WiQui's Brasserie

Woensdag en Donderdag 11:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 02:00
Herbert V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Wanneer je op een maandag iets te vieren hebt dat maar een keer in je leven samen gebeurt , kom je in Zwijndrecht niet ver om een goede locatie te vinden.Dus zoek je het wat verder weg , je " Roots /Kralingen " . Je komt hier terecht , omdat Quintin toch een vooruitziende blik heeft gehad voor de maandagopening. Sr. vrij op maandag in Zwijndrecht , ben ik open en op de dinsdag is het omgekeerd. Wanneer je het als regelmatige bezoeker weet is het alleen maar prettig.
We werden ontvangen door het Wiqui-team met een heerlijk glas champagne.Voor de voorgerechten werd er al warm brood en water uitgeserveerd. Wij gaven er de voorkeur aan om door Quintin passende wijnen uit te laten zoeken. Wat betreft het voorgerecht waren we het eens , het werd " Lasagna van gefrituurde wonton vellen met heerlijk rauwe tonijn ". Daarna koos mijn partner voor " Kabeljauwrug met een voor haar smaak aangepaste saus " .Voor mij werd het " Ossenhaas medaillons met o.a. heerlijke Gruyèrekaas ".
De desserts werden " Proeverij Chocolade " en " Crêpes Suzette".
Afsluitend werd het koffie en natuurlijk thee voor mijn partner , want
hier wordt goede thee leuk geserveerd , geen stiefkind zoals bij diverse andere horeca-zaken.
Team WIQUI-Rotterdam bedankt voor de geslaagde avond.
Ellymarien .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Fijn dat we een beetje bovenkant midden klasse in Kralingen er bij hebben. De meningen waren een beetje verdeeld, ik heb lekker gegeten. Vooraf heerlijke oesters (wat zou er kunnen mislukken?) en daarna shared dining: coquilles, kreeft, bavette, mosselen, langoustine, salade, frietjes en pasta. We hebben samen met een lekker en betaalbaar wijntje een prima avond gehad.
Gbeekman .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Vandaag heerlijk gegeten en gedronken bij wiqui eerst een heerlijke gintonic laten maken en daarna op aanraden van quintin een heerlijke visplank als voorgerecht genomen en daarna een heerlijke kreeft gegeten quintin en team ga zo door echt het eten was superrrrr
Frederieke B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Heerlijk gegeten! De oesters waren voortreffelijk, de ambiance is naar smaak en een compliment voor de bediening en de kok. De voorgerechten tartaar en uiensoep waren heerlijk. Ook de diverse kreeften waren smakelijk. Een aanwinst voor Rotterdam en met name Kralingen!
AnkeHvdP .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Onlangs met mijn ouders en echtgenoot voor het eerst bij de Rotterdamse vestiging van WiQui gegeten. Hartelijke ontvangst door de jonge maar professionele gastheren Quinten en Jeffrey. Wij kozen ervoor om ons te laten verrassen door de keukenbrigade, gaven alleen mee dat we zowel vis als vlees wilden. We begonnen met gegratineerde oesters en vervolgens een leuk opgemaakt plateau met gerookte zalm, gamba's en hollandse garnalen. Daarna een plank met vleeswaren zoals salami, gerookte en rauwe ham. De gastheren kwamen regelmatig langs met een mand met lekkere kleine bruine en witte broodjes.
Als hoofdgerecht kregen wij côte de boeuf, perfect gebakken, je proeft de professionaliteit van de keukenbrigade terug op je bord. Lekker met gemengde groenten en dikke frieten. Een ijsplateau volgde voor wie dat wilde (ikzelf zat al te vol) en we sloten af met een Irish Coffee. Met twee rug patiënten in het gezelschap was het ook belangrijk dat de stoelen die WiQui gekozen heeft heerlijk comfortabel zitten voor een avondje tafelen. Het was een geslaagde avond die voor herhaling vatbaar is.
Louis V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Dit overkomt ons niet vaak, maar nu dan toch de hoogste score voor alles.
Het was perfect. Gerechten heel vindingrijk, alles goed op elkaar afgestemd, goed gepresenteerd, smaak voortreffelijk. Bediening vriendelijk, deskundig en vakbekwaam. Veel complimenten voor Quinten, Jeffrey en niet te vergeten de kok Jean-Francois die dit alles op de borden toverde. Wijnen zeer goed gekozen, betaalbaar. De ambiance was aangenaam, goede inrichting van de zaak. De prijs was in verhouding tot de hoge kwaliteit van wat geboden wordt. Een ontdekking, voor nu en in de toekomst.
Claikij .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Top gegeten, heerlijke kreeft op en de bediening was ook uitstekend. Mooie zaak en de sfeer was zeer prettig ! Een echte aanrader !
Herbert V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Geslaagde middag in Kralingen. Op zoek naar "roots " in Kralingen uit Zwijndrecht vandaan kwamen we terecht bij twee Zwijndrechtse horeca-specialisten, vader en zoon , die hier een verzorgde brasserie hebben laten ontstaan uit een pand , waarvan ik uit het verleden weet dat er een kruidenierszaakje inzat en dat op een steenworp afstand van mijn geboortehuis. Tussentijds had het pand al een andere horecabestemming. We werden vriendelijk ontvangen en mochten na een rondleiding door het bedrijf en kennismaking met het team plaatsnemen aan een tafel met uitzicht op de laan. Wij bestelden een lunch met oesters , zalm en garnalen ( net 's ochtends gelezen dat de garnalenvangst met het huidige weer niet best is .) Vooraf vers gebakken brood en er werd een fles water van het huis bij gezet. Wij bestelden een droge witte wijn en een van de twee voor mij jeugdige gastheren kwam met 4 flessen naar onze tafel. Na de duidelijke uitleg een voor ons prettige wijn uitgezocht.Kok Jean , een man met heel veel ervaring , liet bij ons twee zeer goed verzorgde maaltijden uitserveren.Voor ons was het een uitstekende lunchervaring ,die binnenkort zeer zeker gevolgd wordt door een diner-reservering.
Een correcte vriendelijke bediening , goed gastheerschap in een mooie entourage.
Blijf ik zitten met een probleempje , uit principe geef ik nooit een 10, ook nooit bij mijn vorige 100 recensies , die ik vorig jaar verwijderde. Het principe van IENS maakt het niet mogelijk een 9,5 te geven , hier zeer zeker verdiend. , dus onder protest 3x9.
Na nog op ons gemak koffie te hebben gedronken zijn wij in de buurt een wandeling gaan maken naar oa. mijn geboortehuis en scholen.
Als grote bierliefhebber heb ik toch nagevraagd of er in de toekomst op dat gebied toch wat uitbreiding komt. Er werd mij verzekerd , dat er binnenkort een aantal bieren wordt geserveerd van een goede bekende brouwerij ( weet niet of ik de naam al mag noemen , maar ik weet dat er voor mij wel wat bij zal zitten ). Men is nog niet zo lang hier bezig , maar gaat niet stil zitten en ik denk , dat elk goed idee gewaardeerd wordt.
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
De zaak zit bij mij op de hoek, alle reden om er eens heen te gaan. Had er al eens geluncht (broodje ham, anders dan elders en erg lekker), nu gedineerd. Ik had de steak tartaar voor , de bavette steak en witte chocolademousse met macaron-ijs na. Net als anderen vond ik de steak tartaar wel heel klein voor de prijs; de kwaliteit is prima. De bavette en de mousse waren uitstekend., mijn tafelgenoten hadden diverse visgerechten waar ze zeer over te spreken waren. De huiswijn was wat te warm. Bediening vriendelijk en goed, inrichting verzorgd. Men is 1½ jaar bezig geweest met het pand dat is er goed aan te zien. De kaart is wat beperkt qua keus, gelukkig wisselt die van tijd tot tijd. Het enige echte minpunt was de man aan de tafel naast ons die dacht dat hij aan ons gesprek mocht deelnemen en ook nog dacht dat hij grappig was.. maar doe je als restaurant weinig aan, behalve de tafels wat verder uit elkaar zetten.
Torre960 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Na vele verhalen zijn wij dan toch maar eens de "nieuwe" aanwinst van Kralingen gaan bezoeken, en wat is dit een Aanwinst zeg! Direct bij binnenkomst werden we zeer hartelijk ontvangen door de jonge nette gastheer. De jongeman gaf ons de optie om een aperitief aan de bar te nuttigen of dat wij direct aan tafel wilden. We zijn met zijn 4en zijn wij aan de bar gaan zitten en kregen 2 zeer fraaie cocktails en tevens een overheerlijke gin-tonic. De menukaart van deze brasserie is anders dan we hadden verwacht, helemaal als je denkt bij een brasserie te gaan eten. Als voorbeeld: Kalfswang en Lamsnek, wat je toch wel Frans-klassieke gerechten mag noemen. Als voorgerecht hadden wij allemaal wat verschillends genomen waarbij de Salad Homard (Salade van Kreeft) een absolute uitspringer was! Na een kleine 25min kregen wij onze hoofdgerechten voorgeschoteld. Alles zag er keurig en verzorgd uit, wij namen (de heren) dan ook de Kalfswang en de Lamsnek. Deze waren beiden tot in de perfectie gegaard, de kalfwangs smolt in de mond en de lamsnek had nog een heerlijke bite! De dames gingen beiden voor de kreeft, (niet gek met zo een enorm Homarium naast de tafel) de kreeft werd aangeboden op 4 verschillende bereidingswijze, Leuk! Een Homard l'Americaine en de traditionele Cuit. Al met al een super avond gehad en komen zeker terug!
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Gisteravond een hapje gaan eten. Leuke zaak. Begonnen met Klassieke steak tartaar met kwartelei en truffelmayonaise. Lekker maar een beetje vlak en een salade van kreeft met zeekraal en Borage hangop, deze was smaakvol met genoeg kreeft stukjes. Daarna lamsnek met gepofte knoflook en Rozemarijn, aardappelen dauphinoise en pastinaak crème en Gegrilde Zeebaars, mul en coquilles met asperges, risotto, babyvenkel en salsa basilicum. Beide lekker. Als dessert,witte chocolademousse met macaron ijs en dat was genoeg voor 2. Al met al, smaakvol en genoeg gegeten. Fijne bediening. Toch misschien 1 opmerking: beperkte wijnkaart maar dat zal een keuze zijn.
Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Gisteravond bij Wiqui's Brasserie gegeten en werden blij verrast! Het pandje is prachtig ingericht en je voelt je er ogenblikkelijk thuis. De bediening is gastvrij en vriendelijk en ze geven je het gevoel dat geen vraag teveel is. Je kan gerust aanpassingen aan gerechten vragen of iets proeven als je ergens over twijfelt.
Het eten is ook erg goed. Onze tafelgenoten deelden een ribstuk met bearnaisesaus en dat was echt perfect op smaak en precies rose genoeg. Het kaasplankje is meer dan heerlijk en de witte cholademousse voor herhaling vatbaar. En ook de begeleidende wijnen waren perfect.
Enige kleine minpuntje: voor een restaurantje in deze prijsklasse (wiQui's is niet goedkoop) vind ik een tafellinnen wel gepast. Maakt het net wat sjieker. Maar al met al erg goed en we komen zeker terug!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Onlangs onverwacht doordeweeks gegeten bij WiQui. (Spreek uit Wiekie). Leuke nieuwe aanwinst voor Kralingen! Pand is prachtig opgeknapt. Leuke attente ontvangst door de jonge, vrolijke eigenaar/gastheer. Mooie kaart die onzes inziens het niveau van een brasserie overstijgt (en daarmee de prijs). We gingen voor de steak tartare en de zalm vooraf. Als hoofd bavette en gegrilde tonijn. Top bereid en een goede wijn erbij. Geweldig dessert voor 2 personen met een combinatie van de diverse desserts. Stoelen zitten ook heerlijk. Enig punt is toch wel de prijs, bij een brasserie denk je toch aan lagere prijzen en je gaat hier minder snel heen als je even geen zin hebt om te koken. Wij zouden heel graag wat vriendelijker geprijsde gerechten op de kaart vinden en een leuke dagschotel. Wellicht een idee voor de toekomst. Ga verder vooral zo door! Echt een aanwinst voor de buurt!
Floris S.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
WiQui's Brasserie is een van de meest recente aanwinsten in Kralingen, dus een mooie aanleiding om een hapje te gaan eten. Sfeer bij binnenkomst is in ieder geval prima. Aankleding is goed verzorgd (verlichting aan de bar moet nog even getweaked worden) en de zaak zit redelijk vol. We worden allerhartelijkst ontvangen en drinken eerst een wijntje aan de bar en bestellen een plankje met fijne vleeswaren, olijven en groentenchips. Een smakelijk geheel.

Aan tafel beland kiezen we voor de steak tartare met truffelmayonaise en de huisgerookte zalm met gemarineerde groentes. Opvallend is dat de steak tartare qua portionering nogal karig is terwijl de zalm voor een voorgerecht vrij fors is. Beide gerechten zijn qua smaak prima maar niet heel verrassend.

Als hoofdgerecht kiezen we de kalfswang (langzaam gegaard in eigen jus) en lamsnek met gepofte knoflook en rozemarijn en pastinaak crème. En beide gerechten vallen eigenlijk een beetje tegen. De kalfswang is duidelijk te lang gegaard, het vlees is zo zacht geworden dat elke bite verloren is gegaan. De lamsnek is ook goed gaar waardoor het vlees aan smaak verliest. De saus en de pastinaak crème daarentegen zijn vrij zwaar van smaak waardoor het gerecht niet in balans is. We kiezen ervoor geen dessert te nemen want we hebben meer dan voldoende gegeten.

Al met al is WiQui's brasserie een zaak met potentie. De sfeer is prima, de bediening is enthousiast en hartelijk (waarbij je nog wel merkt dat ze nog wat moeten wennen), het eten is daarentegen nog niet helemaal op het juiste niveau. De prijs (we waren zo'n 140 euro kwijt incl koffie, thee en een aantal glazen wijn) is gezien het gebodene dan ook nogal stevig.
Carolyn Z.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Op donderdagavond met vriendinnen gegeten bij Wiqui. Een gezellig knusse zaak met alleraardigst personeel. Het eten was prima maar niet heel bijzonder en naar mijn mening te duur , prijs-kwaliteit was niet in verhouding. Ik had vooraf de Salade van kreeft met zeekraal en Borage hangop waar ik moest zoeken naar de kreeft en zeekraal. Vooral veel sla. Mijn keuze voor het hoofdgerecht was Coquille St. Jacques geserveerd met fettucini, zeekraal, schelpjes en pancetta. Ook hier was het meer fettucini dan andere ingrediënten en de gerechten waren beiden te klein. Gezellige brasserie, vriendelijk personeel en goede service met klein minpuntje, de kwaliteit en prijs van het eten. De drankjes waren wel heel fijn!
Danique_ .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Leuk klein nieuw restaurantje in Kralingen. Het is wat kleinschaliger dan de grote ketens hier als Vicini en Stobbe, maar doet er niet onder voor. Het eten is excellent, met een goede kaart en geen kleinschalige porties. De bediening is erg aardig en we kregen allemaal een glaasje bubbels bij ontvangst.
L. E.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Leuke nieuwe tent in Kralingen. Vriendelijke ontvangst en super goeie gin-tonics! De inrichting is gezellig in deze brasserie. Ook de service is vriendelijk (informeel, maar wel beleefd: helemaal goed). Het eten is aan de dure kant, maar wel erg smakelijk. De kwaliteit van de gebruikte producten is uitstekend. Maar de porties zijn volgens mij bedoeld voor Kralingse dames die aan de lijn doen, die mogen echt wat groter.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Vanavond gegeten in de nieuwe aanwinst op culinair gebied in Kralingen, Brasserie Wiqui. Als voorgerecht hebben wij voor de Franse uiensoep en de Steak Tartare met truffelmayonaise gekozen , gewoon allebei goed niets op aan te merken. Als hoofdgerecht Cote de Boeuf met bordelaise saus de cuisson was perfect. Als toetje witte chocolademousse met macaron ijs en een glaasje Rotterdamsche Limongerso 36%, heeeerlijk. De bediening was kundig en vriendelijk. Terechte aanwinst voor Kralingen.
Patrick L.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Nieuwe brasserie in Kralingen. Aan de opening is nagenoeg nog geen ruchtbaarheid gegeven, dus helaas was het (nog) niet druk. De zaak is behoorlijk opgeknapt een verbouwd, dat is goed te zien, het is ook mooi geworden alhoewel de LED verlichting onder de bar wat goedkoop overkomt naar mijn idee, maar dat is een kwestie van smaak. Op verschillende vloeren de mogelijkheid om te zitten, bij de open keuken of boven bij de schouw. De gerechten waren boven verwachting goed, erg lekkere biefstuk tartaar en een enorm lekkere bavette beanaise. Kwalitatief en qua opmaak erg goed. Ook de visgerechten (kreeft en oesters) waren erg lekker en komen zo vers uit het homarium. Het personeel moet nog een beetje wennen aan de nieuwe stijl, sommige dingen moesten we meermaals vragen voordat het daadwerkelijk kwam. Ondanks de hoge kwaliteit is het voor een brasserie in mijn ogen wel fors geprijsd, het zijn meer restaurantprijzen. Hierdoor zal je niet snel even binnen wippen als je geen zin hebt om te koken, want daarvoor is het net even te duur, dat is een gewaagde keuze op deze locatie. Gaan mensen hier speciaal voor komen als je het niet van locale aanloop moet hebben? Qua voorgerechten is de keuze erg beperkt soep, oesters, verse tartaar of kreeftensalade, hier zouden ze nog wat meer aan toe mogen voegen wat mij betreft.