelijke dame die met passie vertelde over de wijnen. Genoten van de avond. Qua decor mooi, kroonluchter prachtig maar dat behang wel heel druk.. Over smaak valt niet te twisten. Wij komen zeker terug in dit mooie restaurant!!
RoccoDeSommelier . Fijnproever (6 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Wat ons betreft het beste restaurant van Breda. Geweldige locatie, aan de rand van het Ulvenhoutse bos in een klassiek pand. Van binnen heel fraai gerestaureerd waardoor er een moderne maar toch klassieke sfeer ontstaat. Wij hadden het 7-gangen verrassingsmenu, dit was verrukkelijk. Ik eet geen vlees, wel vis. De vissen waren zeer verrassend, niets was 'gewoon'. Gerechten waren zonder al teveel poespas bereid, wat recht deed aan de smaken. Wijnen pasten perfect. De bedoeling was Brabants gezellig, maar toch erg professioneel en op juiste afstand. Wij komen zeker terug!
Mili K. Gastronoom (21 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Na een presentatie gedineerd met een groepje. Vooraf aan de presentatie werden er heerlijke amuses en wijn geserveerd. Dit kondigde veel goeds aan! Een kastanjesoepje wat echt heerlijk was en een amuse met krab en venkel die nog heerlijker was. Na de presentatie van een 3 gangen diner genoten. Alles mooi opgemaakt. De kabeljauw was heerlijk zacht. Alleen de huid had van mij iets krokanter gemogen. Maar dat valt te verwaarlozen. Ik was erg verrast door de combi basilicum-mango in het nagerecht. Nooit zelf aan gedacht maar werkt dus erg goed! Zou hier zeker weer eens terug willen komen voor de complete beleving. Met een groep is dat toch anders en krijg je minder uitgelegd over bijvoorbeeld de wijnen. Dus zeker voor herhaling vatbaar!
Wlevering . Gastronoom (14 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
We hadden gereserveerd voor het 3-gangen menu. Ondanks dat mijn tafelgenote een goede eter is hadden we toch zeker voldoende. Het werd een heel fijne avond, dankzij de attente maar niet stijve bediening, het heerlijke en verrassende eten en een goed gekozen wijnarrangement.
Voor mij was de topper de gezouten mascarpone met krokant van bergamot. Echt hemels! Enige tegenvaller was de kabeljauwmoot met vel, die ik graag krokant heb, maar nu slap en wat weeïg was. Al met al zeker een aanrader onder de sterrenrestaurants.
Esmee2709 . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Afgelopen weekend voor mijn vriend zijn verjaardag bij de Wolfslaar gegeten. Gekozen voor het vijf gangen menu wat tot in de puntjes verzorgd was. Het bijpassende wijnarrangement maakt het diner compleet, vooral de wijn die bij het kaasplankje geserveerd werd was heerlijk. Ook heel leuk dat elke wijn uitgebreid werd toegelicht. Wij komen graag nog eens terug om een speciale gelegenheid te vieren. Het restaurant is knus en ligt in een mooie omgeving.

Als ik een puntje van verbetering mag noemen is het de aankleding van de tafel. Dit was iet wat kaal. Een extra kaarsje of vaasje met was losse bloemen vullen te tafel wat meer op en maakt de grote tafel voor 2 personen iets gezelliger.
Job V. Gastronoom (26 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Wij hadden ons met zijn vijfen al verheugd op een lekker avondje wolfslaar. Ik kwam alleen aan en heb even in de hal gewacht maar werd niet welkom geheten. Pas nadat ik restaurant zelf binnenstapte kwam er iemand naar mij toe om te vragen of ze mijn jas kon aannemen.
Toen wij allemaal voor menu de chef kozen was er even wat schrik bij de bediening maar na vragen in de keuken was het toch mogelijk.
Wij hebben ontzettend genoten van een paar lekkere amuses, een voorgerecht met coquilles, een hoofdgerecht met roodbaars en vergeten groentes, een predesert met yoghurtijs en een heerlijk dessert met mascarpone met een prachtige combinatie van zoet en kruidig zout. Verrassend een Duitse rode wijn bij het voorgerecht en een witte bij het hoofdgerecht passend perfect evenals de spätlaser bij het dessert.
Wij hebben genoten van het menu met bijpassende wijnen en ook van de heerlijke friandises bij de espresso.
Jammer dat onze tafel niet iets verder uit de hoek was gezet. Nu moest er af en toe voorlangs worden geserveerd omdat het allemaal niet paste.
Uiteindelijk hebben we toch weer heerlijk genoten voor een zeer redelijke prijs. Graag weer terug.
Herman D. Fijnproever (7 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Zaterdagavond 13feb weer te gast mogen zijn in dit bijzondere restaurant.
Mijn vriendin verrast met een valentijnsdiner, een waar feestje. We zijn gegaan voor de 6 gangen all in????. Bijzondere smaken samen gebracht met heerlijke wijnen. Het was gang na gang genieten. De sommelier heeft passie voor de wijnen en kan dit super overbrengen. Bediening vriendelijk en netjes. We hebben weer genoten!!
A.a.korevaar . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
We hebben enorm genoten van deze prachtige ambiance. Het diner was geweldig goed. We werden ondergedompeld in gastvrijheid, vriendelijkheid en we voelden ons meer dan welkom. Van harte aanbevolen!
M J. Gastronoom (13 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Mooie locatie, aardige mensen en goede service. Heerlijk gegeten en complimenten voor de chef. Ik heb een moeilijk dieet: lactose/koelmelk/histamine. Hier hadden ze niet alleen geen problwem mee, ze hebben ook heerlijk voor me gekookt. Hieraan herken je de echte chef. Dank!