Wok Ming

Midstraat 173 8501 AL Joure Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Wok Ming

Anne L.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Voor het eert gegeten bij Wok Ming. Alles vers en een uitgebreide keuze, de sushi was heerlijk, wat dat betreft geen aanmerkingen, maar de kok achter de teppan plaat moet toch echt leren om met het zout om te gaan, veel te veel.
De bereiding is een beetje wisselend, veel te lang gebakken mosselen en op de vraag van iemand in de rij of haar lamskoteletje ook rosé gebakken kon worden, was het antwoord: dat moet je eerder zeggen, terwijl het koteletje nog maar net op de bakplaat lag. Als het druk wordt verliest de kok een beetje het overzicht en moet je zelf wel een beetje in de gaten houden dat je gerechten zo wel goed gebakken zijn en niet gaarder hoeven en vooral niet zouter. Dat valt niet in goede aarde.
Prijs kwaliteit verhouding is in orde
Corvw .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
een heerlijke sfeer zeker ook door het personeel.
eten is allemaal vers en goed, ik eet hier regelmatig met vrouw en kinderen en kleinkinderen.
rustige muziek en alles netjes zoals het hoort.
Jason Z.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
De wokming is een best goede restaurant naar mijn mening het eten was goed de service was erg goed en aardig het eten was erg lekker sinds het (all you can dat is) en je kan er wokken en grillen ik ben er al een paar keer geweest en het is zeker een aanrader
TD W.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Al vele malen bij Wok Ming geweest en eigenlijk was het altijd goed of op zijn minst 'wel OK'. Hopelijk was dit bezoek een éénmalige tegenvaller, want het was dit keer op meerdere punten niet in orde.
Na binnenkomst vlot aan tafel, drankjes besteld (all-in prijs eten en drank) en daarna aan sluiten in de rij bij de keuken. Kun je hebben als je om half zeven op een zaterdagavond komt en je weet ook een beetje waar je aan toe bent in een wokrestaurant, tot zover geen klachten.
Nu hou ik van erg pittig eten en eet van de Chinese keukens daarom het liefst de Szechuan stijl. Bij de meeste wokrestaurants is één van de sauzen de 'Szechuan saus' maar omdat er natuurlijk rekening wordt gehouden met de doorsnee Nederlandse smaak is deze saus voor een 'chili afficionado' niet eens pittig te noemen. Geen probleem, even vragen bij degene die staat te wokken of er wat chili of (Chinese olie)sambal bij kan. Als ik dan als antwoord krijg 'Probeer nou eerst die saus maar eens en dan hoor ik wel van je of het pittig genoeg is of niet' dan ben ik eigenlijk beledigd als klant... helemaal als ik dan aangeef dat ik regelmatig in de zaak kom en daardoor de smaken goed ken en deze opmerking vervolgens volledig genegeerd wordt. Wat is er gebeurd met 'Klant is koning'? Zo absurd is de vraag om 'Sambal bij' toch niet?
Maar goed, er zat in ieder geval een goede smaak aan de iets pittige garnalen met groente die ik had laten wokken.
Daarna visfilet genomen met Gon Bao saus. Na wat kooktips van een Chinese chef maak ik die saus zelf of koop hem bij een Chinese supermarkt. Wat ik echter proefde was... niets. Geen enkele hint van Gon Bao terug te vinden. Eigenlijk gewoon een niet echt lekker gerecht met een buitengewoon vlakke smaak waarbij de groenten nog herkenbaar waren maar de vis totaal smakeloos was. Wat nog het meeste smaak had was de 'vegetarische nasi' die ik als vervanger van witte rijst moest nemen omdat gewone, eenvoudige witte rijst domweg niet aanwezig was.
Tegen half negen was de bediening druk bezig met opruimen en schoonmaken terwijl er nog zeker een tiental tafels bezet waren. Het was in ieder geval zeker een half uur onmogelijk om koffie, thee e.d. te bestellen dus uiteindelijk zelf maar naar de bar gelopen en een bestelling geplaatst.
Het eten was uiteindelijk nog voldoende te noemen, als ik de waardering van mijn tafelgenoten mee weeg. Het restaurant als geheel is echter aan een afdaling in kwaliteit en service begonnen.
TD W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2012
Groot Wokrestaurant in het Centrum van Joure. Al jaren op dezelfde plaats gevestigd en recent verbouwd. Kortgeleden weer eens geweest, zeker het 6e of 7e bezoek. Draait vooral op de bekende formule van zelf je ingrediënten pakken en laten wokken met saus 'nummer 1 tot 9' of iets op de teppan-yaki plaat laten grillen. Ook een klein buffet met de standaard Chinees-Indische gerechten en zelfs patat en frikandel voor de liefhebbers.
De loop zit er altijd goed in en dat zorgt weliswaar soms voor een wachttijd tot een kwartier maar ook voor het snel aanvullen van de groente, vis, vlees en kip die je zelf tot je wokmaaltje samen kunt stellen; het buffet waar je dit kunt opscheppen is prima in orde. Voor elk wat wils dus en zo'n vers gewokte maaltijd is best smakelijk!
Bediening is correct en vraagt regelmatig of er nog iets te drinken (bij de prijs in begrepen) moet komen.
Absolute aanrader voor families met wat oudere kinderen of grote gezelschappen!