Witloof

Donderdag en Vrijdag 17:00 - 22:30
Zaterdag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom
9,5

Jouw recensie over het restaurant Witloof

Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Niks dan Lo(o)f over dit restaurant. Gisteren daar gegeten, kwamen een half uurtje te vroeg aan. We werden begeleid naar de"Bierhemel" in de kelder. Geweldige ambiance daar beneden. 10 minuutjes later zaten we aan tafel. Top bediening, de dames wisten alles van bieren en op advies diverse bieren geproefd.
We hadden het Menuuke gepakt, heerlijk voorgerecht, mosselen en lekker nagerecht. Het is geen haute cuisine, maar die verwachting hadden we ook niet. Het is kwalitatief goed eten voor een redelijke prijs. Heerlijk genoten van de avond, en als kers op de taart nog een leuk gesprek bij de uitgang met de "garderobe manager". Op dat moment krijg je het gevoel van "ik word gewaardeerd als klant". Ga hier zeker nog eens terug. Mensen van "WITLOOF" bedankt voor de kei-leuke en gastronomische avond!
J44 .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2018
Veel bieren. Geen groente bij eten alleen bakje sla dat dreef in de olie. Frieten zijn prima. Gerechten simpel uitgevoerd. Vleeskwaliteit goed, sauzen minder. Stoeltjes om op te zitten oncomfortabel, koude tocht, hele kleine bordjes om op te eten (veel te klein) super: de bediening! Met passie en hartstocht. Tip: als je restaurant Witloof heet, dan verwacht ik witlofseizpen deze groente ook op tafel.
Shirley L.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Uitmuntend gegeten (kroketten en escargots als vooraf, stoofvlees en mosselen als hoofd) en gedronken na getipt te zijn door vrienden. De sfeer zodra je binnenkomt, de vriendelijke bediening die het onvergetelijk maken, de bierhemel,de likeurtjes, alles was perfect tot in de puntjes verzorgd. We raden dit zeer zeker aan en komen heel graag weer snel terug!
Dennis K.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Perfect! Mooie gerechten en goede porties, aan alles wordt gedacht. Bediening ontzettend gastvrij. Hier hebben ze het goed begrepen!
Derwin R.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Wij hebben tijdens een weekendje Maastricht heerlijk en gezellig gegeten in dit leuke restaurant. Bij binnenkomst valt direct de gemoedelijke en leuke sfeer op. De bediening is vriendelijk en opmerkzaam, en houdt bovendien van een grapje. Het eten is erg goed van kwaliteit, daarnaast ook nog eens heel fatsoenlijk van prijs. Wij gaan zeker een keer weer naar Witloof wanneer wij in Maastricht zijn !
Just K.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Prachtige klassieke Belgische keuken. Met gehaktballetjes van bonma. Met witloof met uiteraard kaas en hesp. Met een bediening die het enthousiasme van de eigenaar kan bijbenen. Met een bierkaart en een biervoorraad waar je stil van wordt. En met ook al goeie wijnen voor het geval je geen bierliefhebber bent. De prijzen zijn schappelijk en al helemaal voor deze locatie in het centrum. De zaak leeft. Een heerlijke plek!
Anne H.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Echt een waanzinnig restaurant om te eten en te zijn. Super goed rekening gehouden met mijn allergie!
We komen graag weer langs als we in de buurt zijn ????
Bert B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Voor de elfde keer gaan eten bij Witloof. Dit keer met vrienden, voor hun de eerste keer.
Begonnen met een frisse jenever cocktail. Deze beviel zo goed dat het niet bij een blijf!
Meteen warm brood op tafel en we zijn alle vier gestart met de diversen zelf gemaakte kroketten.

Allemaal verschillende hoofdgerechten besteld en ook bier suggestie erbij genomen. Meer dan ruim sla en friet bij de gerechten. Ook vier verschillende nagerechten besteld o.a. kaas, citroentaart, ijs en 3 verschillende jenevers. Was weer een top avond.

Deze keer gereserveerd voor 18 uur, er zijn daar twee rondes namelijk om 18 of 21 uur.
Voorkeur gaat uit naar 21 uur is iets gezelliger.
De wisseling tussen de twee rondes is meestal een rommeltje:
jassen moet aangepakt worden van de nieuwe gasten en weer teruggeven worden aan de gasten van 18 uur, betalen, begeleiden gasten naar de gereserveerde plaatsen. Dit ligt niet aan witloof maar omdat gasten die gereserveerd hebben voor 21 uur veel eerder komen dan de gereserveerde tijd.
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
vriendelijke ontvangst en bediening, Voortreffelijk gegeten van kaart met uitgebreide keuzemogelijkheden. Voor elk wat wils,
Hugan A.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Voor de zoveelste keer eten bij Witloof en het verveeld nooit. De bediening is erg gastvrij. Het eten was weer heel erg lekker. Voor mijn ouders was het de eerste keer hier eten en ook zij waren erg in hun nopjes. De witlof is natuurlijk een echte aanrader, maar ook de varkenswangetjes, de garnalenkroketjes en vergeet vooral die heerlijke frieten niet. In december komen we weer terug.
Antal S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Dit is geen restaurant, dit is een top tent. Heerlijk eten met top bediening. Hands-on, persoonlijk en met een kniphoog doch professioneel en met passie zowel voor de gerechten als de bieren.
Rumpsteak perfect medium-rare gebakken met een gezonde portie friten, bijbehorende bieren per gang en gerecht en houd ook even ruimte vrij voor een dessertje of kaasplankje.
Wij komen graag nog eens terug.
lautjex01 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Onverwachts een plekje vrij op een zaterdag avond. Erg vriendelijke bediening, die ons uitgebreid vertelde over de uitgebreide bierkaart, ons meenam naar de "bierhemel" en speciaal voor mij, aangezien ik geen alcohol drink, een ander leuk drankje bedacht. Het eten was erg lekker en goed voor de prijs. Heerlijk ongedwongen kunnen tafelen in een erg leuke omgeving. Al met al een geweldige ervaring die we nogmaals eens willen doen.
MCJHG .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Voor het eerst bij Witloof geweest en we waren meteen verkocht.
Geweldige bierkaart en bierkelder!
Eten was heerlijk en de prijs/kwaliteitsverhouding erg goed.
Bediening met Belgisch accent en heel erg sympathiek.
Hier komen we zeker terug!
Lonneke Z.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
We kwamen wat laat en op de bonnefooi, en we hadden geluk want kwam een tafel vrij. Eten en met name drinken is hier een belevenis. Het personeel bedient met liefde. De uitleg bij de zelfgemaakte jenevers was boeiend. En de inrichting van het restaurant is een verhaal op zich. Wat een creativiteit! We hebben genoten!
Erwin S.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Elk jaar komen we hier minstens 1x eten, en dit jaar was het wederom helemaal naar wens. Omdat mijn vrouw haar enkelband gescheurd had, werd gelijk een bankje aangeboden om de voet op te kunnen leggen, en werden de krukken weggezet (en na afloop weer opgehaald).
De bediening die zeer vriendelijk, attent en met kennis van het menu aanwezig is, ervaren wij als erg prettig. We hebben beide gekozen voor vegetarische opties, en daarin was genoeg keuze mogelijk. De tartelette, de kroketjes met garnalen, en die met blauwe kaas en prei waren erg lekker. Ook het Witloof was uiteraard prima :), net als de zelfgemaakte mayonaise en piccalilli.
Wederom een erg fijne ervaring, en de bierkelder is zeer zeker een bezoek waard!
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Voor de tweede maal dit jaar hier heerlijk gegeten. Ditmaal het asperge menu, soepje, heerlijk, asperges op Limburgse wijze en asperge ijs, alles lekker. Een paar heerlijke biertjes erbij, een geslaagde avond!!
Sigrid Z.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Wat een geweldig restaurant! Zowel de aankleding als het personeel en de bierkelder zijn helemaal leuk. Met gemengde gevoelens een cocktail genomen met (eigengemaakte) vlierbloesemjenever...heerlijk!
Grappige kaart (in't Belgisch) met goede gerechten. Goed brood op tafel en zalige Vlaamse frieten. Al met al helemaal goed. Voor herhaling vatbaar!
Jannet J.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Wat een prettige ambiance en fijne bediening. De uitleg van de verschillende biersoorten was top... Onze avond in Maastricht is hierdoor echt een succes geworden!
RobertPe .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Alleen het reserveren, via de website, is al een feestje. Prachtig, die uitleg en het Belgische woordgebruik.
Aardige ambiance, smaakvol ingericht, zeer vriendelijk personeel. De kaart zou wat meer variatie mogen hebben (zeker qua visgerechten), met name als je niet van mosselen houdt. Goede kwaliteit/ prijs verhouding en de hoeveelheden zijn ook ruimschoots bemeten.

Enigszins spijtig: terwijl onze jassen bij binnenkomst waren weggehangen, roken zij niettemin bij terugontvangst naar 'een avond doorhangen in de frituur'. Er gaat iets niet goed met de afzuiging ...
senseimaikel .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Gisteravond voor het eerst bij Witloof gegeten. We hadden niet gereserveerd en gelukkig was er nog 1 plaats, reserveren is zeker verstandig. Het personeel is zeer vriendelijk, geeft duidelijke uitleg. Zeker voor bierliefhebber is dit de hemel, zeker als je in de kelder gekeken hebt. Als voorgerecht hadden we een kroketje met spinazie en oude kaas samen met heerlijk brood, dit was al een traktatie op zich. Het hoofdgerecht hadden we varkenswangetjes en ouderwets stoofvlees, hierbij met friet en frisse salade. Het eten was erg lekker, erg mals en meer dan voldoende. We hebben nog een heerlijk dessert op, citroen taart met bastogne koeken en chocolade mousse, wederom erg smaakvol. Dit restaurant is niet voor niks steeds vol, wij gaan zeker nog een keer terug.