Witloof

Zaterdag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
vriendelijke ontvangst en bediening, Voortreffelijk gegeten van kaart met uitgebreide keuzemogelijkheden. Voor elk wat wils,
Hugan H.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Voor de zoveelste keer eten bij Witloof en het verveeld nooit. De bediening is erg gastvrij. Het eten was weer heel erg lekker. Voor mijn ouders was het de eerste keer hier eten en ook zij waren erg in hun nopjes. De witlof is natuurlijk een echte aanrader, maar ook de varkenswangetjes, de garnalenkroketjes en vergeet vooral die heerlijke frieten niet. In december komen we weer terug.
Antal S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Dit is geen restaurant, dit is een top tent. Heerlijk eten met top bediening. Hands-on, persoonlijk en met een kniphoog doch professioneel en met passie zowel voor de gerechten als de bieren.
Rumpsteak perfect medium-rare gebakken met een gezonde portie friten, bijbehorende bieren per gang en gerecht en houd ook even ruimte vrij voor een dessertje of kaasplankje.
Wij komen graag nog eens terug.
Lautjex01 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Onverwachts een plekje vrij op een zaterdag avond. Erg vriendelijke bediening, die ons uitgebreid vertelde over de uitgebreide bierkaart, ons meenam naar de "bierhemel" en speciaal voor mij, aangezien ik geen alcohol drink, een ander leuk drankje bedacht. Het eten was erg lekker en goed voor de prijs. Heerlijk ongedwongen kunnen tafelen in een erg leuke omgeving. Al met al een geweldige ervaring die we nogmaals eens willen doen.
MCJHG .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Voor het eerst bij Witloof geweest en we waren meteen verkocht.
Geweldige bierkaart en bierkelder!
Eten was heerlijk en de prijs/kwaliteitsverhouding erg goed.
Bediening met Belgisch accent en heel erg sympathiek.
Hier komen we zeker terug!
Lonneke Z.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
We kwamen wat laat en op de bonnefooi, en we hadden geluk want kwam een tafel vrij. Eten en met name drinken is hier een belevenis. Het personeel bedient met liefde. De uitleg bij de zelfgemaakte jenevers was boeiend. En de inrichting van het restaurant is een verhaal op zich. Wat een creativiteit! We hebben genoten!
Erwin S.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Elk jaar komen we hier minstens 1x eten, en dit jaar was het wederom helemaal naar wens. Omdat mijn vrouw haar enkelband gescheurd had, werd gelijk een bankje aangeboden om de voet op te kunnen leggen, en werden de krukken weggezet (en na afloop weer opgehaald).
De bediening die zeer vriendelijk, attent en met kennis van het menu aanwezig is, ervaren wij als erg prettig. We hebben beide gekozen voor vegetarische opties, en daarin was genoeg keuze mogelijk. De tartelette, de kroketjes met garnalen, en die met blauwe kaas en prei waren erg lekker. Ook het Witloof was uiteraard prima :), net als de zelfgemaakte mayonaise en piccalilli.
Wederom een erg fijne ervaring, en de bierkelder is zeer zeker een bezoek waard!
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Voor de tweede maal dit jaar hier heerlijk gegeten. Ditmaal het asperge menu, soepje, heerlijk, asperges op Limburgse wijze en asperge ijs, alles lekker. Een paar heerlijke biertjes erbij, een geslaagde avond!!
Sigrid Z.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Wat een geweldig restaurant! Zowel de aankleding als het personeel en de bierkelder zijn helemaal leuk. Met gemengde gevoelens een cocktail genomen met (eigengemaakte) vlierbloesemjenever...heerlijk!
Grappige kaart (in't Belgisch) met goede gerechten. Goed brood op tafel en zalige Vlaamse frieten. Al met al helemaal goed. Voor herhaling vatbaar!
Jannet J.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Wat een prettige ambiance en fijne bediening. De uitleg van de verschillende biersoorten was top... Onze avond in Maastricht is hierdoor echt een succes geworden!
RobertPe .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Alleen het reserveren, via de website, is al een feestje. Prachtig, die uitleg en het Belgische woordgebruik.
Aardige ambiance, smaakvol ingericht, zeer vriendelijk personeel. De kaart zou wat meer variatie mogen hebben (zeker qua visgerechten), met name als je niet van mosselen houdt. Goede kwaliteit/ prijs verhouding en de hoeveelheden zijn ook ruimschoots bemeten.

Enigszins spijtig: terwijl onze jassen bij binnenkomst waren weggehangen, roken zij niettemin bij terugontvangst naar 'een avond doorhangen in de frituur'. Er gaat iets niet goed met de afzuiging ...
Senseimaikel .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Gisteravond voor het eerst bij Witloof gegeten. We hadden niet gereserveerd en gelukkig was er nog 1 plaats, reserveren is zeker verstandig. Het personeel is zeer vriendelijk, geeft duidelijke uitleg. Zeker voor bierliefhebber is dit de hemel, zeker als je in de kelder gekeken hebt. Als voorgerecht hadden we een kroketje met spinazie en oude kaas samen met heerlijk brood, dit was al een traktatie op zich. Het hoofdgerecht hadden we varkenswangetjes en ouderwets stoofvlees, hierbij met friet en frisse salade. Het eten was erg lekker, erg mals en meer dan voldoende. We hebben nog een heerlijk dessert op, citroen taart met bastogne koeken en chocolade mousse, wederom erg smaakvol. Dit restaurant is niet voor niks steeds vol, wij gaan zeker nog een keer terug.
Fries-en-Ommeland .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Een drukke zaterdagavond, en dat was ook te merken aan het vliegende personeel. Toch bleven ze attent en vergaten verder niets. Een uitgebreide selectie aan bieren, evenals een mooi Vlaams menu, compleet met biersuggesties per gerecht. Leuke afwisseling en goed bereid.

Met een groep hier gegeten ter ere van een verjaardag. Voor mij vooraf de kroketten met Gentse blauwe kaas en gestoofde prei. Een unieke combinatie (voor mij althans) die uitstekend in de smaak viel. Romig, kruidig, met de mooie bite van prei en het aroma van de blauwe kaas.
Als hoofdgerecht natuurlijk de Plat Préféré: gegratineerde witlof met ambachtelijke ham en kaas. Simpel, maar heerlijk. Mooie zachte bitter van goed gegaarde witlof die zijn bite nog behield. Gloeiend heet, geserveerd in een ovenschaaltje met dikke stukken verse ham en ruime hoeveelheid kaas. Op de tafel werden natuurlijk veel dikke Vlaamse frieten geserveerd met Belgische mayonaise. Echte Vlaamse heerlijkheid, zoals ik die ook ken uit veel Belgische steden.
Bij al dit lekkers heb ik mijn favoriete Belgische trappist gedronken van de Waalse abdij Orval. Op de perfecte temperatuur geserveerd (niet te koud). Mij kun je moeilijk blijer maken.

Leuk is ook dat al het personeel (voor zover ik weet) daadwerkelijk Vlaams is. De charmante Belgische taal voegt toch wat toe. De inrichting van het restaurant vond ik het minste punt, met veel verschillende stijlen die weinig warmte of harmonie uitstraalden. Het deed een beetje rommelig aan. Toch zal dit mij er niet van weerhouden nog eens terug te komen om van de heerlijke keuken en bourgondische bieren te genieten.
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Hier voor de derde keer gegeten. Drie keer een hartelijke ontvangst, heerlijk eten, perfecte uitleg over de combinaties van bier en gerechten. Zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding. Een echte aanrader!
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Lang van te voren gereserveerd en een superleuke avond gehad hier! Bediening uitermate hartelijk en behulpzaam. Achter alle gerechten op de kaart staan biersuggesties van de enorme bierkaart en de bediening kende vaak nóg enkele suggesties. Onder andere heerlijke gevulde kroketjes, stoofvlees en mosselen gegeten. En toe de huisgestookte likeurtjes - alle flessen op tafel en je kiest er 3. En dan ook nog zonder gedoe een fles kraanwater op tafel.
Feestje!
Wilma T.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
We hadden het laatste tafeltje kunnen reserveren en waren daardoor al vroeg. Heel vriendelijke ontvangst, uitleg over de kaart en vervolgens heerlijk gegeten . Bij ieder gerecht wordt een aantal bieren geadviseerd om uit te kiezen. Stoofpotje konijn is aanrader, heerlijk knapperige frites en lekker verse groene sla erbij. goede bediening, mooie inrichting . keuze uit 360 bieren.
Aanrader!
Neortic .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Wanneer je hier niet geweest bent dan heb je iets gemist.
Prima lokatie en goed eten, de garnalen en champions als voorgerecht in combinatie met de geadviseerde bieren waren heerlijk.
De varkenswangetjes waren om te zuigen.
Al met al een geslaagde avond.
En niet vergeten een van de zelfgebrouwen jenevers te proeven.
Skip59 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Fantastische zaterdagavond gehad
Lekker eten Leuke vlotte bediening ondanks het vol zat !
Humor over de heerlijke garnalen kroketjes uit oostende ? of was het nu Den Haag ?
Al die verschillende biertje in die prachtige kelder een aanrader !

Komen wij zeker terug
Frank O.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Iedere keer lekker gegeten, authentieke belgische sfeer en gerechten. Allerlei soorten huisgemaakte smakelijke kroketjes. Indrukwekkende speciaalbierenkaart die door de bediening toegelicht kan worden (verbazingwekkend).
Gerechten zijn niet hoogstaand maar passen perfect in de hele opzet.
Fhommaz .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Dit is een echte aanrader voor iedereen in Maastricht. Het interieur is legendarisch en het personeel erg vriendelijk. We waren met z'n tweetjes en hadden een half uurtje voor aanvang een belletje gedaan om te reserveren. We hadden de kroketjes vooraf, gevolgd door een runderstoofpotje en Belgisch biefstuk. De gerechten zijn stuk voor stuk goed op smaak. Verwacht niet een smaak en textuur sensatie op je bord, maar geniet wel van de uitgebreide bierkaart die te combineren is bij elk gerecht. Echt een aanrader!