Wolf Atelier

Meer informatie over restaurant Wolf Atelier

Jouw recensie over het restaurant Wolf Atelier

Donna C.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Gisteren een fantastische avond gehad bij Wolf Atelier. Heerlijk gegeten, lekkere wijnen en heel vriendelijk geholpen. Wij hadden het 5-gangen menu en werden bij elk gerecht opnieuw verrast. Soms kwamen de gerechten een beetje snel na elkaar, maar al met al kijken we terug op een onvergetelijke avond! En vooral de service, geholpen door een zeer vriendelijk en professionele jongeman die onze avond heeft gemaakt. Dank!!
Rop D.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Ontzettend lekker, 15 gangen!, gegeten, geweldige bediening. Vlot, goed, voelde ons gezelschap prima aan. Wij waren zelf wat rumoerig, hopelijk heft dit geen invloed op andere recensies, maar ook daar werd op een leuke manier mee omgegaan. Een aanrader, ik kom snel terug!
sjansen01 C.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Dit is een goed restaurant op een bijzondere lokatie. Eten (5-gangen menu) was genieten met per gang bijpassende wijn. Bediening was ook goed, gezellig en niet opdringerig.
Mila N.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Wat hebben de mensen van wolf atelier ons een fantastische avond gegeven! Eten was voortreffelijk! De bediening echt helemaal fantastisch. We hebben met 12 mensen ( die allemaal een drankje op hadden) gegeten en gedronken. Ze waren ontzettend vriendelijk, behulpzaam en meedenkend. Ik kan niet anders zeggen dan top!!!!
Yael V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Heerlijk eten, goede sfeer en zeer professionele en vriendelijke bediening! Een fantastische ervaring en dus zeker een aanrader!
Yael V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Uitgebreid gedineerd en het was fantastisch! Ontzettend goede service, goede sfeer en heerlijk eten! Zeker een aanrader!
Rosanne C.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Zojuist uitgebreid geluncht. Wat een leuk restaurant! Eten was heerlijk, amuse & steak tartaar was lekker, dessert chocola ronduit geweldig! Speciale complimenten aan "Joyce" van de bediening en de keuken uiteraard. Echt een aanrader, bedankt Wolf.
Bob G.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Beste eet-ervaring die ik onlangs gehad heb binnen deze prijs. Heerlijke gerechten met iedere keer een interessante, waardevolle toevoeging (kalfszwezerik favoriet, maar de steak tartare en zeebaars deden daar zeker niet voor onder. Entrecôte vond ik minder bijzonder maar het was wel een flinke portie en nog steeds erg lekker). Dat begrijpen ze goed bij Wolf: een opbouw in het menu met een duidelijk hoofdgerecht waardoor je met een voldaan gevoel de deur uitloopt. Kritiekpuntjes: 1. Slechte mainstream muziek; geen dealbreaker maar kwam de sfeer niet ten goede 2. Enorm vriendelijk en goed personeel maar ik had enigszins het idee dat de wijn-kennis niet optimaal was. Heerlijke wijn gedronken maar uit een nieuwe fles bijschenken vind ik eigenlijk not done.
Aran V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Gisteren gegeten met een gezelschap van 8. Het vier gangen verassingsmenu dat werd geserveerd was smaakvol. De houten doos met water, pepermunt en een doekje om de handen schoon te maken is een leuke gimmick. De bediening was vlot maar de tijd tussen de gerechten was onevenwichtig. Te kort tussen het eerste en tweede voorgerecht en te lang tussen hoofdgerecht en dessert. De ambiance locatie en ambiance zijn top.
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Afgelopen week hier gegeten. We begonnen aan de bar met cava en een oester, gevolgd door het 5 gangen diner. We zaten aan een hoge tafel, recht tegenover de keuken. Mijn favoriete plek in een restaurant. De amuse met limoen meringue en eend kon geen beter begin zijn! Het gerechtje met zeebaars en het dessert sprongen eruit. Originele locatie, hele vriendelijke bediening.
Pieter-Bas D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Restaurant op een gave locatie, dat er van binnen ook goed en uitnodigend uitziet. De bediening was goed, maar kan beter. Wijn niet laten proeven, werd pas gevraagd of we extra water willen nadat door ons was aangegeven dat ze wat betrokkener mogen zijn. Al met al was de bediening echter een dikke voldoende. Het eten, waar je uiteindelijk toch voor komt, voldeed zeker aan de verwachtingen. Vooraf de coquilles, welke erg goed waren, als hoofd de griet die met vele verschillende smaken goed samen kwam en als toetje de kazen. De kazen waren wat flauw, maar dat is een klein verbeter punt. Conclusie is dat het zeker een aanrader is.
Eva S.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Afgelopen maandag voor het eerst hier geweest. Ondanks dat het erg rustig was, kregen we niet het gevoel alsof we weggekeken werden.
Erg verrast met box die op tafel staat, erg leuk gedaan.
Heerlijk 4 gangen gegeten! Mooie wijnen en hele gastvrije bediening.
Wij komen terug.
Noury T.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Recent een bezoek gebracht aan dit restaurant, stond reeds hoog op mijn verlanglijstje. Prachtige locatie, mooi ingericht en er hangt een fijne sfeer. In onderstaande recensie wordt gesproken over de 'slechte akoestiek'. Als je van gezelligheid houdt is dit geen enkel probleem, ik houd zelf helemaal niet van een stijf en stil restaurant. Het eten was heerlijk, we hebben werkelijk vanaf begin tot eind genoten. De gerechten waren subliem ('vaste collectie' 5-gangen), van de ceviche van Argentijnse gamba tot het chocoladedessert, geweldig! Gelakt buikspek was werkelijk om te smullen. Alleen daarvoor kom ik al terug. Fijn ook dat de bediening kundig en vriendelijk was, dat maakt zo'n avond toch helemaal af. Locatie prachtig. Prijs-kwaliteit; perfect. Echt een avond uit! Tip: graag ook de tartaria in de avond beschikbaar stellen! Tot snel en keep up the good work.
Paulien K.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
De locatie en inrichting zijn modern, mooi en met een waanzinnig uitzicht! Prettige stoelen, alleen wel erg slechte akoestiek. Mocht je bang zijn dat je date stil valt, is, daar hoef je hier geen zorgen over te hebben. Het ontvangst was prima, ontspannen met een gewaagd grapje. Bij ons viel het grapje prima, maar dat had anders uit kunnen pakken. De smaken waren goed, en vooral de combinatie met de wijnen. Maar er waren wat kleine foutjes bij het op smaak brengen (mijn entrecote was voor de helft te hoog op smaak en de andere helft miste zout en peper). De uitleg bij de gerechten en wijnen was inconsistent en ook het uitserveren van de gangen was wisselvallig qua tijd tussen de gangen. Al met al mag je voor deze prijs verwachten dat die details in orde zijn.
wdantka .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wij wilden een aantal weken geleden graag op het terras beneden in de zon lunchen, maar het terras trok ons uiteindelijk totaal niet. Het ziet er kaal uit en er is een afscheiding gemaakt van dode planten in een plastic bak, dat moet toch beter kunnen? Doodzonde, omdat deze plek eigenlijk nog veel lekkerder is! Hebben toen besloten ergens anders op het terras te eten. Afgelopen week hebben we alsnog (binnen) gegeten en dat was leuk!
Als ze een beetje tijd en energie steken in het terras dan is het een ontzettend leuke plek om te lunchen of te borrelen, zeker met dit weer!
Taco T.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Met waarschijnlijk te hoge verwachtingen naar Wolf Atelier getogen.

Ontvangst is ok en we zitten aan een leuk tafeltje met gelukkig comfortabele stoelen, het uitzicht is hier natuurlijk weer leuk met zicht op het IJ en het Westerdok.

Bij het aperitief vragen we ook een karaf water maar daar doet men niet aan, in de box op tafel zit een flesje water en daar moeten wij het mee doen. Wel een leuke geste de box met een fris doekje en pepermuntje maar het Wifi-password? Vinden we toch iets meer voor een Mc. D. of zo: we komen om te eten niet om te internetten, toch?

Met een prima fles gekoelde Pinot Noir 'Villa Wolf' moet het toch wel goed komen, zeker met het prima brood en de goede amuse 'Macaron van Bier'.

We kiezen a la Carte de Steak Tartare met zoete ui, haringkuit, rucola creme en kwartel eitje. Op zich best aardig maar het gerecht is nogal vlak, we missen de spanning voor een restaurant welke tijdens de lunch zo uitpakt met een grote variatie aan Steak Tartare.

Door met de hoofdgerechten - inmiddels is het water allang op en schenken we zelf de wijn maar bij - de gebrande zeebaars met mosselen, saus van champagne en kerrie is smakelijk. De entrecote daarentegen is ronduit taai: aan tafel wordt een nieuwe aangeboden maar niet voordat we ons door het (getrancheerde) entrecote-tje hebben heen geworsteld. Op zich prima maar de gezichts-expressie van de bediening naar de keukenbrigade is bijna schofferend naar gasten die dit kunnen zien en daar laten we het maar bij.

De kazen zijn ok al hebben we te vergeefs gezocht naar de kweepeerjam.

Al met al: een leuk decor maar qua eten hadden wij meer verwacht en de service (water, wijn en de rest) niet passend bij de pretentie en prijsstelling.
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Dit restaurant stond al een tijdje op ons lijstje, en nu eindelijk gelegenheid om te gaan.
We kwamen binnen, het was niet heel druk, en bleven een paar minuten wachten voordat de langsrennende dames en heer tijd hadden om iets te zeggen.
We werden aan een tafeltje geplaatst en genoten van het uitzicht.
Na iets meer dan 10 minuten konden we de aandacht trekken om de kaart te vragen en wijn te bestellen.
Heel irritant...omdat ze zo vaak langsliepen en dan weer even bij te keuken stonden te wachten en gezellig te kletsen.
Onmogelijk om oogcontact te hebben, gewoon je hoofd wegdraaien.
We kregen na het bestellen van de drankjes de menukaart. We kozen voor het langoustine voorgerecht en een voorgerecht met zalm...wat eigenlijk van het menu was waarmee je kon switchen....dus was lastig in dit geval maar kon toch.
Eerst nog een mierzoete amuse van macaron met bier met rauwe garnaal.
Qua idee en smaak raakt dit kant noch wal.
Vlak voor het voorgerecht arriveerde kwam de fles wijn, werd zonder een woord ingeschonken...nog nooit eerder meegemaakt.
Voorgerechten waren lekker. Wel veel gefreubel met kleine dingetjes en veel smaakjes op het bord.
Hoofdgerecht was uitstekend. Gebakken tournedos met asperge en gekonfijte aardappel.
Omdat de porties aan de kleine kant waren, namen we dit keer een dessert.
Prima kaasplankje, alleen zo jammer dat dit zonder enige toelichting voor je neus gezet wordt. Echt heel jammer van de bediening. Ongeïnteresseerd,en druk met andere zaken.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Mooi en apart restaurant waar het prima toeven is. Leuke inrichting helemaal van deze tijd. Creatieve chef, die ook nog eens aan tafel de gerechten komt uitleggen. Haring met biet is een supergerechtje, maar ook de instant noodlesoep. Het ziet er allemaal heel verzorgd uit en smaken kloppen. 15 gangen voor 70€ is waanzinnige prijs/waarde menu.
Dominique M.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Heerlijk 4 gangen menu van de chef gegeten. Het begon al goed met een heerlijke macaron met gamba, het voorgerecht met gravlax, rettich en gepofte rijst was verfijnd en het tussengerecht met een zeer speciale versie van de vaak wat standaard caesar salad deed ons verlangen naar meer! Het hoofdgerecht was de absolute topper van de avond met zeebaars en het chocoladedessert was heerlijk, met uitzondering van de toncaboon bonbon. Zeer vriendelijke bediening, het enige verbeterpunt zou de aanwezigheid van een sommelier kunnen zijn die voor een bijpassend wijnadvies kan zorgen. Al met al erg genoten en we komen zeker terug!
Tina V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Heerlijk gegeten op doordeweekse avond. De onverwachte aanloop van veel gasten zonder reservering was nauwelijks te merken door ervaren en attente bediening. Mooie plek op de draaibrug. Een aanrader!