Winkel van Sinkel

5,7
5,5
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
We waren hier met groep van 20 personen. Hoewel we gereserveerd hadden was er duidelijk niet op ons gerekend. De zaak ging net open en het hek was nog dicht. Het openen duurde en bleef duren. Erg lang. Geen enkel excuus. Ook geen 20 plaatsen aan een tafel beschikbaar, zoals was afgesproken. De ober was niet van plan de hele zaak te verbouwen was het antwoord. De door ons bestelde broodjes gezond, met tonijn, ham en brie waren redelijk, niet bijzonder smakelijk. Een mok koffie werd halfvol geserveerd, pas na opmerkingen aangevuld. Al met al zeer matig, zowel de gerechten maar zeker ook de bediening. Ongastvrij.
Er zijn veel leukere zaken in Utrecht.
Piet G.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
We hebben hier gegeten met een groep van ruim 20 personen, zonder reservering vooraf. Geen probleem, want er werd in een aparte ruimte die wat slecht verlicht was een lange tafel voor ons gereed gemaakt. In vlot tempo werd de bestelling opgenomen. Voorgerecht een heerlijke Caesarsalade. Hoofdgerecht Satë Ajam, die top was. Geserveerd met een heerlijke wijn. Bediening is vriendelijk, attent en snel, ook met een groep van ruim 20 personen. Restaurant heeft prachtige uitstraling.
MarijedeWolt .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Winkel van Sinkel is een begrip in Utrecht, en daarom zit het waarschijnlijk vaak vol. Aan de service ligt het in ieder geval niet. Nog nooit dit niveau van slechte service meegemaakt. Op zondagmiddag in de gezellige binnentuin gezeten, waar we maar liefst 35 minuten op ons drankje moesten wachten. De tuin zat niet vol, en het meisje dat ons hielp zag er ook niet druk uit. Na 25 minuten gewacht te hebben, vroegen we aan het meisje of ze misschien kon kijken waar het bleef. Ze zij dat ze dat zou gaan doen, maar bleef vervolgens gewoon buiten staan. Daarna hebben we dus alsnog 10 minuten gewacht. We kregen geen sorry of iets dergelijks en het meisje deed alsof het de normaalste zaak van de wereld was. De kaastengels die we besteld hadden kwamen pas na 55 minuten, en waren koud en slap.

Al met al: ambiance is top, maar bedienend personeel is slechter dan slecht. Daardoor is de algehele ervaring erg slecht. Ik kom hier niet meer terug.
Anna_Naya .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Na eerdere slechte ervaringen toch opnieuw een poging bij de Winkel van Sinkel. Fijn dat je ook op een zonnige zaterdagmiddag terecht kunt in de binnentuin. Bediening was matig, niet goed op de hoogte van hoe de keuken de gerechten uitserveert (bijv. op wat voor brood).
Het duurde lang voordat we eten kregen en helaas viel het tegen. Niet alle ingredienten die op de kaart stonden waren in het gerecht verwerkt waardoor je echt bepaalde smaken miste. Brood van zowel mij als mijn vriend was erg droog en keihard. Bijgerechten zijn niet afgestemd op het gerecht zelf; ook bij een foccacia mozzarella krijg je gewoon een kwak aardappelsalade. Smaken waren een beetje flauw; ik had liever voor iets minder geld een simpele uitsmijter willen kunnen kiezen, dan deze semi-culinaire maar slecht uitgevoerde kaart.
RB68 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Zondagmiddag lunch in de wat troosteloze binnentuin. Twee broodjes beiden oerbrood de ene met brie en de ander met carpaccio. Het brood was niet vers, van gisteren? Beleg bij beiden smakeloos, kwaliteit van de ingrediënten gewoon niet zo goed.. als garnituur een hoopje sla met bruine randjes ook weer niet vers en een kwakje aardappelsalade.. bediening aller aardigste maar het eten was echt niet ok. Jammer prachtige locatie maar wij zullen hier niet meer terugkomen.
LiekeO .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Vorige week met een grote groep collega's gegeten bij de winkel van sinkel. Doen we nooit meer. Vooraf moesten we keuze voor eten doorgeven en bij voorgerecht ging dit nog best goed. De carpaccio had echter niets met carpaccio te maken (we konden er niet achter komen wat het gare vlees was wat op de borden lag) en de pesto leek er op gesmeten. Mijn ceasarsalade was lekker, maar bevatte slechts 3 blaadjes sla. Het hoofdgerecht was met uitzondering van de saté slecht. Ik had vis in bierbeslag, de vis was droog en duidelijk niet vers. Een collega kreeg na lang wachten een koud, volledig gaar gebakken, biefstukje, de pasta was smakeloos en genoeg voor 3 personen. Mijn collega die de hamburger besteld had, kreeg lang niets, dat zij naar haar hamburger vroeg werd verteld dat die niet op het menu stond. Iets later werd deze toch gebracht. De pannacotta van het dessert was een stevige vanillepudding. Kortom, het eten was zwaar onder de maat en er zat meer dan een kwartier tussen de eerste en de laatste die iets kreeg.

Als je geen groepen aankunt, neem ze dan ook niet aan of los het op met en buffet oid.

De bediening was net zo zwak. Er werd meer vergaderd door de vijf mensen in de bediening die continu met z'n allen bij de bar hingen, drinken was voor ons moeilijk te bestellen, water kwam pas halverwege het menu en werd niet aangevuld. Het bestek voor het dessert kwam pas toen iedereen al eten voor zich had staan. Fijn voor degenen met de dame blanche.

Nooit meer dus.
Marja M.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
het duurde 20 minuten voordat de bediening kwam om een drankje aan te bieden. de deur stond open, het tochtte heel erg, we hebben met de jas aan moeten eten. toen we na anderhalfuur eindelijk ons eten kregen bleek de patat veelste lang in de frituur te hebben gezeten. het was niet meer te eten. in de winkel van sinkel, zien ze ons nooit meer
Pete F.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
We hebben nu een paar pagina´s recensies gelezen, maar na een paar commentaren was ons het patroon al duidelijk. Onze indruk (zondagavond 10-04-16) na afloop van etentje klopt: mooi pand (heb je trouwens niks aan als je honger hebt, maar goed), vriendelijke bediening die steken laat vallen (fris doekje en tandenstokers horen bijv. toch echt bij spareribs, zonder erom te hoeven vragen!!!) en het eten is voor die prijs onder de maat. We begrijpen het niet echt, maar de conclusie is waarschijnlijk dat er kennelijk toch voldoende klanten zijn die het allemaal pikken en de zaak blijven bezoeken. Nou, wij niet! We zijn benieuwd wat de eigenaar met al die min of meer eensluidende (niet erg positieve) commentaren doet!!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
We werden vanwege de drukte in de whisky-zaal gezet. Prima, maar we voelden al aan dat we daardoor in het verdomhoekje zaten en dat bleek ook zo te zijn, want het duurde tien minuten voordat de bediening kwam. Daarna stonden we wel op de radar en was er op de bediening niets meer aan te merken.
Het "mix & match" menu sprak ons aan en er viel genoeg te kiezen. Maar de keuzes werden een enorme teleurstelling. Het voorgerecht (a € 9,50) werd omschreven als een zalmproeverij, met o.a. een bonbon van gerookte zalm, maar op het bord lagen dikke plakken smaakloze zalm en een opgeblazen bol, waar de verhouding tussen de zalm (dezelfde dikke plakken) en wat er in zat (creme fraiche met ijsklontjes?) compleet zoek was. De portie was ook nog eens veel te groot, een enorme verspilling. Gelukkig bij het vooraf bestellen al mijn gevoel gevolgd en de saté besteld, i.p.v. het 'drieluikje zee & meer'. De kipsaté was droog, met dikke zwarte grill randen erop. De bijgeleverde saté saus was een vieze dunne pindasaus. Zelfs de atjar zag er onappetijtelijk uit en had geen smaak. De frietjes waren nauwelijks gekruid. Maar wel € 15,50 er voor vragen.
Kortom ik beperk mij hier tot een drankje voortaan, want aan het decor ligt het niet.
Kjilekamstee .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Al eens eerder een drankje gedronken in deze mooie omgeving. Toen viel al op dat de bediening lang op zich laat wachten maar als je geen haast hebt is dat niet erg. Vorige week hier gegeten met vier personen. De vis komt uit de diepvries, de garnalen zijn koud en de groente smaakt echt nergens naar. Wat daar in de keuken gebeurt kan je geen koken noemen.
Hazem .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Lunchkaart is erg beperkt. Toch maar een keuze gemaakt uit een van de weinig warme lunchgerechten. Het lunchgerecht smaakte matig was niet echt warm, zeker het geld niet waard. Bediening was slordig en chaotisch. Tijdens lunch werd ons 3x gevraagd of we nog wat te drinken wilden, terwijl we nog hadden! Bij binnenkomst leek ruimte/decor sfeervol maar het was erg rumoerig.
BartJJ1976 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Prachtige zaak om te zien. Moeilijk toegankelijk met rolstoel. Na de lunchkaart te hebben bestudeert toch besloten voor koffie met appelgebak te gaan. Het aanbod van de lunchkaart is hier veel te gewoontjes. Appelgebak heerlijk alhoewel veel te koud met helaas slagroom uit een spuitbus. Jammer dat ze geen verse slagroom serveren. Cappuccino verder prima maar de koffie is niet sterk genoeg. Het smaakt meer naar een koffie verkeerd. Is een kwestie van afstellung van de machine vermoed ik. Aardige bediening. Al met al een 7,5.
Leny S.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Grote ruimte waar we zelf een tafeltje mochten kiezen. we waren eensgezind en bestelden alle twee de Caesarsalade die echt heerlijk was, daarna fish and chips. Vis zag er wat armetierig uit maar was lekker met wat onbestemde groente er bij (wortel, ui, pastinaak?) patat ook goed. Vriendelijke bediening, maar wel steeds iemand anders. Het eten was zo veel dat we geen toetje meer wilden maar koffie namen.
bijzonder: 3 menu's waaruit je kon kiezen maar je kon zelf combineren.
Pvdhh .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Prachtig gebouw erg sfeervol en gezellig. Personeel was erg vriendelijk maar duidelijk weekendkrachten. Geen idee wanneer de kip nog rauw is of niet. Roze kip komt niet door de kruiden maar het is gewoon niet gaar. Afradertje
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Lunch in dit prachtige historische pand. Het eten was redelijk.Tonijnsalade was redelijk , kan wat frisser dmv appel oid. Organisatie heeft update nodig en rammelt aan alle kanten. Leiding en overzicht ontbreken. Je moet moeite doen om bediening te krijgen. Drankjes niet op tijd. Veel opgestapeld vaatwerk in zicht en rommel achter de bar. Bediening zelf wel vriendelijk, maar hier gaat helaas zoveel mis, zo zonde, want er is een enorm aanbod van klanten.
Biki .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Prachtig pand natuurlijk, te gekke plek, super sfeervol. Op gewone dagen niet altijd even handige bediening, maar zondagavond op het tango-gala ging het prima.
Er was een buffet met heerlijke Spaanse gerechten. Super aioli, lekkere papas bravas en een heerlijk spinaziegerecht. Daarbij nog twee goeie salades en als vegetariër had ik prima te eten. Toch ben ik nog altijd op zoek naar het eerste gemengde buffet waar eens iets speciaal alleen voor vegetariërs is. Vleeseters hebben altijd meer keuze...
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Wat een schitterend pand! we zitten midden in de Winkel van Sinkel en kijken omhoog naar de balustrade en opzij naar de gigantische vitrinekasten (en de wat rare uitstalling daarin) en kunnen ons goed voorstellen dat elke uitbater een moord zou doen voor zo'n gebouw. Maar daar blijft het dan ook een beetje bij, want voor het eten hoef je niet echt te komen. De tagliatelle met blauwaderkaas is laf: het smaakt als en standaard roomsaus waarin we geen spoor van blauwaderkaas in herkennen. En de gefrituurde rucola ziet er wel aardige uit boven op de pasta, maar door het frituren heeft de rucola elke smaak verloren. Jammer. De creme brulee van bitterkoekjes (met een uitknijpampule met amaretto is iets beter. De grootste tegenvaller van de avond is bediening. Die loopt wel druk rond, maar heeft geen oog voor de klanten. Het vergt enige moeite om aandacht te krijgen van de bediening om te bestellen, het duurt te lang voordat het bestelde komt (zelfs een simpel glas wijn brengen duurt zo lang dat het bord alweer leeg is als het glas arriveert) en excuses aanbieden als er iets fout gaat en je daar wat van zegt lijkt teveel gevraagd. Het is allemaal niet verkeerd bedoeld, maar het blijkt maar weer: bedienen is een vak.
Ruurt S.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
De Winkel van Sinkel - ja gezellig, wanneer we in Utrecht zijn gaan we daar geregeld heen, altijd leuk. Hoewel, de laatste tijd toch wat minder. Ongeacht de vriendelijke glimlach van de diverse kelners laten ze veel steken vallen. Als een gerecht niet verschijnt en we daarom vragen, wordt dat nagekeken: "het komt in één minuutje op tafel" - met een gezicht waarvan wij gelijk aflezen: dat was'ie dus vergeten in te tikken. Daarna duurt het weer een kwartier, weer gevraagd - en daar is het dan uiteindelijk. Plop, op tafel. Zonder verder een verklaring of wat dan ook. Wanneer er een lepel op de grond valt en ik die aangeef wordt die zonder een woord aangepakt en klaar - je zou ook dankjewel kunnen zeggen.
Kortom: ik heb de indruk dat het minder gaat bij deze Winkel. Het personeel heeft er duidelijk minder zin in. Hoe dat komt weet ik niet.
En waarom zit er niet gewoon wat honing bij de verse muntthee?
Debus .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
De Winkel van Sinkel is een opvallend pand op een mooie plek aan de Oudegracht en daardoor een begrip in Utrecht. Het is groot en heeft daarom altijd wel plaats, maar binnen is het nogal een saaie, ongezellige hal met daarom heen een paar kamertjes die er wisselend uitzien.
De bediening is slecht. Wellicht dat ze te weinig personeel hebben voor zo'n groot gebouw, maar ze lijken ook bepaald niet geïnteresseerd.
Het gebouw is een begrip en het ligt mooi, maar er zijn zoveel leukere plekjes in Utrecht.
Akersten .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Vandaag geluncht bij de winkel van sinkel. Een teleurstelling. Jammer dat er zulke slechte service is en middelmatig eten geserveerd word. Toen wij aan ons tafeltje zaten, vol met vieze glazen werd ons gevraagd of alles naar wens was. Toen wij antwoordden dat we er net zaten en wat wilden eten, was de jongen enigszins verbaasd. Nadat we ons drankje hadden gekregen, vroegen we aan de bediening wat de dagschotel was. Dit hebben we uiteindelijk aan 3 verschillende medewerkers moeten vragen en geen van hen wist het ons te vertellen. Ook zouden alle 3 de medewerkers dit navragen en dan bij ons terugkomen. Alleen de laatste hield haar woord, maar kon het ons vooralsnog niet duidelijk uitleggen, omdat ze de helft alweer vergeten was. Nog maar eens gevraagd aan een andere medewerker. Hij vertelde dat het surf en turf was met frietjes en kruidenboter en gewolkte groenten. Toen ik vroeg wat voor vlees het was, en of er kreeft of gamba's bij geserveerd werden, vertelde de jongeman dat surf en turf bij de winkel van sinkel alleen biefstuk was. Uiteindelijk kreeg ik gamba's en biefstuk op mijn bordje en was de jongen wederom verbaasd.
De kwaliteit van het eten was niet in verhouding met de prijs. De steak was uitgedroogd en veel te ver gegaard. Ook werd er in plaats van rioja, merlot ingeschonken.
Jammer, want dit pand zou zo veel meer kunnen zijn met fatsoenlijke bediening en een chef die wel goed kan koken.