Wittern

Woensdag t/m Zondag 12:00 - 00:00
Duur
Josine K.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
We hebben hier gegeten voor we naar de film gingen. De maaltijdsalades waren beide goed en voldoende. Onze mannelijke ober maakte alleen wel vreemde grapjes ten koste van de gasten, niet alleen bij ons, maar ook bij andere tafels. Dat was jammer, maar de overige bediening was vriendelijk en het eten kwam snel.
Ellymarien .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
P/K 6
Lekker eten maar aardig aan de prijs.
Veel bekende gerechten en ook enkele verrassingen.
Wij waren met een groep en dan is het erg leuk. Prima bediening en een erg leuke omgeving
DvHV .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Met een groot gezelschap hier gegeten. Bij dit gezelschap zaten vaste bezoekers van Wittern.
Dit was duidelijk merkbaar aan het personeel, zo hebben er drie keer verschillende mensen uit de bediening een praatje staan maken van minimaal 10 minuten met mijn tafelgenote. Niet echt gezellig. Het eten was in de vorm van een soort shared dining (voor en nagerecht).
Dat was van matige kwaliteit, droge gefrituurde mosselen en alles flauw van smaak.
Het desert was op een dusdanige wijze gepresenteerd dat het al snel een kliederboel werd.
Als hoofdgerecht had ik tonijnsteak, men vroeg keurig netjes hoe ik deze gebakken wilde. Toen ik zei 'bijna rauw, de enige goede manier', gaf de bediening mij nog gelijk, 'zo vindt ik het ook het lekkerst' zei ze. Vervolgens krijg ik een stuk veel te ver doorgebakken en droge tonijnsteak. Jammer. Mijn tafelgenote had ook tonijn, deze was stukken beter, maar ook stukken groter, ik schat dat dat minimaal 50 gram scheelde. Het pand waarin wittern zit is mooi van zichzelf. Sommige toegevoegde onderdelen waren mooi en origineel. Overall een mooi interieur maar erg gehorig.
Joep V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Decor is subliem in zo'n oude fabriek. Service was ook prima, snel en eerlijk. De grote mispeer was het eten zelf. Op de kaart staat dat 'zo veel mogelijk biologisch en streekgebonden' in de praktijk bleek er niks biologisch te zijn (wel hulde voor de serveerster die dat eerlijk vertelde). In de uiensoep was een pot zout gevallen en het vegetarisch hoofdgerecht bestond voor bij 50% uit aardappelen (gebakken en gegratineerd) beetje salade en doorgekookte witlof. Het kaasplankje daarentegen is een aanrader. Erg jammer dat Wittern zijn pretenties niet waar kan maken.
Fb54 .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Lekkere schnitzel. Jammer dat er geen groente bijzat.
We kregen nog geen 100 gram sla op een schaaltje voor 4 personen. Hier waren wat pijnboompitjes opgelegd en dat was het.
Irene J.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Industriële, maar gezellige sfeer. Prima gegeten. Wat echt een groot minpunt is, is dat je voor het water (dat je drinkt naast de wijn) moet betalen. Voor een flesje van 0,7 liter betaal je 4,50!!
Rico R.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Een familieavond in dit voor ons nieuwe restaurant, ook al zitten ze er al een tijdje. Als je eenmaal geweest bent dan snap je waarom het afgeladen vol zit. Ondanks de drukte krijgen ze het allemaal goed georganiseerd (al mogen ze wel iets langer wachten voordat ze de tafel willen afruimen). Een gewoon goede carpaccio, werd gevolgd door een goed gegaarde zalmfilet met pepertjes. De porties zijn zeker niet bescheiden, zeg maar gewoon ruim. Dit alles in een industriële sfeer die aangenaam landelijke en toch huiselijk is.
Slechts twee verbeterpunten om het niveau op te tillen van eetcafe naar restaurant: zorg voor fatsoenlijke servetten (de huidige dunne vodjes zijn een misplaatste bezuinigingsoverweging) en echte menukaarten. De menu-placemats zijn echt uit de tijd, zeker als je één zijde op een zeker moment niet serveert (en dit niet op de mat staat vermeld).
Darin W.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Restaurant die qua interieur, lokatie en entourage heel mooi is. Mooi aangekleed en aangepast aan de omgeving van de locatie. Eten is wisselend. Voorgerechten prima van smaak, hoofdgerecht viel tegen. Zelf had ik de spare ribs uit de oven, iets wat naar mijn mening van de grill af moet komen. Toch wel vettig en de marinade was er letterlijk boven op gesmeerd. Het stoofpotje daarentegen prima, maar voor een volwassen man te weinig. De friet te ver gebakken en ook te vet. Nagerecht de dame Blanche was weer prima Door de heerlijke chocolade saus. De service is net als het eten wisselend. Zet vriendelijke en behulpzame serveerster, maar ook chagrijnige, ongeïnteresseerde.
J1805 .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Inmiddels heb ik drie keer bij Wittern gegeten en elke keer valt het toch een beetje tegen. Niveau eetcafé met prijzen van een gewoon restaurant. Weinig verrassend, wekt de indruk dat het met haast is klaargemaakt. Ik denk dat de koks weinig vrijheid krijgen om te doen wat ze het liefst zouden willen (of ze zijn gewoon niet heel goed, dat kan ook). Locatie en interieur zijn geweldig. Service is attent maar gehaast.
Lars C.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Aanwinst voor Veghel. Knap hoe het Wittern is gelukt een industrieel pand zoveel sfeer te geven. Hier voel je je snel thuis. Inmiddels twee keer gegeten en niets dan lof over de gerechten. Gewoon goed. Ossobucco en Rib Eye zijn aanraders. Personeel niet van het hoogste niveau maar in elk geval vriendelijk en service gericht. Hier kom ik zeker vaker terug.
Elrodigas .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Op een vrijdagavond om 18.30 uur voor het eerst gegeten. Het liep snel vol en was hierdoor gezellig druk in deze grote gelegenheid. Het is een mooi verbouwde fabriekshal met veel authentieke spullen. Ondanks de drukte was de akoestiek goed. De aankleding is alleraardigst. De serveerster is vriendelijk en de bediening verliep vlot. De huiswijn is goed. Vooraf gamba's, lekker maar de portie iets aan de kleine kant. Mijn voorgerecht was kalfsmuis, was prima. Mijn eega heeft genoten van haar ossobuco. Ik heb zelf spareribs gehad, lekker maar niet bijzonder. Er werd friet bij geserveerd, maar was snel afgekoeld door het open mandje. Als nagerecht gekozen voor een Dame blanche en een kaasplankje. Dame blanche was gemiddeld, kaasplankje was goed, alleen erg klein. Kortom, lekker gegeten, maar de bij sommige gerechten was de prijs kwaliteit niet helemaal in verhouding.
Marka D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Hier met vriendinnen gegeten. De ambiance is prachtig en stijlvol, we hadden niet gedacht dat het restaurant zo groot zou zijn. Dat voelt wel aangenaam want je zit daardoor ook niet hutjemutje.
De bediening was oké, maar kan volgens ons veel beter. De drankjes lieten enige tijd op zich wachten. We hadden ook wel wat meer over de bereiding willen horen.
We hadden op de site gezien dat ze werken met biologische streekproducten, niets over terug gehoord... Het eten wordt zonder zout bereid, (prima, geef dit even aan...) de smaken vonden wij niet bijzonder, ook zonder zout kun je daar veel meer smaak aan aanbrengen, jammer...
Verder waren de lamracks nog veel te rood... die gingen even terug op de grill. Jammer want het vlees was van hoge kwaliteit.
Ons werd ook een drankje aangeboden omdat we toch wel teleurgesteld waren over het eten.
Over een tijdje gaan we zeker nog eens terug omdat de sfeer echt geweldig is.
Hopelijk zijn we dan enthousiaster!
Pvuden .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Vanavond een zonder te reserveren binnen gelopen. Het zat goed vol en er werd ons door de vriendelijke en leuke bediening gevraagd of we even aan de bar iets wilde drinken om te wachten op een tafeltje. Het eten was super! Lekkere pizza vooraf, je kon merken dat deze vers gemaakt werden. Hoofd gerechten kwamen na gepaste tijd aan tafel, niet te snel en zeker niet te lang hoeven wachten. De service was top! Leuke, gezellige, vrolijke en bovenal aardige bediening! Top tent een aanwinst voor Veghel en omgeving!

De gerechten die ons het meest aanspraken waren de rib-eye en tournedos met pepersaus! Deze waren super klaar gemaakt en waren perfect van garing. De ambiance was super, mooie oude dingen hergebruikt uit de oude fabriek, medewerkers weten hier veel van en konden hier redelijk veel over vertellen.

Kortom een mooie en fijne avond gehad en een plek waar we zeker een keer terug gaan komen! Ga zo door en tot een volgende keer.
Saskia W.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
Warme combinatie van industriëel erfgoed en gezellige ambiance. Snelle bediening, toegankelijke kaart. Leuke plek voor lunch, borrel of diner, verrijking voor Veghel!
Sandra G.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Een mooi nieuw restaurant in Veghel. Op een hele bijzondere locatie, de oude CHV fabriek. Een echt familierestaurant, waar je ook goed met kinderen terecht kunt. Het eten is echt prima, niet te moeilijke gerechten op de kaart, maar wel goed. Ook voor de kinderen is zeker wat te vinden. Toen wij er gisteravond eten was er een evenement gaande, veel harde (eigenlijk niet passende bij het restaurant!) muziek op een podium . De menukaart was aangepast en de service was ronduit slecht. Veel te lang op drankjes moeten wachten, zelfs na 3x vragen waar de drankjes bleven, was het de volgende ronde met drankjes hetzelfde verhaal. Het eten duurde ook enorm lang, terwijl de menukaart al een stuk kleiner was dan normaal. Uiteindelijk een kopje koffie aangeboden na het diner door een medewerkster. Jammer dat bij de reservering niet verteld was dat er een evenement was, dan zouden we zeker niet gekomen zijn. En een andere keer teruggekomen zijn.