Wolf Atelier

31-203446428

Meer informatie over restaurant Wolf Atelier

Eva S.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Afgelopen maandag voor het eerst hier geweest. Ondanks dat het erg rustig was, kregen we niet het gevoel alsof we weggekeken werden.
Erg verrast met box die op tafel staat, erg leuk gedaan.
Heerlijk 4 gangen gegeten! Mooie wijnen en hele gastvrije bediening.
Wij komen terug.
Noury T.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Recent een bezoek gebracht aan dit restaurant, stond reeds hoog op mijn verlanglijstje. Prachtige locatie, mooi ingericht en er hangt een fijne sfeer. In onderstaande recensie wordt gesproken over de 'slechte akoestiek'. Als je van gezelligheid houdt is dit geen enkel probleem, ik houd zelf helemaal niet van een stijf en stil restaurant. Het eten was heerlijk, we hebben werkelijk vanaf begin tot eind genoten. De gerechten waren subliem ('vaste collectie' 5-gangen), van de ceviche van Argentijnse gamba tot het chocoladedessert, geweldig! Gelakt buikspek was werkelijk om te smullen. Alleen daarvoor kom ik al terug. Fijn ook dat de bediening kundig en vriendelijk was, dat maakt zo'n avond toch helemaal af. Locatie prachtig. Prijs-kwaliteit; perfect. Echt een avond uit! Tip: graag ook de tartaria in de avond beschikbaar stellen! Tot snel en keep up the good work.
Paulien K.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
De locatie en inrichting zijn modern, mooi en met een waanzinnig uitzicht! Prettige stoelen, alleen wel erg slechte akoestiek. Mocht je bang zijn dat je date stil valt, is, daar hoef je hier geen zorgen over te hebben. Het ontvangst was prima, ontspannen met een gewaagd grapje. Bij ons viel het grapje prima, maar dat had anders uit kunnen pakken. De smaken waren goed, en vooral de combinatie met de wijnen. Maar er waren wat kleine foutjes bij het op smaak brengen (mijn entrecote was voor de helft te hoog op smaak en de andere helft miste zout en peper). De uitleg bij de gerechten en wijnen was inconsistent en ook het uitserveren van de gangen was wisselvallig qua tijd tussen de gangen. Al met al mag je voor deze prijs verwachten dat die details in orde zijn.
Wdantka .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wij wilden een aantal weken geleden graag op het terras beneden in de zon lunchen, maar het terras trok ons uiteindelijk totaal niet. Het ziet er kaal uit en er is een afscheiding gemaakt van dode planten in een plastic bak, dat moet toch beter kunnen? Doodzonde, omdat deze plek eigenlijk nog veel lekkerder is! Hebben toen besloten ergens anders op het terras te eten. Afgelopen week hebben we alsnog (binnen) gegeten en dat was leuk!
Als ze een beetje tijd en energie steken in het terras dan is het een ontzettend leuke plek om te lunchen of te borrelen, zeker met dit weer!
Taco T.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Met waarschijnlijk te hoge verwachtingen naar Wolf Atelier getogen.

Ontvangst is ok en we zitten aan een leuk tafeltje met gelukkig comfortabele stoelen, het uitzicht is hier natuurlijk weer leuk met zicht op het IJ en het Westerdok.

Bij het aperitief vragen we ook een karaf water maar daar doet men niet aan, in de box op tafel zit een flesje water en daar moeten wij het mee doen. Wel een leuke geste de box met een fris doekje en pepermuntje maar het Wifi-password? Vinden we toch iets meer voor een Mc. D. of zo: we komen om te eten niet om te internetten, toch?

Met een prima fles gekoelde Pinot Noir 'Villa Wolf' moet het toch wel goed komen, zeker met het prima brood en de goede amuse 'Macaron van Bier'.

We kiezen a la Carte de Steak Tartare met zoete ui, haringkuit, rucola creme en kwartel eitje. Op zich best aardig maar het gerecht is nogal vlak, we missen de spanning voor een restaurant welke tijdens de lunch zo uitpakt met een grote variatie aan Steak Tartare.

Door met de hoofdgerechten - inmiddels is het water allang op en schenken we zelf de wijn maar bij - de gebrande zeebaars met mosselen, saus van champagne en kerrie is smakelijk. De entrecote daarentegen is ronduit taai: aan tafel wordt een nieuwe aangeboden maar niet voordat we ons door het (getrancheerde) entrecote-tje hebben heen geworsteld. Op zich prima maar de gezichts-expressie van de bediening naar de keukenbrigade is bijna schofferend naar gasten die dit kunnen zien en daar laten we het maar bij.

De kazen zijn ok al hebben we te vergeefs gezocht naar de kweepeerjam.

Al met al: een leuk decor maar qua eten hadden wij meer verwacht en de service (water, wijn en de rest) niet passend bij de pretentie en prijsstelling.
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Dit restaurant stond al een tijdje op ons lijstje, en nu eindelijk gelegenheid om te gaan.
We kwamen binnen, het was niet heel druk, en bleven een paar minuten wachten voordat de langsrennende dames en heer tijd hadden om iets te zeggen.
We werden aan een tafeltje geplaatst en genoten van het uitzicht.
Na iets meer dan 10 minuten konden we de aandacht trekken om de kaart te vragen en wijn te bestellen.
Heel irritant...omdat ze zo vaak langsliepen en dan weer even bij te keuken stonden te wachten en gezellig te kletsen.
Onmogelijk om oogcontact te hebben, gewoon je hoofd wegdraaien.
We kregen na het bestellen van de drankjes de menukaart. We kozen voor het langoustine voorgerecht en een voorgerecht met zalm...wat eigenlijk van het menu was waarmee je kon switchen....dus was lastig in dit geval maar kon toch.
Eerst nog een mierzoete amuse van macaron met bier met rauwe garnaal.
Qua idee en smaak raakt dit kant noch wal.
Vlak voor het voorgerecht arriveerde kwam de fles wijn, werd zonder een woord ingeschonken...nog nooit eerder meegemaakt.
Voorgerechten waren lekker. Wel veel gefreubel met kleine dingetjes en veel smaakjes op het bord.
Hoofdgerecht was uitstekend. Gebakken tournedos met asperge en gekonfijte aardappel.
Omdat de porties aan de kleine kant waren, namen we dit keer een dessert.
Prima kaasplankje, alleen zo jammer dat dit zonder enige toelichting voor je neus gezet wordt. Echt heel jammer van de bediening. Ongeïnteresseerd,en druk met andere zaken.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Mooi en apart restaurant waar het prima toeven is. Leuke inrichting helemaal van deze tijd. Creatieve chef, die ook nog eens aan tafel de gerechten komt uitleggen. Haring met biet is een supergerechtje, maar ook de instant noodlesoep. Het ziet er allemaal heel verzorgd uit en smaken kloppen. 15 gangen voor 70€ is waanzinnige prijs/waarde menu.
Dominique M.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Heerlijk 4 gangen menu van de chef gegeten. Het begon al goed met een heerlijke macaron met gamba, het voorgerecht met gravlax, rettich en gepofte rijst was verfijnd en het tussengerecht met een zeer speciale versie van de vaak wat standaard caesar salad deed ons verlangen naar meer! Het hoofdgerecht was de absolute topper van de avond met zeebaars en het chocoladedessert was heerlijk, met uitzondering van de toncaboon bonbon. Zeer vriendelijke bediening, het enige verbeterpunt zou de aanwezigheid van een sommelier kunnen zijn die voor een bijpassend wijnadvies kan zorgen. Al met al erg genoten en we komen zeker terug!
Tina V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Heerlijk gegeten op doordeweekse avond. De onverwachte aanloop van veel gasten zonder reservering was nauwelijks te merken door ervaren en attente bediening. Mooie plek op de draaibrug. Een aanrader!
Veurproever .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Uitstekend adres. Na de recente makeover oogt het interieur uitnodigender en lichter dan voorheen. We kwamen voor de lunch op maandag. Bij binnenkomst is de ontvangst even wat onduidelijk: er is niemand die ons welkom heet of naar onze tafel begeleid. Gelukkig wordt dit snel goed opgelost en goedgemaakt door de keuken. Mooie wijnkaart. Een fles Weißburgunder was een uitstekend advies bij ons 4-gangenmenu. Steak tartare lekker gemaakt, duidelijke smaken en mooie opmaak. Absolute topper was de grietfilet, perfect bereid. Ook het dessert van wentelteefje en vanille was uitstekend. De zalmfilet van mijn gewaardeerde disgenoot was subtiel van smaak en mooi van structuur, had misschien nog wat meer smaak mogen hebben (het gerecht, niet mijn disgenoot). Persoonlijke bediening en uitleg door de chef. Kopje koffie op het terras. Met alle ramen open op een mooie zomerdag en met uitzicht op het IJ, absoluut een aanrader.
Edith H.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Wat een mooie plek en prachtig uitzicht. Binnenkomst begon heel goed. En gastvrij. Daarna ging het volledig mis betreffende bediening. Lang wachten. Lege glazen en meerdere keren naar bar moeten lopen om wijn te bestellen. Ze hanteerde ook een systeem dat de fles wijn niet bij de tafel bleef staan, maar steeds werd meegenomen. Op zich prima systeem als je niet steeds moet vragen om je fles. Om me heen zag ik alleen maar lege glazen. We kozen het 5 gangen menu. Alle gerechten heel bijzonder lekker. Jammer dat dat niet goed uit de verf kwam omdat de bediening het maar neerzette, zonder enige uitleg te geven over het gerecht en ons achter liet met lege glazen. Maar weer naar de bar gelopen om te vragen wat we nu precies gingen eten. Voor de standaard van het restaurant en de mooie gerechten verwacht je absoluut niet dat t bedienend oersoneel zo onwetend is. Exht zonde en sneu voor de koks die zulke mooie gerechten hebben klaargemaakt.
Archi L.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Tegenvallend gegeten bij dit trendy 'restaurant op hoge poten'. Erg rumoerig door slechte akoestiek. Gekozen voor 5-gangendiner. Bediening vrij onpersoonlijk, haperend met soms ingestudeerde teksten. Krabsalade niet goed schoongemaakt. Wel goede rosé 'Avec'. Entrecote van hoofdgerecht was kwalitatief zelfs slecht. Enige commentaar: 'geven we de chef door'. Al met al geen beste ervaring . . .
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Afgelopen weekend hebben we een bezoek gebracht aan Wolf, en bij binnenkomst werd helaas de toon wat service betreft al gezet: bijna tien minuten buiten staan wachten omdat er een paar jassen moesten worden opgehangen. Ook aan tafel was de bediening vaak vriendelijk doch chaotisch en soms zelfs ronduit traag. Het vijfgangenmenu was heerlijk. De amuse - een macaron van bier met gamba - was een beetje ingewikkeld qua smaak, maar behoorlijk. Daarna werd het eten steeds beter en "simpeler": de de makreel, steak tartaar, zeeforel, entrecote en de chocola waren allemaal erg lekker. Ook de wijnen (de Picpoul de Pinet en de Malbec 'Retamo') waren prima. Het decor dan: de locatie is fantastisch en ook de inrichting is leuk. Helaas is de akoestiek (nog) niet helemaal in orde, waardoor je vrij hard moet praten om verstaanbaar te zijn. Kortom: het eten is erg goed, maar aan de akoestiek en vooral de service valt nog te werken.
Chris Q.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
we waren daar met 5 personen op een Donderdagavond . Het restaurant heeft een leuke locatie en we konden zelfs parkeren om de hoek. het eten is ronduit geweldig een amuse van een macarone met garnaal -mjam! eerste gerechtje een lust voor het oog makreel licht gebakken met allerlei heerlijkheden eromheen , een steak tartaar zo vers en zo echt zeer goed bereid , stukje entrecote echt lekker , super toetje een soort chocola oceaan met heerlijke mousse eilandjes en ijs en een balletje met drank erin . Het zelg gebakken brood is gewoon top , water word standaard ingeschonken -wijn was middensegment en zoals altijd in Nederland veel te duur .
Dan de bediening we hadden een zeer vriendelijke (oogverblinde donkerharige schoonheid) bediening die op de vraag voor een doggie bag voor het zelf gebakken brood heel vriendelijk dit nog deed ook. Verder goede uitleg en ook een zeer goede timing - complimenten

Ik kom hier zeker terug - top zaak
WimIJkhout .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Op zoek naar een nieuwe lokatie voor ons om lekker te eten, zijn we dit keer uitgekomen bij het bijzonder gelegen restaurant Wolf Atelier.
De lokatie is erg mooi, met oa uitzicht op de verschillende boten die voorbij komen. Binnen is het ook gezellig en sfeervol. We starten met een lekkere amuse, waarna onze keuze voor vanavond het viergangen menu is. Hierbij starten we met smaakvolle ceviche van makreel, gevolgd door een heerlijke steak tartare, waarna we als hoofdgerecht genoten hebben van een heerlijk mals gebakken entrecote. De avond sluiten we af met een desert van diverse vormen van chocolade.
We hebben tijdens het eten een heerlijk glas Verdicchio gedronken en vervolgens een fles Rioja Reserva.
Kleine aantekening is nog wel dat er een en ander aan het interieur moet gebeuren maar de eigenaar gaf aan dat dit overigens snel zal gebeuren. Wij komen later nog eens terug om van alles nog een keer te genieten.
Conny-Elizabeth T.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Op deze bijzondere cultuur historische locatie komen de voetjes letterlijk en figuurlijk van de grond. Zo smakelijk en feestelijk worden de borden gepresenteerd. Mooie verse gerechten, puur en verfijnd. Mooie wijnkaart met biologische wijnen. Relaxde, vriendelijke en klantgerichte sfeer. Aanrader. Must have done experience.
Eelco .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
1 Eten redelijk, hamachi niet vers, porties te klein en een beetje gedateerd/niet origineel. Wel goed klaargemaakt. Brood lekker en zeer spaarzaam verstrekt. Moest allemaal vers worden gebakken, dus duurde ook allemaal te lang.
2. Bediening ver beneden de maat, zeker voor een restaurant met pretenties. Weglopen bij t wijnproeven, niet weten wat er op t bord ligt, eten in een glas, niet al te goedkope wijn laten vallen, de wijn in een ander glas overschenken met nog wat restjes eten en dat plompverloren en met een tevreden glimlach weer neerzetten .... Zelfs bij een take-away zou dat niet passend zijn.
3. Locatie, mooi. Locatie was al mooi bij de vorige restaurants op de zelfde brug. Te kleine tafeltjes en krakkemikkige stoeltjes.

Nu maar weer wachten op een nieuw restaurant op de zelfde locatie, en blijven hopen.
Cécile A.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Fantastisch plekje in Amsterdam. De oude spoorbrug bij Westerdok. En nu (eindelijk) ook met heerlijk eten en aardige bediening. Wij namen het 4 gangen menu. Alles even lekker, prachtig bereid met mooie smaken. Mooi dat deze unieke locatie de juiste mensen heeft gevonden om hier iets moois van te maken. Wij komen graag terug!
XMichelin .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Super gegeten bij Wolf Atelier! Wij hebben gekozen voor de tentoonstelling. Een heerlijke proeverij van 15 gerechtjes. Alle gerechtjes waren heerlijk van smaak en wij hebben dan ook van het eten genoten. De locatie van het restaurant is ook top. Wel mag er iets meer bedienend personeel rond lopen en hebben wij de sommelier gemist.
RobinHoed .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Veelbelovend zwevend restaurant op toplocatie in Amsterdam stelt teleur!
Strenge regels qua menu keuze, je mag per tafel kiezen: OF a la carte OF 4/5 gangen menu, maar per persoon kiezen wat je wilt is er niet bij, want dan raakt de kok in de war (werd er gezegd). Zeer beperkte kaart (Wel Foie Gras op het menu?!), geen vegetarisch aanbod, alleen op verzoek en dan is het maar afwachten wat je krijgt, de kok beslist. De porties (voor- en hoofdgerecht) zijn dusdanig klein, dat je met een bijna lege maag vertrekt. Je betaalt echter wel een boven gemiddelde prijs voor het eten. Gelukkig waren de gerechten goed te eten, maar moesten nog wel even langs de snackbar om de maag te vullen.
TIP: Kies te allen tijde het 4/5 gangen menu, en bestel NIET a la carte.
Of beter nog, ga naar een restaurant waar je wel normale porties krijgt.