Wing Kee

Meer informatie over restaurant Wing Kee

7,2
Rowanita D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Ik heb koelo kai gegeten, het was net kattenvoer de seuo-kau soep had totaal geen smaal zonder van me geld had beter 20 min kunnen wachten bij new king
Snor1 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Gisteren prima gegeten. Wantan soep vooraf en twee kerr een combinatieschotel met eend, tja sieuw, en fornam spek, witte rijst erbij smaakte prima. Het was ruim voldoende. Aangezien het erg druk was moesten we op de soep lang wachten. Achteraf bleek dat wij niet de enige waren. Het enige nadeel is dat je niet kan pinnen. De inrichting moet je van houden witte tegels met tl verlichting. Maar ja voor zo een prijs mag je niet mopperen. Gewoon doen!
Dick H.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Lijkt raar, maar het decor krijgt een 9 ondanks dat het er niet uitziet. Fel licht, plastic tafellakens met een glasplaat erover. Maar toch hoort het erbij. De pekingeend hangt in de etalage. En op je bord smaakt hij heerlijk. We hadden een combinatie met magere babi pangang. Mihoen en gebakken rijst erbij.

Het smaakte allemaal heerlijk! We hadden alleen samen 1 portie moeten bestellen. Dat is meer dan genoeg. Natuurlijk hadden we de resten makkelijk mee kunnen nemen, maar dat vonden we wat onhandig omdat we nog met de trein naar Arnhem moesten.

Wing Kee is echt een traditionele Chinees met goed eten. Het aantal Chinezen dat er komt bevestigt de kwaliteit.
Hakuna_matata C.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Zo lang ik me kan herinneren bestaat deze tent. Ik kom er al vanaf kleins af aan.
Gewoon even lekker hapje eten zonder poespas.
Je komt hier niet voor de sfeer of service. Puur voor het eten.
Bamisoep of rijstschotel voor een betaalbare prijs. Grote porties, genoeg om je honger te stillen.
Aanraders zijn de peking eend, spek, tja sui.
Heerlijke sambal olie en gratis chinese thee!
Absoluut de beste in Amsterdam en omstreken.
Mani1 .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Ik kom al ruim 30 jaar op dit adres en nog steeds weten ze de kwaliteit van de gerechten constant en goed te houden. Wanneer je gezelligheid wilt in leuke entourage ben je hier aan het verkeerde adres. Wing Kee is voor de lekkerbekken en de fijnproevers van Chinese gerechten. Veel waar voor je geld en altijd hardwerkende bedienden.

Ik ken aardig veel Chinese restaurateurs in Nederland en allemaal zeggen zij dat Wing Kee één van de beste keukens heeft als het om vleesgerechten gaat.

Ciaobella2707 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Van kleins af aan kwam ik hier al met mijn ouders voor een snelle lekkere lunch, wanneer we boodschappen hadden gedaan bij een van de toko's. Nu vele vele jaren later kom ik er regelmatig met mijn partner. De bediening lijkt onveranderd, netals de inrichting en de tl-lichten. Begrijp mij niet verkeerd, want het belangrijkste is: de smaak van het eten is ook onveranderd! Nog steeds zo lekker als vroeger. Pure nostalgie vind ik er terug. Mijn favorieten zijn: de portie babi pangang spek(!), krokante inktvis in zout en peperlaagje en de met garnalen en varkensgehakt gevulde tofu. Dit eet je gewoon met witte rijst. Smullen! Wing Kee is voor mij de meest authentieke Chinees op de Zeedijk (en van Amsterdam!), zonder poespas, waar je je eventjes in HK-style kunt wanen en kunt genieten van een simpel Chinees gerecht.
Mastercool10 .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Zeer goed restaurant , het eten smaakt goed. Zelf ben ik meerdere keren in Hongkong geweest en dit is toch denk ik het restaurant die het dichtstbij de smaken komt van Hongkong. De service is ook top ze proberen het echt naar je zin te maken. Het decor is wel een beetje standaard(Hongkong achtig) dus niet teveel poespas .
George D.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2014
Zoals er zo veel van dit soort restaurantjes op de Zeedijk zijn: prima eten, grote kaart, zeer betaalbaar. Vrij onvriendelijke bediening.
We hadden rijst met Chinese kool en Peking eend en de bamisoep met tsa sieuw. Die laatste is echt een aanrader (maar mag iets meer smaak hebben). Tip: laat de bami door rijststicks vervangen.
Glenn C.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Kom hier al jaren of snel een happie eten of afhalen en vond dat ze nu wel een goede recensie verdienden.
Als je lekker en eenvoudig Chinees wilt eten voor een hele goede prijs. Voor aankleding hoef je het niet te doen, maar daar gaat het bij een Chinees ook niet om. Al het geroosterde spul (Cha Siu, Eend etc.) hier is echt heel goed. Andere aanraders zijn platte noodles met beef en soep met garnalen wonton.
Bediening door oudere Kantoneses dametjes is altijd hartelijk en gastvrij.
Bastie .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2014
Echt chinees eten, bijpassend decor en sfeer, geweldige prijs-kwaliteitverhouding, grote porties, aardige mensen. Ga hier eten als je de standaardsmaak van de Nederlandse indochinees zat bent, of als je voor een redelijke prijs lekker en vlot wil eten. Er wordt geen alcohol geserveerd, een pot chinese thee is van het huis (althans bij ons stond hij niet op de rekening).
Yati M.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2013
We hebben vele gerechten besteld. De babi pangang en eend staken overal bovenuit. Prima en erg lekker. Dat was niet moeilijk, want de rest was zonder smaak of lauw. De bediening is matig. Natte/koude borden uit de afwas, bestek met vlekken die evenals de borden en servetten willekeurig op tafel werden gezet. Zelf borden afstapelen dus. Er was geen bier of wijn en frisdrank werd met blikjes midden op tafel gezet. Afgeruimde borden en bestek werden opgestapeld in plastic boxen in het restaurant zelf. Decor is gewoon saai. Jammer dat het in Nam Kee te druk was.
Michiel .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2013
Wing Kee is een echte Chinees. Alhoewel ik nooit in China ben geweest, heb ik het idee dat de eettentjes er daar zo uitzien. Maar ja, misschien dus ook niet. Heel gezellig is het er niet. De inrichting en verlichting zijn verre van sfeervol, maar zo is het dan ook in China (denk ik dan maar). Het eten is er heel erg lekker en de mensen die er werken zijn erg aardig. De prijs-kwaliteitsverhouding is helemaal goed. Ik raad mensen aan hier eens te gaan eten.
Chantal D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2013
Bij deze klassieke chinees gegeten aan de Zeedijk na eerdere goede ervaringen van mijn ouders. Zeer uitgebreide kaart met lekker eten, voor een goede prijs. De bediening is gastvrij, maar vind niet de hoofdprijs als je wat luxe gewend bent. Maar het eten maakt dit alles goed. Nadien kregen we nog een doggybag mee ook, waar zie je dat nog tegenwoordig. Wij komen hier nog wel eens terug.
Nadine K.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2013
Mijn favoriete Chinees op de Zeedijk. Veel keus maar alles lijkt hier lekker. Ook genoeg gerechten voor de avontuurlijke eter, met ingewanden etc. De tsja siew noodlesoep is een van mijn favorieten! Niet supergezellig ingericht maar aardige bediening, vriendelijk geprijsd en bovenal lekker eten.
Appels E.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2013
Al jaren ons favoriete Chinese restaurant op de Zeedijk-net na Kam Kee. Decor is misschien niet romantisch, maar wel heel authentiek en lekker rommelig, zoals een Chinees eethuis moet zijn. Je komt hier niet om uitgebreid romantisch te tafelen maar voor het heerlijke eten. Wel moeten we toegeven dat de kwaliteit per dag nog wel eens kan wisselen, van heel erg lekker tot gewoon lekker. Bediening -altijd dezelfde vrouw, werkt die zeven dagen per week?-is heel vriendelijk en zeer efficient. Volgens een Taiwanese vriendin van ons, een filmproducente die in Los Angeles woont en continu de hele wereld afreist, is dit het beste Chinese eten buiten Taiwan. En zij kan het weten, want ze is zelf ook nog amateurkok.
Jeff T.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
Goed, authentiek Chinees eten. De soep vooraf is goed op smaak, favoriet is met garnalen. De mie is heerlijk gebakken. Lekkere Peking eend en ook de Chinese goulash is heerlijk. Neem er een pot thee bij, want bier hebben ze niet.
Alex2013 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2012
Het eten is erg lekker op smaak en word in een goeie portie geserveerd.
Het personeel is erg vriendelijk maar er is een kleine taalbarriere maar dat maakt totaal niet uit.

Het decor is wel wat oud maar het etenblijft lekker top.