Wok & Partyrestaurant Atlantis

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Wok & Partyrestaurant Atlantis

Ndjuka B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2018
GA HIER NIET ETEN!!! Hier wezen eten met een gezelschap en wij zijn heel erg ziek geworden van dit waardeloze eten!!! De ''manager'' een Aziatische dame had 0,0 empathie of inlevingsvermogen en deed alsof het onze schuld was!! Nogmaals: NOOIT HIER GAAN ETEN!!
Petra B.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2018
Komen al jaren bij Atlantis. Wij eten er altijd met plezier. Het restaurant ziet er keurig netjes uit. Het pand van de oude Atlantis was wel eens aan een update toe. En dat zie je nu zeker terug komen in het nieuwe pand. Vriendelijk personeel, zeer veel keuze uit gerechten, zowel voor-, hoofd-, en nagerecht. Wij vinden Atlantis zeker een aanrader.
Gast R.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018
Slechte service! De dames waren erg vriendelijk maar de heren....wat een lompheid! Man achter de wok wat een chagrijn! Man met knotje mag wel eens leren wat klantvriendelijkheid is! Zonde het concept is prima namelijk.
Dennis H.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Blijf weg als je een allergie hebt; bedroevende, onprofessionele houding van het personeel en belabberde voorbereiding en onderlinge communicatie.

Ruim van te voren hadden wij zowel telefonisch als bij het online reserveren duidelijk aangegeven dat één persoon binnen ons gezelschap een specifieke allergie heeft. Er werd ons telefonisch toegezegd dat de persoon in kwestie bij aankomst een rondleiding zou krijgen om aan te geven wat er wel en niet gegeten zou kunnen worden. Een prima oplossing, dachten wij toen.

Toen we bij aankomst de vrouw achter de balie nogmaals op deze afspraak wezen, liep het echter net even anders dan verwacht. In plaats van de toegezegde rondleiding, kregen we van haar een serie uitspraken die meer als doel hadden de schuld af te schuiven en het gezichtsverlies te beperken dan om daadwerkelijk tot een oplossing te komen. Sterker nog: haar reacties waren onnodig kattig, weinig empathisch en zakelijk gezien ronduit dom.

Hierbij de "highlights":

- Het bleek bijzonder lastig om een kok te vinden die de toegezegde rondleiding kon doen. De afspraak die wij ruim van te voren hadden gemaakt was door het personeel overduidelijk niet voorbereid en onderling gecommuniceerd - en dit terwijl het wel gewoon in hun reserveringssysteem stond, dus ze wisten van onze wens en wanneer we zouden komen.

- De vrouw vond het vooral erg lastig dat wij de naam van degene die we aan de telefoon hadden gesproken niet hadden genoteerd. Het spijt me zeer, maar volgens mij is het aan het restaurant om dit soort zaken zorgvuldig te noteren en te communiceren.

- De vrouw zei dat het "om een wel erg lastige allergie ging". Dat was natuurlijk de bevestiging dat men het huiswerk niet had gedaan en tegelijkertijd een voorteken dat er waarschijnlijk helemaal geen oplossing zou komen.

- Na veel doorvragen gaf de vrouw uiteindelijk toe dat ze niet kon garanderen dat er eten was dat compleet veilig zou zijn voor de persoon met de allergie. Dat is nogal een sprong: eerst wek je in een telefoongesprek de suggestie dat er veilige producten beschikbaar zijn en dat die alleen moeten worden aangewezen en vervolgens is niks meer 100% te garanderen.

- De balie-vrouw had zowaar toch nog één "oplossing" achter de hand: wij zouden gewoon betalen en gaan eten en dan kon de persoon met de allergie het zelf uitzoeken en in het ergste geval alleen wat drinken tegen wat korting achteraf. Het leek wel een Jiskefet-sketch, maar de vrouw meende het serieus.

- Het was ronduit triest hoe de vrouw telkens in de verdediging schoot (al ontkende ze dit zelf stellig): ze waren pas 7 maanden open, wij hadden de naam moeten noteren van degene die we aan de telefoon hadden gesproken, degene aan de telefoon had het niet goed doorgegeven en het was wel een "erg lastige allergie".

- Het was hilarisch en droevig tegelijk hoe de vrouw tussen alle bovenstaande opmerkingen toch nog in staat was om vol te houden dat ze het vervelend vond, begrip had voor de situatie en op zoek was naar een oplossing. Na een paar minuten geloofde niemand dat nog, behalve zijzelf.

- Een excuses voor de gang van zaken moest er werkelijk uit worden getrokken - het verbaasde mij eerlijk gezegd dat de vrouw het nog over haar lippen kreeg. Of het ook gemeend was betwijfel ik overigens ten zeerste, maar je kunt niet alles hebben natuurlijk.

- Het ontbrak de vrouw ook aan het zakelijk inzicht om bijvoorbeeld een waardebon aan te bieden voor een eventuele volgende keer, of iets in die richting.

Na dit alles hebben we nogmaals een mail verstuurd om onze ontevredenheid over de gang van zaken te uiten. Behalve dat de slechte communicatie werd toegegeven, was de reactie van Atlantis verder weinig verhelderend en vooral tegenstrijdig: aan de ene kant geven ze aan rekening te willen houden met allergieën door mensen van te voren een rondleiding te geven over wat wel en niet eetbaar is, aan de andere kant stellen ze dat het vanwege het zelfbedieningsconcept, de veelheid aan gerechten en de bereidingswijze niet te garanderen is dat bepaalde voedingsstoffen te vermijden zijn. Je kunt iemand rondleiden tot 'ie een ons weegt, maar als je met dit concept in de basis niet kunt garanderen dat iemand niet iets binnenkrijgt waar hij/zij allergisch voor is, dan is dat natuurlijk een wassen neus.

Op het moment dat je het niet kunt garanderen, moet je daar op voorhand gewoon eerlijk over zijn en niet aan de telefoon doen alsof er een oplossing mogelijk is om vervolgens bij aankomst te zeggen dat het niet te garanderen valt.

De wijze waarop Atlantis op dit moment met allergieën omgaat laat zich dus als volgt omschrijven: op voorhand wekken we de suggestie dat er een oplossing mogelijk is, maar als je eenmaal binnen bent is het ineens niet meer te garanderen. Maar niet getreurd, want degene met een allergie kan er altijd voor kiezen om alleen wat te drinken als de rest lekker zit te eten en dan krijgt u achteraf gewoon wat korting! Goed geregeld toch?

Een schaamteloze vertoning van Atlantis. Iedereen met een allergie is gewaarschuwd.

Dennis
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Het is een soort all you can eat. Er zijn 2 restaurants, een "wereld" restaurant waar je zelf naar een gedeelte gaat waar het gerecht van je keuze klaar wordt gemaakt en de Brasserie waar je bediening hebt en de gerechten, die je besteld dmv een formulier worden gebracht. Wij zaten in de Brasserie.
We moesten echter wel erg veel geduld hebben de drankjes werden pas na een half uur gebracht en ook het formulier met gerechten die we graag wilden werd pas na ruim een half uur opgehaald en na totaal een uur wachten kwamen eindelijk de gerechten. Op het eten is absoluut niets aan te merken, jammer dat de vriendelijke bediening onervaren is, waardoor het heel erg traag ging. Al met al hadden we er na bijna 3 uur, en per persoon 9 gerechtjes gegeten te hebben, genoeg van en gingen we, na de overigens heerlijke nagerecht wat we wel zelf moest halen uit het wereld restaurant, ontevreden naar huis, hier komen we dus niet meer terug..
Shuki M.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
Atlantis op de oude locatie ('t Oor) was zo slecht dat we het bij 1x gehouden hebben. Maar hoop doet leven... een nieuwe locatie en van "wok & party restaurant" naar "wereldkeuken". Dat wilden we wel even uitproberen. We gingen tijdens de openingsactie, leuk voor elk betalende klant een zak rijst voor de voedselbank en ook nog 5 euro pp korting op de regulieren entree prijs. Zoals bij de meeste all you can eat/drink moet je vooraf betalen, geen probleem en je wordt netjes naar je plek gewezen. Ontzettend groot restaurant, maar toch proberen zoveel mogelijk mensen op een zo'n klein mogelijk oppervlakte te proppen. Maar dan wel iets te grote stoelen gebruiken, waardoor je tegen de tafel of achterbuurvrouw/man opbotst als je uberhaupt van je plek wilt om even een rondje te lopen. Doordat er zoveel mensen in kunnen, is het deel waar je je eten kunt ophalen chaotisch, veel mensen die door elkaar lopen en eigenlijk niet echt een logische doorlooproute, waardoor je vaak tegen mensen opbotst met overvolle borden. Kwaliteit van het eten is OK, maar niet topkwaliteit, maar dat kun je ook niet verwachten van een all you can eat. Concept "wereldkeuken" werd niet waargemaakt. Het is voornamelijk Aziatisch
+ teppanyaki ijs
+ kinderruimte/speelplaats
+ groot drank assortiment
+ loopjongens/meisjes vriendelijk en correct
- ondanks grote stoelen, toch het idee hebben dat je hutje mutje zit
- ontzettend rumoerig
- bij een aantal keukens (oa grill) onervaren personeel die niet weet hoe je een steak/lamsrack/entrecote klaar moet maken
hvogel .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Lekker veel dacht ik eerst, maar na een uur realiseerde ik me dat dit geen wereld restaurant is (zoals ze zelf zeggen) het is een Aziatisch restaurant met een paar extra gerechten waar ze helaas geen aandacht aan besteden. Er lagen uren lang 2 afgekloven zalmen en een uitgedroogd restje paella, voor de rest was er nauwelijks iets uit een ander werelddeel. Dat viel echt heel erg tegen voor een "Wereld" restaurant. Jammer! Ze hebben wel een bordje Spaanse Tapas staan, maar er lagen kippenpoten en dat restje paella (dat is toch geen tapas?!).
Frans B.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Het woord vreetschuur is onsympathiek, maar wel dekkend. Groot aanbod aan eten, variërend van zeer smakelijk tot zo zo... Teleurstellend was het wokgedeelte, waar mijn goed uitziende garnalen en inktvis volledig doorgeslagen uitkwamen. Verder veel door elkaar heen lopende mensen die met veel te volle borden voor je langs lopen zodat je bijna over ze struikelt, krijsende kinderen en lallende pubers. Kortom, leuk als je voordelig met een grote ploeg wilt bunkeren, maar niet voor een gezellig etentje.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2018
Atlantis is de naam van een verloren stad. Helaas was dat ook van toepassing op Atlantis Almere Poort, want ze hebben - nog vóór ik ook maar een voet in het restaurant zélf heb kunnen zetten - een potentiële klant verloren; Benieuwd naar het menu en de verschillende soorten gerechten stapte ik op de chique "hotel-look" balie af en werd beleefd door de receptioniste te verstaan gegeven, dat ze niets over het menu kon vertellen en het restaurant mocht ik ook niet bekijken, in verband met de versheid van het voedsel, wel de volgende dag vóór 16:00u. Een andere reden was, dat mensen niet zomaar in- en uit mogen lopen, want dan kon niet gecontroleerd worden of ze wel of niet betaald hadden. Wat een vertrouwen sprak daar uit! en wat een naar gevoel voor een nieuwe klant om als mogelijke crimineel beschouwd te worden. De entree was chique, maar de in- en uitgang leken meer op een supermarkt, met van die klapdeurtjes, alleen de signaalpoortjes ontbraken. Er werd verteld "dat er wel 20 keukens aanwezig waren en ze maakten er écht alles" Op mijn vraag of ze mijn lievelingsgerechten Rendang of Tandoori maakten kreeg ik echter het antwoord: "wij zijn geen Indonesisch of Indiaas restaurant" Wat het dan wel was bleef een gok. De naam Atlantis zou wat dat betreft veranderd moeten worden in "Casino", want er gaan eten is een groot "all-you-can-gamble" menu. Er waren geen folders, geen menu's...je kon er alleen in door te betalen. Er werd ook niet eens verwezen naar de billboards in de hal waar op zich interessante prijzen werden vermeld, echter voor welke soort gerechten je dan zou moeten betalen was niet te zien. Één lichtpuntje: de prijzen zijn inclusief bier, wijn en frisdranken. Voor een baby van nog geen jaar betaal je € 4,00, de (opvolg)melk en de Olvarit, moet je wel zelf meenemen. Na deze desillusie begaf ik mij maar naar het andere niet-receptioneel personeel, dat mij eerder vriendelijk verwees naar het scherm met de prijzen. Zij waren redelijk service gericht en gaven ook informatie over de omgeving, maar ook zij konden (of mochten) geen verdere informatie geven. Na mij kwam een echtpaar dat binnenkort met een groep wilde komen eten. Op een afstandje kon ik de teleurstelling, of beter nog de irritatie aflezen op de gezichten. Op mijn vraag wat er hand de hand was zeiden ze "we worden gewoon weggestuurd, hier gaan we echt niet eten"! Ik wees hen op de toch wel interessante prijzen, maar ze bleven vastberaden en zeiden; het gaat niet alleen om de prijs, ook om de bediening". Na mijn prachtige recente ervaring over het restaurant naast het Bastion Hotel, het Fuji House, is Atlantis voor mij history, een vergeten restaurant en toen ik het echtpaar meldde dat je bij het Fuji House heerlijk kunt eten en dat de bediening daar bijzonder klantvriendelijk is, en dat via een tablet op tafel je onbeperkt kunt bestellen, zodanig dat alles in no time vers op tafel staat en dat de keuze onbeperkt is, besloten ze om direct daar naar toe te gaan. Op Iens zal ik Fuji House straks de hemel in prijzen en Atlantis mag met zijn megalomane 4 miljoen (van onze Almere belastingcenten) weer terugzakken waar het ooit lag: namelijk diep onder de zeespiegel

P.s. het kan best zijn dat het eten prima is, maar mijn eetlust is bij voorbaat bedorven.

Met culinaire groeten
Rob Barkey
John N.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Eerste All you can eat waarbij ik een keer niet vol zit omdat er lange wachtrij of alle populaire gerecht zijn op zijn paar keer naar de sushi gelopen maar alles was steeds op ( okok de kommer sushi was er nog) Onoverzichtelijk waar de rijen beginnen of waar je moet bestellen.)of de rijen staan steeds voor het eten die kan pakken.(vb bij de vis) ( eten is kwa smaak en kwaliteit niet anders dan andere AYCE)
1 van de duurste al you can eat in Almere zelfs voor een kind van 1 jaar met je 4 euro betalen. Jammer genoeg het niet echt meer keuze kwa eten voor het extra die je betaald. van de eerste waar je gelijk na 2 uur een seintje krijg dat 2 uur voorbij is.
Iets positief? Ziet er mooi uit redelijk ruimte om te bewegen.
Wat wel lekker en leuk is, De teppanyaki IJs. 1
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Wereld restaurant Atlantis verhuist in verband met de komst van de Floriade naar Almere poort. Het nieuwe Atlantis verreist in het gebied van de topsporthal, zwembad en station. Zaterdagavond 18 november het laatste weekend op de oude locatie. Hebben wij geprofiteerd van de deal "all you can eat drink" € 24,95,- p.p. Voordat bedrag een gezellige en lekkere avond beleefd. De gerechten, die wij geproefd hebben, waren allemaal stuk voor stuk heerlijk. Ook de wijn smaakte boven verwachting goed. We waren met een groep van 10 man en iedereen was goed te spreken over de kwaliteit van het eten. Ondanks dat er ca. 400 gasten (?) kunnen eten, merk je door de indeling vrij weinig van die drukte. Ook toen de hele tent goed gevuld was, geen overlast van de anderen gasten, genoeg ruimte tussen de tafeltjes. Dat is in sommige andere wok restaurants wel eens anders. Onze complimenten, Ben en Marijke
I. Vd B V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
we konden pas om 2130 komen. netjes ontvangen en regelmatig kwam de manager vragen of er voldoende was. Als iets op zou zijn zou hij het regelen. Weer lekker gegeten. De sushi was top. Het is geen luxe restaurant maar over het algemeen is het zeker goed. Helemaal als je geen gefrituurde hapjes neemt. Wij komen hier regelmatig en snappen niet helemaal de lage score. prijs kwaliteit is prima voor elkaar. Zelfs een blond biertje staat in de koelkast. Ben benieuwd naar de nieuwbouw eind dit jaar.
Luc E.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Ik snap al de negativiteit niet. Tuurlijk is het geen sterrentent maar de kwaliteit en vooral de keuze is erg goed. Veel verschillende gerechten en alles wordt aangevult. Goede keuze qua desserts en geen tegenvallers qua smaak. Je krijgt wat je denkt te krijgen en kan hier de "gevaarlijke" keuzes uit de weg gaan door de ruime keuze.
Prima wokken met veel groentes en kip bijvoorbeeld.

Al met al een goede ervaring en je krijgt waar je voor betaald!
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Om 18.00uur gereserveerd voor 5 personen. We waren ruim op tijd waardoor we bij de kassa niet hoefden te wachten.
Meer dan voldoende keuze, volle bakken en doordat het niet al te druk was geen wachttijden bij wokken, bakplaat en grill.
Gebruikt servies, bestek en glazen werden snel afgeruimd.
RedjoDesign R.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Het bezoek dat wij onlangs brachten aan Atlantis was helaas teleurstellend. Na goede ervaringen dachten wij weer na lange tijd
te kunnen genieten van de diversiteit aan gerechten en wokmogelijkheden.

Rond 20:00 uur kwamen wij binnen in het restaurant. Wij begonnen met wokken. Wat gelijk opviel waren de vrijwel lege bakken.
Ik begrijp natuurlijk dat wij niet op zijn allervroegst binnen waren, maar met een sluitingstijd van 22:30 uur verwacht je wel
een beetje bijvulling van de bakken.

Ook de kant en klare gerechten waren zo goed als op. Wel verbazingwekkend dat er mega veel personeel aanwezig was maar schijnbaar
alleen voor de sier. De kant en klare gerechten die wel schaars aanwezig waren stonden hier zeker ook al een langere tijd. Het eten
zag er droog uit en smaakte net zo. Droge taaie bami, visvingers die zijn beste tijd al hadden gehad. Zeer uitgedroogde carpaccio etc.

Dit was voor ons echt de laatste keer..
Sahar F.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Erg slecht, eten is of koud en taai omdat het er uren ligt, of simpelweg op. Wij kwamen om 20u. Keuken gaat om 22u dicht. Begonnen om 21:15 al met opruimen. 50% was op om 20:30, en wat er lag was taai en oud. En nog duur ook! Je kunt beter naar een all you can eat sushi.
Ronald M.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
We kwamen terug van een vakantie en hadden zin een een lekkere maaltijd bij Atlantis wok restaurant. Het is helaas uitgelopen op een grote teleurstelling. Bij aankomst eerst even naar het toilet waar ik tot mijn stomme verbazing twee lege chloorflessen in de afvalbak vond. Je zult je kinderen maar met deze flessen terug zien komen. Uiteindelijk naar binnen gegaan en om te eten. Wij begonnen met de sushibar, maar die was volledig leeg. Er stond wel een bediende achter maar die had te druk met andere zaken en lette niet goed op dat er geen eten meer was. Uiteindelijk na aandringen bij de manager, werd de sushi bar weer gevuld. Tot onze stomme verbazing werd er een pak zalm (die je zo bij de Makro kan halen) opgesneden en in stukken verdeeld. Dit is niet wat ik van een sushi bar verwachtte. Daar hoop ik op verse producten die met zorg worden bereid en klaargezet. Na dit debacle toch geprobeerd te genieten van de rest van de maaltijd. Maar helaas dat was ook geen succes. De kroepoek was zo oud dat het taai geworden was. Er was bovendien slechts 1 bediende bij de wok pitten, dus de rij was eindeloos. Bij navraag bleek dat de manager te weinig personeel in huis had om ons van dienst te zijn. Het drinken is gratis bij Atlantis, althans je hoeft er niet apart voor te betalen. Wat dan wel weer leidt tot gasten die dan maar een hele fles mee naar tafel nemen.
Kortom het werd een grote teleurstelling en je zult ons daar niet gauw meer terug zien.
Rvantzelfde .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Dit was echt slecht.. Shushi was warm het warme eten aangekoekt.. Scheppen uit bakken waar andere dingen ingevallen waren.. Personeel leek moe van het wokken/bakken.. Smaken waren niet lekker..
Moz .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Atlantis kwam ons door bekenden aanbevolen. We hebben andere "wok" restaurants bezocht in het verleden. helaas kunnen we niet aan Atlantis terugkeren. Het restaurant is uiteraard voor optimale efficiëntie ontworpen: fit zoveel diners mogelijk. Hoewel het personeel vriendelijk zijn, lijken sommigen niet erg gemotiveerd. Het eten, naar onze mening, was niet goed. Het vlees was hard, de rijst hadden tot warmtelampen uitgedroogde, de sauzen waren zwak. De koude woestijnen waren eigenlijk niet gekoelde en de gebakken woestijnen waren muf.
Mariska V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Ik zou het niemand aanraden hier te gaan eten. Een all you can eat concept waarbij je geen kwaliteit krijgt.
Het interieur is ongezellig en niet schoon.
De speelruimte voor de kinderen zit boven. Dat is niet echt fijn want je kan op deze manier lastig je kinderen in de gaten houden. Het is daar ontzettend warm en helaas ook vies.
Net als het eten eigenlijk. Er is veel keuze maar het lijkt wel of nergens aandacht aan wordt geschonken.
Het toetjesbuffet was enorm en tot m'n schrik een enorme wand met schepsnoep voor kinderen. Totaal overbodig al die slechte suikers en E nummers.
Het was het allemaal gewoon net niet.
In de bakken lauw eten dus zou in ieder geval van de plaat eten of het wokken proberen. Maar ook daar weinig smaak. Kortom een teleurstellende ervaring!