Wolfslaar Restaurant

Wolfslaardreef 100 4834 SP Breda Nederland Kaart

Over restaurant Wolfslaar Restaurant

Eten op hoog niveau

Gelegen in een oud koetshuis op Landgoed Wolfslaar. Het met een Michelinster bekroonde restaurant staat bekend om het gebruik van regionale inlvoeden en wijnen van zeer hoog niveau, waarbij chef Maarten Camps streeft naar perfectie. De onberispelijke bediening maakt het culinaire plaatje helemaal af.

Meer informatie over restaurant Wolfslaar Restaurant

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
M. V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
We hebben weer genoten van een verrassend menu. Vooral de fazant was overheerlijk.
Jammer dat de reservering via Iens niet was doorgekomen. Gelukkig was het rustig en was het geen probleem dat wij niet "gereserveerd" hadden.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Hoewel ik de kwaliteit van de gerechten, service en sfeer waardeer met een 'goed' blijft toch een gevoel van teleurstelling hangen. Tijdens de lunch werden we nauwelijks verrast en vonden we zelfs dat de brigades hier en daar wat steken lieten vallen. Graag maak ik een uitzondering voor het heerlijke nagerecht (Nashi peer) en het mooi complementerende wijnarrangement.
Jeroboam .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
We hebben hier een genoten met een smakelijke, vegetarische lunch in de tuin. Hoewel bijzonder geslaagd, hoop ik een volgende keer toch op wat meer fantasie en variatie van smaak. Juist ook gezien het type restaurant dat Wolfslaar is.

Voor de sommelier niks dan lof, ze was even kundig als vriendelijk. De wijnen waren duidelijk met zorg uitgekozen.

Een minpunt: bij een dergelijk restaurant verwacht je geen keukenpersoneel dat buiten staat te roken. Nicotine op de vingers en met zorg bereide gerechten gaan niet samen, al is het maar voor de beleving.
Pkh K.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Wat ben ik verrast door dit etentje! De eerste keer dat ik hier heb gegeten was ik niet enthousiast, waardoor dat beeld is blijven hangen. Deze avond is dat goed gemaakt. En gelukkig maar, want we waren nu met een grote groep. Waar ik de vorige keer in het 5-gangenmenu absoluut vis en/of schelp- en schaaldieren miste, was dat nu in het 6-gangenmenu het onderwerp van de eerste drie gangen! Alleen de langoustine vond ik wat melig, maar dat mocht de pret niet drukken. Wat is me het meest bijgebleven? De coquilles met de soja kaviaar en de spinazie waren fantastisch! Zo ook het hoofdgerecht van eend met pastinaak. De perencornetto bij het dessert was heerlijk en erg creatief. We hebben heerlijk gegeten!

Qua service moesten we een keer lang wachten op een gang (wat qua timing extra ongelukkig uitkwam, omdat een aantal een 4-gangenmenu hadden en daardoor nog langer moesten wachten) en af en toe op het bijschenken van het water, maar voor de rest was dit prima.
Stefan W.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Dit is en blijft één van mijn favorieten in Zuid Nederland. keer op keer worden hier topprestaties geleverd met een uitmuntende en gastvrije service. De gerechten zijn prima in balans en de wijnkaart is indrukwekkend. Als mijn budget weer een sterrenrestaurant toelaat ga ik hier het liefste heen.
Hans-Marion .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Blijft een restaurant op een uitstekende locatie met een grootse ambiance waar in een prima en stijlvolle sfeer een menu van grote klasse wordt geserveerd. Het etiquette wordt er geleidelijk wat minder strak gehanteerd. Blijft een topper in de Bredase regio. Gaan er met enige regelmaat terugkeren.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
We wonen nu al 5 jaar, weleens door de ramen gekeken tijdens een wandeling in de prachtige natuur daar, maar i.v.m. de prijsstelling nooit hier gegeten. Ik vind sterrenrestaurants te prijzig en ambitieus voor een avondje uit, maar mijn vrouw zou dat graag weleens willen meemaken. We hadden iets te gedenken samen met mijn broer en schoonzus, die hier overigens wel al twee keer waren geweest, maar dolgraag weer wilden, en "Heerlijk" bleek een goede aansporing. Gisterenavond kwam er echter twee uur voor aanvang een kink in de kabel door een spoedopname in het ziekenhuis van een familielid, zodat de planning in de soep liep. Dit gemeld via mail aan het restaurant, dat meteen terugbelde om te vragen of ze konden meedenken om het op te lossen c.q. een andere keer aanboden. Gelukkig hoefde dat niet en hadden we verlaat toch ons diner, dat van grote klasse was. Het dinermenu in het kader van "Heerlijk" bevatte bij voor- en hoofdgerechten veel visgerechten, waar ik geen fan van ben, dus voor mij minder keus, maar ook dit werd opgelost. Persoonlijk ben ik meer een fan van de bekende Franse keuken, maar mijn tafelgenoten waren diep on der de indruk van de fraai ogende en heerlijke gerechten. Al met al een aanrader voor wie in een sterrenrestaurant wil eten.
Ro C.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
We hebben zaterdagavond met drie personen gegeten. We zijn wat teleurgesteld. We verwachten meer service van een restaurant met een ster.
Het eten is lekker. Decor is wel goed verzorgd.

We kiezen voor het vier gangen menu. En geven aan dat we 1 gang willen vervangen door wat anders uit een ander menu. We krijgen te horen dat dit wel kan en dat we dan wel extra betalen. Helaas! Het zou wel mooie extra service zijn als ze dit ons wel hadden aangeboden zonder extra kosten. Gemiste kans.

Verder geen extra aandacht van de bediening, wat je wel verwacht van een 1 ster restaurant.
Algemeen gevoel is dat het niet waard voor wat je betaald.
Carola1975 P.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Wolfslaar, dat zal een belevenis worden! Opgetogen dat we bij dit restaurant van naam gingen dineren, kon een lichte teleurstelling misschien niet uitblijven. Het eten is werkelijk fantastisch, de bediening professioneel, vriendelijk en toch ook niet te zakelijk. Wat mij echter toch wel tegenviel, is sfeer. Naar mijn mening is Wolfslaar geen intiem, fijn, 'gezellig' restaurant. Wij hadden misschien ook wel de pech dat we (met z'n 2-en) aan een tafel zaten die nog het meest weg had van een vergadertafel voor 10 personen. Het ontbrak aan sfeervolle verlichting. Als je puur voor een ultieme smaakbelevis komt, ben je hier zeer zeker op het juiste adres. Als je een sfeervolle avond uit wilt, zijn er een aantal goede alternatieve in Breda. Wij betaalden voor een zes-gangen-menu inclusief wijnarrangement 300 euro voor 2 personen. Dat vond ik de avond zelf niet waard.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Gewoon top; eten, service en omgeving prachtig.
Kok bereidde op verzoek mijn favoriete hoofdgerecht(welke niet op de kaart stond), het was mijn verjaardag.
Pkh K.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
De reservering ging wat moeizaam, maar uiteindelijk was dat netjes hersteld en hebben we een reservering gemaakt voor deze woensdagavond. We kregen een 5-gangenverrassingsmenu. Het restaurant vonden we erg modern en mooi. Het eten smaakte allemaal goed en werd netjes gepresenteerd. De eerste drie gangen waren allemaal vleesgerechten en we vonden het jammer dat daar niets van vis en/of schelp- en schaaldieren bij zat. We waren ook minder tevreden over de laatste twee gangen. Dit waren allebei desserts. Bij een 5-gangenmenu hadden wij vier gangen ‘hartig’ verwacht en niet drie plus twee desserts. Op het einde van de avond hadden we dit aangegeven en de reden dat zij hiervoor kozen was dat het geheel anders te zwaar zou worden (door het vlees bij de eerdere gangen). Dit vonden we vreemd, aangezien het oorspronkelijke menu kaas zou bevatten wat toch best zwaar is. Omdat we vooraf hadden aangegeven niet van kaas te houden hadden we van de keuken een creatievere oplossing verwacht dan een extra mangodessert (wat trouwens ook zwaar was), bijvoorbeeld één van de vleesgerechten te vervangen door een lichter visgerecht en dan een ‘hartige’ vierde gang.

De bediening was gewoon prima, maar kan beter. Tafels met een natte doek schoonmaken en het raam van de keuken met sop schoonmaken terwijl er nog volop gegeten wordt in het restaurant vonden we niet zo prettig om te zien.

We hebben lekker gegeten, maar niet op sterrenniveau en we zijn niet extra in de watten gelegd zoals beloofd bij de bevestiging van de reservering.
Peggyvandenheuvel .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Gisterenavond een drie gangen menu gegeten en er was geen enkel gerecht of tussengerecht wat niet lekker was. Ik ben bijvoorbeeld normaal gesproken geen fan van asperges, maar die van gisteren waren dusdanig bereid dat zelfs ik deze lekker vondt!
De bediening was heel vriendelijk en de wijnkeuze was voortreffelijk.
We gaan binnenkort nog een een bezoekje wagen.
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Met vrienden gegeten na een bezoek aan Art Breda en gekozen voor een 3-gangen menu met bijbehorend wijn arrangement. De borden met gerechten waren prachtig opgemaakt. Het eten zelf viel wat tegen, de smaken in de gerechten waren wat vlak en kwamen niet tot zijn recht. Het serveren van het hoofdgerecht duurde uitzonderlijk lang. Na een opmerking onzerzijds kwam pas de opmerking dat de keuken iets onderbezet was, waardoor het wat langer duurde. Beter was geweest als het bedienend personeel dit op eigen initiatief had aangegeven. De bediening was kundig en attent. Het brengen van de rekening duurde eveneens wat lang doordat de dames onderling eerst stonden te keuvelen.
De ambiance was zeer plezierig en de inrichting van het restaurant was smaakvol.
Wij hadden iets meer verwacht van een sterren restaurant, al met al voor ons geen reden om hier nogmaals te gaan dineren.
MeisjeNijmegen .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Eerlijk gezegd waren wij wat teleurgesteld. We hadden meer verwacht van een restaurant met een ster.
Het eten was grotendeels wel lekker. We kozen voor het driegangenverrassingsmenu en kregen eerst coquilles, toen zeebrasem, en toen mango. We vonden het jammer dat dit menu niet meer uitgebalanceerd was: geen vlees, en de eerste twee gerechten verschilden niet genoeg van elkaar. Ze waren wel lekker, maar niet uitmuntend. Verder vonden we het jammer dat we het mangodessert kregen: dat stond ook op de kaart als standaarddessert in het 'normale' menu. We vonden dit niet lekker: het was erg zoet, zo zoet dat je niets meer proefde. De havermout erin deed ons aan het ontbijt denken. De wijn die we erbij kregen was ook wat standaard: een asti. Ook bij de koffie werden ontzettend zoete chocolaatjes geserveerd.
De bediening was in het begin te snel met de gerechten, en serveerden ook als een van ons op het toilet was. De uitleg was ook wel erg snel. Later, toen het drukker werd, ging het echt te traag: we hebben zeker op de koffie lang zitten wachten, zo lang dat we eigenlijk liever naar huis wilden.
Jammer!
René D.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
hier gegeten met de restaurant week het menu uitgebreid van 3 naar 5 gangen en daar hadden we geen spijt van, het was een lust voor het oog en een streling voor de tong met daarbij het bijpassend wijnarrangement. we hebben een top avond gehad.
HelenG .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Wow wat een prachtige lokatie met een fijn ontvangst. We hebben heerlijk genoten van lekkere smaakcombinaties. Ook voor vegetariers passen ze menu perfect aan, echt top!! Sommelier was een vriendelijke dame die met passie vertelde over de wijnen. Genoten van de avond. Qua decor mooi, kroonluchter prachtig maar dat behang wel heel druk.. Over smaak valt niet te twisten. Wij komen zeker terug in dit mooie restaurant!!
RoccoDeSommelier .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Wat ons betreft het beste restaurant van Breda. Geweldige locatie, aan de rand van het Ulvenhoutse bos in een klassiek pand. Van binnen heel fraai gerestaureerd waardoor er een moderne maar toch klassieke sfeer ontstaat. Wij hadden het 7-gangen verrassingsmenu, dit was verrukkelijk. Ik eet geen vlees, wel vis. De vissen waren zeer verrassend, niets was 'gewoon'. Gerechten waren zonder al teveel poespas bereid, wat recht deed aan de smaken. Wijnen pasten perfect. De bedoeling was Brabants gezellig, maar toch erg professioneel en op juiste afstand. Wij komen zeker terug!
Mili K.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Na een presentatie gedineerd met een groepje. Vooraf aan de presentatie werden er heerlijke amuses en wijn geserveerd. Dit kondigde veel goeds aan! Een kastanjesoepje wat echt heerlijk was en een amuse met krab en venkel die nog heerlijker was. Na de presentatie van een 3 gangen diner genoten. Alles mooi opgemaakt. De kabeljauw was heerlijk zacht. Alleen de huid had van mij iets krokanter gemogen. Maar dat valt te verwaarlozen. Ik was erg verrast door de combi basilicum-mango in het nagerecht. Nooit zelf aan gedacht maar werkt dus erg goed! Zou hier zeker weer eens terug willen komen voor de complete beleving. Met een groep is dat toch anders en krijg je minder uitgelegd over bijvoorbeeld de wijnen. Dus zeker voor herhaling vatbaar!
Wendy L.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
We hadden gereserveerd voor het 3-gangen menu. Ondanks dat mijn tafelgenote een goede eter is hadden we toch zeker voldoende. Het werd een heel fijne avond, dankzij de attente maar niet stijve bediening, het heerlijke en verrassende eten en een goed gekozen wijnarrangement.
Voor mij was de topper de gezouten mascarpone met krokant van bergamot. Echt hemels! Enige tegenvaller was de kabeljauwmoot met vel, die ik graag krokant heb, maar nu slap en wat weeïg was. Al met al zeker een aanrader onder de sterrenrestaurants.
Esmee2709 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Afgelopen weekend voor mijn vriend zijn verjaardag bij de Wolfslaar gegeten. Gekozen voor het vijf gangen menu wat tot in de puntjes verzorgd was. Het bijpassende wijnarrangement maakt het diner compleet, vooral de wijn die bij het kaasplankje geserveerd werd was heerlijk. Ook heel leuk dat elke wijn uitgebreid werd toegelicht. Wij komen graag nog eens terug om een speciale gelegenheid te vieren. Het restaurant is knus en ligt in een mooie omgeving.

Als ik een puntje van verbetering mag noemen is het de aankleding van de tafel. Dit was iet wat kaal. Een extra kaarsje of vaasje met was losse bloemen vullen te tafel wat meer op en maakt de grote tafel voor 2 personen iets gezelliger.