Wink

• Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi
Uitmuntend
9,3
9,2

Jouw recensie over het restaurant Wink

Guus D.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2018
Ze gaan emigreren! Een verlies voor het Amsterdamse restaurantwezen, op naar Banyuls of Collioure. Wij hebben er geestelijk gegeten
MarjoleineT .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2018
Natasja, de kok van Wink, is een virtuoos in de keuken. De meest prachtige gerechten ontstaan uit haar enorme creativiteit en fantasie, waarbij elk ingredient op elkaar aangepast is en elkaar versterkt. Bloedworst-crême met procureur en knolselderij, tagliatelle van koolraap met een gekonfijt eitje, parmezaan-sabayon en truffel, botermalse octopus met mole. Lekkerder eten dan hier kan niet.
Daarnaast worden door gastheer en sommelier JP de meest bijzondere (natuur)wijnen geschonken. Wit van Sylvain Saux waar je bijna high van wordt, rood van de oud-sommelier van Noma, ga zo maar door. En altijd bijpassend bij de gerechten. Deze twee ingrediënten, gecombineerd met het tomeloze enthousiasme en de ongelooflijke gastvrijheid, maken dat je eigenlijk nooit meer ergens anders heen wilt.
Wat zonde dat ze naar Frankrijk gaan! Ga hier nog snel eten, voor het te laat is!
Joop H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Wat een tragiek. Stonden binnen 1 ¾ uur weer buiten met een rekening van € 110 voor 2 pers.
De chef lult de bomen in bloei midden in de winter. Geen wijnkaart, dus uitleg over wijn is verre van professioneel. Duidelijk merkbaar dat ze binnenkort naar Frankrijk gaan. Ze stoppen ermee!
Maar dat is het goede nieuws !!????????
Jan J.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Gisteren hier een hele fijne en smakelijke avond gehad. Vriendelijk en kundig personeel. We kozen voor het menu en daar hebben we geen minuut spijt van gehad. Wat een smakelijke gerechten die er ook nog heel mooi uitzagen. De heerlijke wijnen maakte het geheel compleet. Geweldige prijs-kwaliteit verhouding.
Iris P.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
We hadden een heerlijke avond in Wink. De combinatie van een knusse ruimte met fantastisch eten en een ontzettend aardige chef die ons allemaal leuke dingen vertelde over het eten maakte het memorabel. Sommelier weet ook wat hij doet, al is ie soms een tikje zelfingenomen met zijn adviezen. We lieten ons toch graag door hem adviseren, en hij schonk ons een passend glas wijn. Achteraf bleek dat voor 13 euro per glas op de rekening te staan, dat vond ik irritant. Had t misschien sowieso wel willen betalen maar ik was er graag even over geinformeerd.
Raymond K.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Fantastisch gegeten. Er wordt zooo lekker gekookt. Originele en goede wijnkeuze. Aanstekelijk enthousiasme neemt je mee op een culinair avontuur
Eliza J.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Bij Wink wordt je vanaf binnenkomst in een figuurlijke warme deken gewikkeld. Dat gevoel laat je pas los lang nadat je het restaurant hebt verlaten. Ik weet niet wat heerlijker is: de gerechten die je gepresenteerd krijgt of om te zien hoe het team daar geweldig in zijn element bezig is! Wel even reserveren!
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Gisterenavond verrukkelijk gegeten bij Wink. Menu verrassend met een uitstekende prijs- prestatieverhouding. Over de uitmuntende gastheer- en gastvrouw cq. keukenprinses valt niets toe te voegen. Ja toch, ook over de kennis van de eveneens zeer schappelijke prijsstelling van de wijnen is niets aan toe te voegen. Gewoon TOP!
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Geweldige gerechten met verse producten en gemaakt met liefde, gepresenteerd met idioot lekkere wijnen die perfect passen bij het gerecht. Fijne persoonlijke aandacht.
Merel S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Lekkerste en gezelligste restaurant van Amsterdam. Heerlijke wijn, prachtige gerechten en enthousiaste, charmante service. Klein dus zeker reserveren maar een echte aanrader.
izevanbenthem .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Als je van echt wild houdt zou ik je aanraden ook een keer bij dit restaurant te eten. Als voorgerecht had ik Ree met zwarte bes. Als hoofdgerecht een Beemster Varken. Het personeel had alles heel mooi klaar gemaakt en al het vlees was precies goed gebakken. En als dessert had ik een paar heerlijke kazen. Ik kom hier zeker nog eens terug.
Lieke O.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Een paar weken geleden liep ik toevallig langs met een vriendin om een kopje thee te drinken. Binnen vijf seconden had ik besloten dat ik hier op korte termijn wilde gaan eten. Wat een fantastische gastheer. Die heeft écht begrepen wat gastvrijheid is. We maakte meteen een reservering voor afgelopen woensdag en ook toen was het meteen raak. De sfeer was fijn. Alsof je bij ze in de woonkamer zit en zij er álles aan doen om je avond compleet te maken. Het eten en de bijpassende wijnen waren heerlijk en de rekening viel erg mee. Ik raad het iedereen aan en ik kom zeker terug om anderen ook te laten zien wat hier gebeurt. Nogmaals dankjulliewel voor deze fijne avond.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
De ontvangst en bediening was informeel en erg hartelijk. Alsof we oude bekenden waren. Voelde heel gastvrij.
Enige minpuntje is dat de hoeveelheid van het hoofdgerecht echt heel weinig is. Daardoor voelt de prijs-kwaliteitsverhouding niet helemaal goed. Terwijl de smaken van de gerechten juist wel goed waren.
De wachttijd was voor ons helemaal goed. Dus niet te kort of te lang, maar juist prima.
YannickM .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Voor de vierde keer gegeten en mijn favoriete restaurant in Amsterdam. Hartelijke ontvangst, fijne bediening, kennis van zaken en vrij van poeha. De dame in de keuken kookt grandioos, zonder opsmuk, maar creatief, vol op smaak en altijd in balans. Laat haar koken en laat Jan Paul zijn gang gaan met de wijn, want die zijn krankzinnig lekker en meestal verrassend. Absolute top waren de mandarijngnocchi met rooibossabayon en wintertruffel en de gevulde rode kool met Friese nagelkaas en kweepeercrème. Waar je over kunt vallen is het rumoer, maar ik vind dat hier een pré.
Monique J.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Bijzondere gerechten, fijne persoonlijke bediening en leuke sfeer!
Nanette J.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
We kenden dit restaurant nog niet en hebben het via iens.nl gevonden. Een groot succes! Bijzonder hartelijke ontvangst en uitgebreide uitleg over de kaart. Het eten was buitengewoon lekker en mooi opgemaakt. We hadden een wijnarrangement genomen en dat paste uitstekend bij de gangen.
De H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Zo ontzettend lekker gegeten. Met zoveel liefde klaargemaakt en zo mooi opgediend. Voor ons blijft dit een hele grote favoriet! De aandacht die je krijgt is ook heel warm en leuk!
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Gezellig restaurant, lekker eten en uitstekende wijnen, vaak wisselend menu, wij komen zeker terug
Nytka V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Het eten is geweldig en iedere keer vernieuwend. De natuurlijke wijn past altijd goed bij het verfijnde eten. Tot slot een gastvrijheid van jewelste. Wink is een absolute aanrader! JP en Natasja hebben duidelijk allebei hun roeping gevonden en samen waargemaakt. Met succes!
C L.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Bij Wink kan je een mooi gerecht met een goed glas wijn verwachten. Natasja maakt prachtige borden, voor zowel oog als tong, en JP schenkt bij elke gang een lekker glas wijn. Wat Wink bijzonder maakt is de ongedwongen, fijne sfeer in combinatie met de kwaliteit van het eten en de wijn. Een pareltje in Amsterdam. Terugkomen blijf ik zeker!